niezależne portale

Tomasz Surdel

5 mln dol. kary dla niezależnego portalu w Wenezueli. Za co?

5 mln dol. kary dla niezależnego portalu w Wenezueli. Za co?

Aż tyle według wyroku sądu najwyższego Wenezueli ma zapłacić szarej eminencji reżimu w Caracas niezależny portal informacyjny za przedrukowanie artykułu z hiszpańskiego dziennika.

Niezależne media stały się w Rosji "wrogami narodu". Czy portal Meduza przetrwa ten atak?

Nie tylko organizacje powiązane z więzionym opozycjonistą Aleksiejem Nawalnym brane są przez rosyjskie władze pod but. Nowa fala represji dotyka także niezależne serwisy informacyjne i redakcje. Meduzę wpisano na listę "agentów zagranicznych" - to cios zagrażający jej egzystencji

Największy niezależny portal węgierski Index zagrożony. Władza chce przejąć nad nim kontrolę

Ze stanowiska zrezygnował dziś prezes firmy wydającej Index.hu. Kontrolująca portal spółka zażądała, by treści zamieszczanych tam artykułów tworzyła firma zewnętrzna.

Niezależny malezyjski portal informacyjny staje przed sądem. Redaktorowi naczelnemu grozi siedem lat więzienia

Niezależny malezyjski portal informacyjny staje przed sądem. Redaktorowi naczelnemu grozi siedem lat więzienia

skorumpowanych, wydają się zdecydowane uciszyć niezależny portal. W czwartek sąd federalny (Malezja jest federacją) odrzucił odwołanie prawnika portalu od pozwu przeciwko redakcji i jej naczelnemu. Wyznaczył też datę procesu, który ma się rozpocząć 13 lipca. Stevenowi Ganowi grozi siedem lat więzienia. 

Dekoncentracja, rehungaryzacja mediów - tak to się robi na Węgrzech

Dekoncentracja, rehungaryzacja mediów - tak to się robi na Węgrzech

przejmą kontrolę nad portalem. Ale posuwali się ostrożnie, krok po kroczku. Jesienią 2014 r. krajowa i międzynarodowa opinia publiczna była zbulwersowana przejęciem przez władzę portalu internetowego Origó. Orbán i Simicska mieli świadomość, że nie mogą być zbyt zachłanni, niezależnych mediów nie

Orbán przejął tradycyjne media, teraz idzie po największy portal na Węgrzech

Orbán przejął tradycyjne media, teraz idzie po największy portal na Węgrzech

publicznego. Słynie on z tego, że niezależne media, do których wchodzi, stają się tubą propagandową rządu. Tak było w przeszłości, gdy stawał na czele portalu Origo oraz telewizji TV2. Stały się one kanałami, na których codziennie serwowany jest wyłącznie przyjazny rządowi przekaz. Gdyby nie Index, nikt nie

Media bez wyboru. "Fakty" TVN pokazały, jak TVP realizuje swoją "misję" i czego nie zobaczycie, gdyby nie było wolnych mediów

Media bez wyboru. "Fakty" TVN pokazały, jak TVP realizuje swoją "misję" i czego nie zobaczycie, gdyby nie było wolnych mediów

Protestujemy, bo władza wypowiedziała wojnę wolnej opinii publicznej . W środę 10 lutego niezależne polskie media protestowały przeciwko pomysłowi Ministerstwa Finansów dotyczącemu nałożenia dodatkowego podatku na radia, telewizję, prasę, portale internetowe, kina i firmy billboardowe. "To haracz

Egipt atakuje ostatni bastion wolnych mediów

Egipt atakuje ostatni bastion wolnych mediów

Niespodzianki nie było. Już w sobotę, dzień przed nalotem, dziennikarze Mada Masr, portalu nazywanego często ostatnim bastionem niezależnego egipskiego dziennikarstwa, wiedzieli, że coś się święci. Tego dnia jeden z redaktorów portalu Szadi Zalat, który pracował dla Mada Masr od pięciu lat, został

Lifestyle'owy portal dla młodych muzułmanek potajemnie finansowany przez brytyjski rząd. W ramach walki z radykalizacją

Lifestyle'owy portal dla młodych muzułmanek potajemnie finansowany przez brytyjski rząd. W ramach walki z radykalizacją

Od kilku dni na Wyspach jest wyjątkowo głośno o SuperSisters. Dziennikarze „Guardiana” odkryli, że - choć pozornie niezależnyportal jest finansowany przez Home Office w ramach programu walki z radykalizacją zatytułowanego „Wspólne budowanie silniejszej Wielkiej Brytanii

Spełnia się scenariusz węgiersko-putinowski. Czarny dzień dla wolności prasy

Spełnia się scenariusz węgiersko-putinowski. Czarny dzień dla wolności prasy

się rozwijać bez swojej gazety. Oczywiście to ponury żart. Nie o to chodzi. Obajtek jest nominatem PiS i wykonuje polecenia władzy, która chce pacyfikować media niezależne od władzy i przerabiać je na wzór portalu wPolityce.pl i TVP. Prezes PiS Jarosław Kaczyński już to zapowiadał w rozmowie z PAP

"Przestało być oczywiste, że po pracy wrócimy do domu". Naczelna portalu Tut.by o prześladowaniach białoruskich dziennikarzy

"Przestało być oczywiste, że po pracy wrócimy do domu". Naczelna portalu Tut.by o prześladowaniach białoruskich dziennikarzy

Wiktoria Bieliaszyn: Dziennikarze kierowanego przez panią portalu Tut.by byli zatrzymywani i aresztowani kilkadziesiąt razy. Czy redaktor naczelny może przyzwyczaić się do tego, że jego dziennikarze trafiają z pracy za kratki? Marina Zołotowa, redaktorka naczelna portalu Tut.by: Przez cały czas

Wyborcza solidaryzuje się z dziennikarzami węgierskiego portalu Index.hu

Wyborcza solidaryzuje się z dziennikarzami węgierskiego portalu Index.hu

Do dziennikarzy i redaktorów Index.hu Drodzy węgierscy przyjaciele! Jesteśmy oburzeni brutalnym atakiem władz na Wasz portal . W tej trudnej chwili jesteśmy z Wami i podziwiamy Waszą nieugiętą postawę. W Polsce stoimy w obliczu podobnych zagrożeń ze strony autorytarnej władzy, która też ogranicza

Orbán bezczelnie kiwa Unię. Jak długo jeszcze?

Orbán bezczelnie kiwa Unię. Jak długo jeszcze?

otoczenie zaczęli kłamliwie zapewniać, że nic konkretnego w Brukseli nie ustalono, że mechanizm jest bezzębny, że Polska będzie i tak miała prawo weta... Orbán od dawna robił, co chciał Viktor Orbán zamiast gadać, zabrał się do roboty i postanowił przejąć Index.hu, ostatni duży niezależny

Rosja: Redaktor naczelny niezależnej Mediazony skazany na 25 dni aresztu

Rosja: Redaktor naczelny niezależnej Mediazony skazany na 25 dni aresztu

paralizatorami i bicie pałkami policyjnymi. Rosyjscy obrońcy praw człowieka alarmują, że do pogwałcenia praw człowieka dochodzi także w komendach i celach. Jelena Kitajewa, wolontariuszka sztabu prawniczki Lubow Sobol, przekazała niezależnej redakcji Mediazona, że podczas przesłuchania była na komendzie

"Nieuginanie się przed nikim, walka do końca". Tylko w wolnych mediach usłyszycie głos sędziego Tulei

"Nieuginanie się przed nikim, walka do końca". Tylko w wolnych mediach usłyszycie głos sędziego Tulei

. O tym mówiliśmy na jednej z demonstracji pod Sądem Najwyższym, że ważne jest to, aby obywatele pamiętali - nawet jeśli dzisiaj nie odniesiemy sukcesu - że kiedyś byli niezależni sędziowie. Jeśli ta pamięć w społeczeństwie będzie, to prawdziwy wymiar sprawiedliwości zawsze da się odbudować - czy to

Sytuacja mediów w Rosji: Kreml woli milczeć, niż iść na wojnę z dziennikarzami. Duże redakcje i tak już przejął

Sytuacja mediów w Rosji: Kreml woli milczeć, niż iść na wojnę z dziennikarzami. Duże redakcje i tak już przejął

, uznały, że mają wystarczającą kontrolę. Dzisiaj po prostu celem rządzących jest niedopuszczenie do powstania dużej, niezależnej od władzy redakcji, więc takie media nie mają żadnych szans na jakiekolwiek państwowe finansowanie czy wsparcie. Ile redakcji jest niezależnych od Kremla? – Myślę, że

Białoruś: zwolniono dwóch zatrzymanych Polaków

niezależny portal informacyjny Karta 97 - milicja brutalnie rozpędziła demonstrantów. Białorusini wyszli na ulicę aby uczcić 90. rocznicę proklamowania Białoruskiej Republiki Ludowej. 25 marca traktowany jest przez białoruską opozycję jako święto niepodległości.

Beata Mazurek po słowach Glińskiego o TVP: Nie ma powodów przepraszać za niezależną stację

Beata Mazurek po słowach Glińskiego o TVP: Nie ma powodów przepraszać za niezależną stację

. Na pierwszy ogień wzięto Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Jej współzałożycielem w 1989 r. był Jerzy Stępień (wraz z ojcem polskiego samorządu lokalnego prof. Jerzym Regulskim, Andrzejem Celińskim i Walerianem Pańką). Stępień to senator niezależny I i II kadencji i były prezes Trybunału

Amerykanie potajemnie przenoszą głowice atomowe z Turcji do Rumunii? Jest dementi

Amerykanie potajemnie przenoszą głowice atomowe z Turcji do Rumunii? Jest dementi

Dlatego bomby mają być przenoszone, według informatorów EurActiv, do bazy lotniczej w rumuńskim Deveselu. Jednak rząd w Bukareszcie w oficjalnym oświadczeniu „zdecydowanie” zaprzeczył tym doniesieniom. Turcy odłączają prąd Amerykanom Najpewniej informacje EurActiv sa nieprawdziwe, co wsz

Oceń sobie profesora

jednej z niepublicznych uczelni w stolicy. - Studenci potrzebują informacji, do którego wykładowcy najlepiej się zapisać na zajęcia. Zazwyczaj pytają o to kolegów. A jeśli w internecie mogą przeczytać takich opinii sto, to bardziej miarodajne - przekonuje Cyrek. Testy portalu

Hipermarkety Real już przemianowane na Auchan. Kiedy w Polsce?

Auchan, Francuzi na razie przemodelują tylko jednego Reala w Rosji, a następnie przeanalizują skutki tego ruchu. Jeśli reakcje będą pozytywne, kolejne przebudowy marketów będą miały miejsce znacznie szybciej. Jednak niezależnie od reakcji klientów proces rebrandingu sklepów w Rosji ma się zakończyć do

Chemia.com uruchomiła portal chemiczny i elektroniczną platformę handlową

Chemia.com uruchomiła portal chemiczny i elektroniczną platformę handlową Zależna od Ciechu spółka Chemia.com uruchomiła portal chemiczny Swiatchemii.pl. Rozkręca się też jej wirtualny rynek handlu produktami chemicznymi. Inwestycje w projekty mają

Poland. On Tour w Warszawie: zafunduj sobie festiwal

Poland. On Tour w Warszawie: zafunduj sobie festiwal

Poland. On Tour to jednodniowy festiwal skupiający niezależne polskie zespoły. Warszawska edycja 30 maja. W klubie BarKa nad Wisłą zagrają m.in. Eric Shoves Them in His Pocket, Magnificent Muttley, Hatti Vatti i RYSY. - Młodzi odbiorcy mają eklektyczny gust. Komuś, kto przychodzi posłuchać zespołu

Tusk jedynym kandydatem na szefa KE? Bzdura

faworytów czy też "jedynych kandydatów". Owszem, głosy o możliwości ubiegania się Tuska o szefowanie Komisji Europejskiej po Barrosie docierają do Brukseli, ale na razie głównie od publicystów w Polsce. Czy są na to jakieś szanse? Niezależnie od odpowiedzi, pewne jest

Muniek o Euro 2012: politycy powinni przestać pieprzyć

- Właśnie wychodziłem ze stadionu Legii - kupowałem bilet na mecz z Kolporterem - i moja menadżerka do mnie zadzwoniła i powiedziała, że to jest prawda - powiedział portalowi Gazeta.pl Muniek Staszczyk. - Teraz jest wielka euforia, jak to Polacy umieją się cieszyć i bawić, ale

Rosjanie o słowach Tuska

państwowa agencja informacyjna Itar-Tass. "Donald Tusk nazwał raport MAK niepełnym" - to z kolei relacja niezależnego radia Swoboda. Czytaj też: Tusk wzywa Rosję do rozmów Podobnie mówiło o wystąpieniu Tuska radio

Atak na niezależne media przez polskie, węgierskie i słoweńskie władze. Debata w PE

niezależnych mediów w Polsce  Na 24 godziny 10 lutego czarne plansze z napisem "Media bez wyboru" pojawiły się w polskich portalach internetowych, telewizji, radiu oraz gazetach. Na czarnej planszy wyświetlany był także napis „Tu miał być Twój ulubiony program", z wyjaśnieniem: &bdquo

Saddam jest wciąż zagrożeniem

Rezolucja przerzuca cały ciężar odpowiedzialności za rozwój wydarzeń na Saddama Husajna. Jednomyślne przyjęcie dokumentu przez Radę Bezpieczeństwa jest dla irackiego przywódcy jasnym sygnałem, że w tej rozgrywce nie może liczyć na niczyją pomoc. Jeśli

Reżim Łukaszenki uziemia kolejne niezależne media

dziś rano nałożono blokadę na stronę białoruskojęzycznego niezależnego portalu informacyjnego Nasza Niwa. Tym samym przestał się on otwierać zarówno na Białorusi, jak i poza jej granicami. Komunikat ministerstwa informacji głosi, że portal zablokowano na życzenie prokuratury generalnej, zarzucającej

Redakcja Tut.by zamilkła. Reżim Łukaszenki unicestwia niezależne media

We wtorek przed południem Kiriłł Wołoszyn, współzałożyciel niezależnego portalu Tut.by, jednego z najpopularniejszych źródeł informacji na Białorusi, poinformował za pośrednictwem Facebooka o kolejnym ataku władz na redakcję. To nie pierwsza taka sytuacja w dwudziestoletniej historii portalu

Oświadczenie Komitetu Obrony Demokracji w sprawie "Lex TVN"

Konstytucja RP zapewnia wolność mediów oraz prawo do pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Przestrzeganie tych praw jest wyznacznikiem jakości demokracji. Dotąd rządzący przejęli telewizję i radio publiczne, kilkadziesiąt tytułów prasy lokalnej i portali internetowych. Media te nie

Rosja. Rewizja w mieszkaniu redaktora naczelnego portalu Insider

Portal Insider zajmuje się głównie dziennikarstwem śledczym oraz analizami politycznymi. Współpracuje m.in. z platformą śledczą Bellingcat, z którą opisał wspólnie sprawę prób otrucia opozycjonisty Aleksieja Nawalnego. Na jego stronach znaleźć można artykuły dotyczące malezyjskiego samolotu

Nawet w komercyjnej organizacji misja musi być na pierwszym miejscu

Z przerażeniem dowiedziałam się o zwolnieniu pana Jerzego Wójcika. Jako wierny czytelnik "GW", symbolu mojej młodości i odrodzenia niezależności Polski, nie zgadzam się na naruszanie filaru polskiego niezależnego dziennikarstwa. To jest dla mnie porażające naruszanie naszego dobra

Może dojść do kolejnego zamachu w Rosji

terrorystyczne. Ale od tego czasu podziemie się zreformowało, rozdzieliło na małe, niezależne od siebie grupki. Terroryści wybrali za cel ataku akurat Domodiedowo, bo tam przylatują cudzoziemcy? Chcąc pokazać, co ich czeka, kiedy przylecą na olimpiadę zimową w Soczi w 2014 r. i Mundial

Madeleine Albright: Wypowiadam się przeciwko wysiłkom polskiego rządu zmierzającym do osłabienia niezależnych mediów

Albright nawiązała do rządowego projektu podatku od reklam , którym mają być obłożone media i spółki technologiczne. Plany rządu wywołały bezprecedensowy protest mediów w Polsce . Wzięło w nim udział ponad 40 wydawców i nadawców. Na czołówkach niezależnych gazet widzieliśmy czarną planszę z

Konferencja Bożenny Banasik

Na początku Bożenna Banasik usprawiedliwiła się ze swojej tygodniowej nieobecności w Łodzi: - Wyjechałam na zjazd adwokatury francuskiej do Nicei i prywatną audiencją u Ojca Świętego. Skomentowała też wyniki sondażu wyborczego, który przeprowadziła jed

USA. Katolicki duchowny zrezygnował, bo używał aplikacji randkowej dla gejów

odpowiedzi na pytania "Washington Post", czy USCCB wiedziało wcześniej o zbliżającej się publikacji portalu. Pillar przekazał, że wynajął niezależną firmę, by potwierdzić prawdziwość danych. Rzeczniczka aplikacji Grindr określiła historię Burrilla jako "homofobiczną" i zaprzeczyła

Powstała miesiąc temu strona Donalda Trumpa przestała istnieć

adresów e-mail i numerów telefonów. Starszy doradca Trumpa Jason Miller potwierdził portalowi The Hill , że blog nie powróci, był przejściowym etapem szerszego planu, który realizuje były prezydent. W zeszłym miesiącu Facebook ogłosił, że po decyzji wydanej przez niezależną radę nadzorczą przedłuża

Od czasu groźnego wypadku nie udziela się publicznie. Teraz powstał o nim serial dokumentalny

reżyserów było znalezienie równowagi między niezależnym reportażem a szacunkiem dla rodziny. Corinna Schumacher [żona kierowcy] okazała się dla nas największym wsparciem. Chciała, aby powstał autentyczny film, który pokaże Michaela takim, jakim jest. Z jego wszystkimi wadami i zaletami, bez zbędnej

Wszystko o hotelach na HolidayCheck

współpracowników. Od roku działa również u nas. Polski portal z 0,5 mln odwiedzin miesięcznie jest drugą - po niemieckiej - najszybciej rozwijającą się platformą. Jak podaje HolidayCheck, co piąty Polak jest niezadowolony z urlopu. www.holidaycheck.pl

Jak idol Kaczyńskiego przejmował media na Węgrzech

, był portal Index.hu , który został przejęty przez związanego z nim biznesmena. Latem 2020 r. w proteście przeciwko tej decyzji odeszło 90 proc. redakcji. Założyli portal Telex, który nadal nie może porównywać się pod względem zasięgu z Indeksem. Ostatnim dużym niezależnym portalem na Węgrzech jest

Jak na Węgrzech znikają kolejne niezależne media. Nie pozwólmy na to w Polsce

. Piszę te słowa z nadzieją, że dzięki Czytelnikom "Wyborcza" będzie miała się dobrze. Zwłaszcza gdy patrzę na to, co się dzieje z niezależnymi mediami na Węgrzech. Ich sytuacja jest nieporównywalnie gorsza. Ponad tydzień temu rząd wyciągnął rękę po ostatni duży, niezależny portal internetowy

Posłowie o zamachu na TVN: Chodzi o zakneblowanie wolnych mediów

Wolne, niezależne i pluralistyczne media są jedną z podstaw współczesnej demokracji. Przewlekający się proces koncesyjny dla TVN 24 i ostatnia legislacyjna inicjatywa posłów PiS zmierza w istocie do usunięcia z Polski niezależnej grupy medialnej TVN. Od przejęciu władzy w 2015 r. PiS dąży do

Białoruski portal Tut.by pozbawiony statusu "środka masowej komunikacji"

zatrzymań dziennikarzy. 1 października przedstawiciele niezależnych wydawnictw zwrócili się do ministerstwa informacji z apelem o wycofanie pozwu przeciwko Tut.by. Wezwali również do odblokowania licznych portali internetowych relacjonujących problemy społeczno-polityczne w kraju, a także do usunięcia

Czy Łukaszenka uwięzi miliony Białorusinów? Za śledzenie opozycyjnych kanałów informacyjnych grozi do siedmiu lat pozbawienia wolności

Aleksander Łukaszenka rzeczywiście chce całkowicie pozbawić obywateli dostępu do jakichkolwiek niezależnych informacji. Dzień wcześniej, w czwartek, ministerstwo informacji zablokowało strony redakcji stacji Deutsche Welle (DW), portalu Current Time i tygodnika "Nowy Czas". Pierwszy zastępca

Białoruś: niezależnym dziennikarzom grozi 12 lat więzienia

niezależny portal Tut.by formalnie nie istnieje. Najpierw władze odebrały w grudniu redakcji koncesję, co nie powstrzymało jednak dziennikarzy od relacjonowania protestów i podejmowania niewygodnych dla reżimu Łukaszenki tematów. Później, w maju służby aresztowały kilkunastu dziennikarzy, m.in. redaktorkę

Białoruś uznała Biełsat TV za "ekstremistyczny". Pracownikom grozi siedem lat więzienia

O sprawie poinformowało cytowane przez agencję Reuters niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy , które dodaje, że w komunikacie białoruskiego MSW zakazano też działalności Biełsatu na terytorium Białorusi. Biełsat, polski kanał satelitarny będący alternatywą dla białoruskich mediów

Kreml wypowiada wojnę niezależnym mediom w Rosji

, czyli głównie niezależnych mediów, organizacji pozarządowych, dziennikarzy śledczych oraz opozycyjnych aktywistów, znacznie się wydłużyła. Do niezależnych redakcji - takich jak Meduza, The Insider, Radio Swoboda, Current Time - dołączyły kolejne, znane z podejmowania niewygodnych dla Kremla tematów

Świat o proteście polskich mediów niezależnych

medialnemu, który ich zdaniem zagraża niezależnej prasie i jest kolejnym ciosem wymierzonym w instytucje demokratyczne" – relacjonował „Post”, przypominając, że pod rządami PiS w rankingach wolności mediów Polska spadła z 18. na 62. pozycję.   Portal Politico pisze z kolei o

Jak Viktor Orban zmieniał Węgry [KALENDARIUM]

większością dwóch trzecich głosów. Czerwiec 2014. Największy portal Origo.hu trafia w ręce biznesmenów powiązanych z rządem. Rozpoczyna się proces przejmowania prywatnych mediów. 2015 r. Rząd rozpisuje po raz pierwszy tzw. narodowe konsultacje i rozsyła ankiety do węgierskich gospodarstw domowych z pytaniami

Białoruscy dziennikarze wciąż na celowniku władzy. Trwają rewizje i aresztowania

karną dotyczącą „aktów terroryzmu". Dziennikarze przekazali niezależnemu portalowi Mediazona, że funkcjonariusze KGB zarekwirowali im cały sprzęt, nawet telefony komórkowe. Siłowicy działali w czwartek do późnej nocy w całym kraju. Zatrzymali w różnych miastach kolejnych dziennikarzy. M.in

Orbán zamyka radio krytyczne wobec jego rządu

niezależności. Wraz z jego odejściem wypowiedzenia złożyła niemal cała redakcja. Obecnie tworzy ona nowy niezależny portal informacyjny Telex.hu. Dull dostał wypowiedzenie za to, że publicznie ostrzegł, iż kierowany przez niego serwis może wkrótce stracić niezależność i zostać przejęty przez ludzi władzy

Dziennikarze studenckiej redakcji z Moskwy zatrzymani za wsparcie Nawalnego

Doxa to jeden z najbardziej wpływowych niezależnych portali studenckich w Rosji. Został założony w 2017 r. przez studentów Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Moskwie. Zajmuje się obroną praw studentów, wolnością słowa i nadużyciami na uczelniach. – W środę miał przyjechać do mnie w odwiedziny

Borys Harecki: Sytuacja dziennikarzy na Białorusi codziennie się pogarsza. Wczoraj nas karano aresztami, dziś zamyka na lata w więzieniach

Hanna Malashenia: W czwartek na 2 lata więzienia skazano dziennikarki Biełsatu - Kaciarynę Andrejewą i Darię Czulcową. Dzień później przed sądem stanęła dziennikarka niezależnego portalu TUT.by Kaciaryna Barysewicz. Kilku przedstawicieli innych mediów (m.in. Press Club Belarus, BelaPAN) czeka w

Dziennikarze w obronie TVN. "Tej walki nie można przegrać. Byłaby to klęska demokratycznej Polski"

Ogdowski, „Tygodnik Przegląd" Katarzyna Oklińska, Radio Nowy Świat Mariusz Olankiewicz, fotograf niezależny Daniel Olczykowski, Onet.pl Andrzej Olejniczak, „Newsweek" Robert Olejnik, Portal Wielkopolski Wschodniej Grażyna Olewniczak, Towarzystwo Dziennikarskie Henryk Janusz Olkiewicz

Łukaszenka poczuł się pewniej i zaczyna wielką czystkę w mediach internetowych

dziennikarzy. Są to reporterzy telewizji Biełsat bądź redaktorzy białoruskich portali internetowych pracujący na ulicach białoruskich miast w trakcie protestów. Biełsat nie ma akredytacji, a lokalne portale nie mają oficjalnego statusu mediów. Jednak ten, kto myśli, że legitymacja dziennikarska chroni przed

Nie żyje młody aktor Joey Morgan. "Cichy i rozważny, przed kamerą hipnotyzował"

striptizem ratują świat przed krwiożerczymi zombie.  Przełom w karierze Morgana nastąpił dwa lata później. Rola skołatanego problemami nastolatka w filmie "Flower" Maxa Winklera wzbudziła entuzjazm krytyków na Tribeca Film Festiwalu . Portal IndieWire uznał rolę Morgana za jedną z

Morderca, któremu współczuły Chiny, nie żyje

urzędników, policja ani nawet prośby o interwencje wysyłane do mediów i lokalnych władz. W końcu zrozpaczony Ou uciekł się do przemocy. Na chińskich portalach wielu uznało całe zdarzenie za skutek największych bolączek trapiących Chiny: obojętnych i skorumpowanych urzędników, braku niezależnych sądów

PiS przeprowadza zamach stanu

ręce. Nieprzypadkowo kilka dni temu premier Mateusz Morawiecki publicznie przekonywał, że PiS może liczyć na przychylność tylko niektórych stacji telewizyjnych czy gazet, za to za politycznymi przeciwnikami stoi potężny medialny front. I wspomniał o wielkich portalach internetowych. Jasno wyznaczył

Białoruś. Trwa łapanka na zagranicznych dziennikarzy. Apel o pomoc do władz Polski i UE

. Na niezależnych kanałach ostrzegano, że dziennikarze zagraniczni mogą spotkać się z przemocą, a nawet torturami. Korespondent niezależnego rosyjskiego portalu Meduza, Maksim Sołopow, choć podczas zatrzymania przedstawił się jako dziennikarz, został brutalnie pobity. Kilkadziesiąt godzin był

Onet: Orlen chce kupić "Rzeczpospolitą" i "Parkiet"

tygodników i 500 portali internetowych. Jak donosi Onet.pl, "nikt w obozie rządzącym na czele z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskimi nie ukrywa, że w praktyce chodzi o zwiększenie kontroli nad prywatnymi redakcjami niezależnymi od władzy, w tym tymi kontrolowanymi przez zagraniczne koncerny. A fakt

Orbán ugiął się pod naporem protestów. Nie będzie chińskiego uniwersytetu?

. jest przeciwna budowie chińskiej uczelni Fudan, która ma pochłonąć 1,5 mld euro. Węgierski rząd trzymał te plany w tajemnicy, jednak w kwietniu ujawnił je niezależny portal śledczy Direkt36. Wedle zapisów umowy strona węgierska ma na siebie wziąć ciężar finansowania inwestycji (80 proc. jej wartości

Rozczarowanie opozycji na Węgrzech. "Na końcu dla Niemców i tak liczą się pieniądze"

wyraża się największy niezależny portal na Węgrzech 24.hu, pisząc: „Nieważne, ile Niemcy mówią o praworządności, na końcu i tak to pieniądze są dla nich najważniejsze”. Autor artykułu Zsolt Kerner analizuje propozycję przedstawioną przez kanclerz Merkel, stwierdzając, że uległa Węgrom i

Węgierski MSZ szuka wrogów narodu wśród dziennikarzy. Chce nazwisk tych, którzy byli na kursach za granicą

Treść listu, który dotarł do węgierskich ambasad w państwach Unii Europejskiej na początku czerwca, ujawnili dziennikarze pracujący nad powstaniem niezależnego portalu Telex.hu. Autorem pisma jest Józseg Magyar, wiceminister spraw zagranicznych i handlu. Magyar zwraca się w

Czas eufemizmów się skończył. List do posłów Parlamentu Europejskiego przed debatą o wolności mediów w Polsce

, domagając się niebotycznych odszkodowań i usunięcia niewygodnych materiałów z portali internetowych. Ta praktyka jest znana jako SLAPP, ma na celu zastraszenie i uciszenie niezależnych mediów. „Gazecie Wyborczej” ludzie PiS wytoczyli już ponad 50 procesów. Nie ma miesiąca, byśmy nie dostawali

Dziewięcioro białoruskich dziennikarzy w więzieniu. Kuriozalne zarzuty za rzetelne relacjonowanie protestów

W ubiegłym roku pracownicy mediów byli tam zatrzymywani co najmniej 479 razy. Białoruski Związek Dziennikarzy informował, że niemal stu dostało kary aresztu, łącznie spędzając za kratkami 1200 dni. 62 z nich było bitych lub torturowanych. Na niezależne środki masowej informacji władze nakładały też

Nikaragua: Facebook uniemożliwił reżimowi Ortegi sianie propagandy w internecie

publiczną fałszywymi oskarżeniami opozycjonistów o szpiegostwo, zdradę stanu, terroryzm i malwersacje finansowe. Doniesienia o działalności komanda publikowały internetowe portale niezależne „Divergentes" i „Nikaragua Actual". Facebook zareagował po kilku miesiącach wewnętrznego

Wenezuela. Reżim Maduro dorzyna niezależne media

Prześladowania niezależnych mediów w Wenezueli, rozpoczęte za rządów zmarłego kilka lat temu Hugo Chaveza i kontynuowane przez jego następcę Nicolasa Maduro, są na ostatniej prostej. Sąd Najwyższy w Caracas nakazał właśnie dziennikowi internetowemu "El Nacional" zapłacić Diosdado Cabello

Macierewicz donosi do prokuratury na byłych członków podkomisji smoleńskiej. Skrytykowali raport końcowy

;Gazety Polskiej" i portalu Niezależna. Burza po artykule w prorządowym tygodniku Informację o "zdaniu odrębnym" członków podkomisji podał tygodnik "Sieci"  w artykule "Bez końca", który został opublikowany w poniedziałkowym numerze. Jego autorzy - Marek Pyza i

Tak PiS dzieli i tresuje media. Przywykliśmy, a to zły znak

W ostrym sporze o telewizyjną debatę kandydatów przed drugą turą wyborów prezydenckich jakoś umknęła nam istotna wypowiedź Andrzeja Dudy. Urzędujący prezydent, wzbraniając się przed debatą z Rafałem Trzaskowskim organizowaną przez telewizję TVN oraz portale Onet i Wirtualna Polska, orzekł, że

Terlecki bluzga, PiS nie przeprasza

". Nie wszyscy. Będący medialną ekspozyturą partii rządzącej portal wPolityce.pl reklamuje słowa Terleckiego tytułem: "Mocny wpis", i nadtytułem: "Szybka riposta". Nie wiem, co jest w tym wszystkim smutniejsze. Chamstwo partyjnego prominenta z tytułem profesorskim, który takim

Dziennikarze z całego świata solidaryzują się z reporterami serwisu Index, który chce przejąć węgierska władza

W wieczornej demonstracji w Budapeszcie 24 lipca wg organizatorów udział wzięło 5-10 tys. osób. Relacjonowały ją m.in. BBC, "Guardian", Associated Press i Reuters. Protesty przeciwko dalszemu przejmowaniu przez władzę niezależnych mediów zorganizowała opozycyjna partia Momentum. Dołączyły

Białoruska aktywistka przez minutę krzyczała pod ambasadą

zmusiły do lądowania w Mińsku samolot linii Ryanair z białoruskim opozycjonistą Romanem Protasiewiczem na pokładzie. – Po wczorajszym wydarzeniu dostałem ponad tysiąc pogróżek, że będę kolejną osobą, którą reżim sprowadzi na Białoruś – dodał współzałożyciel portalu Nexta Sciapan Puciła. Dodał

To nie Pegasus jest zły, to władza jest łakoma

, 189 dziennikarzy (m.in. CNN, „New York Timesa" i „Le Monde") oraz ponad 600 polityków i urzędników państwowych, w tym głowy państw, ministrowie, dyplomaci czy wojskowi. Na Węgrzech, co szczegółowo opisał brytyjski „Guardian", Pegasus posłużył do śledzenia niezależnych

"Czarny dzień" wolnych mediów. Ale prorządowi dziennikarze cieszą się z pomysłu na finansowy haracz

niezależne od władzy portale internetowe „zawiesiły się” i również pokazywały czarną planszę z komunikatem o proteście. Tak było z mediami wydawanymi przez Agorę (Wyborcza.pl i Gazeta.pl), a także na Onet.pl, Interia, WP.pl, TVN24.pl, PolsatNews.pl, na stronach „Newsweeka”, &bdquo

Media są potrzebne PiS nie tylko po to, żeby móc kłamać. Też po to, żeby nie miał kto tego prostować

kompletnie wypaczyły istotę istnienia czwartej władzy, która patrzy na ręce trzem pozostałym: wykonawczej, sądowniczej i ustawodawczej. Tu te trzy władze patrzą na ręce dziennikarzom, a propagandówki im w tym pomagają. Bitwa o świadomość Polaków Na przykład w portalu wPolityce.pl o dziennikarzach Onetu piszą

Machina kremlowskich represji się rozkręca. Chcą zastraszyć i unieszkodliwić opozycjonistów oraz niezależne media

W sobotę po południu grupa policjantów zatrzymała redaktora naczelnego niezależnego portalu Mediazona Siergieja Smirnowa. Akurat wychodził na spacer z pięcioletnim synkiem i w towarzystwie dwóch dziennikarzy Mediazony, którzy byli u niego w gościach. Mimo że Smirnow nie był w ubiegłą sobotę (23

Kuba. Komunistyczny reżim rozprawia się z buntownikami

. A tysiące Kubańczyków, dla których są one jedynym narzędziem komunikacji i niezależnej od reżimowej propagandy informacji, nie mogły się porozumiewać ani dowiadywać o zasięgu represji. Aresztowania i porwania Mimo to niezależne media, jak dziennik „14ymedio" czy emigracyjny portal &bdquo

Koncesja dla TVN 24 nadal zagrożona. I dla innych stacji TVN też

Grupa ITI, która była założycielem stacji. Potem wraz z ITI współwłaścicielem PTH była Grupa Canal+, a w 2015 roku po sprzedaży TVN kontrolę nad nią przejęli Scripps (przez spółkę zależną Southbank Media mającą siedzibę w Wielkiej Brytanii będącej wówczas częścią UE). Obecnie jednym akcjonariuszem

"Protestujemy przeciwko sposobowi, w jaki portal TVP Info obszedł się z naszym kolegą"

Jako redaktorzy i dziennikarze dziennika "Fakt" protestujemy przeciwko sposobowi, w jaki portal TVP Info obszedł się z naszym kolegą - byłym już redaktorem "Faktu" Mikołajem Wójcikiem, prezentując jego jednostronną i zafałszowaną sylwetkę. Artykuł " Pracował w 'Fakcie

Śledczy ścigają Joannę Muchę. Posłanka odpowiada: Sprawa polityczna

Sportu i Turystyki nie należało organizowanie koncertów muzyki rozrywkowej - podaje za Prokuraturą Krajową portal TVP Info. Dodaje za prokuratorami, że Mucha zgodziła się, by Narodowe Centrum Sportu użyczyło prywatnej firmie pomieszczenia i powierzchnię Stadionu Narodowego na organizację

"Wiadomości" TVP i Duda wspierają nałożenie haraczu na wolne media

W środę większość niezależnych od władzy mediów protestowała przeciwko planom rządu wprowadzenia haraczu od reklam. "To potężny cios w wolne media. Na dochodach z reklam opiera swój byt większość z nich. Władza w ten sposób udaremni kosztowne śledztwa, zlikwiduje pracochłonne sprawdzanie

Żelazna kurtyna Aleksandra Łukaszenki. Białoruski dyktator zamyka granice

to niejedyny sposób białoruskich władz na to, by odciąć społeczeństwo od „zgubnych wpływów” zagranicy. Do opublikowanej 21 sierpnia listy zablokowanych stron internetowych, wśród których znalazły się wtedy przede wszystkim niezależne portale informacyjne, m.in. Radio Swoboda, Nasza Niwa

Do dziennikarzy Polska Press: Nie możemy od nikogo wymagać heroizmu, ale możecie stawiać opór

Apel Towarzystwa Dziennikarskiego do dziennikarzy Polska Press Prezes Obajtek pochwalił się, że Orlen kupił Polska Presse. Praktycznie cała prasa regionalna (20 tytułów), wiele regionalnych i lokalnych portali, a nawet lokalnych stacji TV, ma stać się partyjnymi mediami PiS. Gdyby miały pozostać

Pokojowy Nobel dla dziennikarzy Dmitrija Muratowa i Marii Ressy

. na Krymie, z kolei w ubiegłym roku wyraził poparcie dla walki białoruskiej opozycji Dzisiaj jego praca jest jeszcze trudniejsza. Jako redaktor naczelny niezależnej redakcji w Rosji, codziennie musi radzić sobie z oskarżeniami rosyjskiej propagandy. - Państwowa telewizja regularnie nas krytykuje. Że

Rosyjski politolog: W naszych wyborach chodzi o coś więcej niż sam wynik

wytoczyły przeciwko opozycjonistom ciężkie działa, znacznie rozszerzając i zaostrzając represje. Przyspieszyło to exodus opozycjonistów z kraju. O tym, co te wybory znaczą dla władzy i co mogą zmienić w Rosji, mówi politolog Kiriłł Rogow, założyciel portalu Polit.ru, członek zarządu fundacji Liberalna Misja

Sondaż: Polacy masowo poparli protest mediów

Z badania wynika, że przeprowadzony w środę protest "Media bez wyboru" zauważyło aż 91 proc. Polaków. W środę 10 lutego kilkadziesiąt największych portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych oraz gazet solidarnie protestowało przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku od

Manfred Weber z EPL: Unia mogłaby sfinansować budowę płotu na granicy z Białorusią

szef jeden z frakcji Europejskiej Partii Ludowej Manfred Weber. W opublikowanej w środę w portalu Politico rozmowie Weber nazwał problem "Strategicznym wyzwaniem dla polityki zagranicznej całej Europy". Dodał, że oczekuje w sprawie wzmocnienia granic "pełnego i bezwarunkowego wsparcia ze

Łukaszenka blokuje internet i wyrzuca dziennikarzy

W nocy z piątku na sobotę władze Białorusi zablokowały dostęp do kolejnych portali internetowych, m.in. Nasza Niwa. To najstarsza gazeta ukazująca się w języku białoruskim od 1906 r. promująca demokratyczne wartości. Nasza Niwa od początku rządów prezydenta Aleksandra Łukaszenki jest w opozycji i

Po artykułach OKO.press 6 mln zł nie trafi do fundacji naczelnego "Gazety Polskiej" Tomasza Sakiewicza

ministra środowiska. "Teksty o 6 milionach złotych dla FNM na portal o Puszczy Białowieskiej powstały dzięki naszym informatorom. To od jednego z nich dostaliśmy jesienią 2016 roku sygnał o konkursie NFOŚiGW, w którym jako organizacja ekologiczna startuje Fundacja Niezależne Media, dotąd zajmująca się

Kreml ocenzurował internet, by znokautować opozycję

wyborczą. Mam nadzieję, że każdy, kto chciał uzyskać więcej informacji o kandydatach, był w stanie zrobić to przed rozpoczęciem wyborów" - oświadczył Durow. Niezależna redakcja Meduza zwraca uwagę m.in. na fakt, że twórca Telegramu nie stosuje jednak tej samej logiki wobec przedstawicieli władzy. Z

Szef węgierskiego portalu: Orban nauczył mnie, jak omijać sztuczki władzy

zostanie największym niezależnym portalem informacyjnym w kraju, który codziennie odwiedza milion Węgrów. W prorządowych mediach Zoltan Varga przedstawiany jest jako szemrany biznesmen, który unika płacenia podatków na Węgrzech. W Polsce dwa lata temu kupił Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, teraz

Ważny amerykański senator krytykuje rząd PiS za haracz na media

Słowa senatora Menendeza z Partii Demokratycznej to jak na razie najmocniejszy zagraniczny komentarz do bezprecedensowego protestu polskich mediów, które w środę, w sprzeciwie wobec planów PiS, by nałożyć na nie dodatkowy podatek, na 24 godziny zawiesiły nadawanie programów i wydawanie portali

Kneblowanie mediów. Słoweński premier idzie w ślady Orbána i Kaczyńskiego

wobec innych mediów publicznych. Jednocześnie rząd finansowo wspiera niewielkie, przychylne mu redakcje. - Przedstawiciele rządu (...) mówią, że media w Słowenii są sprzedajne i lewicowe, oraz że są pozostałością dawnych komunistycznych elit. Twierdzą, że nie ma mediów niezależnych, lecz tylko takie o

Ostatni dzień nadziei. Białoruś wybiera prezydenta - czy wciąż tego samego?

uwolnienie jednej z kluczowych postaci z otoczenia niezależnej kandydatki Swiatłany Cichanouskiej – Marii Kolesnikowej, byłej szefowej sztabu aresztowanego w czerwcu Wiktora Babariki, jednego z głównych rywali Łukaszenki, któremu Centralna Komisja Wyborcza (CKW) odmówiła nawet rejestracji (18

Sąd się nie garnął, władze Moskwy znalazły sposób. Niepokorny reżyser ukarany, co dalej z Centrum Gogola?

;Sieriebriennikow przekształcił zatęchły Teatr im. Gogola w swoje marzenie o idealnej Moskwie: kosmopolitycznej, współczesnej, przyjaznej – pisał Anton Chitrow w tekście dla niezależnego portalu Meduza. – Moda na Rosję zaczęła się od Sieriebriennikowa, to jego spektakle, stworzone w Centrum Gogola, jako

Suchary "dobrej zmiany"

jest taki niezależny, jak Pan mówi, jak Pana żona jest taka niezależna, jak Pan z PO się nawet nie zgadza, to może Pan jest też niezależny od siebie samego! To proponuję, żeby Pan zagłosował na Prezydenta Dudę, przecież to najlepszy kandydat!” &mdash

Orban eliminuje z eteru opozycyjne radio

. niespodziewanie zamknięto dziennik „Népszabadság”, w zeszłym roku pracę stracił Szabolcs Dull, naczelny niezależnego i krytycznego wobec władzy portalu index.hu. Wcześniej, na bazie 500 gazet oraz stacji radiowych i telewizyjnych, Orban stworzył konglomerat, który nadaje ten sam

Tysiące Białorusinów na pogrzebie Romana Bandarenki, opozycjonisty skatowanego na śmierć w komendzie

którym zmarł Bandarenka. 13 listopada jeden z nich przekazał dziennikarzom niezależnego portalu Tut.by, że w organizmie zmarłego pacjenta nie stwierdzono śladów jakiegokolwiek alkoholu. Sześć dni później medyk został pociągnięty do odpowiedzialności za swoje słowa: siłowicy przeprowadzili rewizję w jego

W Nikaragui Daniel Ortega knebluje ostatnie media

opozycyjne oraz zamknięte najważniejsze media (ich siedziby splądrowano), jak niezależny kanał telewizyjny 100%Noticias, redakcje gazet i portali internetowych „El Confidencial", „El Nuevo Diario" i „La Prensa".    Antyrządowy