statki budowane

PAP

Stocznie w Trójmieście budują nowoczesne statki; w Szczecinie - małe statki rybackie

Stocznie w Trójmieście budują nowoczesne statki; w Szczecinie - małe statki rybackie

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany.

W Trójmieście budują nowoczesne statki. W Szczecinie - małe rybackie

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany

Stocznia Nauta buduje w Gdańsku statek dla szwedzkiego uniwersytetu

W Zakładzie Nowych Budów stoczni Nauta w Gdańsku położono stępkę pod nowoczesny statek naukowo-badawczy dla uniwersytetu w Göteborgu. Wszystkie prace związane z budową jednostki o wartości ok. 60 mln zł powinny zostać wykonane do końca 2015 roku. Przetarg na budowę statku gdańska stocznia wygrała jeszcze w 2013 roku, pokonując w nim aż 14 europejskich stoczni.

Gdy Elon Musk uciekał z RPA do Kanady pewnie nie wiedział, że zostanie wzorem dla Iron Mana i liderem branży kosmicznej

Gdy Elon Musk uciekał z RPA do Kanady pewnie nie wiedział, że zostanie wzorem dla Iron Mana i liderem branży kosmicznej

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

. Budynek bliżej ul. Iłżeckiej ma od strony parku trzy zaokrąglone cyple. A budynek od Żwirki i Wigury ma po wewnętrznej stronie dwie obłe wieże. Jedna z nich ustawiona jest na ukośnych dźwigarach. Wygląda zupełnie jak statek kosmiczny Enterprise z serialu "Star Trek". - Zasada była taka, że

Greenpeace buduje statek w Polsce

jeden członek załogi.W 1989 r. Greenpeace kupił trałowca, który został przemianowany na "Rainbow Warrior II". Obecny statek jest już budowany specjalnie na zamówienie organizacji. Zostanie zwodowany w październiku 2011 r. i ma być przyjazny dla środowiska.

Statki LNG - szybkie, bezpieczne i bardzo drogie

Jak mówi Adam Łupkowski z Polskiego LNG (spółki budującej terminal w Świnoujściu), statki do transportu skroplonego gazu ziemnego są budowane przede wszystkim na Dalekim Wschodzie. "Przodują w tym stocznie południowokoreańskie, wśród nich Samsung, Hyundai i Daewoo. Niektóre mają portfele

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

: biurowiec, ośrodek wczasowy, magazyny, projekty statków. Wszystko zostało wycenione na ponad 157 mln zł - mówi Zygmunt Faruga, reprezentujący Bud-Bank Leasing, który prowadzi postępowanie kompensacyjne Stoczni, której długi przekroczyły miliard złotych.W poniedziałek o godz. 15 minął termin na wpłaty wadium

Pierwszy od kilku lat w pełni wyposażony statek ze Stoczni Gdańsk

dziennikarzom, że przekazany armatorowi statek "jest szansą dla zakładu". "Stocznia pokazała, że potrafi budować takie nowoczesne jednostki" - tłumaczył. Ocenił, że zapotrzebowanie na budowę jednostek do transportu gazu może rosnąć. Nie potrafił powiedzieć, ile dokładnie kosztowała jego

Hyundai Heavy, największa na świecie firma stoczniowa, zamiast budować statki, będzie uprawiać kukurydzę w Rosji

Hyundai Heavy kupił za 6,5 mln dol. 10 tys. ha w sąsiadującym z Koreą Płn. Kraju Nadmorskim w Rosji i ogłosił, że chce tam uprawiać kukurydzę i soję. Do 2012 r. zamierza kupić jeszcze 40 tys. ha. Dla stoczniowców przyszły ciężkie czasy - budowa statków zależy w ogromnej mierze od kredytów

Co nam zostało ze stoczni?

Co nam zostało ze stoczni?

przychodów pochodzić będzie z produkcji okrętów. Stocznia nie ma problemu z kontraktami. Buduje platformy pływające dla norweskiej firmy Hellesoy, kadłuby dla Kleven Maritime AS. "Gdańsk" powoli odbudowuje swą pozycję na rynku statków rybackich.- Wkrótce będziemy przyjmować nowych pracowników. Może

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

oderwaniu od rzeczywistości, od załogi i jej problemów. Nie reprezentuje nas, stoczniowców. Nie ma już żadnych korzeni na żadnym wydziale. Nie wie, w jakiej stoczni pracuje. Kiedy ostatnio był na pochylni albo w warsztacie? Czy wie, jakie teraz statki budujemy? Jego działania nie mają najmniejszego wpływu

Tajemnice szczecińskiego półświatka

Tajemnice szczecińskiego półświatka

schwytanych podczas misji szpiegowskich oraz zatroskanych oficerów Służby Bezpieczeństwa zastanawiających się, jak radzić sobie z zagrożeniem, jakie niesie ze sobą zwiększony ruch zachodnich statków w porcie. Co jakiś czas pojawia się mapa, na której pobliski Berlin Zachodni nazywany jest stolicą wszystkich

Stocznia Gdynia nie zginie

Stocznia Gdynia nie zginie

statki, wystarczy około 1,5 tys. osób.- Ze strony inwestora płyną deklaracje o podtrzymaniu produkcji statków. I ma on świadomość na temat liczby i umiejętności pracowników stoczni. Ale również tego, że są to wysokiej klasy specjaliści i jeżeli nic im w najbliższych miesiącach nie zaproponuje, to się

Cytat na środę

Wszystko, co umiemy, to budować statki. Całą siłą świata nurkując po życie, podczas gdy moglibyśmy nurkować po perły

Stadiony na Euro 2012 z kolebki "S"?

budowie. - Główny wykonawca, po uzyskaniu naszej akceptacji, będzie mógł korzystać z podwykonawców - informuje Trykosko. Ukraińcy, którzy oprócz kolebki "S" w Polsce mają już Hutę Częstochowa, już wcześniej zapowiadali, że oprócz statków chcą budować u nas wieże do elektrowni wiatrowych

"Gazeta Wyborcza": Tajemnica suchego doku

Jeszcze w ubiegłym roku na suchy dok nie było chętnych za 100 mln zł. A teraz spółka Christ wylicytowała 175 mln, deklasując tym samym ukraińską Patię. Okazuje się, że polski inwestor otrzymał aż 150 mln pożyczki od Agencji Rozwoju Przemysłu. Ten fakt może nie przypaść do gustu Komisji Europejskiej,

Greckie stocznie umierają

Greckie stocznie umierają

"Azul" jest tylko o trzy metry krótszy od typowych drobnicowców o wyporności 3 tys. ton, które dawniej były specjalnością greckich stoczni. Ma pokłady na czterech poziomach, ale nie będzie przewoził turystów pomiędzy greckimi wyspami. Zamówił go dla własnej przyjemności za 20 mln euro

"Dziennik Gazeta Prawna": Gazociąg zablokuje Szczecin

Przedstawiciele Nord Streamu przedstawili tylko teoretycznie pięć metod na zagłębienie gazociągu w dnie Bałtyku, bez żadnego planu prac. Nie wiadomo też, czy którąkolwiek metodę da się zastosować. Alternatywą jest zmodyfikowana trasa północna dla statków. Jeżeli Niemcy o to wystąpią, sprawa może

Pierwszy megatankowiec ze skroplonym gazem dopłynął do Europy

Rozładowywany w Hiszpanii statek z LNG ma pojemność 210 tys. m sześc., podczas gdy dotąd skroplony gaz przewożono jednostkami o pojemności 80-150 tys. m sześc. Gazowiec "Duhail" należy do floty nowego typu wielkich statków do transportu skroplonego gazu, które zamówił Qatargas - firma

Kolejny kredyt z Zachodu dla rosyjskiej spółki. Na statki przewożące gaz LNG

Kolejny kredyt z Zachodu dla rosyjskiej spółki. Na statki przewożące gaz LNG

O podpisaniu 10-letniej umowy kredytowej z konsorcjum kierowanym przez bank ING rosyjski armator poinformował w niedzielę. Za pieniądze od europejskich banków Sowkomfłot sfinansuje dostawę dwóch supernowoczesnych statków do przewozu skroplonego gazu LNG, które są budowane w stoczniach koreańskiego

Stocznia Szczecińska Nowa kupuje silniki od Cegielskiego

znajduje się w niemal komfortowej sytuacji. Jej portfel zamówień na statki liczy obecnie 22 jednostki o wartości 1,25 mld dol. W tym roku SSN planuje wybudować dziesięć statków o łącznej wartości 330 mln dol. W kwietniu SSN zda chilijskiemu armatorowi z grupy Petera Doehle jeden kontenerowiec typu B-178

Mosty świata

Mosty świata

W Imperium Rzymskim powstała imponująca sieć dróg o łącznej długości 100 tys. km, które nie mogły się obyć bez licznych i solidnych przepraw. Budowanie mostów było więc sprawą najwyższej wagi. Nic dziwnego, że najwyżsi kapłani starożytnego Rzymu, także cesarze, począwszy od Oktawiana Augusta, a

W Remontowej Shipbuilding zwodowano statek do żeglugi arktycznej

Stocznia Remontowa Shipbuilding w Gdańsku poinformowała w komunikacie, że "zwodowany statek budowany jest w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL); kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego trzy to

Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do pracy w arktycznych warunkach

. Obecnie w Remontowa Shipbuilding budowanych jest kilkanaście różnego rodzaju statków, m.in. dwa statki PSV (zaopatrzeniowce dla przemysłu wydobywczego) dla kontrahenta z USA, dwa statki PSV z napędem gazowym dla klienta z Norwegii oraz niszczyciel min Kormoran II dla Marynarki Wojennej. Remontowa

Gdynia.Stocznia Nauta zbuduje statek do obsługi wież wiatrowych

platform wiertniczych. "Nie ograniczamy się do jednego segmentu rynku, ale budujemy statki różnego typu - zarówno sejnery rybackie, jak też jednostki naukowo-badawcze oraz specjalistyczne statki do obsługi platform wiertniczych jak i farm wiatrowych" - dodała. Operatorem zakontraktowanego statku

Astronauci z ISS rozpoczęli kolejny spacer kosmiczny

. Działania amerykańskich astronautów podczas spaceru kosmicznego koordynuje włoska astronautka Samantha Cristoforetti z Europejskiej Agencji Kosmicznej. Nowe stacje powstaną na module Harmony, gdzie dawniej cumowały amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować statki towarowe Dragon, budowane

Rolls-Royce projektuje bezzałogowe statki towarowe

załogi. Wypełnione są od dziobu po rufę kontenerami. Oprócz tego w statkach dronach nie byłoby innych instalacji budowanych z myślą o załodze: klimatyzacji, kanalizacji czy instalacji elektrycznej. Dzięki temu statek byłby lżejszy o 5 proc. (przed załadunkiem), spalałby nawet 15 proc. mniej paliwa

PŻM remontuje statki w polskich stoczniach

Jak poinformował we wtorek PAP doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol, wprawdzie armator buduje statki w Azji, ale ich remonty zleca stoczniom krajowym. "PŻM zamawia statki na Dalekim Wschodzie, ponieważ w Europie nie buduje się już statków do przewozów masowych. Jednocześnie stara

Astronauci z ISS zakończyli kolejny spacer kosmiczny

niebezpieczeństwo. Nowe stacje dokujące powstaną na module Harmony, gdzie dawniej cumowały amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować załogowe statki, budowane obecnie przez amerykańskie firmy Boeing i SpaceX. Pierwsze testy tych statków planowane są na koniec 2016 r., a pierwsze loty na ISS - na 2017

Tak umierają statki. Kapitan wcale nie schodzi ostatni [ZDJĘCIA, WIDEO]

wielkości umożliwiającej przepłynięcie Kanału Panamskiego). Te duże masowce o nośności 73,5 tys DWT, przestały być opłacalne. Zastępują je budowane w Japonii, nieco większe (82 tys. DWT) Kamsarmaxy (największe statki, jakie mogą wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Wiosną na cmentarzysko statków trafił m/s

Astronauci z ISS zakończyli pierwszy etap prac nad stacjami dokującymi

amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować statki towarowe Dragon, budowane przez amerykańskie firmy Boeing i SpaceX, które będą transportować załogę i zaopatrzenie między ISS a Ziemią. Pierwsze testy tych kapsuł transportowych planowane są na koniec 2016 r., a pierwsze loty na ISS - na 2017 r

Astronauci z ISS rozpoczęli prace nad stacjami dokującymi

, gdzie dawniej cumowały amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować statki towarowe Dragon, budowane przez amerykańskie firmy Boeing i SpaceX, które będą transportować załogę i zaopatrzenie między ISS a Ziemią. Pierwsze testy tych kapsuł transportowych planowane są na koniec 2016 r., a

Gdańsk.Prom dla Kanady powstaje w Remontowa Shipbuilding

obecnie trwają rozmowy o budowie kolejnych podobnych jednostek, które mogą być w przyszłości realizowane. Poinformował, że obecnie stocznia buduje jednocześnie 19 różnego typu statków dla armatorów m.in. z Norwegii, Danii i Grenlandii. Wśród nich jest najnowocześniejszy statek budowany w polskiej stoczni

W Remontowej Shipbuilding położono stępkę promu dla armatora z Kanady

, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Gdańsk.Prom dla Estonii powstaje w Remontowa Shipbuilding

. osób. Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i

W Stoczni Remontowej Nauta zwodowano statek dla armatora z Danii

budów Stoczni Remontowej Nauta, Ewa Jagielska powiedziała PAP, że zwodowany statek o długości prawie 70 metrów jest nowoczesną jednostką, która będzie przewoziła żywe ryby w napowietrzanych zbiornikach z wodą morską. Podała, że "duński armator Karstensens Skibsvaerft A/S planuje budować w stoczni

Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku ma kontrakty na dwa lata

Jak wyjaśnia w przesłanym komunikacie prezes Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz, najnowszej generacji statki typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczone do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego będą budowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów takich

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek typu PSV

, że obecnie w stoczni budowanych jest 12 jednostek, głównie dla armatorów z Danii i Norwegii. Stocznia ma zapewniony portfel zamówień do końca 2015 roku. Ostatnim podpisanym pod koniec ub. roku kontraktem jest umowa na budowę czterech statków typu PSV najnowszej generacji dla firmy Siem Offshore

Stocznia Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy dla Estonii

, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie. Rocznie w

Gdańsk. W stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano prom dla Danii

specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji

Miliarder Elon Musk pokazał załogową wersję statku kosmicznego Dragon [ZOBACZ]

jego firm - Tesla - produkuje sportowe auta elektryczne, a inna - SpaceX - od 10 lat buduje rakiety i statki kosmiczne. SpaceX wyrosła na poważnego gracza w kosmicznym biznesie. Od 2012 roku realizuje kontrakt z NASA (wart 1,6 mld dol.) na 12 lotów z dostawą towarów na stację kosmiczną (trzy już się

Uczestnicy debaty w PAP: przemysł stoczniowy w Polsce ma potencjał

produkcję statków i znaleźć na nie zapotrzebowanie na rynku. Jak mówił, jego zakład jest przykładem spółki, która zbudowała infrastrukturę i kadrę. Poinformował, że spółka łącznie z firmami z nią kooperującymi, zatrudnia 2 tys. osób. Według Wojtkiewicza w Europie jest potencjał, by budować nie tylko statki

Ekspert: polski sektor stoczniowy osiągnął światowy poziom technologii

poziomie technicznym w skali Europy i świata" - dodał. Zaznaczył, że "jeżeli ktoś w Warszawie mówi, że Polska nie buduje statków, to prawda, my nie budujemy statków, my budujemy wysoko przetworzone obiekty pływające, które dawno już przeskoczyły poziom budowy statków". Podał, że w latach 90

"Piłsudski": brat "Batorego"

, na tyle szybkich, by zapewnić Gdyni regularne, cotygodniowe połączenie z Ameryką. Pozostawało pytanie, jak przy szalejącym kryzysie ekonomicznym zdobyć pieniądze na takie statki i gdzie je zamówić. W przedwojennej Polsce niewielkie jednostki budowała jedynie stocznia w Gdyni, ale wielki transatlantyk

DCT rozpoczął w Gdańsku budowę drugiego terminalu kontenerowego

Całkowity koszt budowy głębokowodnego nabrzeża terminalu T2 to ok. 200 mln euro. Nowe nabrzeże będzie miało długość 650 metrów. TEU (ang.twenty-foot equivalent unit) to jednostka pojemności używana w odniesieniu do statków, ale też i do portów. "Zgodnie z planem, jeśli nic nie stanie na

Wietnam.Po zamieszkach Pekin przysłał statki po chińskich robotników

Każdy z tych statków może zabrać na pokład ok. 1 tys. osób. Port w Vung Ang, 250 km na południe od Hanoi, jest częścią budowanego przez Tajwańczyków wielkiego kompleksu przemysłowego, którego głównym elementem jest stalownia. Dwóch chińskich robotników zginęło w zeszłym tygodniu, a 140 odniosło

Gdańsk. W stoczni Nauta zwodowano wielozadaniowy statek typu PSV

i które mogą oznaczać pełen portfel zamówień w 2015 i 2016 roku" - dodał. Szczegółów nie ujawnił. Prezes Stoczni Nauta Andrzej Szwarc poinformował, że stocznia chce się skupić przede wszystkim na budowie statków wysokospecjalistycznych. "Jest to nisza umożliwiająca stoczni zróżnicowanie

NASA: za trzy lata przestaniemy być zależni od Rosji. Wielkie kontrakty na statek kosmiczny dla Boeinga i SpaceX

Atlas-5. Natomiast SpaceX ma załogową wersję statku towarowego Dragon, którą wynosi rakieta Falcon-9. Oba statki będą kapsułami wielokrotnego użytku. Oba docelowo mają mieć miejsce dla siedmiu astronautów na pokładzie. Jeśli te projekty się powiodą i statki dostaną od NASA certyfikat na loty w kosmos

Polak strażnik oceanów. "Stado delfinów" na horyzoncie przemienia się w motorówki z 80 piratami na pokładach

statki, by trzymały się w odległości ponad tysiąca kilometrów od wybrzeża Somalii. W 2009 roku "Maersk Alabama" pod dowództwem kapitana Richarda Phillipsa płynie 440 km od lądu. Piraci zajmują statek i uprowadzają kapitana. Dopiero snajperom z oddziałów specjalnych Navy Seal udaje się

30. rocznica pierwszej misji wahadłowca "Discovery"

Statki kosmiczne wielokrotnego użytku powstały z myślą o obniżeniu kosztów związanych z transportem na orbitę ładunków i pasażerów. Miały być "kosmicznymi ciężarówkami". Wynoszone na orbitę przy użyciu własnych rakiet wspomagających są zdolne do lądowania jak samolot - na pasie startowym

Nowoczesne promy budowane w Gdańsku trafią do Estonii i Kanady

) armator mógł w przyszłości zmienić napęd na gaz ziemny LNG. Atutem statków będą niskie koszty eksploatacji. - Każda jednostka opuszczająca naszą stocznię ma coraz to nowsze technologie pozwalające na niższe zużycie paliwa - tłumaczy Andrzej Wojtkiewicz. - Dzięki nowoczesnym systemom sterowania niższe są

Produkcja stoczniowa wraca do Gdyni - położyli stępkę pod niezwykły statek

zostanie na niej zamontowany potężny dźwig mogący podnosić elementy o wadze nawet 1500 ton - mówi Wyborcza.biz Ireneusz Ćwirko z zarządu stoczni Crist. - Ponadto budowana jednostka ma samodzielny napęd, może sama dopłynąć na miejsce wykonywanych prac. Inne jednostki tego typu mają tylko możliwość

Odtworzą luksusowe wnętrza przedwojennego statku "Batory"

MS "Batory", jeden z dwóch polskich przedwojennych transatlantyków (bliźniaczą jednostką był "Piłsudski"), w pierwszy rejs wypłynął w 1936 roku - z Triestu do Gdyni. Oba statki zbudowano we włoskiej stoczni Monfalcone dla przedsiębiorstwa Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe SA

Podkarpackie. W Ulanowie powstaje Muzeum Flisactwa Polskiego

Ulanów był znaczącym ośrodkiem flisackim w ówczesnej Polsce". "Miasto było bardzo ważnym portem śródlądowym dla ziem południowej ówczesnej Rzeczpospolitej" - dodał. W Ulanowie naprawiano i budowano statki, szkolono flisaków, którzy potem prowadzili spławy Sanem, Wieprzem, Bugiem, Narwią i

Połączenie Świnoujście - Trelleborg będzie usprawnione

trasie. Woźniak-Lewandowska powiedziała, że port w Świnoujściu wykorzysta dofinansowanie głównie na przedsięwzięcia związane z zastosowaniem paliw LNG (gaz ziemny w ciekłej postaci - PAP) na potrzeby statków. Chodzi o opracowanie procesu dostaw LNG dla statków i ich technologię. Woźniak-Lewandowska

Szczecin. W "Gryfii" zwodowano dwa lodołamacze

obecnie osiem statków. Akcje kruszenia lodu na Odrze prowadzi polska oraz niemiecka administracja granicznego odcinka rzeki. Lodołamacze, oprócz Odry, pracują również m.in. na Wiśle, jeziorze Dąbie oraz na Zalewie Wiślanym.

Norwegowie zainteresowani Stocznią Szczecińską? Nieoficjalne informacje

Kleven buduje m.in. statki do obsługi wież wiertniczych. To właśnie z tą firmą właściciel stoczni, czyli Towarzystwo Finansowe Silesia, miało podpisać list intencyjny. Silesia nie chce na razie komentować sprawy i zapowiada, że informacje mają być przekazane w listopadzie. "Nie potwierdza i

W.Brytania.Powstanie port lotniczy dla statków kosmicznych

i Zewnętrzne Hebrydy. "Opracowaliśmy reżym regulacyjny, jakiego potrzebujemy dla wysyłania z Wielkiej Brytanii statków w kosmos i oceniliśmy, jakiego rodzaju kontrolom powinna podlegać taka działalność. W ślad za tą pracą zestawiliśmy krótką listę potencjalnych lokalizacji pierwszego

Rektor ZPSB: Upadek stoczni szczecińskiej wydarzeniem 25-lecia? Nie rozumiem tego werdyktu

ekonomicznej wycofują się z negocjacji. Na jakiej więc podstawie rzecznicy i adoratorzy idei wskrzeszenia stoczni w Szczecinie budują domniemania o nadzwyczajnej wręcz konkurencyjności naszych statków? Dlaczego ci sami ludzie nie zagwarantowali konkurencyjności i rentowności produkcji w poprzednich wcieleniach

Stocznia w Szczecinie zbudowała kadłub prototypowego promu na płynny gaz

ekologiczna jednostka, toteż armator buduje ją przy wsparciu funduszy przeznaczonych na takie projekty. Dotychczas zwykle statki bywały przerabiane pod kątem napędu na paliwo ekologiczne. Ten jest budowany od początku pod silniki gazowe - mówi Szczepanik. Armatorem, który zamówił jednostkę, jest niemiecka

Gdańsk.Położono stępkę pod statek dla Uniwersytetu w Goeteborgu

eksploatowany od 40 lat mniejszy statek badawczy Skagerak. Będzie zużywać ok. 40 proc. mniej paliwa niż jednostka obecnie wykorzystywana przez naukowców. Stocznia Nauta, w konsorcjum z gdańską stocznią Crist SA buduje też nowoczesny katamaran badawczy "Oceanograf" dla Uniwersytetu Gdańskiego. Statek

Stocznia Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na prawie 0,5 mld zł

- samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie. Rocznie w stoczni powstaje ok. 10 w pełni wyposażonych statków różnego typu, co przekłada się na przychód ok. 1

Szczecin.Gotowa konstrukcja hali w fabryce fundamentów farm wiatrowych

, którego właścicielem jest Agencja Rozwoju Przemysłu, powstał w 2010 r. Jego aktywami zarządza MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Wśród nich znajdują się spółki zajmujące się remontami statków i budową konstrukcji stalowych oraz firmy z sektora nieruchomości.

Elbląg. Miłośnicy historii budują replikę łodzi Wikingów z XI wieku

Szablińskiego "Jarmeryka", który od początku lat 70. ub. wieku budował pierwsze w Polsce repliki wikińskich statków. Kamiński powiedział PAP, że łódź dla Rosjan jest już gotowa, a druga zostanie skończona w połowie lutego. Będzie miała blisko 12 m długości i 2,6 m szerokości, dębowe ożebrowanie

Drugi terminal DCT będzie gotowy za 19 miesięcy [WIZUALIZACJE]

ten dzień od ponad dwóch lat. Dotarcie do tego etapu nie było łatwe, ale dziś możemy być dumni z tego, że zrobiliśmy znaczący dla polskiego sektora kontenerowego krok. Wraz z drugim głębokowodnym nabrzeżem, zdolnym do jednoczesnej obsługi kilku statków, w tym największych statków kontenerowych świata

Moskalewicz: PERN bada możliwości importu ropy z USA

bunkrowania statków. Przypomniał, że zgodnie z dyrektywami UE, od 2015 r. statki pływające po Bałtyku będą musiały używać paliwa o 10-krotnie mniejszej zawartości siarki niż obecnie. "Moglibyśmy produkować eter dimetylowy, który jest kompletnie bezsiarkowym produktem. Poszukujemy zatem technologii, którą

Po co te porty? Nowe życie na Odrze

wykorzystywaliśmy - ani gospodarczo, ani turystycznie.Renowację miasta zaczął w 2006 r. od dzielnicy portowej. Powstał kamienny mur przeciwpowodziowy i promenada, odrestaurowano kamienice przy ul. Portowej, posprzątano nabrzeże, urządzono skwery, wybudowano przystań dla dużych statków pasażerskich.Dzisiaj do portu

Taxi na orbitę już w grudniu

przez prywatne firmy statki, które będą zabierać jej astronautów na orbitę. Zanim będą gotowe do eksploatacji, USA będą korzystać z rosyjskich sojuzów, płacąc po 50 mln dol. za kurs. Smok poleciał na plecach Sokoła Więcej o Dragonie: http://www.spacex.com/dragon.php

Gdynia.20 proc. wzrost przeładunków w terminalu kontenerowym

zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych. Łączny koszt realizowanych już od ponad roku oraz planowanych inwestycji to ponad 200 mln zł; niektóre projekty są współfinansowane

Wielka Brytania: Do 2018 roku będziemy mieć port kosmiczny dla turystów

salonu lotniczego FIA w Farnborough. - Opracowaliśmy reżim regulacyjny, jakiego potrzebujemy do wysyłania z Wielkiej Brytanii statków w kosmos, i oceniliśmy, jakiego rodzaju kontrolom powinna podlegać taka działalność. W ślad za tą pracą przedstawiliśmy krótką listę potencjalnych lokalizacji pierwszego

Stocznia Gdynia - dok sprzedany. Ma być praca dla stoczniowców

Stocznia Gdynia, Crist, ISDInżynier Kazimierz Jerzak przepracował w Stoczni Gdynia 31 lat. Większość czasu w biurze konstrukcyjnym. Mówi, że było to jego drugie życie. Teraz ma 57 lat.- Moglibyśmy w doku hodować karpie, ale widać, że jednak można budować statki. Jeżeli zaczną powstawać nowe

Chiny usunęły platformę ze spornych wód na M. Południowochińskim

, która znajdowała się od początku maja między Wyspami Paracelskimi i wybrzeżem Wietnamu. Wietnam wysłał swoje statki w ten region. Na wodach wokół platformy dochodziło do starć, zatopiony został wietnamski kuter rybacki. W Wietnamie wybuchły antychińskie zamieszki. Jak pisze agencja AP, od początku nie

Szczegóły pojmania Wielkich Ust. Pirata zgubiła próżność

, który wykupiono za 3 mln dol., oraz ukraiński statek z 33 czołgami na pokładzie - uwolniony po 134 dniach za 3 mln dol. Na porywanych przez somalijskich piratów statkach nieraz bywali Polacy. To Polak był kapitanem niemieckiego frachtowca "Beluga Nomination", na którym zginęło trzech marynarzy

Prawicowiec kontra kontenerowiec, czyli zrozumieć gospodarkę

wszystko, by na ich przeładunku zarobił polski doker, transportowiec, logistyk. Aby to polskie firmy obsługiwały tę masę towarów. Wiara, że prosta produkcja może wrócić do Europy, nie opiera się na racjonalnych przesłankach."Kiedyś statki w Polsce budowano, jeszcze w latach 90., wodowano i sprzedawano

Piechociński: w 2015 r. wymiana handlowa Polski z Algierią przekroczy 1 mld zł

stronie algierskiej bezpośredni kontakt ze spółkami Polskie LNG, Gaz-System i PGNiG. Jak powiedział, Algierczycy mają świadomość, że część przepustowości terminala jest ciągle niezagospodarowana, a Morze Bałtyckie będzie akwenem, na którym w przyszłości będą powszechne statki zasilane napędem LNG, z

PiS: zawiadomimy prokuraturę, że zdewastowano Stocznię Szczecińską

września 2011 roku prowadzi prokuratura w Katowicach. Chodzi o niekorzystną dzierżawę nabrzeży i pochylni spółce Kraftport, która miała budować statki a zajmowała się wywożeniem złomu. Za podpisanie tak niekorzystnej umowy prokuratorskie zarzuty działania na szkodę państwowej spółki i narażenia jej na

Dziwny poślizg w budowie gazoportu w Świnoujściu

gazu z Kataru. Według tej umowy podpisanej w połowie 2009 r. pięć lat później polski koncern miał zacząć kupować katarski gaz dostarczany statkami do terminalu (tzw. gazoportu) w Świnoujściu. Bez tego kontraktu banki nie dałyby kredytów na budowę gazoportu. Umowę na budowę terminalu spółka Polskie LNG

Zaremba: urządzenia do produkcji statków w stoczni są niszczone

ochrona stoczni. Według Zaremby niszczone, cięte na kawałki, są tzw. szablony, które służyły do produkcji sekcji i podsekcji statków. "To dowód na to, że w stoczni nie będą budowane statki, wbrew zapewnieniom rządowym" - podkreślał senator. Natomiast Szymon Dominiak-Górski z biura prasowego

Powstał materiał nowej generacji - przypomina kolczugę lub klocki Lego

Materiał jest w stosunku do wagi dziesięciokrotnie wytrzymalszy niż lekkie kompozyty używane dziś do budowy samolotów czy statków kosmicznych. Wynalazek opisuje tygodnik "Science".Według Kennetha Cheunga i pracującego z nim Neila Gershenfelda z MIT takie konstrukcje z łączących się ze

Brudziński o zakupie okrętów z Niemiec: Nie potrzebujemy ich szmelcu

. Oni proponowali, by te statki były budowane w naszej stoczni Marynarki Wojennej i deklarowali przeniesienie technologii i części produkcji własnej do naszych stoczni - dodał.Gróbarczyk: - Mamy 43 okręty, ale tylko cztery z nich mają zdolność bojową. Znaczna część naszej floty wojennej nadaje się już

"Batory" wraca do Gdyni. Niezwykła makieta w Muzeum Emigracji

budowany byłby prawdziwy statek, pełny kadłub mógłby nawet unosić się na powierzchni wody - tłumaczy Joanna Wojdyło, rzeczniczka Muzeum Emigracji. - Osoby odwiedzające placówkę będą mogły zobaczyć nie tylko sylwetkę jednostki, ale i zajrzeć w jego wnętrza, zobaczyć warunki, w jakich podróżowano

Bydgoszcz. Reelekcja Rafała Bruskiego po II turze wyborów

poznańskiej Akademii Ekonomicznej i prawa podatkowego na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Na początku kariery zawodowej przez sześć lata pracował jako nawigator na statkach Polskich Linii Oceanicznych. Później wrócił do Bydgoszczy, gdzie pracował w urzędzie kontroli skarbowej i przez niespełna rok

Bydgoszcz. Prezydent Rafał Bruski w II turze wyborów, ubiega się o reelekcję

Ekonomicznej i prawa podatkowego na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Na początku kariery zawodowej przez sześć lata pracował jako nawigator na statkach Polskich Linii Oceanicznych. Później wrócił do Bydgoszczy, gdzie pracował w urzędzie kontroli skarbowej i przez niespełna rok prowadził własną

Bydgoszcz. Rafał Bruski - prezydent miasta ubiega się o ponowny wybór

podatkowego na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Na początku kariery zawodowej przez sześć lata pracował jako nawigator na statkach Polskich Linii Oceanicznych. Później wrócił do Bydgoszczy, gdzie pracował w urzędzie kontroli skarbowej i przez niespełna rok prowadził własną kancelarię doradztwa

Są chętni na stocznię

W poniedziałek mają zostać ogłoszone przetargi na sprzedaż majątków stoczni w Szczecinie i Gdyni. O wizycie norweskiej delegacji poinformował prezes stoczni Andrzej Markowski.- Przypuszczam, że Norwegowie będą chcieli tu budować statki - mówi Markowski. Przedstawiciele Ulstein są pierwszymi

Żegluga Mazurska wydzierżawiła od samorządu Giżycka nabrzeże portowe

1957 do 1999 roku, a wcześniej w latach 1947-57 funkcjonowała tam Warszawska Ekspozytura Żeglugi na Wiśle. Obecnie właścicielami spółki są 44 osoby fizyczne. Żegluga posiada 10 statków wycieczkowych mogących przewieźć jednorazowo 1100 osób. Jednostki wyruszają na szlaki wodne Mazur w rejsy z przystani

Ukraina wznowiła rozmowy z Polską o ropociągu Odessa-Brody

od kilkunastu lat. Gdyby powstał, umożliwiłby dostawy ropy z rejonu Morza Kaspijskiego do Polski i Europy Zachodniej. Trasa dostaw biegłaby z Azerbejdżanu do Gruzji istniejącym rurociągiem, następnie ropa trafiałaby na statki i byłaby przewożona przez Morze Czarne do terminalu w rejonie Odessy, po

Piechociński: w 2015 r. wymiana handlowa Polski z Algierią przekroczy 1 mld dolarów

bezpośredni kontakt ze spółkami Polskie LNG, Gaz-System i PGNiG. Jak powiedział, Algierczycy mają świadomość, że część przepustowości terminala jest ciągle niezagospodarowana, a Morze Bałtyckie będzie akwenem, na którym w przyszłości będą powszechne statki zasilane napędem LNG, z uwagi na unijną dyrektywę

Elbląg. Rozstrzygnięto konkurs na portret budowniczego Kanału Elbląskiego

Niemen w 1835 roku. Potem podjął pracę w Elblągu, gdzie zlecono mu zaprojektowanie systemu, który pozwoli na utrzymanie stałej żeglugi towarowej i osobowej pomiędzy jeziorami Pojezierza Iławskiego a Bałtykiem. Projekt był nowatorski, dzięki zastosowaniu pochylni z tzw. suchym grzbietem. Statki, żeby

PiS utworzy własne państwo na wyspie Uznam? Raczej ich nie stać

niezamieszkałych. - Na przykład Mielino - mówi Karelus. Nie jest to jakiś raj. 440 metrów w najszerszym miejscu, 3,5 km długości. Trzciny, łąki, nie ma prądu, gazu, mostu, promu. Wyceny nie ma. Atut? Można z powodzeniem łowić ryby i patrzeć na statki płynące do Szczecina. - Może coś się znajdzie na wspomnianej

Czy szejkowie uratują Stocznię Gdynię?

o siedem jej części - tych, które pozwalają budować statki. Wywalczyła je spółka Stichting Particuler Fonds Greenrights. Pod tajemniczą nazwą kryje się, wg nieoficjalnych informacji, kapitał z Kataru i Kuwejtu. Wrótce inwestor poda, kiedy uruchomi stocznię i ilu pracowników zatrudni.

Rosja marzy o Kanale Sueskim Dalekiej Północy

Azji do Europy i z powrotem. Już dziś przeszło 80 proc. statków w Arktyce przepływa przez norweskie wody terytorialne. Tylko 60 statków Jak powiedział ponoć chiński ambasador w Oslo, Kirkenes jest dla Chin najbliższym europejskim portem. Ale ruch na Przejściu Północno-Wschodnim ciągle jest niewielki

Grupa Azoty wybuduje nową instalację propylenu w Policach

Projekt o wartości 1,7 mld zł zakłada budowę instalacji do produkcji propylenu, bloku energetycznego oraz rozbudowę polickiego portu o terminal chemikaliów płynnych. Docelowo terminal obsługiwać będzie największe w Polsce statki z LPG, zwiększając dwukrotnie swoje zdolności operacyjne. Jak

Pomorskie po 25 latach. Siłą regionu było i jest nadmorskie położenie

Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego Włodzimierz Szordykowski nie ma wątpliwości, że w stoczniach i portach Trójmiasta zaszły radykalne zmiany. Tłumaczy, że stocznie produkujące przed 1989 r. statki głównie dla Związku Radzieckiego i krajów bloku

Gdańsk. Ruszyła budowa niszczyciela min dla Marynarki Wojennej

bazie dawnej Stoczni Północnej, jest jedyną stocznią w Polsce budującą kompletnie wyposażone statki. Zakład należy do grupy kapitałowej Grupa Remontowa, skupionej wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej. Tworzy ją ponad 20 firm. Stocznia Północna współpracowała z Marynarką Wojenną od połowy lat 50. XX wieku

Bydgoszcz. Rafał Bruski - prezydent miasta ubiega się o reelekcję

bankowości na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończył również studia podyplomowe rachunkowości i finansów na poznańskiej Akademii Ekonomicznej i prawa podatkowego na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Na początku kariery zawodowej przez sześć lata pracował jako nawigator na statkach Polskich

To strusie jajo jest jednym z najstarszych globusów świata?

na nich narysowane statki, fale, potwory, a także ostrzeżenie "HIC SUNT DRACONES" - "tutaj są smoki". Wielu kartografów podchodzi sceptycznie do rewelacji Stefaana Missinne'ego. Podkreślają, że nawet jeśli strusi globus pochodzi z XVI w., to wcale nie oznacza, że jest starszy od

Polskie firmy zainteresowane gazem LNG z litewskiego terminala

transportowe, a także wykorzystania LNG jako paliwa dla statków, ciężarówek czy autobusów. W ubiegłym tygodniu litewska państwowa spółka LitGas podpisała z norweskim Statoilem kontrakt na dostawy gazu skroplonego (LNG) do kłajpedzkiego terminala. Umowa opiewa na dostawę 540 mln m sześc. gazu rocznie. Na mocy

Zachodniopomorskie. Gazoport, spalarnia odpadów i szybki tramwaj - ruszą w 2015 r.

komercyjnej eksploatacji w połowie 2015 r. Wtedy mają zawinąć do Świnoujścia pierwsze statki z płynnym gazem - powiedział PAP rzecznik Polskiego LNG Maciej Mazur. Dzięki terminalowi LNG będzie można sprowadzać do Polski do 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, z możliwością powiększenia tej zdolności do 7,5

Statki typu Empire

Statek typu Empire Statki typu Empire to seryjnie budowane w czasie II wojny światowej w Wielkiej Brytanii transportowce, mające zastąpić tracone w bitwie o Atlantyk statki handlowe. W czasie wojny Polska Marynarka Handlowa otrzymała pięć takich, zwanych przez marynarzy „Empajerami

Statki transportowe typu Victory

Statki typu Victory – budowane masowo w USA podczas II wojny światowej od roku 1944. Statki typu Victory (oficjalnie jako typ VC2) były rozwinięciem długiej serii statków Liberty. Statki serii zostały zbudowane na pochylniach 18 różnych stoczni przez specjalnie w tym celu przeszkolonych

Statki typu Liberty

Statki typu Liberty – jednostki pływające budowane masowo w Kanadzie i USA podczas II wojny światowej w celu zastąpienia strat wojennych. Statki charakteryzowały się bardzo uproszczoną konstrukcją. W polskim żargonie marynarskim były popularnie nazywane Liberciakami. W sumie wybudowano 2751

AIDAblu

AIDAblu – statek pasażerski pływający pod banderą włoską. Wycieczkowiec należy do serii motorowców typu Sphinx IV, które są budowane w papenburskiej stoczni Meyer Werft dla amerykańsko-brytyjskiego koncernu Carnival. Operatorem statku jest niemiecka firma AIDA Cruises.Wycieczkowiec AIDAblu

Dziesięciotysięcznik

Dziesięciotysięcznik – nieformalne określenie statku towarowego o nośności około 10 000 ton (DWT). Określano tak przede wszystkim pierwsze zaprojektowane i zbudowane w Polsce jednostki tej wielkości, należące do serii 41 drobnicowców motorowych typów B 54 i B 454, budowane w polskich

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.