fabryki renault

qub, AFP

Renault otwiera kolejną fabrykę w Rumunii

Renault otwiera kolejną fabrykę w Rumunii

Francuski koncern wybudował w Rumunii za 214 mln euro fabrykę skrzyń biegów, które będą eksportowane do fabryk aut Renault i Nissana w Europie Zachodniej.

Renault zaciśnie pasa i przyspieszy elektryfikację

Do połowy obecnej dekady Renault chce ograniczyć swoje koszty o 3 mld euro rocznie, redukując o połowę liczbę platform do produkcji aut oraz silników, a także obcinając potencjał swoich fabryk.

Francuzi przenoszą do siebie fabrykę Renault

Spełnia się scenariusz, którego obawiała się reszta państw europejskich.

Rząd Francji blokuje inwestycje Renault w Turcji

Kolejną wersję popularnego auta Clio Renault może produkować tylko w swojej fabryce w Turcji, rezygnując z montażu tego samochodu z zakładach Flins we Francji - alarmują związkowcy koncernu we francuskich mediach. Renault zapewnia, że nie zamknie

Auta z Tychów największym przebojem Fiata

. Sukces nowego auta z tyskiej fabryki zaskoczył nawet szefów włoskiego koncernu. Początkowo planowali, że będą sprzedawać ok. 120 tys. pięćsetek rocznie. Tymczasem w dziewięć miesięcy po premierze dilerzy Fiata zebrali już 182 tys. zamówień na auto z tyskiej fabryki. Już dwa razy koncern z Turynu

Znikome straty Dacii po długim strajku

- Kiedy podczas tygodni negocjacji przed strajkiem zorientowaliśmy się, że mogą był kłopoty, zwiększyliśmy produkcję na zapas - tak te zaskakująco małe straty Dacii po długim strajku wyjaśnił Christian Esteve, członek zarządu Renault i szef rady nadzorczej rumuńskiej firmy

Nissan i Chrysler wymienią się autami

Za dwa lata fabryka Nissana w Japonii zacznie produkować zaprojektowane przez Chryslera kompaktowe auto, które ma być sprzedawane w USA i Europie. Z kolei Chrysler za trzy lata zacznie produkować w swojej fabryce w Meksyku nowe pikapy dla Nissana na amerykański rynek

Rumuńska historia sukcesu - Dacia

Rumuńska historia sukcesu - Dacia

z wejściem Rumunii do Unii Europejskiej, mimo że przejęcie fabryk przez grupę Renault początkowo doprowadziło do zwolnień grupowych. Dzisiaj Dacia wytwarza 3-4 proc. rumuńskiego PKB. Zabytkowa siedziba Mioveni w pobliżu Pitesti została całkowicie zmodernizowana. Podwykonawcy i dostawcy Dacii

Gdzie dwóch się bije, tam Rosjanin korzysta. Jak Carlos Ghosn rozmienił na drobne swój gwiazdorski status "Pana Naprawy"

Gdzie dwóch się bije, tam Rosjanin korzysta. Jak Carlos Ghosn rozmienił na drobne swój gwiazdorski status "Pana Naprawy"

operacjami koncernu oponiarskiego w USA. W 1996 r. przeszedł do Renault i tam zyskał przydomek „zabójcy kosztów”. To on miał być jednym z autorów planu nagłego zamknięcia dopiero co zmodernizowanej fabryki w Vilvoorde w Belgii. Ta decyzja wywołała prawdziwy wstrząs w Europie i stała się symbolem

31 maja. Arabski władca zrzekł się Palestyny i syjonistów nazwał "naszymi żydowskimi kuzynami" [KALENDARIUM]

31 maja. Arabski władca zrzekł się Palestyny i syjonistów nazwał "naszymi żydowskimi kuzynami" [KALENDARIUM]

ośmiu niemieckich dywizji. Według wielu historyków to właśnie czołgi walnie przyczyniły się do zakończenia koszmaru wojny pozycyjnej. Prace nad czołgiem w fabryce Renaulta rozpoczęły się już pod koniec 1915 r. i kontynuowano je mimo niezbyt udanych prób ich użycia przez Brytyjczyków. Pod koniec 1918 r

Kubica za Alonso, ale przed Schumacherem, czyli testy młodych w Abu Zabi

Kubica za Alonso, ale przed Schumacherem, czyli testy młodych w Abu Zabi

wielką jak populacja jego kraju walizkę z pieniędzmi. Alonso kiedyś przyznawał, że kierowcy wchodzący w ostatnich latach do F1 z niższych serii wyścigowych są wyszkoleni znacznie lepiej niż bywało to w jego czasach. Hiszpana przed nowym sezonem martwi jednak co innego – osiągi Renault w 2022 r. W

Tesla wkracza do Unii. Niemieckie koncerny mówią o "nożu w plecach" wbitym przez rząd

Tesla wkracza do Unii. Niemieckie koncerny mówią o "nożu w plecach" wbitym przez rząd

Niemiecki zakład ma być czwartą na świecie, ale w Europie pierwszą tak dużą fabryką Tesli. Dziennik „Tagesspiegel” ustalił, że amerykański koncern chce wydać na jej budowę prawie 4 mld euro. W pierwszej fazie ma zatrudnić 3 tys. ludzi, a docelowo – razem z centrum naukowo

Osłabiony politycznie Macron spieszy na ratunek francuskiemu przemysłowi samochodowemu

Osłabiony politycznie Macron spieszy na ratunek francuskiemu przemysłowi samochodowemu

Oficjalne dane wskazują, że epidemia SARS-CoV-2 we Francji powoli, ale konsekwentnie się cofa. Jednak krajobraz, jaki wyłania się po jej przejściu, jest iście apokaliptyczny. Dotyczy to m.in. przemysłu samochodowego. To jedna z kluczowych dziedzin francuskiej gospodarki, a marki Renault

Fundusz Odbudowy to nie jest plan Marshalla

Fundusz Odbudowy to nie jest plan Marshalla

pieniądze były wydawane tam, gdzie były najbardziej potrzebne. Mimo zniszczeń wojennych gospodarki europejskie dysponowały pod koniec lat 40. XX w. znacznym potencjałem, na który składały się fabryki i kopalnie wyposażone w maszyny i urządzenia, rozwinięta infrastruktura komunikacyjna, wykwalifikowana siła

Europa Środkowa wabi koncerny do produkcji małych aut

Od 2013 r. Daimler i Renault zaczną produkować skonstruowane wspólnie nowe małe auta - ogłosiły wczoraj te koncerny. W ramach sojuszu będą produkowały w fabryce Renault w słoweńskim mieście czterodrzwiowe samochody, o wspólnej konstrukcji, ale różniące się wyglądem. Samochody

Putin daje Renault zgodę na 50 proc. udziałów w AwtoWAZ

firmy. Oznacza to, że największy producent samochodów w Rosji może trafić w ręce zagranicznej firmy. Będące w strategicznym sojuszu z Nissanem Renault zapowiedziało wcześniej, że planuje budować nowe modele w największej fabryce koncernu w mieście Togliatti, w obwodzie samarskim

Małe samochody połączyły w sojusz Daimlera i Renault/Nissan

handlowych Renault (jako nowa wersja modelu Twingo) oraz Smarta - marki małych aut Daimlera. W swoich zakładach w Słowenii Renault będzie produkować te auta w wersji czterodrzwiowej dla siebie i niemieckiego partnera. Natomiast w fabryce Smarta we Francji produkowana będzie wersja dwudrzwiowa nowego auta

Koronawirus Olsztyn. Dealerzy rejestrują i dostarczają klientom pod drzwi nowe samochody

Koronawirus Olsztyn. Dealerzy rejestrują i dostarczają klientom pod drzwi nowe samochody

fabryki na Starym Kontynencie. W ślad za nimi produkcje zawiesili lub przynajmniej ograniczyli dostawcy części dla motoryzacji. Nowy samochód pod drzwi To wszystko zaś przełożyło się na sprzedaż nowych samochodów. Nie oznacza to jednak, że nie są sprzedawane. Co więcej, właśnie teraz można się stać

Gigantyczny kontrakt: Danone zamawia 15 tys. samochodów

Koncern Danone i Renault-Nissan podpisały kontrakt na dostarczenie i obsługę 15 tys. nowych aut. Umowa na okres pięciu lat (do 2017 roku) dotyczy wymiany floty francuskiego koncernu w 25 krajach. Przedstawiciele Danone przyznają, że do wyboru aliansu Renault-Nissan przyczyniła

Volkswagen będzie znów sprzedawać auta w Iranie

Volkswagen będzie znów sprzedawać auta w Iranie

prognozują, że sprzedaż aut w Iranie może w przyszłości wzrosnąć nawet do 3 mln sztuk rocznie. Obecnie wśród zachodnich koncernów motoryzacyjnych główną rolę na irańskim rynku odgrywają francuskie firmy Renault i Peugeot-Citroen (PSA). Czytaj także:  Robotnicy fabryki Volkswagena na Słowacji strajkiem

Europol ostrzega: jutro cyberatak może powrócić ze zdwojoną siłą

Europol ostrzega: jutro cyberatak może powrócić ze zdwojoną siłą

poinformował, że zaatakowane zostały również rosyjskie banki. Przed atakiem nie ustrzegły się niemieckie koleje Deutsche Bahn, japoński producent samochodów Nissan czy francuski Renault, który musiał zawiesić produkcję w niektórych fabrykach. W piątek atak sparaliżował częściowo brytyjską służbę zdrowia - w

Renault zwalnia 6 tys. pracowników w Europie

centrala związkowa CGT odpowiedziała groźbą strajku. - Przez ostatnie trzy lata od 2005 r. pracę w Renault straciło już 10 tys. pracowników. To tak, jakby zamknąć dwie fabryki - powiedział przedstawiciel CGT Fabien Gâche cytowany przez agencję AFP. Zapowiedź zwolnień zbiegała się z prezentacją przez

Nissan chce współpracować z Daimlerem?

miejskich samochodów w fabryce Renault w Słowenii. Dziennik "The Financial Times" sugerował niedawno, że ta umowa kooperacyjna może doprowadzić do związku kapitałowego Renault i Nissana z Daimlerem. Byłoby to spełnieniem zapowiedzi rządów Niemiec i Francji na temat

Renault przejmuje pełną kontrolę nad produkującą francuskie auta spółką Revoz w Słowenii

prywatnych udziałowców nastąpi na początku lutego i wówczas Renault zostanie jedynym udziałowcem słoweńskiej firmy. Zakłady spółki Revoz w mieście Novo Mesto okolicach Lubljany są jedną z trzech fabryk Renault w Europie, w których produkuje się auto Clio. W 2003 r. z taśm zakładów Revoz zjechało 118,2 tys

Rząd Francji stawia na motoryzacyjny nacjonalizm. Renault ustępuje

W sobotę prezydent Francji Nicolas Sarkozy wezwał na dywanik szefa Renault Carlosa Ghosna. Miał się tłumaczyć z tego, że nową wersję popularnego auta Clio koncern zamierza produkować tylko w Turcji, rezygnując z montażu tych aut także w fabryce Flins pod Paryżem

Redukcje, likwidacje, bankructwa. Francja szykuje się na trudną jesień

ich filia Hop! ogłosiły likwidację 7 tys. 580 etatów. Producent samolotów Airbus tylko w zakładach na terenie Francji zwalnia 5 tys. osób. Podobnie wykrwawia się przemysł samochodowy. Z firmy Renault musiało odejść 4,6 tys. pracowników.   Dramat jest tym większy, że chodzi o sektory, z

Sarkozy pomógł, Renault zabiera produkcję ze Słowenii

- Dziś Renault ogłosi, że do ojczyzny wraca produkcja samochodu wytwarzanego dotąd poza Francją - ogłosił wczoraj rano minister przemysłu Francji Luc Chatel. Dodał, że dzięki decyzji koncernu powstanie 400 nowych miejsc pracy w fabryce pod Paryżem. Zaraz okazało się, że do

Mitsubishi i Mercedes idą do Rumunii

inwestycję w rejonie miasta Cluj, gdzie produkcję z Niemiec zamierza już przenieść fiński koncern telekomunikacyjny Nokia. Obecnie największym inwestorem motoryzacyjnym Rumunii jest Renault, fabrykę chce tam budować także Ford.

Peugeot Citroen i Renault wcześniej spłacą miliardy rządowej pomocy

W kwietniu ubiegłego roku rząd pożyczył PSA Peugeot Citroen i Renault po 3 mld euro. Działo się to w momencie, gdy sprzedaż nowych aut na całym świecie dramatycznie spadała. Na mocy umowy PSA i Renault w zamian za rządowe pieniądze zobowiązały się do tego, że nie będą zamykały

Kubica stracił skrzydła w swoim bolidzie i czas, Bottas wygrał w Australii

komfortowo, bo - jak powiedział kierowca Renaulta Nico Hulkenberg - „one są jak buty, które trzeba rozchodzić, aby się w nich dobrze poczuć”. Dlatego, że miał do przejechania 58 okrążeń, 307 km, nigdy nie pokonał tylu okrążeń naraz tym trudnym, narowistym samochodem. A również dlatego, że dobrze

Mitsubishi zamyka fabrykę aut w Holandii

fabrykę na Węgrzech. W Wlk. Brytanii i Hiszpanii są fabryki japońskiego Nissana, który ponad dekadę jest pod kontrolą Renault. Wolne od związków kapitałowych z europejskimi firmami są tylko Honda i Toyota. Oba te koncerny mają fabryki aut w Wlk. Brytanii, a Toyota także we Francji i Czechach, a ponadto w

Adient zatrudni w nowym zakładzie 800 osób. Fotele samochodowe dla producentów z całej Europy

producentom od Hiszpanii aż po Rosję. Naszymi klientami są m.in. BMW, Daimler, Volkswagen, Toyota, Nissan, Peugeot, Opel, Renault i Fiat – mówi Mariusz Reczko, dyrektor zakładu w Siemianowicach Śląskich, który działa od 2006 roku. Obiekt przy ulicy Henryka Krupanka powstał w szczerym polu, na terenie

Strajk sparaliżował Dacia-Renault

- Nie jesteśmy francuską kolonią - narzekają robotnicy zakładów Dacia, którzy od poniedziałku blokują produkcję aut Logan - przeboju Renault nie tylko w Rosji, ale także na rynku tanich aut w Europie Zachodniej. Renault, które przejęło Dacię w 1999 r., płaci teraz rumuńskim

Robert Kubica o gęsiej skórce, której nigdy nie zapomni

najważniejszy jest odpoczynek przed startem. Choć za dobrych czasów zdarzało mi się późno wychodzić z padoku. Więcej czasu spędzam teraz w fabryce. To pozwala zespołowi być bardziej efektywnym. Na przykład na torze w Bahrajnie będę w czwartek, a gdybym był kierowcą, przyjechałbym wcześniej. Dwa dni przed Grand

Sarkozy chce bezpośrednio rządzić Renault

proc. akcji tego koncernu - powiedział Nicolas Sarkozy w czwartek podczas wizyty w fabryce śmigłowców Eurocopter. Podczas tej wizyty Sarkozy zapowiedział, że rząd Francji chce zmienić politykę przemysłową, zwiększając swój wpływ na zarządzanie państwowymi spółkami. Renault ma

31 maja w historii. 1047 brytyjskich bombowców obróciło centrum Kolonii w gruzowisko

rejonie Amiens 500 czołgów FT-17 przełamało front, co miało decydujący wpływ na rozbicie ośmiu niemieckich dywizji. Według wielu historyków to właśnie czołgi walnie przyczyniły się do zakończenia koszmaru wojny pozycyjnej. Prace nad czołgiem w fabryce Renaulta rozpoczęły się już pod koniec 1915 r. i

Opel w Gliwicach - kolejne przestoje

- zapewnia Wojciech Osoś z polskiego przedstawicielstwa General Motors, do którego należy gliwicka fabryka. W gorszej sytuacji są robotnicy wielu fabryk aut w Europie Zachodniej. We wtorek doszło do ostrych protestów pod centralą Nissana w Barcelonie. Japoński koncern z grupy Renault zapowiedział zwolnienie

Od 2006 r. Renault będzie produkować auta w Iranie

aut w Iranie - Iran Chodro oraz SAIPA. W fabrykach tych firm, które współpracują już z francuskim koncernem PSA (Peugeot-Citroen), od 2006 r. będzie produkowane po 100 tys. aut konstrukcji Renault. W razie większego popytu, Idro może wybudować kolejny zakład. W pierwszej fazie projektu inwestycje

Nissan będzie produkować elektryczne auta w Wielkiej Brytanii

Zakład w Sunderland będzie początkowo produkować do 50 tys. elektrycznych nissanów leaf rocznie. To auto z całkowicie naładowanymi akumulatorami może przejechać do 160 km z prędkością maksymalną do 160 km/godz. Poza Wielką Brytanią Leaf będzie produkowany w fabryce Nissana

Renault pomoże Ładzie, jak żądał Putin

- Jesteśmy gotowi wesprzeć AwtoWAZ. Wasza sprzedaż aut spadła o 55 proc. i rozumiemy, że w takiej sytuacji trudno uniknąć kłopotów - cytuje AFP słowa Carlosa Ghosna, prezesa francuskiego koncernu Renault, który ma 25 proc. akcji rosyjskiej firmy, produkującej auta Łada

Nowa fala zwolnień w motoryzacji

tygodnie zamknięto też kontrolowane przez Renault zakłady Dacia w Rumunii. Jeden z głównych kooperantów Dacii zwolni 800 z 3,5 tys. zatrudnionych. W Polsce zwolnienia szykuje MAN. Zwolnionych zostanie 150 z 550 pracowników fabryki ciężarówek MAN w Niepołomicach. Koncern negocjuje

Auta nie pociągną polskiej gospodarki

samochodowym pracowało 115 tys. osób. To szóste miejsce w Unii Europejskiej. Każde stanowisko daje pięć dodatkowych u kooperantów. To jednak dane z przeszłości. W tym roku z linii montażowych naszych fabryk zjedzie ok. 650 tys. aut, o jedną trzecią mniej niż w 2008 r. Przyszły rok

Nawet Tom Hanks pokochał małego fiata

;maluchów” 29 października 1971 r. w Warszawie władze PRL podpisały umowę z Fiatem na produkcję samochodu małolitrażowego. Pierwsze fiaty 126p zjechały z taśmy montażowej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej 6 czerwca 1973 r. Kosztowały wtedy 69 tys. zł, co było równowartością 18 pensji

Czy z powodu koronawirusa zabraknie iPhone'ów? Po Chińskim Nowym Roku do fabryki zgłosiło się tylko 10 proc. zatrudnionych

samochodowe i akcesoria o wartości 34,8 mld dol. Koronawirus uderzy więc w zakłady Forda i General Motors. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wstrzymał produkcję w fabryce w Kragujevacu w Serbii z powodu braku części z Chin, Hyundai i Renault zrobiły to samo w Korei Południowej. Kogo Chiny pociągną Być może

Kapitalistyczna Rosja na pomoc komunistycznej Kubie

Od kilku miesięcy na ulicach Hawany i innych miast jeździ 350 żółtych aut Łada Vesta. Nowiutkie, klimatyzowane, nowocześnie opływowe i cicho sunące samochody, wyprodukowane w Rosji przez koncern AvtoVaz z udziałem ekspertów Renaulta i Nissana, kłują w oczy na tle 40-letnich, zdezelowanych i

Peugeot-Citroen woli Hiszpanię od Polski, bo jest tańsza

Wczoraj PSA (Peugeot-Citroen) ogłosiło, że swoje nowe auta klasy średniej będzie produkować w swoich zakładach w hiszpańskim mieście Vigo. Samochody te będą sprzedawane na wschodzących rynkach motoryzacyjnych państw Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, konkurując tam z Renault

Wulkan pracuje od 124 lat. "Firma to przede wszystkim ludzie"

światowa. Wulkan utracił rynki zbytu na Wschodzie i w 1921 r. upadł. Produkcję udało się wznowić dopiero 10 lat później synowi właściciela. Zawiązano spółkę Odlewnia Stali i Wyrobów Kuto-Lanych „Wulkan” i wybudowano fabrykę przy ul. Tartakowej, na ówczesnym przedmieściu Częstochowy, obfitującym

Iran otwiera największą fabrykę aut na Środkowym Wschodzie

- powiedział prezydent Iranu Mahmud Ahmadineżad podczas ceremonii otwarcia fabryki. Teheran przekształcił tę ceremonię w manifestację polityczną. - Tiba jest symbolem naszego zaufania we własne siły. Irański naród pokazał, że możemy się rozwijać pomimo sankcji i wrogich nacisków - stwierdził Ahmadineżad

Zimna wojna Zachodu z Rosją? Inwestycje i handel rosną

;. Pył opadł, wszystko po staremu? Burkhard Dahmen, prezes niemieckiej firmy SMS Group GmbH (budowa fabryk i inżynieria), zapewnia, że „nie ucierpiała ona z powodu sankcji”. Faktycznie, podpisała z Rosją ponad tuzin umów od 2017 r. Francja, Niemcy i Włochy odnotowały w zeszłym roku największy

Putin wesprze kolegę Kubicy?

. Koncern Renault od kilku lat współpracuje z firmą AwtoWAZ, właścicielem marki Łada (Pietrow prowadził ten samochód już w wieku pięciu lat), jest też udziałowcem moskiewskiej fabryki produkującej popularne w Rosji samochody spod znaku logan. Większościowy właściciel Renault

Tychy mają jeszcze szansę na Fiata Pandę

Fiaskiem zakończyły się rozmowy Fiata ze związkowcami fabryki Pomigliano d'Arco pod Neapolem, do której koncern z Turynu chce w przyszłym roku przenieść z zakładów w Tychach produkcję nowej wersji przebojowego miejskiego auta Panda. Zarząd Fiata chce od włoskich robotników

Ford uszczęśliwia Rumunię

. Bukareszt sprzedaje Fordowi 72 proc. akcji nowoczesnej fabryki za 57 mln euro. Zdaniem UE cena powinna być o 27 mln euro wyższa, ale Rumuni tłumaczą, że znaleźli inwestora dla zakładów i przyciągnęli na swój rynek już drugi światowy koncern motoryzacyjny. Wcześniej sukcesem

Polska porażka na rynku samochodów

zbudować nowe fabryki i wprowadzić w nich najnowocześniejsze sposoby produkcji oraz nowoczesne rozwiązania organizacji pracy" - przewidywał na przełomie 1990/1991 r. Niemiecki Związek Producentów Samochodów (VDA). Podobnie mogły kalkulować koncerny z innych państw Europy Zachodniej i USA

Pan samochodzik Renault

konkurencyjnej fabryce Citroena. I aż do bankructwa Citroena w 1935 r. zakłady Renault nie były w stanie pokonać rywala. Do wybuchu II wojny światowej Renault stworzył jednak wielki koncern, skupiając się głównie na wytwarzaniu dużych limuzyn, a ponadto samolotów, pociągów, traktorów, czołgów. Imperium Louisa

Wojna czesko-francuska pod flagą europejską

Prezydent chciałby odebrać Czechom fabrykę francuskiego Peugeota. O ulubionym straszaku Francuzów, czyli "delokalizacjach" (wyprowadzaniu się fabryk i firm za granicę), prezydent mówił kilka dni temu. - Usprawiedliwione jest, jeśli Renault buduje fabrykę w Indiach, by

GM znowu liderem światowej motoryzacji

. W marcu zeszłego roku rekordowo silne trzęsienie ziemi i tsunami zniszczyły region Tohoku na północny wschód od Tokio. Nie ma tam fabryk samochodów, ale żywioł zdewastował setki zakładów kooperantów koncernów. A jeśli zabraknie drobiazgu, np. jakiejś śrubki, to stają całe fabryki samochodów

Putin krytykuje Amerykanów, bo nie sprzedali Opla

produkującego Łady koncernu AwtoWAZ, którego strategicznym partnerem jest Renault. Robotnicy niemieckich fabryk Opla porzucali wczoraj pracę, by demonstrować przeciw utrzymaniu firmy przez GM.

"Frankfurter Allgemeine Zeitung": W polskim Oplu pracę straci 437 osób

produkuje z Renault. Przez dwa lata na Wyspach pracę straci 1,4 tys. z 4,5 tys. robotników. Żadnych zwolnień do 2011 r. Magna/Sbierbank nie planują w fabrykach skrzyń biegów i silników w Austrii i na Węgrzech. Te zakłady zostaną nawet wzmocnione, przejmując część produkcji z

Fiat zabiera z Polski nową Pandę i ograniczy produkcję w Tychach

Wczoraj w Turynie Fiat przedstawił swoje plany do 2014 r., które przewidują przede wszystkim rozbudowę potencjału włoskich fabryk koncernu oraz inwestycje w Brazylii, Rosji i Serbii - Za cztery lata podwoimy produkcję aut we włoskich fabrykach Fiata

Rządy, firmy, szpitale i szkoły na celowniku hakerów. "Największy cyberatak w historii"

operator telekomunikacyjny Telefonica. Przed atakiem nie ustrzegły się również niemieckie koleje Deutsche Bahn. O problemach poinformował również Renault, który musiał wstrzymać produkcję w kilku swoich fabrykach we Francji. W Wielkiej Brytanii celem ataków padły szpitale. Lekarze dostali polecenie

Renault pomoże zbudować Kałasznikowa

koncern, który tworzy wspólną grupę motoryzacyjną z japońskim Nissanem, ma szanse zostać trzecim producentem samochodów świata, za Toyotą i General Motors. Po tej transakcji Rosja będzie największym rynkiem grupy Renault. Francuski koncern ma już fabrykę aut w Moskwie, a Nissan buduje montownię własnych

Fiat ratuje Chryslera, a Europa - swoich producentów

swoje fabryki we Francji: głównie Renault oraz PSA Peugeot Citroen, ale także japońskiej Toyocie i niemieckiemu Daimlerowi. Warunek: firmy (dziś dające pracę łącznie 2,5 mln Francuzów) nie będą likwidować miejsc pracy we Francji. Kłopoty francuskich koncernów (i skala pomocy

Kultowy Fiat 125p. Owoc polsko-włoskiej współpracy [ZDJĘCIA]

Posiadanie własnego samochodu w PRL-u było dla większości obywateli szczytem marzeń. Nic dziwnego więc, że gdy w listopadzie 1967 r. pierwszy egzemplarz fiata 125p zjechał z linii produkcyjnej Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu, natychmiast stał się symbolem wysokiego statusu

Rosja tworzy w Kaliningradzie centrum produkcji aut

części samochodowych - zapowiedział szef Awtotor Władimir Szczerbakow. Dodał, że dokumenty w tej sprawie rząd Rosji dostanie do maja. W Kaliningradzie powstanie sześć fabryk samochodów i 15 części samochodowych, tworząc 20 tys. nowych miejsc pracy. Pierwszych 14 zakładów

USA wykładają miliardy dolarów na ekologiczne auta

Największe wsparcie dostał Ford, który otrzymał od rządu USA 5,9 mld dol. na przygotowanie produkcji aut zużywających mało paliwa. Japoński Nissan, który jest kontrolowany przez francuskie Renault, dostanie od Waszyngtonu 1,6 mld dol. Za te pieniądze Nissan zacznie w USA

Opel chce wskrzesić Wartburga

Nowy Wartburg ma kosztować 7 tys. euro i ma być wunderwaffe walczącej o przetrwanie firmy - podał "Autobild". W rzeczywistości samochód będzie odchudzonym i tańszym Oplem Corsą, małym samochodem, który koncern produkuje od lat. Tak postępuje francuski Renault, którzy

Kryzys pozbawił pracy 20 tys. ludzi w motoryzacji

samochodowe zaczęły zaciskać pasa, zamykając fabryki i zwalniając pracowników. We wrześniu Renault zapowiedziało zwolnienie 6 tys. pracowników w Europie. W tym tygodniu cięcia zapowiedział Nissan, japońska firma z grupy Renault. Z powodu spadku sprzedaży samochodów terenowych Nissan zwolni prawie 1,7 tys

Argentyna daje pomoc motoryzacji

Światowy kryzys w branży motoryzacyjnej dotarł do Argentyny, która jest drugim po Brazylii producentem aut w Ameryce Południowej. Argentyńskie fabryki Renault, GM, Peugeot, Forda, Fiata i Volkswagena zatrudniają 150 tys. ludzi i produkują 600 tys. aut rocznie. Eksport aut o

Politycy za kierownicą polskiej motoryzacji. Jakie mają pomysły?

W Polsce zawrzało, gdy 7 grudnia Fiat Auto Poland (FAP) zapowiedział, że zamierza zwolnić 1,5 tys. pracowników, prawie jedną trzecią załogi tyskiej fabryki samochodów - największego takiego zakładu w Polsce. Włosi tłumaczyli to spadkiem popytu na auta w Europie, także w Polsce

Ford szykuje ofensywę tanich aut z Rumunii

produkować rocznie do 300 tys. silników i skrzyń biegów. - Ta inwestycja ma wielkie znaczenie dla Rumunii. Inwestycja to dla przedsiębiorcy najwyższy dowód zaufania - cieszył się obecny na ceremonii prezydent Rumunii Trajan Basescu. W Rumunii wielką fabrykę aut ma już Renault i

Tydzień w historii (30.05-5.06)

Amiens 500 czołgów FT-17 przełamało front, co miało decydujący wpływ na rozbicie ośmiu niemieckich dywizji. Według wielu historyków to właśnie czołgi walnie przyczyniły się do zakończenia koszmaru wojny pozycyjnej. Prace nad czołgiem w fabryce Renaulta rozpoczęły się już pod koniec 1915 r. i kontynuowano

Volvo nie chce pomocy od Sarkozy'ego

Renault Trucks, francuska spółka zależna szwedzkiego producenta ciężarówek Volvo, dostanie pomoc w postaci pół miliard euro tanich kredytów - zapowiedział w poniedziałek prezydent Sarkozy. Ale Volvo nie chce tej pomocy. - Rząd Francji postawił takie warunki dla francuskiego

Polska dostanie pomoc z funduszu UE na dostosowanie do globalizacji

Wczoraj Parlament Europejski zatwierdził wsparcie dla byłych pracowników polskich fabryk w Wielkopolsce, które zostały zamknięte z powodu kryzysu oraz przenoszenia produkcji do państw, gdzie są niższe koszty produkcji. W zeszłym roku firmy Leoni i

Moto CSR, czyli dobre praktyki w branży motoryzacyjnej

i dotyczące wolontariatu pracowniczego. Dbają np. o odpowiedzialne miejsca pracy (projekty: Przyszła mama, Checkup – Volkswagen Poznań), wspierają osoby zagrożone wykluczeniem (program stypendialny Renault Handisport Team – Renault Polska). Istotne pozostają kwestie środowiskowe

Iran ratuje swój największy koncern motoryzacyjny

Po długich debatach władze w Teheranie postanowiły uratować przed bankructwem zadłużony po uszy koncern Iran Khodro, z którego fabryk wyjeżdża 60 proc. aut sprzedawanych w Iranie. Swoje samochody irański koncern eksportuje też do Algierii, Libanu, Wenezueli, a nawet na Białoruś

Przestoje w gliwickiej fabryce Opla

- Produkcja w gliwickiej fabryce zostanie wstrzymana na kilka dni w październiku i w listopadzie. Nie będzie zwolnień ani ograniczenia płac - powiedział nam wczoraj Przemysław Byszewski, rzecznik polskiego przedstawicielstwa General Motors, do którego należy fabryka Opla w

Diesle Rovera we współpracy z indyjską grupą Sonalika

Powertrain Ltd. powstała na bazie fabryki zespołów napędowych Rovera. Powertrain i MG Rover należą do funduszu inwestycyjnego Phoenix Venture Holding. Indyjska grupa kapitałowa Sonalika produkuje traktory we współpracy z Renault. Sonalika ma również plany produkcji samochodów użytkowych, zarówno własnej

UE dzieli pomoc dla motoryzacji

samochodowych, a także ponad 200 mln euro na ulgi w podatkach dla kierowców, którzy kupując nowe auto, oddają na złom stary pojazd. Jednak dopiero najnowszy pakiet pomocy dla Renault i PSA wywołał burzę w UE z powodu protekcjonistycznych warunków. - Budowa fabryki Renault w Indiach

Na Węgrzech zaczęto budować fabrykę mercedesów, którą przegrała Polska

fabryce Forda wzrośnie z 4 tys. do co najmniej 7 tys. osób, a gospodarka Rumunii do 2020 r. zyska 50 mld euro. W sierpniu w błyskawicznym tempie EBI zatwierdził też 83 mln euro kredytu na centrum badawcze Renault w Rumunii. Francuski koncern dziesięć lat temu przejął producenta

Dom ze skandynawskiego miasta powstaje na warszawskiej Pradze

, polityki, planowania, niewydajności systemu. Nie dało się wtedy w fabryce domów wykonać takiego produktu jak dziś. Po 1989 r. ani jakość, ani forma takiego produktu nikomu już nie odpowiadała. Wyrzuciliśmy całą technologię. Na Zachodzie tak się nie stało, tam produkcja ewoluowała, osiągano coraz lepsze

Motoryzacja na wirażu kryzysu. Włosi zabiorą Pandę z Polski?

Czy nowa wersja przebojowego modelu Fiat Panda będzie jak dotychczas produkowana w Tychach, czy zostanie przeniesiona na taśmy montażowe fabryki Fiata pod Neapolem? Decyzja może zapaść 21 grudnia podczas spotkania szefa Fiata Sergia Marchionnego z premierem Włoch Silviem

MAN chce przejąć Scanię

. Na razie ofertę MAN zaakceptowało francuskie Renault (ma 5 proc. głosów w Scanii). Chłodno propozycję przyjęli główni akcjonariusze Scanii: rodzina Wallenbergów, szwedzkich magnatów finansowych (29 proc. głosów na WZA Scanii) i Volkswagen (jedna trzecia głosów). Zdaniem analityków ci inwestorzy chcą

Fiat przejmuje Zastavę

Umowa o utworzeniu wspólnej spółki na bazie fabryki samochodów Zastava została podpisana wczoraj. Fiat z rozmachem wraca do tej firmy po prawie dwóch dekadach nieobecności: w nowej spółce włoski koncern będzie miał 67 proc. udziałów, a resztę zachowa rząd w Belgradzie

Motoryzacja w czasach Bieruta. Historia z Polski Ludowej

samochodów za granicą, co wcale nie było proste, bo przecież duża część Europy również leżała w ruinie, a wznawiające produkcję fabryki w pierwszej kolejności zaopatrywały swoje rynki. Dlatego rządzący musieli szukać poza Europą, głównie w USA, i to właśnie tam od 1946 r. kupowano chevrolety (model

Francuzi pomogą Rosjanom - Putin wrócił z Paryża z wielkimi umowami

japoński Nissan. Dzięki tym technologiom w ciągu trzech lat na liniach montażowych fabryki AwtoWAZ pojawią się po dwa nowe auta marki Łada i Renault oraz jeden model Nissana. Rząd Rosji, który na ratowanie bankrutującego AwtoWAZ dał latem 0,9 mld dol., wczoraj zapowiedział dla tej firmy jeszcze 1,7 mld dol

Czy za globalnym atakiem hakerskim stoi Korea Północna?

Indiach. Wśród zaatakowanych firm znajdują m.in. Portugal Telecom, Telefonica Argentina, firma kurierska FedEx czy hiszpański operator telekomunikacyjny Telefonica. Przed atakiem nie ustrzegły się również niemieckie koleje Deutsche Bahn. O problemach poinformował również Renault, który musiał wstrzymać

Piętnaście godzin za kierownicą tira, czyli jak powstało i upada polskie imperium ciężarówek

. Ciężarówka to dom i pisuar W rozgrzanym powietrzu wiatr od Atlantyku roznosi smród moczu. Parking pod Lizboną, połowa września, sobota. Wyschnięta trawa, rachityczne drzewa, zona industrial - wokół tylko węzły autostrad, centra logistyczne i fabryki. Do najbliższego sklepu sześć kilometrów. To

Kryzys motoryzacji spowolnił Toyotę

tym roku sprzedaż fordów w USA spadła o 28 proc. w stosunku do zeszłego roku i koncern drastycznie obniżył wartość swoich amerykańskich fabryk. Ford musiał też obniżyć wartość portfela kredytowego swojej firmy Ford Credit, pogłębiając straty całej grupy. Ze spowolnienia

Paryż 1968: bunt wściekłych studentów. "Wyrzygajcie tę bandycką mafię!"

. Strajki ustają, tylko fabryka Renault pod Paryżem odrzuca porozumienie. Rząd mógł nieco odetchnąć, choć dopadł go strach, bo komuniści zwołują na 29 maja manifestację za „rządem ludowym”. Czy to próba puczu? Tak podejrzewała część rządu, ale to tylko pokojowy 100-tysięczny pochód, w którym

Kraśnik w malinach

Zachód - kupują koncerny motoryzacyjne, m.in. Renault, Citroën, Peugeot. Prezes Fabryki Włodzimierz Drozd rządzi od czerwca, wygrał konkurs. Wcześniej był kierownikiem działu remontów, ma 30 lat stażu. Opowiada: - W 2007 r. firma osiągnęła ponad 2 mln zł zysku netto. Po

Gra o tron. Erdogan chce władzy absolutnej

typowy dla siebie sposób - gniewem. - Skończcie z tymi prowokacjami. Nie bądźcie niewdzięczni, macie pracę - mówił do niezadowolonych z trybuny. Kilka dni później rozpoczął się ogromny strajk tysięcy pracowników przemysłu motoryzacyjnego. Od tygodnia stoją m.in. fabryki Renault

Ghosn, Carlos. Przemysł samochodowy. Restrukturyzacja Nissana 2000. Protesty robotnicze. Renault

sympatią związkowców, gdyż był jednym z twórców planu zamknięcia przez Renault w 1996 r. fabryki w belgijskim mieście Vilvoorde. Pracę straciło wtedy prawie z dnia na dzień kilka tysięcy robotników. W ich obronie demonstrowali związkowcy całej Europy, w czym zresztą nie ma nic dziwnego - przez wiele lat

Europa obroniła się przed kryzysem motoryzacji

Europie będzie o 5 proc. mniejsza niż przed rokiem, podczas gdy wcześniej ta firma prognozowała spadek o 7 proc. Podobnie prognozy poprawiło Renault. Nie spełniły się też pesymistyczne zapowiedzi o załamaniu rynku samochodowego w Niemczech. Co prawda Niemcy ograniczyli zakupy

Ford kupuje rumuńską fabrykę Daewoo

Fordem nie krył premier Rumunii Calin Popescu Tariceanu, który przyleciał specjalnie na targi samochodowe we Frankfurcie na ceremonię podpisania umowy z amerykańskim koncernem. Zdaniem premiera Rumunia, w której zainwestowało już Renault, dzięki umowie z Fordem zostanie największym producentem samochodów

Opel ma stworzyć giganta rosyjskiej motoryzacji

- powiedział agencji Reuters Dmitrij Dmitriew, analityk banku Wniesztorgbank. Ten największy rosyjski koncern zbrojeniowy jest już głównym akcjonariuszem firmy AwtoWAZ, która w kooperacji z francuskim Renault produkuje auta Łada. W zeszłym tygodniu szef RosTiech Siergiej Czemezow

Załamanie motoryzacji w Europie. Formuła 1 zagrożona?

października ogranicza produkcję i zwalnia robotników. Przerwy do 60 dni w produkcji aut w Hiszpanii planuje też Renault, a hiszpańska fabryka Forda stanie na 21 dni. Zdaniem dziennika "El Pais" kryzys uderzył już w 50 tys. pracowników hiszpańskiej motoryzacji. Do połowy

Rosja wprowadza premię za złomowanie na auta produkowane w kraju

sztuk. Program jest obliczony głównie na pomoc czołowemu rosyjskiemu producentowi aut - koncernowi Avtovaz, ale mogą też na nim skorzystać zagraniczne koncerny mające swoje fabryki w Rosji, takie jak: Ford, Renault czy Volkswagen. W zeszłym tygodniu

Na stacjach benzynowych nie będzie już taniej

fabrykach Renault - we Francji, Hiszpanii, Słowenii, a nawet Rosji - do końca roku będą zatrzymywane taśmy montażowe. Plany produkcji aut w ostatnim kwartale roku Renault zmniejszyło o jedną piątą. Złe wieści dochodzą z Volkswagena - do końca roku w Niemczech koncern zwolni 750

Kryzys dogonił samochody

proc., ale nie wykluczamy też stagnacji - mówi Dmitrij Szczuczko, jeden z szefów firmy Awtomir. Recesja w branży samochodowej uderzy w załogi fabryk samochodów. We wrześniu Renault ogłosiło już, że chce zwolnić w Europie 6 tys. osób. Pracę w fabrykach samochodów osobowych

Największy cud socjalistycznego futbolu

węgiersku, podobnie jak oryginalne nazwisko Hidegkutiego. Już za młodu był żarliwym komunistą, przed wojną ujawnił zapał polityczny, organizując związki zawodowe w paryskich fabrykach Renault. Teraz okazał się jeszcze wybitnym innowatorem. Poddał piłkarzy niespotykanie ostremu wówczas rygorowi, by nie tylko