statki budowane

PAP

Stocznie w Trójmieście budują nowoczesne statki; w Szczecinie - małe statki rybackie

Stocznie w Trójmieście budują nowoczesne statki; w Szczecinie - małe statki rybackie

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany.

W Trójmieście budują nowoczesne statki. W Szczecinie - małe rybackie

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany

Budował statki, to zbuduje i mieszkania. Nowy wiceminister

Za politykę mieszkaniową ma odpowiadać w rządzie wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Ten 60-letni tczewski adwokat w poprzedniej dekadzie przez dwa lata kierował... gdyńską stocznią.

Architektura z okrętem w roli głównej, czyli Turner i ulubiony obraz Brytyjczyków.  Architecture is a good idea

Architektura z okrętem w roli głównej, czyli Turner i ulubiony obraz Brytyjczyków. Architecture is a good idea

PŻM zamówiła kolejne statki w Chinach. Polacy budować nie chcieli

PŻM zamówiła kolejne statki w Chinach. Polacy budować nie chcieli

Jeziorowce zostaną zbudowane przez stocznię Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding w Jiangyin City (Chiny). Wcześniej o możliwość wykonania masowców zapytane zostały polskie stocznie produkcyjne, które nie wyraziły zainteresowania budową tego rodzaju statków. Kontrakt przewiduje, że odbiór jednostek

Stocznia Nauta buduje w Gdańsku statek dla szwedzkiego uniwersytetu

Stocznia Nauta buduje w Gdańsku statek dla szwedzkiego uniwersytetu

proc. mniej paliwa niż jednostka obecnie wykorzystywana przez naukowców. Stocznia Nauta w konsorcjum z gdańską stocznią Crist SA buduje też nowoczesny katamaran badawczy "Oceanograf" dla Uniwersytetu Gdańskiego. Statek ma być wykorzystywany do interdyscyplinarnych badań fauny i flory Morza

Polskie stocznie walczą o najmniejsze kontrakty na budowę statków. A MON unieważnił właśnie kontrakt na sześć holowników dla Marynarki Wojennej

Polskie stocznie walczą o najmniejsze kontrakty na budowę statków. A MON unieważnił właśnie kontrakt na sześć holowników dla Marynarki Wojennej

teraz brakuje zamówień. Szacuje się, że w 2016 r. cała produkcja statków w obrębie basenu Morza Bałtyckiego wyniosła ok. 280 tys. JPB, podczas gdy światowa produkcja wynosi już ok. 65 mln, a ponad 90 proc. statków buduje się na Dalekim Wschodzie. Polskie stocznie polują na nowe nisze Polskie stocznie

Greenpeace buduje statek w Polsce

jeden członek załogi. W 1989 r. Greenpeace kupił trałowca, który został przemianowany na "Rainbow Warrior II". Obecny statek jest już budowany specjalnie na zamówienie organizacji. Zostanie zwodowany w październiku 2011 r. i ma być przyjazny dla środowiska.

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

Budują kosmiczne biurowce: jak statki ze Star Trek

. Budynek bliżej ul. Iłżeckiej ma od strony parku trzy zaokrąglone cyple. A budynek od Żwirki i Wigury ma po wewnętrznej stronie dwie obłe wieże. Jedna z nich ustawiona jest na ukośnych dźwigarach. Wygląda zupełnie jak statek kosmiczny Enterprise z serialu "Star Trek". - Zasada była taka, że

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

Czy w Stoczni Gdynia znowu będą budować statki?

: biurowiec, ośrodek wczasowy, magazyny, projekty statków. Wszystko zostało wycenione na ponad 157 mln zł - mówi Zygmunt Faruga, reprezentujący Bud-Bank Leasing, który prowadzi postępowanie kompensacyjne Stoczni, której długi przekroczyły miliard złotych. W poniedziałek o godz. 15 minął termin na wpłaty

Statki LNG - szybkie, bezpieczne i bardzo drogie

Jak mówi Adam Łupkowski z Polskiego LNG (spółki budującej terminal w Świnoujściu), statki do transportu skroplonego gazu ziemnego są budowane przede wszystkim na Dalekim Wschodzie. "Przodują w tym stocznie południowokoreańskie, wśród nich Samsung, Hyundai i Daewoo. Niektóre mają portfele

Pierwszy od kilku lat w pełni wyposażony statek ze Stoczni Gdańsk

dziennikarzom, że przekazany armatorowi statek "jest szansą dla zakładu". "Stocznia pokazała, że potrafi budować takie nowoczesne jednostki" - tłumaczył. Ocenił, że zapotrzebowanie na budowę jednostek do transportu gazu może rosnąć. Nie potrafił powiedzieć, ile dokładnie kosztowała jego

W gazoporcie w Świnoujściu kolejny statek z gazem z Kataru

W gazoporcie w Świnoujściu kolejny statek z gazem z Kataru

pośrednictwem spółki Polskie LNG buduje terminal w Świnoujściu. Pierwszy statek ze skroplonym gazem rozładowywano w Świnoujściu osiem dni, dłużej niż zajmie to teraz. Ale wtedy LNG z Kataru wykorzystywano do schłodzenia instalacji w Świnoujściu, a także do rozruchu urządzeń terminalu. Testowanie gazoportu Od 7

Hyundai Heavy, największa na świecie firma stoczniowa, zamiast budować statki, będzie uprawiać kukurydzę w Rosji

Hyundai Heavy kupił za 6,5 mln dol. 10 tys. ha w sąsiadującym z Koreą Płn. Kraju Nadmorskim w Rosji i ogłosił, że chce tam uprawiać kukurydzę i soję. Do 2012 r. zamierza kupić jeszcze 40 tys. ha. Dla stoczniowców przyszły ciężkie czasy - budowa statków zależy w ogromnej mierze od kredytów

Co nam zostało ze stoczni?

Co nam zostało ze stoczni?

przychodów pochodzić będzie z produkcji okrętów. Stocznia nie ma problemu z kontraktami. Buduje platformy pływające dla norweskiej firmy Hellesoy, kadłuby dla Kleven Maritime AS. "Gdańsk" powoli odbudowuje swą pozycję na rynku statków rybackich. - Wkrótce będziemy przyjmować nowych pracowników

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

Karol Guzikiewicz. Człowiek z piany

statki budujemy? Jego działania nie mają najmniejszego wpływu na to, co będzie się działo ze stocznią, bo właściciel jest prywatny. Tu głównym wichrzycielem jest Andrzej Jaworski, były prezes stoczni z nadania PiS. Facet jest z zawodu etnologiem, nie miał nawet pojęcia, gdzie jest rufa, a gdzie dziób

Stocznia Gdynia nie zginie

Stocznia Gdynia nie zginie

nowy właściciel będzie budował statki. Według naszych informacji obie firmy to pośrednicy, którzy obracają kapitałem wyłożonym przez inny podmiot. - Czy wiecie państwo, czyj kapitał stoi za firmą UIT? - pytamy w ARP. - Było to sprawdzane bardzo precyzyjne. Ale dzisiaj mogę tylko powiedzieć, że umowę

Gazoport na wybory - zapowiada nowy minister skarbu

Gazoport na wybory - zapowiada nowy minister skarbu

skarbu państwa teraz szukała pieniędzy i finansowała czyjeś zaniedbania - podkreślił minister skarbu w TVN 24 BiS. Pierwszy statek nie starczy Do przeprowadzenia ostatecznych testów gazoportu trzeba jednak będzie sprowadzić z Kataru dwa statki typu Q-Flex ze skroplonym gazem, większe od statków

Tajemnice szczecińskiego półświatka

Tajemnice szczecińskiego półświatka

schwytanych podczas misji szpiegowskich oraz zatroskanych oficerów Służby Bezpieczeństwa zastanawiających się, jak radzić sobie z zagrożeniem, jakie niesie ze sobą zwiększony ruch zachodnich statków w porcie. Co jakiś czas pojawia się mapa, na której pobliski Berlin Zachodni nazywany jest stolicą wszystkich

Stadiony na Euro 2012 z kolebki "S"?

budowie. - Główny wykonawca, po uzyskaniu naszej akceptacji, będzie mógł korzystać z podwykonawców - informuje Trykosko. Ukraińcy, którzy oprócz kolebki "S" w Polsce mają już Hutę Częstochowa, już wcześniej zapowiadali, że oprócz statków chcą budować u nas wieże do elektrowni wiatrowych

Sześć lat budowy i w końcu chrzest statku. Czy kryzys na Ukrainie rozłoży Stocznię Gdańsk?

Sześć lat budowy i w końcu chrzest statku. Czy kryzys na Ukrainie rozłoży Stocznię Gdańsk?

Statek Syn Antares to chyba najdłużej budowana jednostka w historii Stoczni Gdańsk, a jego pomarańczowy kadłub stał się wręcz elementem gdańskiego krajobrazu. Budowę gazowca rozpoczęto w 2008 roku. Nikt wówczas nie przypuszczał, że statek będzie musiał tak długo czekać na dokończenie. Wszystko

Greckie stocznie umierają

Greckie stocznie umierają

"Azul" jest tylko o trzy metry krótszy od typowych drobnicowców o wyporności 3 tys. ton, które dawniej były specjalnością greckich stoczni. Ma pokłady na czterech poziomach, ale nie będzie przewoził turystów pomiędzy greckimi wyspami. Zamówił go dla własnej przyjemności za 20 mln euro

Cytat na środę

Wszystko, co umiemy, to budować statki. Całą siłą świata nurkując po życie, podczas gdy moglibyśmy nurkować po perły

Pierwszy megatankowiec ze skroplonym gazem dopłynął do Europy

Rozładowywany w Hiszpanii statek z LNG ma pojemność 210 tys. m sześc., podczas gdy dotąd skroplony gaz przewożono jednostkami o pojemności 80-150 tys. m sześc. Gazowiec "Duhail" należy do floty nowego typu wielkich statków do transportu skroplonego gazu, które zamówił Qatargas - firma

Stocznia Szczecińska Nowa kupuje silniki od Cegielskiego

znajduje się w niemal komfortowej sytuacji. Jej portfel zamówień na statki liczy obecnie 22 jednostki o wartości 1,25 mld dol. W tym roku SSN planuje wybudować dziesięć statków o łącznej wartości 330 mln dol. W kwietniu SSN zda chilijskiemu armatorowi z grupy Petera Doehle jeden kontenerowiec typu B-178

Mosty świata

W Imperium Rzymskim powstała imponująca sieć dróg o łącznej długości 100 tys. km, które nie mogły się obyć bez licznych i solidnych przepraw. Budowanie mostów było więc sprawą najwyższej wagi. Nic dziwnego, że najwyżsi kapłani starożytnego Rzymu, także cesarze, począwszy od Oktawiana Augusta, a

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Została ze statkami, których nikt nie chce odebrać

statków górnictwa morskiego. Buduje też na zamówienia wojskowe – właśnie trwają ostatnie próby morskie Kormorana, niszczyciela min, a wygrany został przetarg na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej. W ministerialnych wystąpieniach stocznia wymieniana jest jako przykład sukcesu odbudowy

Kłopoty największej stoczni w Polsce. Traci kontrakty, została ze statkami

Stocznia Remontowa Shipbuilding to flagowy zakład grupy kapitałowej Remontowa Holding, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce. W branży ma opinię lidera i pioniera w budowie specjalistycznych statków górnictwa morskiego. Buduje też na zamówienia wojskowe – właśnie trwają

Trzy filary dla polskich stoczni i zmiana oblicza gospodarczego Pomorza

. Stocznie miałyby być objęte jednoprocentowym CIT-em liczonym od wartości sprzedanej. Ostatnia z zachęt ułatwiających budowę statków miałyby być ułatwienia we włączaniu terenów, na których buduje się statki do specjalnych stref ekonomicznych. - Nie chcemy pytać, czy teren jest własnością stoczni, jest

Kolejny kredyt z Zachodu dla rosyjskiej spółki. Na statki przewożące gaz LNG

O podpisaniu 10-letniej umowy kredytowej z konsorcjum kierowanym przez bank ING rosyjski armator poinformował w niedzielę. Za pieniądze od europejskich banków Sowkomfłot sfinansuje dostawę dwóch supernowoczesnych statków do przewozu skroplonego gazu LNG, które są budowane w stoczniach koreańskiego

Rząd przyjął projekt ustawy, który ma przyczynić się do rozwoju stoczni

Nowa ustawa ma zapewnić rozwój polskich stoczni, w których nadal będą budowane skomplikowane technicznie statki i obiekty pływające, konkurencyjne na globalnym rynku. Polska ma sprostać konkurencji m.in. ze strony Korei Południowej, Japonii i Chin, czyli państw, które zdobywają coraz mocniejszą

W Remontowej Shipbuilding zwodowano statek do żeglugi arktycznej

Stocznia Remontowa Shipbuilding w Gdańsku poinformowała w komunikacie, że "zwodowany statek budowany jest w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL); kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego trzy to

Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do pracy w arktycznych warunkach

. Obecnie w Remontowa Shipbuilding budowanych jest kilkanaście różnego rodzaju statków, m.in. dwa statki PSV (zaopatrzeniowce dla przemysłu wydobywczego) dla kontrahenta z USA, dwa statki PSV z napędem gazowym dla klienta z Norwegii oraz niszczyciel min Kormoran II dla Marynarki Wojennej. Remontowa

Gdynia.Stocznia Nauta zbuduje statek do obsługi wież wiatrowych

platform wiertniczych. "Nie ograniczamy się do jednego segmentu rynku, ale budujemy statki różnego typu - zarówno sejnery rybackie, jak też jednostki naukowo-badawcze oraz specjalistyczne statki do obsługi platform wiertniczych jak i farm wiatrowych" - dodała. Operatorem zakontraktowanego statku

PŻM remontuje statki w polskich stoczniach

Jak poinformował we wtorek PAP doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol, wprawdzie armator buduje statki w Azji, ale ich remonty zleca stoczniom krajowym. "PŻM zamawia statki na Dalekim Wschodzie, ponieważ w Europie nie buduje się już statków do przewozów masowych. Jednocześnie stara

USA rozszerzyły sankcje wobec Rosji. Na czarnej liście spółki gazowego koncernu

długoterminowych pożyczek. Nie zakazują jednak prowadzenia innych transakcji finansowych z takimi firmami. Waszyngton nałożył też sankcje na statki "Marszał Żukow" i "Stalingrad", które według USA są wykorzystywane przez Rosję do dostaw paliwa na Krym. Sankcjami objęto także kilka rosyjskich

PŻM zmaga się z gigantycznym kryzysem frachtowym. Ma straty, tnie promy

lek, który na krótki czas stłumił objawy choroby, ale ona sama postępowała dalej. Toteż po krótkim ożywieniu kryzys znów zaczął postępować. Wielkie statki jak taksówki Jeszcze kilka lat temu, w latach prosperity, armatorzy budowali mnóstwo statków. - A teraz wiele jest złomowanych, ale mimo tego

Remontowa Shipbuilding boi się straty "Kormoranów"

przechwycenia kontraktów wojskowych. Na zamówieniu zyskuje 10-procentową marżę – zaznacza specjalista. Trudna sytuacja na rynku Pozycją RSB w ostatnim czasie mocno zachwiała też strata dwóch kontraktów. Stocznia została z czterema statkami, których armatorzy nie chcą odebrać – norweski Siem Offshore

Gazprom buduje gazoport w Kaliningradzie. Konkurencja dla Litwy i Polski

dol. buduje koreański koncern Hyundai na zlecenie Gazpromu. Ten statek-gazoport będzie mógł rozładować 2,7 mld m sześc. gazu rocznie, dostarczanego w postaci skroplonej – jak zapowiedział Gazprom. Jednak w zeszłym roku rząd Rosji zapowiadał, że potencjał gazoportu w Kaliningradzie będzie dwa

Mamy w Polsce boom stoczniowy. I mamy na to dowód

dwóch filarach: stoczni Remontowa Shipbuilding i Remontowa Ship Repair Yard. Pierwsza to jeden z największych europejskich producentów statków offshore i promów pasażersko-samochodowych, druga to mocny gracz w remontach i przebudowach statków oraz platform wiertniczych. Cały holding skupiający ponad 20

Tak umierają statki. Kapitan wcale nie schodzi ostatni [ZDJĘCIA, WIDEO]

wielkości umożliwiającej przepłynięcie Kanału Panamskiego). Te duże masowce o nośności 73,5 tys DWT, przestały być opłacalne. Zastępują je budowane w Japonii, nieco większe (82 tys. DWT) Kamsarmaxy (największe statki, jakie mogą wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Wiosną na cmentarzysko statków trafił m/s

Skroplony gaz z USA popłynie do Francji

Na podstawie zawartej w poniedziałek umowy od 2017 r. do 2018 r. Cheniere Energy ma dostarczyć EDF do 24 statków ze skroplonym gazem z USA. To kolejna umowa amerykańskiej i francuskiej firmy. Już na początku sierpnia EDF zamówił u Cheniere Energy 26 statków ze skroplonym gazem, który ma być

Paradoks. Mamy stocznię znaną w Europie i zapomnianą w mieście

zmieniło się, gdy do Maciejewskiego dołączył wspólnik - Marcin Lubieniecki, absolwent nieistniejącego już Technikum Żeglugi Śródlądowej i kierunku budownictwa statków śródlądowych na Politechnice Wrocławskiej. Razem postanowili, że kontenery to za mało, że trzeba budować statki. Lepsze barki niż 200

Ambasador Indonezji: Chcemy polskich jabłek

zwiększenie połowu i eksportu ryb. - Stocznie w Gdańsku i Gdyni budują duże statki dla krajów skandynawskich, Norwegii, Holandii. Statki zamawiają tam kraje Bliskiego Wschodu. Dlaczego Indonezja nie miałaby tego zrobić? - mówił Gontha. Zaznaczył, że Indonezji najbardziej zależy na budowie statków towarowych

Prezydent Andrzej Duda mówi o odbudowie stoczni, a te mają teraz swój "złoty czas"

to wspierało, polski przemysł stoczniowy się odbuduje. I w Gdańsku, i w Gdyni, i w Szczecinie i - daj Boże - jeszcze w Elblągu. Mam nadzieję, że będziemy znowu budowali statki i staniemy się w tym zakresie światową potęgą. Z kolei w Gdyni, na uroczystości 90. urodzin miasta, prezydent Andrzej Duda

Nowa ustawa pomoże polskim stoczniom?

;mercedesów" Uczestnicy debaty zastanawiali się, czy liczba produkowanych statków nie została zastąpiona przez jakość - czyli budowanie elementów bądź jednostek do wyspecjalizowanych statków offshorowych, tzw. mercedesów. - Istotna część przemysłu stoczniowego w warunkach wielkiej przemiany globalnej

Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku ma kontrakty na dwa lata

Jak wyjaśnia w przesłanym komunikacie prezes Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz, najnowszej generacji statki typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczone do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego będą budowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów takich

PGNiG podwoi import skroplonego gazu z Kataru. Nowy kontrakt czekał na gazoport

dobrze, priorytetowo, łączne koszty przekierowania statków są równe zeru, nie ponieśliśmy na tym strat – powiedział przed tygodniem na konferencji prasowej Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG ds. handlowych. Natomiast wiceprezes ds. finansowych Michał Pietrzyk ocenił, że ta operacja kosztowała polski

Produkcja stoczniowa wraca do Gdyni - położyli stępkę pod niezwykły statek

zostanie na niej zamontowany potężny dźwig mogący podnosić elementy o wadze nawet 1500 ton - mówi Wyborcza.biz Ireneusz Ćwirko z zarządu stoczni Crist. - Ponadto budowana jednostka ma samodzielny napęd, może sama dopłynąć na miejsce wykonywanych prac. Inne jednostki tego typu mają tylko możliwość

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek typu PSV

, że obecnie w stoczni budowanych jest 12 jednostek, głównie dla armatorów z Danii i Norwegii. Stocznia ma zapewniony portfel zamówień do końca 2015 roku. Ostatnim podpisanym pod koniec ub. roku kontraktem jest umowa na budowę czterech statków typu PSV najnowszej generacji dla firmy Siem Offshore

Gdańsk.Prom dla Kanady powstaje w Remontowa Shipbuilding

obecnie trwają rozmowy o budowie kolejnych podobnych jednostek, które mogą być w przyszłości realizowane. Poinformował, że obecnie stocznia buduje jednocześnie 19 różnego typu statków dla armatorów m.in. z Norwegii, Danii i Grenlandii. Wśród nich jest najnowocześniejszy statek budowany w polskiej stoczni

Astronauci z ISS zakończyli pierwszy etap prac nad stacjami dokującymi

amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować statki towarowe Dragon, budowane przez amerykańskie firmy Boeing i SpaceX, które będą transportować załogę i zaopatrzenie między ISS a Ziemią. Pierwsze testy tych kapsuł transportowych planowane są na koniec 2016 r., a pierwsze loty na ISS - na 2017 r

Astronauci z ISS rozpoczęli prace nad stacjami dokującymi

, gdzie dawniej cumowały amerykańskie wahadłowce. W przyszłości mają przyjmować statki towarowe Dragon, budowane przez amerykańskie firmy Boeing i SpaceX, które będą transportować załogę i zaopatrzenie między ISS a Ziemią. Pierwsze testy tych kapsuł transportowych planowane są na koniec 2016 r., a

W Stoczni Remontowej Nauta zwodowano statek dla armatora z Danii

budów Stoczni Remontowej Nauta, Ewa Jagielska powiedziała PAP, że zwodowany statek o długości prawie 70 metrów jest nowoczesną jednostką, która będzie przewoziła żywe ryby w napowietrzanych zbiornikach z wodą morską. Podała, że "duński armator Karstensens Skibsvaerft A/S planuje budować w stoczni

Gdańsk. W stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano prom dla Danii

specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji

Jest zielone światło dla wielkich inwestycji w Porcie Gdańsk. Tylko skąd wziąć kilkanaście miliardów?

statków wchodzących na Bałtyk, oraz baza infrastrukturalna pozwalająca prowadzić dystrybucję towarów na całą Europę Środkowo-Wschodnią. Drugi projekt to budowa nowego terminalu Ro-Ro (przystosowanego do obsługi towarów tocznych np. samochodów czy wagonów kolejowych). – Oba projekty, Port Centralny i

Stoczniowy CIT? Najprostszy możliwy, czyli 1 proc. od wartości sprzedaży

morskiej, jest prosty: "Rząd nie będzie budować statków. Będzie je budować biznes, a rząd mu w tym pomoże". To zdrowe podejście. Co więcej, w samym programie mowa jest o prostych, czytelnych podatkach, a nie dotacjach "do przejedzenia". Jakie mają być te stoczniowe podatki? CIT

Gdańsk.Prom dla Estonii powstaje w Remontowa Shipbuilding

. osób. Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i

Uczestnicy debaty w PAP: przemysł stoczniowy w Polsce ma potencjał

produkcję statków i znaleźć na nie zapotrzebowanie na rynku. Jak mówił, jego zakład jest przykładem spółki, która zbudowała infrastrukturę i kadrę. Poinformował, że spółka łącznie z firmami z nią kooperującymi, zatrudnia 2 tys. osób. Według Wojtkiewicza w Europie jest potencjał, by budować nie tylko statki

Podwodny hotel mrzonka. Państwo dało pieniądze, a naukowcy sztuczne fale

, będzie budował statki. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o podwodnym hotelu Gadane Grzegorz Mieleńczuk hoduje norki. Z wykształcenia jest zootechnikiem, z zamiłowania instruktorem nurkowania. Na ogłoszenie natrafia w „Forbesie”. – Jakiś gość szukał inwestorów, którzy weszliby w budowę

Miliarder Elon Musk pokazał załogową wersję statku kosmicznego Dragon [ZOBACZ]

jego firm - Tesla - produkuje sportowe auta elektryczne, a inna - SpaceX - od 10 lat buduje rakiety i statki kosmiczne. SpaceX wyrosła na poważnego gracza w kosmicznym biznesie. Od 2012 roku realizuje kontrakt z NASA (wart 1,6 mld dol.) na 12 lotów z dostawą towarów na stację kosmiczną (trzy już się

Stocznia Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy dla Estonii

, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie. Rocznie w

Trwa wielka akcja ratunkowa na Morzu Śródziemnym. 18 łodzi, nawet 3 tys. imigrantów

Włoska straż przybrzeżna poinformowała w sobotę, że koordynuje akcję ratunkową ok. 2-3 tys. ludzi. Wysłali oni sygnały SOS z 14 pontonów i czterech większych łodzi u wybrzeży Libii. Na pomoc wysłano sześć włoskich statków i jeden norweski. Od początku roku do Włoch przybyło już 104 tys. imigrantów

Dwóch chińskich astronautów leci do "Niebiańskiego pałacu"

statki Shenzhou, a astronauci spędzili w nim odpowiednio 8 i 12 dni. Była wśród nich pierwsza chińska astronautka Liu Yang . Pod koniec przyszłego roku Tiangong-1 w sposób niekontrolowany ma spaść na Ziemię. Jego zamiennik Tiangong-2, do którego teraz lecą chińscy astronauci, jest ulepszony i

Unikatowe 300-letnie wraki opuszczają dno Martwej Wisły

Na ślad kolizji dwóch statków natrafili archeolodzy morscy z Gdańska. Pierwszy wrak znalazł w 2008 r. hydrograf Jacek Koszałka - znajdował się na dnie Martwej Wisły na Stogach. Okazało się, że statek głęboko zagrzebany w piasku to wrak burdyny z XVIII w. Burdynami nazywano małe, żaglowe statki

Największy masowiec PŻM ochrzczony w Japonii. Popłynie do USA po zboże

do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od czasów transformacji gospodarczej w 1989 roku. PŻM ma w swojej flocie ok. 80 statków. W ub.r. armator odebrał 13 masowców, budowanych w chińskich stoczniach. Działająca od 61 lat Polska Żegluga Morska jest

Spółka Stoczni Gdańsk stawia na morskie farmy wiatrowe

, bo oparcie jej tylko na produkcji statków sprawiłoby, że problemy finansowe stoczni będą powracały. - Produkcja wież to dobre rozwiązanie, bo pozwala zarabiać pieniądze - mówi "Wyborczej" Gałęzewski. - Mam nadzieję, że to pozwoli nam na stabilność, a statki będziemy budowali wtedy, gdy

Drugie życie gdyńskiej stoczni. Krajobraz z suwnicą w tle

jak remonty samochodów czy silników. Przez pewien czas stocznia stała się montażownią dla 1500 samochodów otrzymywanych w ramach pomocy UNRRA. Ponadto wyciągnięte z wody wraki przystosowywano do nowych zadań. Komuna Paryska Jej imię gdyńska stocznia nosi od 1951 r. Od tego czasu buduje wielkie statki

Polskie promy, tunel w Świnoujściu i Odra. Wicepremier Mateusz Morawiecki w Szczecinie

;Wyborczą", dlaczego wyrokuje przed ogłoszeniem przetargu, gdzie będzie położona stępka, Gróbarczyk odparł: - Nie ma drugiego miejsca w Polsce, gdzie tak duże jednostki mogą być budowane. Nie tylko statki Wicepremier Morawiecki zapewnił, że w Szczecinie nie ograniczał się jedynie do rozmów o przemyśle

Wietnam.Po zamieszkach Pekin przysłał statki po chińskich robotników

Każdy z tych statków może zabrać na pokład ok. 1 tys. osób. Port w Vung Ang, 250 km na południe od Hanoi, jest częścią budowanego przez Tajwańczyków wielkiego kompleksu przemysłowego, którego głównym elementem jest stalownia. Dwóch chińskich robotników zginęło w zeszłym tygodniu, a 140 odniosło

Gdańsk. W stoczni Nauta zwodowano wielozadaniowy statek typu PSV

i które mogą oznaczać pełen portfel zamówień w 2015 i 2016 roku" - dodał. Szczegółów nie ujawnił. Prezes Stoczni Nauta Andrzej Szwarc poinformował, że stocznia chce się skupić przede wszystkim na budowie statków wysokospecjalistycznych. "Jest to nisza umożliwiająca stoczni zróżnicowanie

Drony polecą z Bydgoszczy. Wielka szansa dla zakładu [ZDJĘCIA]

Centrum Kompetencyjne Bezzałogowych Statków Powietrznych, które powstało na bazie już istniejącej infrastruktury Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy, zaczyna swoją działalność za sprawą konsorcjum, na którego czele stoi Polska Grupa Zbrojeniowa. To w naszym mieście drony będą budowane

I nadlecą tysiące dronów. Antoni Macierewicz planuje nowe zakupy dla wojska

dysponował... sam MON. Polskie drony powstaną w Bydgoszczy O wadze bezzałogowych samolotów dla polskiej armii mówił też w Bydgoszczy wiceminister MON Bartosz Kownacki . Odwiedził tamtejsze Wojskowe Zakłady Lotnicze, gdzie otwarto Centrum Kompetencyjne Bezzałogowych Statków Powietrznych. Zapewniał, że właśnie

DCT rozpoczął w Gdańsku budowę drugiego terminalu kontenerowego

Całkowity koszt budowy głębokowodnego nabrzeża terminalu T2 to ok. 200 mln euro. Nowe nabrzeże będzie miało długość 650 metrów. TEU (ang.twenty-foot equivalent unit) to jednostka pojemności używana w odniesieniu do statków, ale też i do portów. "Zgodnie z planem, jeśli nic nie stanie na

Rząd robi krzywdę Zalewowi Wiślanemu. Przekop Mierzei Wiślanej to niewybaczalny błąd

tor żeglugowy już dawno wytyczono. W obu tych miejscach widać negatywne dla przyrody skutki obecności masowej turystyki lub ruchu dużych statków. Ptaki nie chcą budować tam gniazd w pasie trzcin przybrzeżnych czy dryfującej roślinności - tej ostatniej tam zresztą już prawie nie ma. Dlaczego

"Piłsudski": brat "Batorego"

, na tyle szybkich, by zapewnić Gdyni regularne, cotygodniowe połączenie z Ameryką. Pozostawało pytanie, jak przy szalejącym kryzysie ekonomicznym zdobyć pieniądze na takie statki i gdzie je zamówić. W przedwojennej Polsce niewielkie jednostki budowała jedynie stocznia w Gdyni, ale wielki transatlantyk

Trójmiasto największym portem towarowym na Bałtyku

zakończy się budowa drugiego terminalu (T2), dzięki któremu zdolność przeładunkowa całego DCT zwiększy się dwukrotnie - z 1,5 mln do 3 mln TEU. - Zapowiedzi, że w Gdańsku powstanie terminal, który jako pierwszy na Bałtyku będzie w stanie przyjmować transoceaniczne, głębokowodne statki, przyjmowano dziesięć

Pływający terminal gazowy w Zatoce Gdańskiej? To możliwe, ale...

jednostkę gazową, z tym że jest niemal na stałe zacumowany w porcie i podpięty pod system przesyłu gazu w danym kraju. Do terminalu przypływają statki z płynnym gazem (LNG), a z każdego litra takiego surowca uzyskuje się nawet 600 litrów "błękitnego paliwa" w formie gazowej. Poniżej FSRU z

Bomba emerytalna tyka, skarbonka jest pusta

Mamy być bogaci jak Niemcy i jak Niemcy czy Francuzi zarabiać. Aby tak się stało, mamy przeznaczać miliardy na inwestycje, zwłaszcza te innowacyjne. Polska ma być krainą fabryk dronów, samochodów elektrycznych i statków budowanych w najnowocześniejszych stoczniach. Piękna perspektywa. Jest jednak

W marcu PiS przedstawi projekt odbudowy przemysłu stoczniowego

prosperują, minister odpowiada: - Dlaczego mamy syndyka upadłościowego w stoczni marynarki wojennej, dlaczego mamy puste doki w stoczni szczecińskiej? My potrzebujemy strategii dla całego przemysłu stoczniowego. Chodzi o to, by tam, gdzie mamy funkcjonujące stocznie, budowane były statki. Tego obecnie nie ma

NASA: za trzy lata przestaniemy być zależni od Rosji. Wielkie kontrakty na statek kosmiczny dla Boeinga i SpaceX

Atlas-5. Natomiast SpaceX ma załogową wersję statku towarowego Dragon, którą wynosi rakieta Falcon-9. Oba statki będą kapsułami wielokrotnego użytku. Oba docelowo mają mieć miejsce dla siedmiu astronautów na pokładzie. Jeśli te projekty się powiodą i statki dostaną od NASA certyfikat na loty w kosmos

30. rocznica pierwszej misji wahadłowca "Discovery"

Statki kosmiczne wielokrotnego użytku powstały z myślą o obniżeniu kosztów związanych z transportem na orbitę ładunków i pasażerów. Miały być "kosmicznymi ciężarówkami". Wynoszone na orbitę przy użyciu własnych rakiet wspomagających są zdolne do lądowania jak samolot - na pasie startowym

"Szogun" - egzotyczny serial sprzed lat. Ten telewizyjny fenomen śledziło 120 mln widzów

załogi – wycieńczonych i ciężko chorych. I tak są szczęściarzami, bo z Rotterdamu wypłynęła ich setka, a oprócz „Liefde” w rejs ruszyły jeszcze cztery inne statki. Najstarszy stopniem wśród ocalałej załogi był pilot morski William Adams, pierwszy Anglik, który dotarł na japońskie wyspy

W przyszłym tygodniu w polskich gazociągach popłynie gaz z Norwegii

Według komunikatu Gaz-Systemu statek Arctic Princess dostarczy ok. 84 mln m sześc. gazu w postaci skroplonego surowca LNG. Rozładunek statku ma zająć około 24 godzin, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia polskimi gazociągami pierwszy raz w historii popłynie gaz z Norwegii. W przeszłości

Prezydent Duda w Pucku: Wierzę, że odbudujemy przemysł stoczniowy

wierzę, że dzięki synergii biznesu prywatnego, samorządu, ale także i polskiego państwa, które będzie to wspierało, polski przemysł stoczniowy się odbuduje. I w Gdańsku, i w Gdyni, i w Szczecinie i - daj Boże - jeszcze w Elblągu. Mam nadzieję, że będziemy znowu budowali statki i staniemy się w tym

Minister Jan Szyszko z porożem na głowie. Nowa praca m-city w Gdańsku

Mariusz Waras, znany także jako m-city, swoje murale maluje na całym świecie. W Polsce, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Kolumbii, Brazylii czy Indiach są to najczęściej ogromne maszyny, statki, samoloty, postindustrialne krajobrazy, ludzie sterowani przez roboty. W Gdańsku od niedawna komentuje też

Kompania Wschodnioindyjska w serialu "Tabu". Pierwsza korporacja świata

odprowadzania podatku. Pokrzywdzeni poczuli się tamtejsi importerzy, co skończyło się słynnym topieniem herbaty w bostońskim porcie, gdy Amerykanie wrzucili do wody cały ładunek przywieziony przez statki Kompanii. To była jedna z iskier, które doprowadziły do wybuchu wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych

Odtworzą luksusowe wnętrza przedwojennego statku "Batory"

MS "Batory", jeden z dwóch polskich przedwojennych transatlantyków (bliźniaczą jednostką był "Piłsudski"), w pierwszy rejs wypłynął w 1936 roku - z Triestu do Gdyni. Oba statki zbudowano we włoskiej stoczni Monfalcone dla przedsiębiorstwa Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe SA

Szczecin. W "Gryfii" zwodowano dwa lodołamacze

obecnie osiem statków. Akcje kruszenia lodu na Odrze prowadzi polska oraz niemiecka administracja granicznego odcinka rzeki. Lodołamacze, oprócz Odry, pracują również m.in. na Wiśle, jeziorze Dąbie oraz na Zalewie Wiślanym.

Polak strażnik oceanów. "Stado delfinów" na horyzoncie przemienia się w motorówki z 80 piratami na pokładach

statki, by trzymały się w odległości ponad tysiąca kilometrów od wybrzeża Somalii. W 2009 roku "Maersk Alabama" pod dowództwem kapitana Richarda Phillipsa płynie 440 km od lądu. Piraci zajmują statek i uprowadzają kapitana. Dopiero snajperom z oddziałów specjalnych Navy Seal udaje się

MON o odejściach generałów: Kapitanowie uciekają ze statków

szczyt NATO w Warszawie. - Armia i wizerunek Polski to jest rzecz ważniejsza niż nawet oceny polityczne. Ja wiem, że mamy ćwiczenia "Anakonda", że mamy szczyt NATO w Warszawie, a tu mamy dowódców czy kapitanów statków, którzy uciekają z tychże statków, które płyną chociażby do ćwiczeń "

Nowoczesne promy budowane w Gdańsku trafią do Estonii i Kanady

) armator mógł w przyszłości zmienić napęd na gaz ziemny LNG. Atutem statków będą niskie koszty eksploatacji. - Każda jednostka opuszczająca naszą stocznię ma coraz to nowsze technologie pozwalające na niższe zużycie paliwa - tłumaczy Andrzej Wojtkiewicz. - Dzięki nowoczesnym systemom sterowania niższe są

Film "Lego: Przygoda". Sceny z życia klocków

pozwalającymi budować statki kosmiczne, średniowieczne zamki, statki pirackie i tętniące życiem miasta Lego stopniowo podbijało globalny rynek zabawek. W 1999 r. gdy sprzedaż spadła, Lego postanowiło wykupić licencję na zabawki ze świata „Gwiezdnych wojen”. Inwestycja zaczęła się zwracać tak szybko

Europa Zachodnia zniszczyła swoje rzeki. Nasze też szlag trafi, jeśli rząd PiS zrealizuje plany [ROZMOWA]

żeglugi śródlądowej? Dr Przemysław Nawrocki: Absolutnie nie. Uważam jednak, że to statki powinno się dostosowywać do rzek, a nie rzeki do statków. Dzięki temu można połączyć potrzeby ekonomiczne z ochroną przyrody. Polskie rzeki - w porównaniu zarówno z tymi, które płyną w krajach zachodnich, jak i tymi z

Szczecińskiej stoczni nawet Sowieci nie zarżnęli. Dopiero Chińczycy...

największe i najszybsze statki pasażerskie. W 1897 r. pasażerski liniowiec "Kaiser Wilhelm der Grosse" stanowił prawdziwą rewelację. Oto szczecińska stocznia zbudowała olbrzyma o długości 199,5 m - największy statek świata! Był to jednocześnie pierwszy transatlantyk, który miał aż cztery kominy. W

Polskie stocznie "w ruinie"? Wręcz przeciwnie - już dawno nie było tak dobrze

kadłubów - żartuje Tomasz Szczepanik, właściciel Hullkonu. Ta spółka zasłynęła zbudowanym w grudniu prototypem promu na gaz. Obecnie buduje 70-metrowy statek badawczy służący m.in. do poszukiwania morskich złóż ropy i gazu. Obecny potencjał szczecińskich firm pozwala na budowę kilkunastu statków rocznie

Połączenie Świnoujście - Trelleborg będzie usprawnione

trasie. Woźniak-Lewandowska powiedziała, że port w Świnoujściu wykorzysta dofinansowanie głównie na przedsięwzięcia związane z zastosowaniem paliw LNG (gaz ziemny w ciekłej postaci - PAP) na potrzeby statków. Chodzi o opracowanie procesu dostaw LNG dla statków i ich technologię. Woźniak-Lewandowska

Rektor ZPSB: Upadek stoczni szczecińskiej wydarzeniem 25-lecia? Nie rozumiem tego werdyktu

ekonomicznej wycofują się z negocjacji. Na jakiej więc podstawie rzecznicy i adoratorzy idei wskrzeszenia stoczni w Szczecinie budują domniemania o nadzwyczajnej wręcz konkurencyjności naszych statków? Dlaczego ci sami ludzie nie zagwarantowali konkurencyjności i rentowności produkcji w poprzednich wcieleniach

Statki polarne zamiast platform. Polskie stocznie mają masę zamówień

znaczy, że zamówień z Norwegii nie ma albo że cała branża naftowa pokasowała zlecenia. Norwegowie mają ogromne zasoby i nadal zamawiają statki, zlecają remonty platform - podkreśla Landowski. - Jednak zlecenia są rozważniejsze niż w przeszłości. Nie są realizowane drogie projekty. Firmy naftowe nie są

Taxi na orbitę już w grudniu

przez prywatne firmy statki, które będą zabierać jej astronautów na orbitę. Zanim będą gotowe do eksploatacji, USA będą korzystać z rosyjskich sojuzów, płacąc po 50 mln dol. za kurs. Smok poleciał na plecach Sokoła Więcej o Dragonie: http://www.spacex.com/dragon.php