statki budowane

Marek Wielgo

Budował statki, to zbuduje i mieszkania. Nowy wiceminister

Budował statki, to zbuduje i mieszkania. Nowy wiceminister

Za politykę mieszkaniową ma odpowiadać w rządzie wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Ten 60-letni tczewski adwokat w poprzedniej dekadzie przez dwa lata kierował... gdyńską stocznią.

PŻM zamówiła kolejne statki w Chinach. Polacy budować nie chcieli

Polska Żegluga Morska podpisała nowy kontrakt inwestycyjny, dotyczący budowy czterech (w opcji kolejnych dwóch) statków do przewozów masowych o nośności 36,500 DWT. Są to tzw. jeziorowce, czyli jednostki przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.

Polskie stocznie walczą o najmniejsze kontrakty na budowę statków. A MON unieważnił właśnie kontrakt na sześć holowników dla Marynarki Wojennej

Globalne spowolnienie w przemyśle stoczniowym odbija się na kondycji polskich zakładów. Nasze największe stocznie chwytają się małych kontraktów, aby przetrwać na trudnym europejskim rynku. 90 proc. statków na świecie buduje się teraz w Chinach i na Dalekim Wschodzie.

Architektura z okrętem w roli głównej, czyli Turner i ulubiony obraz Brytyjczyków.  Architecture is a good idea

Architektura z okrętem w roli głównej, czyli Turner i ulubiony obraz Brytyjczyków. Architecture is a good idea

Greenpeace buduje statek w Polsce

jeden członek załogi. W 1989 r. Greenpeace kupił trałowca, który został przemianowany na "Rainbow Warrior II". Obecny statek jest już budowany specjalnie na zamówienie organizacji. Zostanie zwodowany w październiku 2011 r. i ma być przyjazny dla środowiska.

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

. Budynek bliżej ul. Iłżeckiej ma od strony parku trzy zaokrąglone cyple. A budynek od Żwirki i Wigury ma po wewnętrznej stronie dwie obłe wieże. Jedna z nich ustawiona jest na ukośnych dźwigarach. Wygląda zupełnie jak statek kosmiczny Enterprise z serialu "Star Trek". - Zasada była taka, że

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

: biurowiec, ośrodek wczasowy, magazyny, projekty statków. Wszystko zostało wycenione na ponad 157 mln zł - mówi Zygmunt Faruga, reprezentujący Bud-Bank Leasing, który prowadzi postępowanie kompensacyjne Stoczni, której długi przekroczyły miliard złotych. W poniedziałek o godz. 15 minął termin na wpłaty

W gazoporcie w Świnoujściu kolejny statek z gazem z Kataru

W gazoporcie w Świnoujściu kolejny statek z gazem z Kataru

pośrednictwem spółki Polskie LNG buduje terminal w Świnoujściu. Pierwszy statek ze skroplonym gazem rozładowywano w Świnoujściu osiem dni, dłużej niż zajmie to teraz. Ale wtedy LNG z Kataru wykorzystywano do schłodzenia instalacji w Świnoujściu, a także do rozruchu urządzeń terminalu. Testowanie gazoportu Od 7

Hyundai Heavy, największa na świecie firma stoczniowa, zamiast budować statki, będzie uprawiać kukurydzę w Rosji

Hyundai Heavy kupił za 6,5 mln dol. 10 tys. ha w sąsiadującym z Koreą Płn. Kraju Nadmorskim w Rosji i ogłosił, że chce tam uprawiać kukurydzę i soję. Do 2012 r. zamierza kupić jeszcze 40 tys. ha. Dla stoczniowców przyszły ciężkie czasy - budowa statków zależy w ogromnej mierze od kredytów

Co nam zostało ze stoczni?

przychodów pochodzić będzie z produkcji okrętów. Stocznia nie ma problemu z kontraktami. Buduje platformy pływające dla norweskiej firmy Hellesoy, kadłuby dla Kleven Maritime AS. "Gdańsk" powoli odbudowuje swą pozycję na rynku statków rybackich. - Wkrótce będziemy przyjmować nowych pracowników

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

statki budujemy? Jego działania nie mają najmniejszego wpływu na to, co będzie się działo ze stocznią, bo właściciel jest prywatny. Tu głównym wichrzycielem jest Andrzej Jaworski, były prezes stoczni z nadania PiS. Facet jest z zawodu etnologiem, nie miał nawet pojęcia, gdzie jest rufa, a gdzie dziób

Stocznia Gdynia nie zginie

Stocznia Gdynia nie zginie

nowy właściciel będzie budował statki. Według naszych informacji obie firmy to pośrednicy, którzy obracają kapitałem wyłożonym przez inny podmiot. - Czy wiecie państwo, czyj kapitał stoi za firmą UIT? - pytamy w ARP. - Było to sprawdzane bardzo precyzyjne. Ale dzisiaj mogę tylko powiedzieć, że umowę

Stadiony na Euro 2012 z kolebki "S"?

budowie. - Główny wykonawca, po uzyskaniu naszej akceptacji, będzie mógł korzystać z podwykonawców - informuje Trykosko. Ukraińcy, którzy oprócz kolebki "S" w Polsce mają już Hutę Częstochowa, już wcześniej zapowiadali, że oprócz statków chcą budować u nas wieże do elektrowni wiatrowych

Gazoport na wybory - zapowiada nowy minister skarbu

skarbu państwa teraz szukała pieniędzy i finansowała czyjeś zaniedbania - podkreślił minister skarbu w TVN 24 BiS. Pierwszy statek nie starczy Do przeprowadzenia ostatecznych testów gazoportu trzeba jednak będzie sprowadzić z Kataru dwa statki typu Q-Flex ze skroplonym gazem, większe od statków

Tajemnice szczecińskiego półświatka

Tajemnice szczecińskiego półświatka

schwytanych podczas misji szpiegowskich oraz zatroskanych oficerów Służby Bezpieczeństwa zastanawiających się, jak radzić sobie z zagrożeniem, jakie niesie ze sobą zwiększony ruch zachodnich statków w porcie. Co jakiś czas pojawia się mapa, na której pobliski Berlin Zachodni nazywany jest stolicą wszystkich

Sześć lat budowy i w końcu chrzest statku. Czy kryzys na Ukrainie rozłoży Stocznię Gdańsk?

Sześć lat budowy i w końcu chrzest statku. Czy kryzys na Ukrainie rozłoży Stocznię Gdańsk?

Statek Syn Antares to chyba najdłużej budowana jednostka w historii Stoczni Gdańsk, a jego pomarańczowy kadłub stał się wręcz elementem gdańskiego krajobrazu. Budowę gazowca rozpoczęto w 2008 roku. Nikt wówczas nie przypuszczał, że statek będzie musiał tak długo czekać na dokończenie. Wszystko

Greckie stocznie umierają

Greckie stocznie umierają

"Azul" jest tylko o trzy metry krótszy od typowych drobnicowców o wyporności 3 tys. ton, które dawniej były specjalnością greckich stoczni. Ma pokłady na czterech poziomach, ale nie będzie przewoził turystów pomiędzy greckimi wyspami. Zamówił go dla własnej przyjemności za 20 mln euro

Stocznia Szczecińska Nowa kupuje silniki od Cegielskiego

znajduje się w niemal komfortowej sytuacji. Jej portfel zamówień na statki liczy obecnie 22 jednostki o wartości 1,25 mld dol. W tym roku SSN planuje wybudować dziesięć statków o łącznej wartości 330 mln dol. W kwietniu SSN zda chilijskiemu armatorowi z grupy Petera Doehle jeden kontenerowiec typu B-178

Pierwszy megatankowiec ze skroplonym gazem dopłynął do Europy

Rozładowywany w Hiszpanii statek z LNG ma pojemność 210 tys. m sześc., podczas gdy dotąd skroplony gaz przewożono jednostkami o pojemności 80-150 tys. m sześc. Gazowiec "Duhail" należy do floty nowego typu wielkich statków do transportu skroplonego gazu, które zamówił Qatargas - firma

Cytat na środę

Wszystko, co umiemy, to budować statki. Całą siłą świata nurkując po życie, podczas gdy moglibyśmy nurkować po perły

Mosty świata

Mosty świata

W Imperium Rzymskim powstała imponująca sieć dróg o łącznej długości 100 tys. km, które nie mogły się obyć bez licznych i solidnych przepraw. Budowanie mostów było więc sprawą najwyższej wagi. Nic dziwnego, że najwyżsi kapłani starożytnego Rzymu, także cesarze, począwszy od Oktawiana Augusta, a

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Została ze statkami, których nikt nie chce odebrać

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Została ze statkami, których nikt nie chce odebrać

statków górnictwa morskiego. Buduje też na zamówienia wojskowe – właśnie trwają ostatnie próby morskie Kormorana, niszczyciela min, a wygrany został przetarg na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej. W ministerialnych wystąpieniach stocznia wymieniana jest jako przykład sukcesu odbudowy

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Traci kontrakty, została ze statkami

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Traci kontrakty, została ze statkami

Stocznia Remontowa Shipbuilding to flagowy zakład grupy kapitałowej Remontowa Holding, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce. W branży ma opinię lidera i pioniera w budowie specjalistycznych statków górnictwa morskiego. Buduje też na zamówienia wojskowe – właśnie trwają

PŻM znów odmładza flotę. Zwodowała pierwszy z 18 nowych statków

PŻM znów odmładza flotę. Zwodowała pierwszy z 18 nowych statków

wartości ponad 400 mln dolarów. 12 statków na morza i 6 na Wielkie Jeziora M/s Armia Krajowa to klasyczny masowiec, a więc statek do przewozu takich ładunków jak zboża, węgiel czy ruda żelaza. Jednostka ma długość ok. 190 metrów i nośność 38500 DWT. Statek ma podwójne poszycie oraz pięć ładowni typu "

Stępka na pochylni. Kiedyś budowaliśmy socjalizm, teraz budujemy prom(y)

23 czerwca na pochylni Wulkan w Szczecinie położono stępkę pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Mamy tu do czynienia z nowym zjawiskiem, i to na skalę światową. Statki zaczynają budować u nas politycy i klakierzy władzy, którzy Szczecin i branżę stoczniową „podnoszą z

Trzy filary dla polskich stoczni i zmiana oblicza gospodarczego Pomorza

. Stocznie miałyby być objęte jednoprocentowym CIT-em liczonym od wartości sprzedanej. Ostatnia z zachęt ułatwiających budowę statków miałyby być ułatwienia we włączaniu terenów, na których buduje się statki do specjalnych stref ekonomicznych. - Nie chcemy pytać, czy teren jest własnością stoczni, jest

Kolejny kredyt z Zachodu dla rosyjskiej spółki. Na statki przewożące gaz LNG

O podpisaniu 10-letniej umowy kredytowej z konsorcjum kierowanym przez bank ING rosyjski armator poinformował w niedzielę. Za pieniądze od europejskich banków Sowkomfłot sfinansuje dostawę dwóch supernowoczesnych statków do przewozu skroplonego gazu LNG, które są budowane w stoczniach koreańskiego

Korea Północna zaopatruje Baszara al-Asada w broń chemiczną

Wedle poufnego raportu ONZ, do którego dotarła agencja Reuters, statki przemycające broń chemiczną zatrzymano kilka miesięcy po tym, jak reżim Baszara al-Asada zabił co najmniej 90 cywili w ataku trującym sarinem na Chan Szajchun , miejscowość będącą w rękach opozycji. Północnokoreański przemyt

Będzie msza w "intencji dzieła rozwoju Stoczni Szczecińskiej". W rocznicę Porozumień Sierpniowych

budują i remontują statki, budują konstrukcje stalowe. Odbudowę stoczni obiecuje rząd PiS. Na przykład premier Beata Szydło podczas Kongresu Morskiego mówiła: „Nasi poprzednicy zlikwidowali stocznie i zaniedbali żeglugę śródlądową, a my to wszystko odbudujemy!”. Na razie Szczeciński

Rząd przyjął projekt ustawy, który ma przyczynić się do rozwoju stoczni

Nowa ustawa ma zapewnić rozwój polskich stoczni, w których nadal będą budowane skomplikowane technicznie statki i obiekty pływające, konkurencyjne na globalnym rynku. Polska ma sprostać konkurencji m.in. ze strony Korei Południowej, Japonii i Chin, czyli państw, które zdobywają coraz mocniejszą

Fikcja, czyli jak rząd odbudowuje stocznię. Wicepremier Morawiecki położył stępkę pod budowę promu, na który nie ma nawet projektu

Stoczni Szczecińskiej i dać konkretne zamówienia, stworzyć popyt na statki. Może też na okręty, które będą tutaj budowane. Jest to dla nas kluczowa część całej wielkiej strategii reindustrializacji Polski, polskiej gospodarki – mówił podczas uroczystości wicepremier Mateusz Morawiecki. &ndash

PŻM zmaga się z gigantycznym kryzysem frachtowym. Ma straty, tnie promy

lek, który na krótki czas stłumił objawy choroby, ale ona sama postępowała dalej. Toteż po krótkim ożywieniu kryzys znów zaczął postępować. Wielkie statki jak taksówki Jeszcze kilka lat temu, w latach prosperity, armatorzy budowali mnóstwo statków. - A teraz wiele jest złomowanych, ale mimo tego

Tak umierają statki. Kapitan wcale nie schodzi ostatni [ZDJĘCIA, WIDEO]

wielkości umożliwiającej przepłynięcie Kanału Panamskiego). Te duże masowce o nośności 73,5 tys DWT, przestały być opłacalne. Zastępują je budowane w Japonii, nieco większe (82 tys. DWT) Kamsarmaxy (największe statki, jakie mogą wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Wiosną na cmentarzysko statków trafił m/s

Mamy w Polsce boom stoczniowy. I mamy na to dowód

dwóch filarach: stoczni Remontowa Shipbuilding i Remontowa Ship Repair Yard. Pierwsza to jeden z największych europejskich producentów statków offshore i promów pasażersko-samochodowych, druga to mocny gracz w remontach i przebudowach statków oraz platform wiertniczych. Cały holding skupiający ponad 20

Państwo buduje prom. Bez projektu, bez kosztorysu, bez przetargu. Rządzi ideologia, jak w PRL-u

walczą o najmniejsze kontrakty na budowę statków. A MON unieważnił właśnie kontrakt na sześć holowników dla Marynarki Wojennej Projekt „Batory” Budowa promów dla państwowych armatorów – Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i Polskiej Żeglugi Morskiej - ma być jednym z flagowych projektów

USA rozszerzyły sankcje wobec Rosji. Na czarnej liście spółki gazowego koncernu

długoterminowych pożyczek. Nie zakazują jednak prowadzenia innych transakcji finansowych z takimi firmami. Waszyngton nałożył też sankcje na statki "Marszał Żukow" i "Stalingrad", które według USA są wykorzystywane przez Rosję do dostaw paliwa na Krym. Sankcjami objęto także kilka rosyjskich

Paradoks. Mamy stocznię znaną w Europie i zapomnianą w mieście

zmieniło się, gdy do Maciejewskiego dołączył wspólnik - Marcin Lubieniecki, absolwent nieistniejącego już Technikum Żeglugi Śródlądowej i kierunku budownictwa statków śródlądowych na Politechnice Wrocławskiej. Razem postanowili, że kontenery to za mało, że trzeba budować statki. Lepsze barki niż 200

Skroplony gaz z USA popłynie do Francji

Na podstawie zawartej w poniedziałek umowy od 2017 r. do 2018 r. Cheniere Energy ma dostarczyć EDF do 24 statków ze skroplonym gazem z USA. To kolejna umowa amerykańskiej i francuskiej firmy. Już na początku sierpnia EDF zamówił u Cheniere Energy 26 statków ze skroplonym gazem, który ma być

Remontowa Shipbuilding boi się straty "Kormoranów"

przechwycenia kontraktów wojskowych. Na zamówieniu zyskuje 10-procentową marżę – zaznacza specjalista. Trudna sytuacja na rynku Pozycją RSB w ostatnim czasie mocno zachwiała też strata dwóch kontraktów. Stocznia została z czterema statkami, których armatorzy nie chcą odebrać – norweski Siem Offshore

Gazprom buduje gazoport w Kaliningradzie. Konkurencja dla Litwy i Polski

dol. buduje koreański koncern Hyundai na zlecenie Gazpromu. Ten statek-gazoport będzie mógł rozładować 2,7 mld m sześc. gazu rocznie, dostarczanego w postaci skroplonej – jak zapowiedział Gazprom. Jednak w zeszłym roku rząd Rosji zapowiadał, że potencjał gazoportu w Kaliningradzie będzie dwa

Produkcja stoczniowa wraca do Gdyni - położyli stępkę pod niezwykły statek

zostanie na niej zamontowany potężny dźwig mogący podnosić elementy o wadze nawet 1500 ton - mówi Wyborcza.biz Ireneusz Ćwirko z zarządu stoczni Crist. - Ponadto budowana jednostka ma samodzielny napęd, może sama dopłynąć na miejsce wykonywanych prac. Inne jednostki tego typu mają tylko możliwość

Prezydent Andrzej Duda mówi o odbudowie stoczni, a te mają teraz swój "złoty czas"

to wspierało, polski przemysł stoczniowy się odbuduje. I w Gdańsku, i w Gdyni, i w Szczecinie i - daj Boże - jeszcze w Elblągu. Mam nadzieję, że będziemy znowu budowali statki i staniemy się w tym zakresie światową potęgą. Z kolei w Gdyni, na uroczystości 90. urodzin miasta, prezydent Andrzej Duda

Nowa ustawa pomoże polskim stoczniom?

;mercedesów" Uczestnicy debaty zastanawiali się, czy liczba produkowanych statków nie została zastąpiona przez jakość - czyli budowanie elementów bądź jednostek do wyspecjalizowanych statków offshorowych, tzw. mercedesów. - Istotna część przemysłu stoczniowego w warunkach wielkiej przemiany globalnej

Do Polski przypłynął pierwszy statek ze skroplonym gazem z USA

dni ten statek na dopłynąć do przylądka na północny Danii, na trasie do Świnoujścia. Na Bałtyku tylko terminal w Świnoujściu przyjmuje statki typu Q-Flex, takie jak "Al Ruwais".

Co nam zostało po wielkiej stoczni? Mniejsze, prężne firmy wyrosły na jej "zgliszczach" [RAPORT]

60 firm Szefowie największych obecnie stoczni działających w Szczecinie szacują, że statki dalej buduje lub wyposaża u nas kilka tysięcy osób. To porównywalna liczba z zatrudnieniem w Stoczni Szczecińskiej Nowa. - Tylko firmy działające na naszym [postoczniowym - red.] terenie zatrudniają ok. 2 tys

Po wbiciu nitów w stępkę ozdobnym młoteczkiem PiS ogłosił, że przemysł stoczniowy w Szczecinie się odradza [WIDEO]

pokazały, że można poradzić sobie na tym trudnym rynku. Można sobie poradzić, jeśli wchodzi się w produkcję zintegrowaną. Przyjechaliśmy tutaj, żeby dać nadzieję na rozwój Stoczni Szczecińskiej, dać konkretne zamówienia, stworzyć popyt na okręty i statki, które będą tutaj budowane. To dla nas kluczowa

Miliarder Elon Musk pokazał załogową wersję statku kosmicznego Dragon [ZOBACZ]

jego firm - Tesla - produkuje sportowe auta elektryczne, a inna - SpaceX - od 10 lat buduje rakiety i statki kosmiczne. SpaceX wyrosła na poważnego gracza w kosmicznym biznesie. Od 2012 roku realizuje kontrakt z NASA (wart 1,6 mld dol.) na 12 lotów z dostawą towarów na stację kosmiczną (trzy już się

PGNiG podwoi import skroplonego gazu z Kataru. Nowy kontrakt czekał na gazoport

dobrze, priorytetowo, łączne koszty przekierowania statków są równe zeru, nie ponieśliśmy na tym strat – powiedział przed tygodniem na konferencji prasowej Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG ds. handlowych. Natomiast wiceprezes ds. finansowych Michał Pietrzyk ocenił, że ta operacja kosztowała polski

Stoczniowy CIT? Najprostszy możliwy, czyli 1 proc. od wartości sprzedaży

morskiej, jest prosty: "Rząd nie będzie budować statków. Będzie je budować biznes, a rząd mu w tym pomoże". To zdrowe podejście. Co więcej, w samym programie mowa jest o prostych, czytelnych podatkach, a nie dotacjach "do przejedzenia". Jakie mają być te stoczniowe podatki? CIT

Czy Donald Trump potępi z Warszawy plany budowy gazociągu Nord Stream 2?

Cheniere Energy zaczęła eksportować skroplony gaz z USA wiosną zeszłego roku i wcześniej wysłała kilka statków LNG do Europy Południowej. Problem w tym, że Cheniere jest na razie jedynym eksporterem skroplonego gazu z USA. Inne firmy jeszcze budują eksportowe instalacje, gdyż ekipa poprzedniego prezydenta

Polski Teatr Internetowy przedstawia spektakl "Znad chmur widać lepiej"

! Rozmówca: To podeślemy wam do portu kilka statków do zatowarowania. Warszawa, chwilę później, Instytut Słusznego Kierowania Ludzkimi Emocjami im. Patryka Jakiego. Profesor: Owocem naszych badań będzie stworzenie prototypu obywatela, który - dzięki zafascynowaniu przeszłością, którą dostosowuje dowolnie do

Unikatowe 300-letnie wraki opuszczają dno Martwej Wisły

Na ślad kolizji dwóch statków natrafili archeolodzy morscy z Gdańska. Pierwszy wrak znalazł w 2008 r. hydrograf Jacek Koszałka - znajdował się na dnie Martwej Wisły na Stogach. Okazało się, że statek głęboko zagrzebany w piasku to wrak burdyny z XVIII w. Burdynami nazywano małe, żaglowe statki

Trwa wielka akcja ratunkowa na Morzu Śródziemnym. 18 łodzi, nawet 3 tys. imigrantów

Włoska straż przybrzeżna poinformowała w sobotę, że koordynuje akcję ratunkową ok. 2-3 tys. ludzi. Wysłali oni sygnały SOS z 14 pontonów i czterech większych łodzi u wybrzeży Libii. Na pomoc wysłano sześć włoskich statków i jeden norweski. Od początku roku do Włoch przybyło już 104 tys. imigrantów

Jest zielone światło dla wielkich inwestycji w Porcie Gdańsk. Tylko skąd wziąć kilkanaście miliardów?

statków wchodzących na Bałtyk, oraz baza infrastrukturalna pozwalająca prowadzić dystrybucję towarów na całą Europę Środkowo-Wschodnią. Drugi projekt to budowa nowego terminalu Ro-Ro (przystosowanego do obsługi towarów tocznych np. samochodów czy wagonów kolejowych). – Oba projekty, Port Centralny i

Rosja i USA wspólnie zbudują Deep Space Gateway - pierwszą księżycową stację kosmiczną

kosmiczne buduje co najmniej pięć krajów. "Aby uniknąć przyszłych problemów związanych ze współpracą techniczną, część norm powinna być ujednolicona - tak, aby poszczególne kraje mogły pracować na swoich statkach i jednocześnie bez problemu dokować do międzynarodowej stacji księżycowej"

Podwodny hotel mrzonka. Państwo dało pieniądze, a naukowcy sztuczne fale

, będzie budował statki. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o podwodnym hotelu Gadane Grzegorz Mieleńczuk hoduje norki. Z wykształcenia jest zootechnikiem, z zamiłowania instruktorem nurkowania. Na ogłoszenie natrafia w „Forbesie”. – Jakiś gość szukał inwestorów, którzy weszliby w budowę

II wojna światowa. Dwa zatonięcia okrętu HMS "Thetis"

biurokracji wojskowej telegram o katastrofie dociera do brytyjskiego dowództwa sił podwodnych w Portsmouth dopiero po trzech i pół godziny. Pierwszy przypływa okręt podwodny HMS „Dolphin” z bazy w Gosport. Zaraz po nim liczne statki i łodzie ratownicze. Pięć godzin po zatonięciu wokół sterczącej z

Co zbudujemy na Łasztowni? Jedyne takie centrum wiedzy o morzu, żeglarzach i stoczniach. Są już konkretne szczegóły [WIZUALIZACJE]

Nauki będzie opowiadać o przygodzie morskiej i o morzu. Stała ekspozycja podzielona została na 5 stref tematycznych. Cała naprzód! (budowa i ruch statków). Dział poświęcony statkom, łodziom, okrętom i jachtom. Ich konstrukcji i procesowi budowania, rodzajom napędów, metodom sterowania, ale także

Dwóch chińskich astronautów leci do "Niebiańskiego pałacu"

statki Shenzhou, a astronauci spędzili w nim odpowiednio 8 i 12 dni. Była wśród nich pierwsza chińska astronautka Liu Yang . Pod koniec przyszłego roku Tiangong-1 w sposób niekontrolowany ma spaść na Ziemię. Jego zamiennik Tiangong-2, do którego teraz lecą chińscy astronauci, jest ulepszony i

Porty za miliardy. Gdzie kończy się ekonomia, a zaczyna polityka?

uwagę, że mamy pierwszy rok, kiedy Gdańsk ma więcej zawinięć statków pasażerskich niż Gdynia – 67 wobec 45. W najlepszych czasach (w 2010 roku Gdynia miała blisko 100 zawinięć – przyp. red.), przychody ze wszystkich zawinięć wynosiły poniżej 500 tys. euro. Budowa terminala pasażerskiego za

Wicepremier Mateusz Morawiecki o polskich stoczniach. Sprawdzamy, czy mówi prawdę

; odpowiadał Joachim Brudziński w 2007 r. związkowcom z Solidarności na pytanie, co jego rząd zrobił dla stoczni. To „trwanie” oznaczało m.in. dopłacanie do statków budowanych dla rosyjskich armatorów (cóż za ironia!). Komisja Europejska wiele razy ostrzegała, że nie będzie tolerować szacowanej

Największy terminal na Bałtyku będzie jeszcze większy. Wicepremier Morawiecki: To ogromna szansa

przeładunkową na poziomie 3 mln TEU. Rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym około 100 to największe kontenerowce świata. W najbliższych latach wydamy 280 mln W sobotę na nabrzeżu T2 władze DCT zorganizowały konferencję prasową z wicepremierem Mateuszem Morawieckim. – DCT pomaga Polsce konkurować z

Wszystkie obietnice ministra Macierewicza. Co z nich zostało?

współużytkowanego Radom-Sadków spełniają wymogi eksploatacyjne wojskowych statków powietrznych w zakresie szkolenia lotniczego” – czytamy w przesłanej przez ministerstwo odpowiedzi z zaznaczeniem, że MON nie wyklucza wspólnych z PLR inwestycji w przyszłości, ale tylko „w przypadku

Spółka Stoczni Gdańsk stawia na morskie farmy wiatrowe

, bo oparcie jej tylko na produkcji statków sprawiłoby, że problemy finansowe stoczni będą powracały. - Produkcja wież to dobre rozwiązanie, bo pozwala zarabiać pieniądze - mówi "Wyborczej" Gałęzewski. - Mam nadzieję, że to pozwoli nam na stabilność, a statki będziemy budowali wtedy, gdy

Drugie życie gdyńskiej stoczni. Krajobraz z suwnicą w tle

jak remonty samochodów czy silników. Przez pewien czas stocznia stała się montażownią dla 1500 samochodów otrzymywanych w ramach pomocy UNRRA. Ponadto wyciągnięte z wody wraki przystosowywano do nowych zadań. Komuna Paryska Jej imię gdyńska stocznia nosi od 1951 r. Od tego czasu buduje wielkie statki

Polskie promy, tunel w Świnoujściu i Odra. Wicepremier Mateusz Morawiecki w Szczecinie

;Wyborczą", dlaczego wyrokuje przed ogłoszeniem przetargu, gdzie będzie położona stępka, Gróbarczyk odparł: - Nie ma drugiego miejsca w Polsce, gdzie tak duże jednostki mogą być budowane. Nie tylko statki Wicepremier Morawiecki zapewnił, że w Szczecinie nie ograniczał się jedynie do rozmów o przemyśle

"Piłsudski": brat "Batorego"

, na tyle szybkich, by zapewnić Gdyni regularne, cotygodniowe połączenie z Ameryką. Pozostawało pytanie, jak przy szalejącym kryzysie ekonomicznym zdobyć pieniądze na takie statki i gdzie je zamówić. W przedwojennej Polsce niewielkie jednostki budowała jedynie stocznia w Gdyni, ale wielki transatlantyk

NASA: za trzy lata przestaniemy być zależni od Rosji. Wielkie kontrakty na statek kosmiczny dla Boeinga i SpaceX

Atlas-5. Natomiast SpaceX ma załogową wersję statku towarowego Dragon, którą wynosi rakieta Falcon-9. Oba statki będą kapsułami wielokrotnego użytku. Oba docelowo mają mieć miejsce dla siedmiu astronautów na pokładzie. Jeśli te projekty się powiodą i statki dostaną od NASA certyfikat na loty w kosmos

Prey. Jeśli będzie grą roku, to także dzięki designowi

środowiskiem człowieka. Nic więc dziwnego, że praktycznie wszystkie popkulturowe źródła ukazują statki kosmiczne jako zimne, pozbawione ozdób grobowce dryfujące w próżni. Wystarczy spojrzeć na wnętrza statków w filmach "Obcy" czy grach z serii "Mass Effect". Twórcy gry "Prey"

Drony polecą z Bydgoszczy. Wielka szansa dla zakładu [ZDJĘCIA]

Centrum Kompetencyjne Bezzałogowych Statków Powietrznych, które powstało na bazie już istniejącej infrastruktury Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy, zaczyna swoją działalność za sprawą konsorcjum, na którego czele stoi Polska Grupa Zbrojeniowa. To w naszym mieście drony będą budowane

I nadlecą tysiące dronów. Antoni Macierewicz planuje nowe zakupy dla wojska

dysponował... sam MON. Polskie drony powstaną w Bydgoszczy O wadze bezzałogowych samolotów dla polskiej armii mówił też w Bydgoszczy wiceminister MON Bartosz Kownacki . Odwiedził tamtejsze Wojskowe Zakłady Lotnicze, gdzie otwarto Centrum Kompetencyjne Bezzałogowych Statków Powietrznych. Zapewniał, że właśnie

Trójmiasto największym portem towarowym na Bałtyku

zakończy się budowa drugiego terminalu (T2), dzięki któremu zdolność przeładunkowa całego DCT zwiększy się dwukrotnie - z 1,5 mln do 3 mln TEU. - Zapowiedzi, że w Gdańsku powstanie terminal, który jako pierwszy na Bałtyku będzie w stanie przyjmować transoceaniczne, głębokowodne statki, przyjmowano dziesięć

Rząd robi krzywdę Zalewowi Wiślanemu. Przekop Mierzei Wiślanej to niewybaczalny błąd

tor żeglugowy już dawno wytyczono. W obu tych miejscach widać negatywne dla przyrody skutki obecności masowej turystyki lub ruchu dużych statków. Ptaki nie chcą budować tam gniazd w pasie trzcin przybrzeżnych czy dryfującej roślinności - tej ostatniej tam zresztą już prawie nie ma. Dlaczego

Tam, gdzie dziś jest amfiteatr, mieszkał mój dziadek wodniak [WISŁA SZANSĄ NA ROZWÓJ]

żeglugą, jak i z rekreacją. Do takiej Wisły tęsknię, na której – kiedy by się na nią nie spojrzało – jest ruch. Kiedyś rzeczywiście był... – Pływały barki z towarami w górę i w dół rzeki, statki pasażerskie, a zwłaszcza przepiękne bocznokołowce, majestatyczne parowce, bardzo dużo

Pływający terminal gazowy w Zatoce Gdańskiej? To możliwe, ale...

jednostkę gazową, z tym że jest niemal na stałe zacumowany w porcie i podpięty pod system przesyłu gazu w danym kraju. Do terminalu przypływają statki z płynnym gazem (LNG), a z każdego litra takiego surowca uzyskuje się nawet 600 litrów "błękitnego paliwa" w formie gazowej. Poniżej FSRU z

Bomba emerytalna tyka, skarbonka jest pusta

Mamy być bogaci jak Niemcy i jak Niemcy czy Francuzi zarabiać. Aby tak się stało, mamy przeznaczać miliardy na inwestycje, zwłaszcza te innowacyjne. Polska ma być krainą fabryk dronów, samochodów elektrycznych i statków budowanych w najnowocześniejszych stoczniach. Piękna perspektywa. Jest jednak

"Star Trek: Discovery": wracamy na gwiezdny szlak. Wszystko, co chcecie wiedzieć o nowej odsłonie słynnego serialu

;). Gwiezdna Flota. Zbrojne ramię Federacji. Jej statki kontrolują ruch międzygwiezdny i realizują misje naukowe i dyplomatyczne. USS Enterprise. To statek-legenda z oryginalnego serialu „Star Trek”. W 1976 r. tak nazwano pierwszy prom kosmiczny. Miał się nazywać „Constitution&rdquo

Odtworzą luksusowe wnętrza przedwojennego statku "Batory"

MS "Batory", jeden z dwóch polskich przedwojennych transatlantyków (bliźniaczą jednostką był "Piłsudski"), w pierwszy rejs wypłynął w 1936 roku - z Triestu do Gdyni. Oba statki zbudowano we włoskiej stoczni Monfalcone dla przedsiębiorstwa Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe SA

Ale kanał! Zobacz największe kanały na świecie łączące morza

Na świecie są zaledwie cztery łączące morza kanały, przez które mogą przepływać statki pełnomorskie, czyli przewożące towary przez oceany. To kanały: Kiloński, Koryncki, Panamski i Sueski. Wszystkie wybudowano pod koniec XIX wieku. Pierwszy, co może świadczyć o jego znaczeniu dla handlu, był Kanał

Polak strażnik oceanów. "Stado delfinów" na horyzoncie przemienia się w motorówki z 80 piratami na pokładach

statki, by trzymały się w odległości ponad tysiąca kilometrów od wybrzeża Somalii. W 2009 roku "Maersk Alabama" pod dowództwem kapitana Richarda Phillipsa płynie 440 km od lądu. Piraci zajmują statek i uprowadzają kapitana. Dopiero snajperom z oddziałów specjalnych Navy Seal udaje się

W przyszłym tygodniu w polskich gazociągach popłynie gaz z Norwegii

Według komunikatu Gaz-Systemu statek Arctic Princess dostarczy ok. 84 mln m sześc. gazu w postaci skroplonego surowca LNG. Rozładunek statku ma zająć około 24 godzin, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia polskimi gazociągami pierwszy raz w historii popłynie gaz z Norwegii. W przeszłości

Nowoczesne promy budowane w Gdańsku trafią do Estonii i Kanady

) armator mógł w przyszłości zmienić napęd na gaz ziemny LNG. Atutem statków będą niskie koszty eksploatacji. - Każda jednostka opuszczająca naszą stocznię ma coraz to nowsze technologie pozwalające na niższe zużycie paliwa - tłumaczy Andrzej Wojtkiewicz. - Dzięki nowoczesnym systemom sterowania niższe są

Minister Jan Szyszko z porożem na głowie. Nowa praca m-city w Gdańsku

Mariusz Waras, znany także jako m-city, swoje murale maluje na całym świecie. W Polsce, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Kolumbii, Brazylii czy Indiach są to najczęściej ogromne maszyny, statki, samoloty, postindustrialne krajobrazy, ludzie sterowani przez roboty. W Gdańsku od niedawna komentuje też

Nikt nie pali tu ognisk, nie śpiewa Stachury. - Pora na zmianę - do akcji wkracza stowarzyszenie "Przystań 624" [OBYWATEL RZEKI WISŁY]

. Dlatego pojawiło się stowarzyszenie. Jeszcze przed „Przystanią 624” był profil na Facebooku zatytułowany „Stare statki wiślane”. Pan Michał założył go kilka lat temu, początkowo wrzucał na niego zdjęcia z domowego archiwum – czarno-białe fotografie barek, lodołamaczy, panów w

"Szogun" - egzotyczny serial sprzed lat. Ten telewizyjny fenomen śledziło 120 mln widzów

załogi – wycieńczonych i ciężko chorych. I tak są szczęściarzami, bo z Rotterdamu wypłynęła ich setka, a oprócz „Liefde” w rejs ruszyły jeszcze cztery inne statki. Najstarszy stopniem wśród ocalałej załogi był pilot morski William Adams, pierwszy Anglik, który dotarł na japońskie wyspy

Przemysłowa historia Bydgoszczy. Życie szypra rwące jak nurt rzeki

przewóz towarów. Statki woziły też ludzi, a firma zajmowała się przeładunkiem towarów, świadczyła usługi portowe, holownicze i przemysłowe. Największy zarobek był jednak na towarach, głównie kruszywie niezbędnym do budowanych na masową skalę w całej Polsce osiedli z wielkiej płyty. Nie było zlecenia nie

Stocznia Gdynia - dok sprzedany. Ma być praca dla stoczniowców

Stocznia Gdynia, Crist, ISD Inżynier Kazimierz Jerzak przepracował w Stoczni Gdynia 31 lat. Większość czasu w biurze konstrukcyjnym. Mówi, że było to jego drugie życie. Teraz ma 57 lat. - Moglibyśmy w doku hodować karpie, ale widać, że jednak można budować statki. Jeżeli zaczną powstawać nowe

Polskie stocznie "w ruinie"? Wręcz przeciwnie - już dawno nie było tak dobrze

kadłubów - żartuje Tomasz Szczepanik, właściciel Hullkonu. Ta spółka zasłynęła zbudowanym w grudniu prototypem promu na gaz. Obecnie buduje 70-metrowy statek badawczy służący m.in. do poszukiwania morskich złóż ropy i gazu. Obecny potencjał szczecińskich firm pozwala na budowę kilkunastu statków rocznie

Szczecińskiej stoczni nawet Sowieci nie zarżnęli. Dopiero Chińczycy...

największe i najszybsze statki pasażerskie. W 1897 r. pasażerski liniowiec "Kaiser Wilhelm der Grosse" stanowił prawdziwą rewelację. Oto szczecińska stocznia zbudowała olbrzyma o długości 199,5 m - największy statek świata! Był to jednocześnie pierwszy transatlantyk, który miał aż cztery kominy. W

Kompania Wschodnioindyjska w serialu "Tabu". Pierwsza korporacja świata

odprowadzania podatku. Pokrzywdzeni poczuli się tamtejsi importerzy, co skończyło się słynnym topieniem herbaty w bostońskim porcie, gdy Amerykanie wrzucili do wody cały ładunek przywieziony przez statki Kompanii. To była jedna z iskier, które doprowadziły do wybuchu wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych

Film "Lego: Przygoda". Sceny z życia klocków

pozwalającymi budować statki kosmiczne, średniowieczne zamki, statki pirackie i tętniące życiem miasta Lego stopniowo podbijało globalny rynek zabawek. W 1999 r. gdy sprzedaż spadła, Lego postanowiło wykupić licencję na zabawki ze świata „Gwiezdnych wojen”. Inwestycja zaczęła się zwracać tak szybko

Europa Zachodnia zniszczyła swoje rzeki. Nasze też szlag trafi, jeśli rząd PiS zrealizuje plany [ROZMOWA]

żeglugi śródlądowej? Dr Przemysław Nawrocki: Absolutnie nie. Uważam jednak, że to statki powinno się dostosowywać do rzek, a nie rzeki do statków. Dzięki temu można połączyć potrzeby ekonomiczne z ochroną przyrody. Polskie rzeki - w porównaniu zarówno z tymi, które płyną w krajach zachodnich, jak i tymi z

European Start-up Days 2017. Najlepsze start-upy wybrane

stabilizacji lotu oparte na logice rozmytej FLC (ang. Fuzzy Logic Controller) pozwalają na monitoring, ocenę i sterowanie obiektem, tak jak robi to ludzki mózg. Dzięki temu sterowanie bezzałogowymi statkami powietrznymi będzie bardziej precyzyjne i bezpieczne w trudnych i zmiennych warunkach pogodowych i

Świetlana przyszłość Gdańska na zdjęciach z lat 60. Czy sprawdziły się wizje fotografów?

rusztowaniami statki. Na zdjęciach rzadko pojawiają się robotnicy – jakby całą produkcję przejęły już maszyny. Widok, który napawa otuchą. Publiczność wystaw z tamtych czasów miał przekonywać, że potęga przemysłu okrętowego nigdy nie przeminie. Po latach możemy zweryfikować ówczesne marzenia. Wielkiej

Żegluga śródlądowa w Polsce wpłynęła na mieliznę. Transport ładunków rzekami spadł o połowę

rozwijać, konieczne są nakłady finansowe na budowę niezbędnej infrastruktury – zaznacza Klimek. Turystów na wodzie coraz więcej Coraz chętniej jednak odpoczywamy na wodzie, bo nastąpił wzrost w wodnym ruchu turystycznym. 110 statków pasażerskich żeglugi śródlądowej przewiozło łącznie ponad 1,2 mln

Statki polarne zamiast platform. Polskie stocznie mają masę zamówień

znaczy, że zamówień z Norwegii nie ma albo że cała branża naftowa pokasowała zlecenia. Norwegowie mają ogromne zasoby i nadal zamawiają statki, zlecają remonty platform - podkreśla Landowski. - Jednak zlecenia są rozważniejsze niż w przeszłości. Nie są realizowane drogie projekty. Firmy naftowe nie są

Port w Świnoujściu jeszcze bez gazoportu

inwestycję w porcie w Świnoujściu, która pozwoli przyjmować statki ze skroplonym gazem LNG przez budowany tam terminal, zwany gazoportem. Portowa inwestycja wymagała także budowy falochronu dla portu zewnętrznego w Świnoujściu. Falochron ukończono w zeszłym roku, ale wtedy rząd postanowił o rok przełożyć

Holendrzy kupują. Nowa nadzieja dla płockiej stoczni

50 statków. Wraz z udziałami w spółce Veka kupiła też nieruchomości przy Popłacińskiej, na których znajduje się stocznia, i które Centromost dotychczas dzierżawił od Mostostalu. Łącznie Holendrzy zapłacą 7,5 mln zł (na konto Mostostalu przelali już 3,8 mln zł). Struktura własnościowa stoczni ma się

Po co te porty? Nowe życie na Odrze

miejscowości, że mają pod nosem cud natury. Ponura sława dzielnicy portowej W 2002 r. prezydent Tyszkiewicz pojechał do partnerskiego Achim w Niemczech. W 30-tysięcznym miasteczku nad Wezerą zobaczył dziesiątki łódek, motorówek, statków. Tymczasem w 40-tysięcznej Nowej Soli strach było się zapuścić do portowej

Norwegowie pomogą Litwie w handlu skroplonym gazem

Zgodnie z listem intencyjnym podpisanym przez Statoil i Litgas spółka tych koncernów zamierza dostarczać skroplony gaz jako paliwo dla statków, a także do budowanych nad Bałtykiem (np. w Finlandii) małych terminali do odbioru skroplonego gazu LNG. Te terminale będą również dostarczać skroplony gaz