fmcg

materiał partnera

Procter & Gamble dla Ziemi

Procter & Gamble dla Ziemi

Procter & Gamble, lider branży FMCG na świecie, rozpoczął w Polsce program edukacji ekologicznej "Czysta Ziemia". Jest to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju koncernu.

Reckitt Benckiser kupuje markę prezerwatyw Durex

Reckitt Benckiser, czołowa firma z branży FMCG produkująca środki czystości i detergenty przejęła w poniedziałek za 3,8 mld dol. spółkę SSL produkującą m.in. najpopularniejszą markę prezerwatyw Durex i wkładki do butów Scholl.

Raport AC Nielsen dotyczący rozwoju marek własnych

Sprzedaż towarów konsumpcyjnych (FMCG) pod własnymi markami detalistów stanowi już 15 proc. obrotów i stale rośnie - wynika z ostatniego raportu przygotowanego przez AC Nielsen. W Polsce marki własne nie są jeszcze tak popularne jak na Zachodzie

Szymon Sikorski

Szymon Sikorski

finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów. W 2012 roku nagrodzony Złotym Spinaczem za projekt w kategorii Public Affairs & Lobbying. Wraz z zespołem laureat 5 Złotych Spinaczy. W 2014 roku nagrodzony z zespołem za projekt w kategorii Community Relations w

Jak nie zakupy, to... Wiemy, kto skorzystał na zakazie handlu w niedziele. Dane od ponad pół miliona osób

Jak nie zakupy, to... Wiemy, kto skorzystał na zakazie handlu w niedziele. Dane od ponad pół miliona osób

.) Potwierdzają to dane już realne z kas stacji. Sprzedaż produktów FMCG, czyli artykułów spożywczych, kosmetyków, chemii, wzrosła tam o 23,8 proc. rok do roku – to dane firmy Nielsen. Te niemal 24 proc. brzmi bardzo efektownie, lecz to tzw. efekt niskiej bazy. Stacje podobnych produktów sprzedawały do tej

Tam nie ma żadnej drogi na skróty. Branża oceniana 365 razy w roku

Tam nie ma żadnej drogi na skróty. Branża oceniana 365 razy w roku

sklepów i sprzedawców z całego kraju dla najlepiej sprzedających się tzw. produktów szybkozbywalnych – branża FMCG) oraz „Najlepsze w Polsce” (nagroda Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego). Kolejne nagrody to świadectwo zasad i wartości, którym od ponad 100 lat hołduje OSM &bdquo

Przemysł opakowaniowy rośnie jak balon. Co z nim zrobić?

Przemysł opakowaniowy rośnie jak balon. Co z nim zrobić?

Ograniczanie konsumpcji, odchudzanie opakowań i ich ponowne wykorzystanie odegrają kluczową rolę. Mikołajczyk przypomina, że także tu podstawą jest nacisk konsumenta. Mniejsze i słabiej rzucające się w oczy opakowanie to ryzyko spadku sprzedaży. Overpacking doskonale widać w branży FMCG. – Nie mówimy

500 plus a wydatki Polaków. Kto najwięcej zarobił na programie?

500 plus a wydatki Polaków. Kto najwięcej zarobił na programie?

są tak istotne dla domowego budżetu. Z całą pewnością na państwowym świadczeniu na dzieci skorzystały sieci handlowe. – Szacujemy, że program 500 plus spowodował około 2,3 proc. wzrostu na rynku FMCG (produktów szybkozbywalnych), co odpowiada około 5 mld zł zostawionych w sklepach – mówi

Przyszłość mięsa. Już dziś burgery grają w zielone

Przyszłość mięsa. Już dziś burgery grają w zielone

na targach SIAL w Szanghaju za wegańskie burgery zdobyła srebrny medal w kategorii „Sial Innovation". Wyprzedziła m.in. właśnie Beyond Meat. - Produkty roślinne były niszą, teraz stają się obiektem zainteresowania największych graczy rynku FMCG. Dieta roślinna ratuje świat i tego nie

Zakupy spożywcze - mniej klientów, ale kupują dwa razy więcej. Sieci wypłacają premie pracownikom. Kasjerki i kasjerzy - jesteście bohaterami

Zakupy spożywcze - mniej klientów, ale kupują dwa razy więcej. Sieci wypłacają premie pracownikom. Kasjerki i kasjerzy - jesteście bohaterami

radzą sobie dyskonty (spadek klientów o 47,5 proc.) osób oraz supermarkety (o 46,7 proc.). W tym samym czasie zmalał też ruch na stacjach paliw (o 43,3 proc.) oraz w aptekach (o 49,7 proc.). Ten trend widać również w realnych zakupach Polaków. - Od 9 do 15 marca wartość koszyka FMCG, czyli artykułów

Co się dzieje w elastycznym biurze

Co się dzieje w elastycznym biurze

, a nie dopiero o forpoczcie zmian inspirowanych Activity Based Working. – Branże, które najchętniej korzystają z elastycznych biur to, poza firmami IT, także firmy z sektora usług biznesowych, firmy doradcze, FMCG oraz agencje i domy mediowe – mówi Anna Marciniak. W ramach idei Activity

PiS i Sigma Bis. Orlen robi kolejny krok do przejęcia rynku medialnego

PiS i Sigma Bis. Orlen robi kolejny krok do przejęcia rynku medialnego

kolejnych klientów. Do ich grona dołączył jeden z liderów branży FMCG – FoodCare, właściciel takich marek jak Frugo czy Gellwe. Agencja realizuje grudniową kampanię TV dla produktów takich jak Gellwe wspieranych loterią. Sigma Bis jest również w trakcie przygotowywania kolejnych produktów dla innych

Kompania Piwowarska stawia na strategiczne podejście do zrównoważonego rozwoju

Kompania Piwowarska stawia na strategiczne podejście do zrównoważonego rozwoju

niekorzystnej sytuacji rynkowej widzimy też zjawiska, które dają powody do optymizmu. Między innymi nadal rozwija się segment piw bezalkoholowych, które stanowią coraz bardziej istotną kategorię FMCG, z udziałem na poziomie 4,5% (2019). To najbardziej dynamiczny segment kategorii piwnej, który rośnie w tempie

Jedno z najlepszych miejsc pracy znajduje się we Wrocławiu

Jedno z najlepszych miejsc pracy znajduje się we Wrocławiu

rozwiązania Business Intelligence. Swoje oprogramowanie tworzy dla różnych branż, takich jak: fundusze inwestycyjne, logistyka, FMCG, lotnictwo czy farmaceutyka - W branży IT pensja i pakiet benefitów to minimum, które nie zapewnia konkurencyjności firmy jako miejsca pracy - dodaje

Comarch - pogromca papierów 

Comarch - pogromca papierów 

czas inwestował w kolejne obszary biznesowe, np. w systemy dla instytucji finansowych (projekty dla administracji publicznej) czy w oprogramowania dla firm z branży FMCG (artykuły codziennego użytku), w przypadku których flagowymi produktami są programy lojalnościowe. Zarząd firmy dobrze wyczuwał

Dyskonty wykańczają małe sklepy. Kaczyński szykuje bat

Dyskonty wykańczają małe sklepy. Kaczyński szykuje bat

koniec pewnej epoki niż jakiś wielki przełom. Ten dokonał się kilka lat wcześniej, gdy handel tradycyjny utracił większościowe udziały w najbardziej lukratywnym segmencie rynku tzw. dóbr szybkozbywalnych (FMCG), czyli artykułów spożywczych, proszków, kosmetyków (przy czym w sprzedaży chemii domowej małe

Sales Excellence in Pharma

  - Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny - inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG - case study Amrest i Coca-Cola Więcej informacji na stronie www.bbm.pl

Badania IBM: polscy managerowie IT inwestują w integrację oprogramowania

stycznia do kwietnia 2009 roku IBM przeprowadził wywiady z 2598 CIO ze spółek z 19 branż i 78 krajów. W Polsce wzięły udział przedsiębiorstwa reprezentujące pięć branż: bankowość, ubezpieczenia, sektor przemysłowy, sektor publiczny i FMCG. Kompletny raport można znaleźć na stronie IBM.

Dlaczego handel tradycyjny jest ciągle lepszy niż ten internetowy?

Jeronimo Martins, czyli właściciel Biedronki. Jest na miejscu 67. z przychodami na poziomie niecałych 14 mld dol. i zyskiem sięgającym 471 mln dol. Ponad połowa przychodów sieci z rankingu pochodzi ze sprzedaży FMCG, czyli jedzenia, proszków itp. Wciąż najbardziej rentowna jest

BCG o spekulacji transgranicznej po wejściu Polski do UE

Po rozszerzeniu Unii sieci hipermarketów i hurtownie mogą wykorzystać różnice cen produktów konsumpcyjnych (FMCG) w "starych" i "nowych" krajach Unii do tzw. spekulacji transgranicznych, czyli przerzutu tańszych towarów przez granicę - wynika z analizy BCG

Sieci handlowe sprzedają coraz więcej. Kosztem zysków

nazwą i na zlecenie sieci, mniej chętnie jedzą poza domem. Nic dziwnego, że sklepy odnotowały największą sprzedaż w sektorze FMCG - czyli tzw. dóbr szybkozbywalnych - przede wszystkim chodzi tu o żywność, chemię domową itd. Kryzys mocno zaś uderzył w

Jak zdobyć pracę marzeń

Jak zdobyć pracę marzeń

. Szukał staży menedżerskich. Dobre oferty znalazł w branży FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych. Firmy z pierwszej ligi: Mars, Unilever, Jerónimo Martins, Eurocash, Procter & Gamble. Po wysłaniu CV i testach online został zaproszony do siedziby dużego gracza. - Z innymi kandydatami na to stanowisko

"Dużo to ludzie pracują w małych firmach, warsztatach, fabrykach. W korpo jest luz". Wasze historie o pracy w korporacjach

"Dużo to ludzie pracują w małych firmach, warsztatach, fabrykach. W korpo jest luz". Wasze historie o pracy w korporacjach

, FMCG, chemia, energetyka), gdzie nie mają gorzej...  drbibitus Najdłużej pracowałem od 8 do 22, czyli bite 14 godzin, reklamacja klienta, powszechne wzmożenie jakościowe..., ale za to szef dał mi dzień wolnego, tak od siebie, bez info do kadr, ot tak po prostu, można? można. A Drogę Mleczną to

Sprzedaż detaliczna spadła o 1,6 proc. Handel przeżywa nieszczęścia

700 przedstawicieli handlowych firmy Target BPO wsiada codziennie w samochody i jeździ jak kraj długi i szeroki. Cel? Sprzedaż towarów na zamówienie największych firm FMCG (oferujących produkty szybko zbywalne, a więc artykuły spożywcze, kosmetyki i chemię gospodarczą) w ponad

Hipermarkety walczą o miejsce na rynku. Rewolucyjne pomysły

. Tesco, zachęcone powodzeniem projektu, mocno rozwija ten kanał sprzedaży - jest już właściwie we wszystkich dużych miastach. W ciągu ostatniego roku udało mu się zdobyć pozycję lidera w tym segmencie. Polski rynek FMCG online (czyli zakupów przez internet artykułów spożywczych

Kto chce strzeżonych osiedli?

to nie dlatego, że nikt by takich nie kupował, co po prostu dlatego, że racje logistyczno-marketingowe skłaniają koncern do trzymania się kilku standardowych objętości. Im dalej od FMCG, tym większa rozbieżność między "ofertą dominującą w podaży" a "ofertą preferowaną przez klientów

Handlowcy liczą na świąteczny szał zakupów. Na razie - stagnacja

mogli powiedzieć po podsumowaniach, których firmy handlowe dokonują na początku kolejnego roku - mówi. Ale marże w handlu od dłuższego czasu się obniżają. Przy dobrach szybko zbywalnych (FMCG), a więc artykułach spożywczych, kosmetykach i chemii gospodarczej, spadły w ciągu

Żurawski i Borek bez hazardowych reklam

. Andrzej Szewczyk, dyrektor zarządzający firmy interaktywnej agencji reklamowej Artegence, twierdzi, że wielkość budżetów firm bukmacherskich jest porównywalna z internetowymi budżetami reklamowymi gigantów tzw. FMCG, czyli dóbr szybko zbywalnych (żywności, kosmetyków i detergentów). Według nieoficjalnych

Pracownicy przyszłości: skoczek i bumerang

firmie przepracowałam trzy lata, najkrócej - trzy miesiące. Zajmowałam się marketingiem w różnych branżach: FMCG, wydawnictwa, a także NGO. Wiedziałam, że to będzie źle wyglądało w CV, ale wychodziłam z założenia, że skoro kolejny pracodawca chce mnie zatrudnić, to czemu nie

Koniec wielkich hipermarketów? Klienci wolą mniejsze sklepy

. Supermarkety natomiast to sklepy do około 2,5 tys. m kw. powierzchni. Ich asortyment jest mniejszy niż w hipermarketach i skoncentrowany jest na produktach FMCG, do których należą artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza czy drobne artykuły gospodarstwa domowego. Supermarkety uważane są za najbardziej

Z Wrocławia pracują dla największych marek świata. Oto polska "Dolina Krzemowa"

Objectivity.  Firmowi klienci to m.in. brytyjski gigant odzieżowy Primark, ImmobilienScout24 – najpopularniejszy w Niemczech internetowy portal nieruchomości oraz firmy z sektora finansowego, FMCG i farmaceutycznego. Pytani o projekt, którym mogą się pochwalić, przedstawiciele Objectivity

Rewolucja w handlu: przyszedł czas na internet

fazie testów - zanim ruszymy z ofertą dla mieszkańców Warszawy, chcemy najpierw sprawdzić działanie usługi w zamkniętej grupie klientów. Oferta - najogólniej mówiąc - obejmować będzie produkty FMCG: artykuły spożywcze, dla domu, chemię czy kosmetyki - opowiada Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco E

Dyskonty łowią bogatych klientów, choć chcą uchodzić za tanie

DlaHandlu.pl , który monitoruje ceny 50 najpopularniejszych produktów FMCG (np. bułka kajzerka 50 gramów, chleb 1000 gramów, herbata, proszek, szampon do włosów itp.) w największych miastach w ponad 20 sieciach handlowych. W Warszawie według tego koszyka od 12 lutego do 4 marca najtańszy był

W Europie spadają wydatki na reklamę w Internecie

online i coraz więcej firm pozyskuje fundusze z Internetu, więc może wydawać więcej na reklamę w sieci - podsumowuje Cohen. Poza firmami internetowymi najwięksi reklamodawcy w sieci to przemysł rozrywkowy i media, producenci dóbr szybko zbywalnych (FMCG) oraz banki i usługi

Molestowanie w pracy

Adrianna; ma 32 lata i jest handlowcem w branży FMCG. W zeszłym roku wpadła w oko nowemu kierownikowi sprzedaży. - Zaczęło się od niegroźnych uwag, np. że dobrze wyglądam. Było to męczące, ale jednak akceptowalne - opowiada pani Adrianna. Z czasem jednak zachowanie szefa przestało takie być. - Słyszałam

Ile kosztuje piękno. Rozmowa z Ireną Eris

jest. Dlaczego ich brakuje? – Działamy w trzech obszarach: produkcja FMCG (dobra szybko zbywalne), Kosmetyczne Instytuty oraz hotele, czyli turystyka. Ten ostatni obszar jest bardzo zróżnicowany, dlatego też w turystyce, bardzo trudnym biznesowo sektorze, o niskiej marżowości, jest ciężko

Młodzi szukają pracy marzeń. Miało być jak w serialu "Mad Men", a były prezentacje w PowerPoincie i Excelu

politechnice i zrobił licencjat na studiach biznesowych. Szukał staży menedżerskich. Dobre oferty znalazł w branży FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych. Firmy z pierwszej ligi: Mars, Unilever, Jerónimo Martins, Eurocash, Procter & Gamble. Po wysłaniu CV i testach online został zaproszony do siedziby dużego

Firmy zachęcają do zakupu markowych produktów

;Wybierz markowe" kryją się znacznie bardziej prozaiczne powody. Z badań firmy ACNieslen - prowadzonych w ciągu trzech lat w 36 krajach świata - wynika, że marki własne supermarketów i innych detalistów (tzw. private labels) sukcesywnie powiększają udział w rynku. Sprzedaż dóbr szybko zbywalnych (FMCG

Firmy chcą informatyków

. Bankowość - 58 proc. Produkcja - 53 proc. HR - 50 proc. Motoryzacja - 46 proc. FMCG - 44 proc Finanse i księgowość - 33 proc. Inżynieria - 18 proc.

Od mężczyzn w pracy można się wiele nauczyć. Pokorne uczennice nie robią kariery

projektami dla instytucji finansowych i FMCG. Biorę udział w przygotowywaniu strategii, podnoszeniu efektywności sprzedaży, koordynacji procesów integracji firm. Od podstawówki byłam dobrą uczennicą, nauka przychodziła mi z łatwością. Skończyłam finanse i bankowość na SGH, potem

Niewielkie ożywienie na rynku reklamowym w 2003 r.

w tyle będą kluczowe rynku europejskie. Pod względem branż największy wzrost wydatków odnotują sprzedaż detaliczna, przemysł motoryzacyjny i rynek dóbr szybkozbywalnych (tzw. FMCG). Najwolniejszy wzrost wydatków reklamowych ma następować w branży komputerowej, korporacyjnej i w usługach finansowych

Jak nie przepłacać, czyli wypłać sobie 13. pensję

PortalSpozywczy.pl, które monitorują ceny 50 najpopularniejszych produktów FMCG (typu: bułka kajzerka 50 gramów, chleb 1000 gramów, herbata Lipton 100 torebek, proszek do prania Vizir 400 gramów, szampon do włosów Timotei itp.) w największych polskich miastach w ponad 20 sieciach handlowych

Wszystkie sklepy będą jak McDonald's. Dlaczego klient na tym straci?

Strategy Consultant obstawia, że w końcowym wariancie marki własne w FMCG mogą stanowić 35-45 proc. produktów. Oczywiście są one korzystne dla konsumenta (bo płaci mniej), dla sklepu (bo nie dzieli się marżą), ale czy dla rynku w długiej perspektywie

Stażysta nie parzy już kawy

dziesiątki Choć staży nie brakuje, w boju o te najlepsze pokonać trzeba czasem dziesiątki kandydatów. Studenci walczą o miejsce w branży FMCG, czyli w firmach produkujących szybko zbywalne dobra, takich jak Masterfoods, Unilever, Procter & Gamble. Za cenny uważa się też staż w

Procter & Gamble + Gillette a sprawa polska

szacunków PMR Publications polski rynek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) jest wart rocznie ok. 100 mld zł. Sprzedaż na nim poszczególnych marek monitoruje firma ACNielsen, ale dane te są dostępne wyłącznie dla spółek finansujących te badania. Zdaniem Pawła Byrskiego z PMR Publications takie koncerny, jak

Pracy nam przybędzie

sektora produkcyjnego i FMCG (dóbr szybkozbywalnych). Ale do pierwszej trójki najaktywniej rekrutujących dołączył w styczniu sektor finansów i bankowości. - Sytuacja na rynku mieszkaniowym sprzyja zaciąganiu kredytów, stąd zwiększony popyt specjalistów ds. kredytów - tłumaczy

Koniec rynku pracodawcy

presja na płace. Największa w bankowości, farmacji i FMCG. Jeśli spojrzeć na regiony, największy wzrost jest w Warszawie, potem na liście są Poznań, Kraków i Wrocław. Płace rosną najwolniej w regionach wschodniej Polski i miastach poniżej 100 tys. mieszkańców - ocenia. Ale i