niezależne portale

Jakub Wencel

Zatopienie krążownika "Moskwa". Niezależny rosyjski portal: Zginęło 37 osób

Zatopienie krążownika "Moskwa". Niezależny rosyjski portal: Zginęło 37 osób

Według informacji niezależnego rosyjskiego portalu śledczego Meduza w wyniku zatopienia krążownika "Moskwa" zginęło 37 członków załogi, a około 100 zostało rannych. Serwis powołuje się na anonimowe źródło bliskie Flocie Czarnomorskiej.

Naczelny rosyjskiego niezależnego portalu Meduza: Moi rodacy są w fazie wyparcia. Ale my to zmienimy

- Rosyjskie społeczeństwo jest w fazie wyparcia. Zaprzeczają, że z rąk rosyjskiej armii giną na Ukrainie nasi przyjaciele, bliscy, krewni. Ogromna część społeczeństwa nie jest w stanie tej wiedzy zaakceptować - mówi Iwan Kołpakow, redaktor naczelny rosyjskiego portalu Meduza.

5 mln dol. kary dla niezależnego portalu w Wenezueli. Za co?

Aż tyle według wyroku sądu najwyższego Wenezueli ma zapłacić szarej eminencji reżimu w Caracas niezależny portal informacyjny za przedrukowanie artykułu z hiszpańskiego dziennika.

Niezależne media stały się w Rosji "wrogami narodu". Czy portal Meduza przetrwa ten atak?

Niezależne media stały się w Rosji "wrogami narodu". Czy portal Meduza przetrwa ten atak?

W ubiegły piątek Iwan Kołpakow, redaktor naczelny niezależnego rosyjskiego portalu Meduza z siedzibą w Rydze, otrzymał SMS od Galiny Timczenko, dyrektorki generalnej spółki Medusa Project, o treści: „Mój drogi, jesteśmy teraz agentami zagranicznymi”. Szybko wyjaśniło się, że to nie żart

Największy niezależny portal węgierski Index zagrożony. Władza chce przejąć nad nim kontrolę

Największy niezależny portal węgierski Index zagrożony. Władza chce przejąć nad nim kontrolę

dyrektorów został zwolniony Szabolcs Dull, redaktor naczelny portalu. Powód? Miał ujawnić prasie poufne informacje dotyczące planów restrukturyzacji spółki. W niedzielę opowiedział członkom swojego zespołu, że treści na portalu będą przygotowywane już nie przez redakcję, tylko przez niezależne spółki, u

Niezależny malezyjski portal informacyjny staje przed sądem. Redaktorowi naczelnemu grozi siedem lat więzienia

Niezależny malezyjski portal informacyjny staje przed sądem. Redaktorowi naczelnemu grozi siedem lat więzienia

skorumpowanych, wydają się zdecydowane uciszyć niezależny portal. W czwartek sąd federalny (Malezja jest federacją) odrzucił odwołanie prawnika portalu od pozwu przeciwko redakcji i jej naczelnemu. Wyznaczył też datę procesu, który ma się rozpocząć 13 lipca. Stevenowi Ganowi grozi siedem lat więzienia. 

Rząd Białorusi atakuje Polskę w sprawie Poczobuta i przesłuchuje kolejnych działaczy Związku Polaków

Rząd Białorusi atakuje Polskę w sprawie Poczobuta i przesłuchuje kolejnych działaczy Związku Polaków

Liderzy niezależnego Związku Polaków na Białorusi Andżelika Borys i Andrzej Poczobut od miesięcy są trzymani w więzieniu Żodzino. Jak poinformowali w środę działacze Związku, głos w ich sprawie zabrał minister spraw zagranicznych Białorusi Władimir Makiej. Według szefa białoruskiej dyplomacji to

Co Rosjanin widzi w lustrze? Putina na białym koniu

są rozpatrywane przez pryzmat transformacji, choćby i bolesnej, ale niezbędnej do zbudowania swoich niezależnych narodowych państw, które dokonały wyboru zbliżenia się do Europy. Dla nich te reformy są rozumne, wiedzą, do czego były im one potrzebne. W Rosji ten początkowy sens reform się zatarł. A

Dekoncentracja, rehungaryzacja mediów - tak to się robi na Węgrzech

Dekoncentracja, rehungaryzacja mediów - tak to się robi na Węgrzech

przejmą kontrolę nad portalem. Ale posuwali się ostrożnie, krok po kroczku. Jesienią 2014 r. krajowa i międzynarodowa opinia publiczna była zbulwersowana przejęciem przez władzę portalu internetowego Origó. Orbán i Simicska mieli świadomość, że nie mogą być zbyt zachłanni, niezależnych mediów nie

Orbán przejął tradycyjne media, teraz idzie po największy portal na Węgrzech

Orbán przejął tradycyjne media, teraz idzie po największy portal na Węgrzech

publicznego. Słynie on z tego, że niezależne media, do których wchodzi, stają się tubą propagandową rządu. Tak było w przeszłości, gdy stawał na czele portalu Origo oraz telewizji TV2. Stały się one kanałami, na których codziennie serwowany jest wyłącznie przyjazny rządowi przekaz. Gdyby nie Index, nikt nie

Rosjanie - już oficjalnie - stracili dostęp do prawdy. Kreml blokuje wszelkie źródła informacji

Rosjanie - już oficjalnie - stracili dostęp do prawdy. Kreml blokuje wszelkie źródła informacji

" - niezależny portal Znak.com poinformował o zawieszeniu swojej działalności.  Na ten sam krok zdecydowały się rosyjski oddział BBC, prowadzony przez Ksenię Sobczak kanał na YouTubie „Ostorożno: nowosti", telewizja Dożd oraz radio Echo Moskwy. Te dwa ostatnie - po nałożeniu na ich

Egipt atakuje ostatni bastion wolnych mediów

Egipt atakuje ostatni bastion wolnych mediów

Niespodzianki nie było. Już w sobotę, dzień przed nalotem, dziennikarze Mada Masr, portalu nazywanego często ostatnim bastionem niezależnego egipskiego dziennikarstwa, wiedzieli, że coś się święci. Tego dnia jeden z redaktorów portalu Szadi Zalat, który pracował dla Mada Masr od pięciu lat, został

Media bez wyboru. "Fakty" TVN pokazały, jak TVP realizuje swoją "misję" i czego nie zobaczycie, gdyby nie było wolnych mediów

Media bez wyboru. "Fakty" TVN pokazały, jak TVP realizuje swoją "misję" i czego nie zobaczycie, gdyby nie było wolnych mediów

Protestujemy, bo władza wypowiedziała wojnę wolnej opinii publicznej . W środę 10 lutego niezależne polskie media protestowały przeciwko pomysłowi Ministerstwa Finansów dotyczącemu nałożenia dodatkowego podatku na radia, telewizję, prasę, portale internetowe, kina i firmy billboardowe. "To haracz

Lifestyle'owy portal dla młodych muzułmanek potajemnie finansowany przez brytyjski rząd. W ramach walki z radykalizacją

Lifestyle'owy portal dla młodych muzułmanek potajemnie finansowany przez brytyjski rząd. W ramach walki z radykalizacją

Od kilku dni na Wyspach jest wyjątkowo głośno o SuperSisters. Dziennikarze „Guardiana” odkryli, że - choć pozornie niezależnyportal jest finansowany przez Home Office w ramach programu walki z radykalizacją zatytułowanego „Wspólne budowanie silniejszej Wielkiej Brytanii

Spełnia się scenariusz węgiersko-putinowski. Czarny dzień dla wolności prasy

Spełnia się scenariusz węgiersko-putinowski. Czarny dzień dla wolności prasy

się rozwijać bez swojej gazety. Oczywiście to ponury żart. Nie o to chodzi. Obajtek jest nominatem PiS i wykonuje polecenia władzy, która chce pacyfikować media niezależne od władzy i przerabiać je na wzór portalu wPolityce.pl i TVP. Prezes PiS Jarosław Kaczyński już to zapowiadał w rozmowie z PAP

"Przestało być oczywiste, że po pracy wrócimy do domu". Naczelna portalu Tut.by o prześladowaniach białoruskich dziennikarzy

"Przestało być oczywiste, że po pracy wrócimy do domu". Naczelna portalu Tut.by o prześladowaniach białoruskich dziennikarzy

Wiktoria Bieliaszyn: Dziennikarze kierowanego przez panią portalu Tut.by byli zatrzymywani i aresztowani kilkadziesiąt razy. Czy redaktor naczelny może przyzwyczaić się do tego, że jego dziennikarze trafiają z pracy za kratki? Marina Zołotowa, redaktorka naczelna portalu Tut.by: Przez cały czas

Wyborcza solidaryzuje się z dziennikarzami węgierskiego portalu Index.hu

Wyborcza solidaryzuje się z dziennikarzami węgierskiego portalu Index.hu

Do dziennikarzy i redaktorów Index.hu Drodzy węgierscy przyjaciele! Jesteśmy oburzeni brutalnym atakiem władz na Wasz portal . W tej trudnej chwili jesteśmy z Wami i podziwiamy Waszą nieugiętą postawę. W Polsce stoimy w obliczu podobnych zagrożeń ze strony autorytarnej władzy, która też ogranicza

Orbán bezczelnie kiwa Unię. Jak długo jeszcze?

Orbán bezczelnie kiwa Unię. Jak długo jeszcze?

otoczenie zaczęli kłamliwie zapewniać, że nic konkretnego w Brukseli nie ustalono, że mechanizm jest bezzębny, że Polska będzie i tak miała prawo weta... Orbán od dawna robił, co chciał Viktor Orbán zamiast gadać, zabrał się do roboty i postanowił przejąć Index.hu, ostatni duży niezależny

Rosja: Redaktor naczelny niezależnej Mediazony skazany na 25 dni aresztu

Rosja: Redaktor naczelny niezależnej Mediazony skazany na 25 dni aresztu

paralizatorami i bicie pałkami policyjnymi. Rosyjscy obrońcy praw człowieka alarmują, że do pogwałcenia praw człowieka dochodzi także w komendach i celach. Jelena Kitajewa, wolontariuszka sztabu prawniczki Lubow Sobol, przekazała niezależnej redakcji Mediazona, że podczas przesłuchania była na komendzie

"Nieuginanie się przed nikim, walka do końca". Tylko w wolnych mediach usłyszycie głos sędziego Tulei

"Nieuginanie się przed nikim, walka do końca". Tylko w wolnych mediach usłyszycie głos sędziego Tulei

. O tym mówiliśmy na jednej z demonstracji pod Sądem Najwyższym, że ważne jest to, aby obywatele pamiętali - nawet jeśli dzisiaj nie odniesiemy sukcesu - że kiedyś byli niezależni sędziowie. Jeśli ta pamięć w społeczeństwie będzie, to prawdziwy wymiar sprawiedliwości zawsze da się odbudować - czy to

Sytuacja mediów w Rosji: Kreml woli milczeć, niż iść na wojnę z dziennikarzami. Duże redakcje i tak już przejął

Sytuacja mediów w Rosji: Kreml woli milczeć, niż iść na wojnę z dziennikarzami. Duże redakcje i tak już przejął

, uznały, że mają wystarczającą kontrolę. Dzisiaj po prostu celem rządzących jest niedopuszczenie do powstania dużej, niezależnej od władzy redakcji, więc takie media nie mają żadnych szans na jakiekolwiek państwowe finansowanie czy wsparcie. Ile redakcji jest niezależnych od Kremla? – Myślę, że

Białoruś: zwolniono dwóch zatrzymanych Polaków

niezależny portal informacyjny Karta 97 - milicja brutalnie rozpędziła demonstrantów. Białorusini wyszli na ulicę aby uczcić 90. rocznicę proklamowania Białoruskiej Republiki Ludowej. 25 marca traktowany jest przez białoruską opozycję jako święto niepodległości.

Beata Mazurek po słowach Glińskiego o TVP: Nie ma powodów przepraszać za niezależną stację

Beata Mazurek po słowach Glińskiego o TVP: Nie ma powodów przepraszać za niezależną stację

. Na pierwszy ogień wzięto Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Jej współzałożycielem w 1989 r. był Jerzy Stępień (wraz z ojcem polskiego samorządu lokalnego prof. Jerzym Regulskim, Andrzejem Celińskim i Walerianem Pańką). Stępień to senator niezależny I i II kadencji i były prezes Trybunału

Amerykanie potajemnie przenoszą głowice atomowe z Turcji do Rumunii? Jest dementi

Dlatego bomby mają być przenoszone, według informatorów EurActiv, do bazy lotniczej w rumuńskim Deveselu. Jednak rząd w Bukareszcie w oficjalnym oświadczeniu „zdecydowanie” zaprzeczył tym doniesieniom. Turcy odłączają prąd Amerykanom Najpewniej informacje EurActiv sa nieprawdziwe, co wsz

Oceń sobie profesora

jednej z niepublicznych uczelni w stolicy. - Studenci potrzebują informacji, do którego wykładowcy najlepiej się zapisać na zajęcia. Zazwyczaj pytają o to kolegów. A jeśli w internecie mogą przeczytać takich opinii sto, to bardziej miarodajne - przekonuje Cyrek. Testy portalu

Chemia.com uruchomiła portal chemiczny i elektroniczną platformę handlową

Chemia.com uruchomiła portal chemiczny i elektroniczną platformę handlową Zależna od Ciechu spółka Chemia.com uruchomiła portal chemiczny Swiatchemii.pl. Rozkręca się też jej wirtualny rynek handlu produktami chemicznymi. Inwestycje w projekty mają

Hipermarkety Real już przemianowane na Auchan. Kiedy w Polsce?

Auchan, Francuzi na razie przemodelują tylko jednego Reala w Rosji, a następnie przeanalizują skutki tego ruchu. Jeśli reakcje będą pozytywne, kolejne przebudowy marketów będą miały miejsce znacznie szybciej. Jednak niezależnie od reakcji klientów proces rebrandingu sklepów w Rosji ma się zakończyć do

Poland. On Tour w Warszawie: zafunduj sobie festiwal

Poland. On Tour to jednodniowy festiwal skupiający niezależne polskie zespoły. Warszawska edycja 30 maja. W klubie BarKa nad Wisłą zagrają m.in. Eric Shoves Them in His Pocket, Magnificent Muttley, Hatti Vatti i RYSY. - Młodzi odbiorcy mają eklektyczny gust. Komuś, kto przychodzi posłuchać zespołu

Tusk jedynym kandydatem na szefa KE? Bzdura

faworytów czy też "jedynych kandydatów". Owszem, głosy o możliwości ubiegania się Tuska o szefowanie Komisji Europejskiej po Barrosie docierają do Brukseli, ale na razie głównie od publicystów w Polsce. Czy są na to jakieś szanse? Niezależnie od odpowiedzi, pewne jest

Rosyjskie władze blokują serwisy VPN, by stawić tamę niezależnym informacjom

bezpłatnie portali znalazły się m.in. CNN, "Washington Post", Meduza, Mediazona, Bellingcat, Associated Press, Facebook, Twitter i Instagram. Artiom Kozliuk z niezależnej organizacji Roskomswoboda mówił w wywiadzie dla „Wyborczej" , że blokada internetu i budowanie cyfrowej ściany między

Rosjanie o słowach Tuska

państwowa agencja informacyjna Itar-Tass. "Donald Tusk nazwał raport MAK niepełnym" - to z kolei relacja niezależnego radia Swoboda. Czytaj też: Tusk wzywa Rosję do rozmów Podobnie mówiło o wystąpieniu Tuska radio

Saddam jest wciąż zagrożeniem

Rezolucja przerzuca cały ciężar odpowiedzialności za rozwój wydarzeń na Saddama Husajna. Jednomyślne przyjęcie dokumentu przez Radę Bezpieczeństwa jest dla irackiego przywódcy jasnym sygnałem, że w tej rozgrywce nie może liczyć na niczyją pomoc. Jeśli

Ostatnia decyzja ustępującego prezydenta Filipin: zamyka serwis noblistki

To nie pierwsze zamknięcie w historii portalu Rappler, jednego z nielicznych mediów niezależnych i krytycznych wobec odchodzącego prezydenta Rodrigo Duterte. Niebawem urząd obejmie Ferdinand Marcos Jr, który wygrał wybory w maju. Portal nie zamierza jednak przerywać pracy, a swoich praw będzie

Atak na niezależne media przez polskie, węgierskie i słoweńskie władze. Debata w PE

niezależnych mediów w Polsce  Na 24 godziny 10 lutego czarne plansze z napisem "Media bez wyboru" pojawiły się w polskich portalach internetowych, telewizji, radiu oraz gazetach. Na czarnej planszy wyświetlany był także napis „Tu miał być Twój ulubiony program", z wyjaśnieniem: &bdquo

Reżim Łukaszenki uziemia kolejne niezależne media

dziś rano nałożono blokadę na stronę białoruskojęzycznego niezależnego portalu informacyjnego Nasza Niwa. Tym samym przestał się on otwierać zarówno na Białorusi, jak i poza jej granicami. Komunikat ministerstwa informacji głosi, że portal zablokowano na życzenie prokuratury generalnej, zarzucającej

Może dojść do kolejnego zamachu w Rosji

terrorystyczne. Ale od tego czasu podziemie się zreformowało, rozdzieliło na małe, niezależne od siebie grupki. Terroryści wybrali za cel ataku akurat Domodiedowo, bo tam przylatują cudzoziemcy? Chcąc pokazać, co ich czeka, kiedy przylecą na olimpiadę zimową w Soczi w 2014 r. i Mundial

Redakcja Tut.by zamilkła. Reżim Łukaszenki unicestwia niezależne media

We wtorek przed południem Kiriłł Wołoszyn, współzałożyciel niezależnego portalu Tut.by, jednego z najpopularniejszych źródeł informacji na Białorusi, poinformował za pośrednictwem Facebooka o kolejnym ataku władz na redakcję. To nie pierwsza taka sytuacja w dwudziestoletniej historii portalu

Dziennikarze studenckiego magazynu z Moskwy skazani. Bo bronili prawa do zgromadzeń

Studentów jest czworo. Armen Aramjan, Natasza Tyszkiewicz, Ałła Gutnikowa i Wołodia Mietielkin to byli dziennikarze i wydawcy niezależnego studenckiego portalu Doxa, założonego cztery lata temu przez studentów i absolwentów prestiżowej moskiewskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej. Jak przypomina &bdquo

Konferencja Bożenny Banasik

Na początku Bożenna Banasik usprawiedliwiła się ze swojej tygodniowej nieobecności w Łodzi: - Wyjechałam na zjazd adwokatury francuskiej do Nicei i prywatną audiencją u Ojca Świętego. Skomentowała też wyniki sondażu wyborczego, który przeprowadziła jed

Rosyjskie władze blokują Facebooka. Odwet za banowanie propagandy

zaczęły pojawiać się wśród rosyjskich użytkowników Facebooka w piątek późnym popołudniem, tuż po oficjalnym komunikacie rosyjskich władz, które zapowiedziały „częściową blokadę" portalu w Rosji. Roskomnadzor, państwowy regulator mediów i internetu, poinformował, że „ograniczył dostęp"

Oświadczenie Komitetu Obrony Demokracji w sprawie "Lex TVN"

Konstytucja RP zapewnia wolność mediów oraz prawo do pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Przestrzeganie tych praw jest wyznacznikiem jakości demokracji. Dotąd rządzący przejęli telewizję i radio publiczne, kilkadziesiąt tytułów prasy lokalnej i portali internetowych. Media te nie

Dziennikarze szukają Siergieja Szojgu. Nie pokazywał się publicznie od 11 marca

; - napisał we wtorek na Twitterze dziennikarz niezależnego śledczego portalu Mediazona Dmitrij Trieszczanin. Rzekome powody "zniknięcia" Szojgu na podstawie swoich nieoficjalnych informacji opisuje także rosyjski serwis Agentstvo . Nieobecność Szojgu w sferze publicznej ma być podyktowana

Wszystko o hotelach na HolidayCheck

współpracowników. Od roku działa również u nas. Polski portal z 0,5 mln odwiedzin miesięcznie jest drugą - po niemieckiej - najszybciej rozwijającą się platformą. Jak podaje HolidayCheck, co piąty Polak jest niezadowolony z urlopu. www.holidaycheck.pl

Rosja. Rewizja w mieszkaniu redaktora naczelnego portalu Insider

Portal Insider zajmuje się głównie dziennikarstwem śledczym oraz analizami politycznymi. Współpracuje m.in. z platformą śledczą Bellingcat, z którą opisał wspólnie sprawę prób otrucia opozycjonisty Aleksieja Nawalnego. Na jego stronach znaleźć można artykuły dotyczące malezyjskiego samolotu

Madeleine Albright: Wypowiadam się przeciwko wysiłkom polskiego rządu zmierzającym do osłabienia niezależnych mediów

Albright nawiązała do rządowego projektu podatku od reklam , którym mają być obłożone media i spółki technologiczne. Plany rządu wywołały bezprecedensowy protest mediów w Polsce . Wzięło w nim udział ponad 40 wydawców i nadawców. Na czołówkach niezależnych gazet widzieliśmy czarną planszę z

Ostatni dzień portalu Citizen News. Pekin systematycznie dławi w Hongkongu wolne media

. czytelników. Pełnił też funkcję swego rodzaju szalupy ratunkowej dla dziennikarzy zwalnianych z innych niezależnych redakcji. W niedzielę późnym wieczorem redaktorzy Citizen News ogłosili z ciężkim sercem, że we wtorek redakcja kończy działalność. Sam portal zniknie „w późniejszym terminie"

Nawet w komercyjnej organizacji misja musi być na pierwszym miejscu

Z przerażeniem dowiedziałam się o zwolnieniu pana Jerzego Wójcika. Jako wierny czytelnik "GW", symbolu mojej młodości i odrodzenia niezależności Polski, nie zgadzam się na naruszanie filaru polskiego niezależnego dziennikarstwa. To jest dla mnie porażające naruszanie naszego dobra

Słynna książka znowu zakazana na Białorusi. Niebezpiecznie przypomina prawdę

Książka "Rok 1984" - dystopijna powieść George'a Orwella o społeczeństwie kontrolowanym całkowicie przez autorytarne władze - została właśnie zakazana na Białorusi. Informację przekazał niezależny serwis Nasza Niwa , któremu udało się dotrzeć do rządowych dokumentów nakazujących

Jak na Węgrzech znikają kolejne niezależne media. Nie pozwólmy na to w Polsce

. Piszę te słowa z nadzieją, że dzięki Czytelnikom "Wyborcza" będzie miała się dobrze. Zwłaszcza gdy patrzę na to, co się dzieje z niezależnymi mediami na Węgrzech. Ich sytuacja jest nieporównywalnie gorsza. Ponad tydzień temu rząd wyciągnął rękę po ostatni duży, niezależny portal internetowy

USA. Katolicki duchowny zrezygnował, bo używał aplikacji randkowej dla gejów

odpowiedzi na pytania "Washington Post", czy USCCB wiedziało wcześniej o zbliżającej się publikacji portalu. Pillar przekazał, że wynajął niezależną firmę, by potwierdzić prawdziwość danych. Rzeczniczka aplikacji Grindr określiła historię Burrilla jako "homofobiczną" i zaprzeczyła

Powstała miesiąc temu strona Donalda Trumpa przestała istnieć

adresów e-mail i numerów telefonów. Starszy doradca Trumpa Jason Miller potwierdził portalowi The Hill , że blog nie powróci, był przejściowym etapem szerszego planu, który realizuje były prezydent. W zeszłym miesiącu Facebook ogłosił, że po decyzji wydanej przez niezależną radę nadzorczą przedłuża

Wydawca "Panoramy" zawieszony. Zapowiedział Jasona Derulo przed Jackiem Kurskim

– a więc przed tweetem Jacka Kurskiego. Jak donosi portal Press , powołując się na dwa niezależne źródła w TVP, uprzedzenie prezesa w podaniu tej informacji miało być powodem zawieszenia wydawcy programu, Mariusza Pietrasika. Pietrasik wrócił już do pracy. Dziennikarze Pressa spytali o to biuro

Posłowie o zamachu na TVN: Chodzi o zakneblowanie wolnych mediów

Wolne, niezależne i pluralistyczne media są jedną z podstaw współczesnej demokracji. Przewlekający się proces koncesyjny dla TVN 24 i ostatnia legislacyjna inicjatywa posłów PiS zmierza w istocie do usunięcia z Polski niezależnej grupy medialnej TVN. Od przejęciu władzy w 2015 r. PiS dąży do

Od czasu groźnego wypadku nie udziela się publicznie. Teraz powstał o nim serial dokumentalny

reżyserów było znalezienie równowagi między niezależnym reportażem a szacunkiem dla rodziny. Corinna Schumacher [żona kierowcy] okazała się dla nas największym wsparciem. Chciała, aby powstał autentyczny film, który pokaże Michaela takim, jakim jest. Z jego wszystkimi wadami i zaletami, bez zbędnej

Jak idol Kaczyńskiego przejmował media na Węgrzech

, był portal Index.hu , który został przejęty przez związanego z nim biznesmena. Latem 2020 r. w proteście przeciwko tej decyzji odeszło 90 proc. redakcji. Założyli portal Telex, który nadal nie może porównywać się pod względem zasięgu z Indeksem. Ostatnim dużym niezależnym portalem na Węgrzech jest

Białoruski portal Tut.by pozbawiony statusu "środka masowej komunikacji"

zatrzymań dziennikarzy. 1 października przedstawiciele niezależnych wydawnictw zwrócili się do ministerstwa informacji z apelem o wycofanie pozwu przeciwko Tut.by. Wezwali również do odblokowania licznych portali internetowych relacjonujących problemy społeczno-polityczne w kraju, a także do usunięcia

Pożar w tajnym rosyjskim instytucie. To tam miano projektować nowe iskandery

trzy kondygnacje – w sumie blisko tysiąc metrów kwadratowych budynku, w którym podłogi są wykonane z drewna. Zawalił się też dach, na miejscu trwa akcja ratunkowa. Co najmniej dwie osoby zginęły, choć – jak wynika z relacji miejscowych mediów – ofiar może być więcej. Niezależny portal

Rosja rozprawia się z ostatnimi niezależnymi mediami. Echo Moskwy zlikwidowane, redaktor naczelny Dożd wyjechał z kraju

będzie prawie niemożliwa. „Potrzebujemy czasu i sił, aby odetchnąć i zrozumieć, jak pracować dalej", oświadczyła na antenie redakcji. Blokady kolejnych portali W środę rosyjskie władze zablokowały kolejny niezależny portal informacyjny. Na terenie Federacji Rosyjskiej nie otwiera się już

Białoruś. Łukaszenka podpisał ustawę o karze śmierci za "próbę popełnienia aktu terrorystycznego"

rano na państwowym portalu prawnym, będącym odpowiednikiem polskiego dziennika ustaw. Agencja prasowa Interfax przekazała, że nowe przepisy wejdą w życie po dziesięciu dniach od podpisania dokumentu. W więzieniach dziesiątki uczestników protestów Wcześniej na Białorusi sąd nie mógł wymierzyć kary

Rosyjskie władze szukają winnego. Zwolniono lub aresztowano już 150 funkcjonariuszy FSB

tych osób - mówił w niedzielę Groziew. Generał Biesieda w areszcie  Kilka dni wcześniej niezależny rosyjski dziennikarz Andriej Sołdatow, założyciel portalu Agentura zajmującego się śledzeniem działalności służb bezpieczeństwa, ujawnił, że w areszcie śledczym Lefortowo został osadzony pod

Kreml ukrywa informacje o zabitych na krążowniku "Moskwa"

Niezależne rosyjskie media zamieszczają coraz więcej świadectw rodziców marynarzy z Moskwy poszukujących swoich synów, wśród których – mimo wcześniejszych zapewnień Władimira Putina – byli także żołnierze poborowi. Niemal wszyscy członkowie rodzin załogi krążownika skarżą się na

Świat o proteście polskich mediów niezależnych

medialnemu, który ich zdaniem zagraża niezależnej prasie i jest kolejnym ciosem wymierzonym w instytucje demokratyczne" – relacjonował „Post”, przypominając, że pod rządami PiS w rankingach wolności mediów Polska spadła z 18. na 62. pozycję.   Portal Politico pisze z kolei o

Orbán zamyka radio krytyczne wobec jego rządu

niezależności. Wraz z jego odejściem wypowiedzenia złożyła niemal cała redakcja. Obecnie tworzy ona nowy niezależny portal informacyjny Telex.hu. Dull dostał wypowiedzenie za to, że publicznie ostrzegł, iż kierowany przez niego serwis może wkrótce stracić niezależność i zostać przejęty przez ludzi władzy

Kreml wypowiada wojnę niezależnym mediom w Rosji

, czyli głównie niezależnych mediów, organizacji pozarządowych, dziennikarzy śledczych oraz opozycyjnych aktywistów, znacznie się wydłużyła. Do niezależnych redakcji - takich jak Meduza, The Insider, Radio Swoboda, Current Time - dołączyły kolejne, znane z podejmowania niewygodnych dla Kremla tematów

Czy Łukaszenka uwięzi miliony Białorusinów? Za śledzenie opozycyjnych kanałów informacyjnych grozi do siedmiu lat pozbawienia wolności

Aleksander Łukaszenka rzeczywiście chce całkowicie pozbawić obywateli dostępu do jakichkolwiek niezależnych informacji. Dzień wcześniej, w czwartek, ministerstwo informacji zablokowało strony redakcji stacji Deutsche Welle (DW), portalu Current Time i tygodnika "Nowy Czas". Pierwszy zastępca

Ukraińskie źródła: Kreml zdymisjonował dowódcę sił powietrznodesantowych gen. Andrieja Sierdiukowa

spadochroniarzy Kreml zdymisjonował dowódcę rosyjskich sił powietrznodesantowych generała pułkownika Andrieja Sierdiukowa. Ma go zastąpić obecny szef sztabu Centralnego Okręgu Wojskowego generał pułkownik Michaił Tieplinski. "ISW nie może niezależnie potwierdzić tych informacji ani dokładnej roli Sierdiukowa

Białoruś: niezależnym dziennikarzom grozi 12 lat więzienia

niezależny portal Tut.by formalnie nie istnieje. Najpierw władze odebrały w grudniu redakcji koncesję, co nie powstrzymało jednak dziennikarzy od relacjonowania protestów i podejmowania niewygodnych dla reżimu Łukaszenki tematów. Później, w maju służby aresztowały kilkunastu dziennikarzy, m.in. redaktorkę

Białoruscy dziennikarze wciąż na celowniku władzy. Trwają rewizje i aresztowania

karną dotyczącą „aktów terroryzmu". Dziennikarze przekazali niezależnemu portalowi Mediazona, że funkcjonariusze KGB zarekwirowali im cały sprzęt, nawet telefony komórkowe. Siłowicy działali w czwartek do późnej nocy w całym kraju. Zatrzymali w różnych miastach kolejnych dziennikarzy. M.in

Kiryłł Martynow z "Nowej Gaziety": Miliony Rosjan nie popierają tej wojny i chcą poznać prawdę

niezależnych mediów bez względu na wszystko mówiłyby prawdę, a władze stosowałyby wobec nas "prawo wojenne", mimo że oficjalnie nie było żadnej wojny, tylko "operacja specjalna", a nawet "ustanowienie pokoju na Ukrainie". 25 lutego ukazał się pierwszy wojenny numer „Nowej

Białoruś uznała Biełsat TV za "ekstremistyczny". Pracownikom grozi siedem lat więzienia

O sprawie poinformowało cytowane przez agencję Reuters niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy , które dodaje, że w komunikacie białoruskiego MSW zakazano też działalności Biełsatu na terytorium Białorusi. Biełsat, polski kanał satelitarny będący alternatywą dla białoruskich mediów

Borys Harecki: Sytuacja dziennikarzy na Białorusi codziennie się pogarsza. Wczoraj nas karano aresztami, dziś zamyka na lata w więzieniach

Hanna Malashenia: W czwartek na 2 lata więzienia skazano dziennikarki Biełsatu - Kaciarynę Andrejewą i Darię Czulcową. Dzień później przed sądem stanęła dziennikarka niezależnego portalu TUT.by Kaciaryna Barysewicz. Kilku przedstawicieli innych mediów (m.in. Press Club Belarus, BelaPAN) czeka w

Jak Viktor Orban zmieniał Węgry [KALENDARIUM]

większością dwóch trzecich głosów. Czerwiec 2014. Największy portal Origo.hu trafia w ręce biznesmenów powiązanych z rządem. Rozpoczyna się proces przejmowania prywatnych mediów. 2015 r. Rząd rozpisuje po raz pierwszy tzw. narodowe konsultacje i rozsyła ankiety do węgierskich gospodarstw domowych z pytaniami

9 maja w Rosji. Obchody zakłócili aktywiści, zbuntowani dziennikarze i hakerzy

rana na stronach rosyjskich mediów państwowych: gazety "Izwiestja", telewizji Russia Today i NTV, programu Vesti.ru czy portalu Rambler. Kremlowscy propagandyści dwoją się i troją, by utwierdzić Rosjan w przekonaniu, że wojna była jedynym możliwym sposobem „zaprowadzenia pokoju", a

Hakerzy znów zaatakowali strony rosyjskich władz

Wojna na Ukrainie - czytaj naszą relację na żywo Niezależna redakcja Meduza jako pierwsza zauważyła, że hakerzy zaatakowali jednocześnie kilka stron, m.in. ministerstwa kultury, Roskomnadzoru (państwowy regulator mediów i internetu), Federalnej Służby Wykonywania Kar, ministerstwa energetyki i

Andrzej Zaucha wycofany z Rosji. Był jedynym korespondentem polskich telewizji w Moskwie

RELACJA NA ŻYWO Z ATAKU ROSJI NA UKRAINĘ Decyzja TVN, o której donosi portal Wirtualne Media, związana jest z wejściem w życie nowych przepisów. W Rosji za rozpowszechnianie informacji o siłach zbrojnych, które władza uzna za nieprawdziwe, grozi teraz nawet do 15 lat więzienia. Andrzej Zaucha

Dziennikarze studenckiej redakcji z Moskwy zatrzymani za wsparcie Nawalnego

Doxa to jeden z najbardziej wpływowych niezależnych portali studenckich w Rosji. Został założony w 2017 r. przez studentów Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Moskwie. Zajmuje się obroną praw studentów, wolnością słowa i nadużyciami na uczelniach. – W środę miał przyjechać do mnie w odwiedziny

Kreml przeznacza gigantyczne sumy na propagandę, coraz więcej Rosjan nie wierzy nikomu

korzystać z połączeń VPN, by mieć dostęp do niezależnych redakcji. Większość z nich nie ufa także portalom internetowym - niezależnie od tego, czy są podporządkowane władzy, czy nie - a także oficjalnym stronom jej przedstawicieli. Socjolog Grigorij Judin tłumaczy: - Większość Rosjan nie wierzy żadnym

Łukaszenka poczuł się pewniej i zaczyna wielką czystkę w mediach internetowych

dziennikarzy. Są to reporterzy telewizji Biełsat bądź redaktorzy białoruskich portali internetowych pracujący na ulicach białoruskich miast w trakcie protestów. Biełsat nie ma akredytacji, a lokalne portale nie mają oficjalnego statusu mediów. Jednak ten, kto myśli, że legitymacja dziennikarska chroni przed

Dziennikarze w obronie TVN. "Tej walki nie można przegrać. Byłaby to klęska demokratycznej Polski"

Ogdowski, „Tygodnik Przegląd" Katarzyna Oklińska, Radio Nowy Świat Mariusz Olankiewicz, fotograf niezależny Daniel Olczykowski, Onet.pl Andrzej Olejniczak, „Newsweek" Robert Olejnik, Portal Wielkopolski Wschodniej Grażyna Olewniczak, Towarzystwo Dziennikarskie Henryk Janusz Olkiewicz

Rosjanie infekowali komputery węgierskiego MSZ. Mogą mieć dostęp do tajemnic UE i NATO

Sprawę opisał na kilka dni przed węgierskimi wyborami niezależny portal śledczy Direkt 36. W środę rząd postanowił z tego powodu odwołać posiedzenie narodowego komitetu bezpieczeństwa w parlamencie, spodziewając się trudnych pytań ze strony opozycji, która domaga się od niego wyjaśnień. Direkt

Mięso armatnie uciekło z frontu Putina

. – Dla nas ciało poległego przyjaciela jest święte – tłumaczył jeden z żołnierzy, cytowany przez niezależne rosyjskie portale internetowe. Jednak generał rosyjski dowodzący odcinkiem frontu zabronił żołnierzom iść po ciało. Według niego tradycje kaukaskie to bzdura, a sprawę należy załatwić

Węgry - najważniejszy kraj Unii

sterował Jacek Kurski. W Polsce władza miała podobne zakusy na media, ale poległa, próbując przejąć TVN 24. Dziesiątki niezależnych polskich portali, czasopism, rozgłośni utrzymują się dzięki obywatelom oraz reklamom prężnie działających firm. Ten sam potężny sektor prywatny sprawia, że byt milionów

Białoruś. Trwa łapanka na zagranicznych dziennikarzy. Apel o pomoc do władz Polski i UE

. Na niezależnych kanałach ostrzegano, że dziennikarze zagraniczni mogą spotkać się z przemocą, a nawet torturami. Korespondent niezależnego rosyjskiego portalu Meduza, Maksim Sołopow, choć podczas zatrzymania przedstawił się jako dziennikarz, został brutalnie pobity. Kilkadziesiąt godzin był

Ziobro atakuje Morawieckiego i chwali Szydło. Poszło o "kamienie milowe" z KPO

Zdjęcie wklejone przez Ziobrę jest nieprzypadkowe. To fragment tytułu z prorządowego portalu wPolityce.pl, będący relacją ze spotkania Morawieckiego z Klubami "Gazety Polskiej" w Spale: „Premier: Ja bym nie chciał umierać za wymiar sprawiedliwości". W tekście można zaś

Mieszkańcy Kazachstanu liczą ofiary protestów, a klany walczą o schedę po Nazarbajewie

prezydenta to dowód na trwającą między elitami zajadłą walkę o władzę, w której brać udział mają osoby z najbliższego otoczenia Nursułtana Nazarbajewa oraz prezydent Kasym-Żomart Tokajew. Dziennikarz kazachskiego portalu Orda.kz Bagdat Asyłbek, opisując „Wyborczej" sytuację w Kazachstanie

"Wojsko albo areszt". Policjanci siłą doprowadzają młodych Rosjan przed komisje wojskowe

sprawdzenia dokumentów żądają, by otworzyli drzwi, grożą zatrzymaniem i sprawą karną. A następnie siłą odwożą na badania medycyny wojskowej... Policjanci grożą: wojsko albo areszt Niezależny portal Nowaja Gazieta Europa przytacza historię Fiodora Hudokormowa, lokalnego dziennikarza, do którego funkcjonariusze

HBO zrobi spin-off swojego największego hitu. Co czeka Jona Snowa po drugiej stronie Muru?

niezależnie potwierdziły portale "Deadline" i "Variety".  W roli głównej ma powrócić Kit Harington, brytyjski aktor, który dzięki kreacji w "Grze o tron" został globalną gwiazdą i został nominowany m.in. do Złotego Globu i Emmy. "Gra o tron": Jon Snow po drugiej

Syryjscy ratownicy z Białych Hełmów celem operacji dezinformacyjnej. Tropy prowadzą do Rosji

. Jako najbardziej płodnego dezinformatora raport wymienia Kanadyjczyka Aarona Maté z portalu Grayzone. Pewna kanadyjska niezależna dziennikarka Eva Bartlett pojawiła się zaś w panelu syryjskiego rządu w ONZ, twierdząc, że Białe Hełmy inscenizują akcje ratunkowe. Jedno z nagrań jej wykładu

Onet: Orlen chce kupić "Rzeczpospolitą" i "Parkiet"

tygodników i 500 portali internetowych. Jak donosi Onet.pl, "nikt w obozie rządzącym na czele z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskimi nie ukrywa, że w praktyce chodzi o zwiększenie kontroli nad prywatnymi redakcjami niezależnymi od władzy, w tym tymi kontrolowanymi przez zagraniczne koncerny. A fakt

"Nie dla wojny!", "Ukraina!", "Pokój!" - skandują Rosjanie podczas protestów

akcję" - pisze z kolei Michaił z Permu. Policja jest brutalna, ale protesty nadal trwają Nie trzeba było długo czekać na zatrzymania. David Frenkiel, dziennikarz niezależnej Mediazony relacjonujący protest w Moskwie, opisuje: „Bardzo dużo ludzi. Policja brutalnie ich rozpędza, wiele osób

PiS przeprowadza zamach stanu

ręce. Nieprzypadkowo kilka dni temu premier Mateusz Morawiecki publicznie przekonywał, że PiS może liczyć na przychylność tylko niektórych stacji telewizyjnych czy gazet, za to za politycznymi przeciwnikami stoi potężny medialny front. I wspomniał o wielkich portalach internetowych. Jasno wyznaczył

Maj to ważny miesiąc dla ptasiarzy. W tym czasie organizowane jest światowe święto ornitologiczne

niewiele wspólnego, a wręcz jej założenia są niezależne od przynależności państwowej. Każdy, kto ma chęć i odpowiednie umiejętności, może się włączyć w gromadzenie obserwacji o otaczającym nas świecie. A najciekawsze są obserwacje ptaków, bo można je spotkać wszędzie i zawsze. Powszechny i ciągły dostęp do

Węgierski MSZ szuka wrogów narodu wśród dziennikarzy. Chce nazwisk tych, którzy byli na kursach za granicą

Treść listu, który dotarł do węgierskich ambasad w państwach Unii Europejskiej na początku czerwca, ujawnili dziennikarze pracujący nad powstaniem niezależnego portalu Telex.hu. Autorem pisma jest Józseg Magyar, wiceminister spraw zagranicznych i handlu. Magyar zwraca się w

Za "antywojenne etykiety" naklejane w sklepach walczący z propagandą Rosjanie zapłacą grzywnami i więzieniem

opuszczeniu komendy zostały zabrane przez karetkę pogotowia. W swoim protokole policja zarzuca im „dyskredytację rosyjskiej armii".  Niezależny portal Owd-info, zajmujący się monitorowaniem zatrzymań i udzielaniem pomocy prawnej, informował, że na początku kwietnia policja zatrzymała i ukarała

Kuba. Nieoczekiwany protest w sprawie wyroków dla przeciwników reżimu

na drakońskie represje, a kilka niezależnych portali opublikowało manifest ponad czterdziestu osób, m.in. znanych reżyserów, aktorów, publicystów, pisarzy i historyków związanych z władzami, w którym protestują przeciw represjom i domagają się uwolnienia ukaranych rodaków. Sygnatariusze do reżimu

Nie żyje młody aktor Joey Morgan. "Cichy i rozważny, przed kamerą hipnotyzował"

striptizem ratują świat przed krwiożerczymi zombie.  Przełom w karierze Morgana nastąpił dwa lata później. Rola skołatanego problemami nastolatka w filmie "Flower" Maxa Winklera wzbudziła entuzjazm krytyków na Tribeca Film Festiwalu . Portal IndieWire uznał rolę Morgana za jedną z

Czas eufemizmów się skończył. List do posłów Parlamentu Europejskiego przed debatą o wolności mediów w Polsce

, domagając się niebotycznych odszkodowań i usunięcia niewygodnych materiałów z portali internetowych. Ta praktyka jest znana jako SLAPP, ma na celu zastraszenie i uciszenie niezależnych mediów. „Gazecie Wyborczej” ludzie PiS wytoczyli już ponad 50 procesów. Nie ma miesiąca, byśmy nie dostawali

Ważny rosyjski dziennikarz: Małżeństwa się rozwodzą, rodzice wyrzekają się swoich dzieci, bo jedni wierzą propagandzie, a drudzy nie

, zablokowano też stronę niezależnej telewizji Dożd i już blisko 10 innych portali informacyjnych, które opisują wojnę, a nie „specjalną operację wojenną" na Ukrainie. Jednocześnie blokowane są sieci społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram działają znacznie wolniej na terenie Federacji

Morderca, któremu współczuły Chiny, nie żyje

urzędników, policja ani nawet prośby o interwencje wysyłane do mediów i lokalnych władz. W końcu zrozpaczony Ou uciekł się do przemocy. Na chińskich portalach wielu uznało całe zdarzenie za skutek największych bolączek trapiących Chiny: obojętnych i skorumpowanych urzędników, braku niezależnych sądów

Rozczarowanie opozycji na Węgrzech. "Na końcu dla Niemców i tak liczą się pieniądze"

wyraża się największy niezależny portal na Węgrzech 24.hu, pisząc: „Nieważne, ile Niemcy mówią o praworządności, na końcu i tak to pieniądze są dla nich najważniejsze”. Autor artykułu Zsolt Kerner analizuje propozycję przedstawioną przez kanclerz Merkel, stwierdzając, że uległa Węgrom i