spółka newag

PAP

Lotos Kolej odebrał lokomotywę wyprodukowaną przez Newag Gliwice

Lotos Kolej odebrał lokomotywę wyprodukowaną przez Newag Gliwice

Spółka Lotos Kolej oficjalnie rozpoczęła eksploatację pierwszej z pięciu lokomotyw Dragon, produkowanych dla przewoźnika przez Newag Gliwice - poinformowała w poniedziałek PAP Urszula Makosz z Newagu. Dragon to pierwsza od 25 lat polska lokomotywa elektryczna.

Czym miliarder podpadł rządowi? Rozmowa ze Zbigniewem Jakubasem

Zbigniew Jakubas jest jednym z najbogatszych Polaków z majątkiem szacowanym przez "Forbes" na 1,3 mld zł, kontroluje takie spółki jak Newag (produkcja pociągów), Mennica Polska (m.in. bicie monet), Feroco (modernizacja torów). Mówił o nim Marek Belka w rozmowie z Bartłomiejem Sienkiewiczem.

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 21

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 17 czerwca godz. 21

Pociąg polskiej produkcji osiągnął prędkość ponad 200 km/godz.

Pociąg polskiej produkcji osiągnął prędkość ponad 200 km/godz.

oraz modernizacji i napraw wagonów osobowych.Produkcją, modernizacją i naprawami lokomotyw elektrycznych zajmuje się spółka zależna Newag Gliwice.Rekord prędkości na polskich torach należy do włoskiego pociągu "Pendolino", który testowany przez PKP SA w 1994 r. osiągnął na Centralnej

Podkarpackie. W I półroczu Autosan sprzedał 20 autobusów

Wśród tegorocznych odbiorców autobusów z Sanoka były m.in. PKS-y z Kozienic i Głogowa oraz spółki komunikacji miejskiej w Ciechanowie i Krośnie. Hydzik podkreśliła, że na drugie półrocze spółka ma już zakontraktowane kolejne 24 nowe autobusy. "Mamy też umowę na remont kapitalny 12 pojazdów

Podkarpackie. Pierwszy w tym roku autobus opuścił fabrykę Autosan

pojazdów, jakie sanocka fabryka dostarczy do Ciechanowa. Dostawy autobusów są wynikiem przetargu, który w grudniu ub.r. wygrał Autosan. Spółka poinformowała również, że w ub. tygodniu zakończyła kontrakt na dostawę trzech autobusów do komunikacji międzymiastowej dla PKS-u w Kozienicach. Autosan jest w

Podkarpackie. Fabryka Autosan wystawiona na sprzedaż

upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie

Zbigniew Jakubas. Kim jest "tłusty miś"

Zbigniew Jakubas. Kim jest "tłusty miś"

. Jego oczkiem w głowie jest Newag. To byłe państwowe Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które Jakubas - wraz z zarządem spółki - uratował przed upadłością. W sumie wyłożył początkowo 30 mln zł za 80 proc. akcji tej firmy. Teraz Newag jest - obok bydgoskiej Pesy - czołowym producentem

Jak państwo i Jakubas ze sobą wojowali

Jak państwo i Jakubas ze sobą wojowali

Zbigniew Jakubas na ostatniej liście 100 najbogatszych Polaków "Forbesa" znalazł się na 14. miejscu z majątkiem szacowanym na 1,3 mld zł. W skład jego Grupy Kapitałowej Multico wchodzi kilka dawnych państwowych spółek, np. Mennica Polska (m.in. bije monety), Newag (produkuje pociągi) czy

Podkarpackie. Brak chętnych do kupna fabryki Autosanu

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Prokuratura Okręgowa w

"Puls Biznesu": Lokomotywą do Chorwacji

będą zarówno w Polsce jak i na Bałkanach. Należący do polskiego inwestora Newag wspólnie z chorwacką spółką Koncar przymierza się do startu w przetargach na dostawę tramwajów do Katowic i Warszawy. Jeżeli współpraca z notowanym na giełdzie w Zagrzebiu Koncarem będzie przebiegać pomyślnie, Zbigniew

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

stanowiące niskopodłogowy, środkowy człon do wagonu oraz kabiny i ściany wagonów kolejowych dla firmy Alstom. Wykonaliśmy także dla innych podmiotów różnego rodzaju usługi przemysłowe" - dodała. Sanocka spółka zrealizowała wszystkie kontrakty, jakie zawarte były przed ogłoszeniem upadłości. Firma

Podkarpackie. Przedłużono śledztwo ws. upadłości Autosanu

października ub. r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Pod koniec października ub. r. Zarząd Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność"

Jakubas: Zagraniczne koncerny chcą robić z nami interesy

Jakubas: Zagraniczne koncerny chcą robić z nami interesy

Leszek Baj: Kontrolowany przez pana Newag, dziś jeden z dwóch największych w Polsce producentów taboru kolejowego, ma wejść na giełdę na początku grudnia. Dlaczego dziesięć lat temu kupił pan upadające wtedy zakłady kolejowe w Nowym Sączu? Zbigniew Jakubas: W 2003 roku spotkałem się z zarządem

Nowych pociągów dla WKD długo nie będzie

Nowych pociągów dla WKD długo nie będzie

Przeczytaj także blog autora tego artykułu Powodem była za wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jaka jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden pociąg. Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD przeznaczyła na

Słaby debiut Energi na GPW. Akcje tracą nawet 5 proc.

Słaby debiut Energi na GPW. Akcje tracą nawet 5 proc.

W ocenie analityków za sprzedażą stoją pracownicy spółki, których akcje nie są objęte lock-upem. - Kurs oddaje nastrój chwili. A jesteśmy na giełdzie nie po to żeby przeżyć jeden dzień - powiedział prezes Energi Mirosław Bieliński. - To wasze prawo. Czekaliście na to 10 lat - powiedział prezes o

Bizsylwetka: jego idolem jest Warren Buffet, do swoich zakładów lata helikopterem. Kim jest Zbigniew Jakubas?

Bizsylwetka: jego idolem jest Warren Buffet, do swoich zakładów lata helikopterem. Kim jest Zbigniew Jakubas?

nawiązką. Podczas ubiegłorocznego debiutu akcje spółki znanej już jako Newag dały mu ponad 300 mln. Jakubas mówił wtedy: "Kto ma w głowie olej, inwestuje w kolej". Głośno krytykował też wybór pociągów Pendolino, zamiast tych produkowanych w Polsce. Finalnie jednak nie złożył w tym przetargu

Będą nowe pociągi SKM. Ale tylko na dwóch liniach

Będą nowe pociągi SKM. Ale tylko na dwóch liniach

sześciowagonowe. - Liczymy, że zaczną kursować według rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2011 r. - planuje szef SKM-ki Leszek Walczak.Pojawił się jednak zarzut, że spółka faworyzuje w przetargu Newag, bo wymaga, żeby dostawca wykazał się dostarczeniem w ostatnich latach czterech nowych pociągów

Piechociński: Kontrakt na Pendolino może zostać zerwany

Piechociński: Kontrakt na Pendolino może zostać zerwany

wybór włoskich pociągów był ryzykowny: - Kiedy zaczynał się europejski kryzys, nie była to najlepsza decyzja. Trzeba było postawić na zakupienie nowego taboru na prędkość 160 km/h. Prezes Zaboklicki i załoga PESY - bo to jest spółka sprywatyzowana ścieżką pracowniczą - i NEWAG na przykład potrafiły

Pociągi dla WKD z Bydgoszczy?

Pociągi dla WKD z Bydgoszczy?

- 264 mln zł - zgłosił nowosądecki Newag, to jego oferta raczej nie będzie rozpatrywana. WKD postawiło bowiem wymóg wyprodukowania w ostatnich latach przynajmniej sześciu nowych pociągów elektrycznych. Firma z Małopolski na razie je głównie modernizuje. Pierwsze nowe składy elektryczne ma dopiero

Tłok i ścisk w SKM-ce: lepiej najwcześniej za pół roku

Tłok i ścisk w SKM-ce: lepiej najwcześniej za pół roku

cztery wydzierżawione od fabryki ZNTK z Mińska Maz. i od Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta. Ten ostatni przewoźnik pod koniec stycznia pożyczy jeszcze jeden skład. Sytuacja ma się poprawić w połowie roku - wtedy zaczną jeździć cztery nowe pociągi dostarczone przez nowosądecki Newag. Leszek Walczak

Przetarg na nowe pociągi WKD unieważniony

Przetarg na nowe pociągi WKD unieważniony

Przeczytaj blog o komunikacji autora tego artykułu Powodem była zbyt wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jako jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden skład). Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD

Wygodniej pociągiem z Warszawy do Krakowa

Wygodniej pociągiem z Warszawy do Krakowa

Zamiast stać na bocznicy, pociąg papieski rusza nową trasą z Krakowa do Warszawy. To elektryczny pociąg wyprodukowany przez nowosądecki Newag. Jest podobny do dostarczonych przez tę samą firmę składów kursujących na trasie Szybkiej Kolei Miejskiej z Pruszkowa do Sulejówka, tyle że w nieco

Szybka Kolej Miejska w nowych barwach

. Przeczytaj także: Jest pomysł jak odkorkować Ochotę Opóźniają się przetargi na zakup nowych pociągów dla SKM. Najpierw spółka chce kupić cztery pociągi, które wzmocnią linię Pruszków - Sulejówek. Potem 13 kolejnych, które za kilka lat będą jeździć na lotnisko. Pierwszy przetarg ma być ogłoszony w grudniu

Tramwajowa Europa walczy o kontrakt w Warszawie

do największych w historii europejskich przewoźników. Ogłoszenie przetargu było możliwe, bo latem ratusz zagwarantował swojej spółce, że będzie jej płacić za wożenie warszawiaków aż do 2027 r. Dzięki temu Tramwaje mogą się starać o kredyty na nowy tabor. W piątek minął termin zgłaszania się

Pięć lat SKM-ki. Szybka Kolej dopiero się rozpędza

Zakłady Napraw Taboru Kolejowego. Śledztwo jednak umorzono. Późniejszy Newag zaoferował przestarzały tabor w nowym opakowaniu. Miasto utopiło aż 54 mln zł w sześciu składach bez dobrego przyspieszenia.Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), kandydując po raz pierwszy do ratusza, w pierwszą rocznicę SKM-ki nazwała

Koniec Euro to nie koniec inwestycji. A najlepsze dopiero przed nami!

kolejowa od czasów budowy Centralnej Magistrali Kolejowej w latach 70 (nie licząc bocznicy do terminalu lotniska na Okęciu).  To co jeszcze kilka lat temu wydawało się tylko i wyłącznie marzeniem powoli staje się faktem. W  połowie maja spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, która należy do Urzędu

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

nowe linie tramwajowe, wagony, kolej regionalną, będzie pod dostatkiem. Wystarczy dla wszystkich miast. Boom na tramwaje wyczuły firmy. Solaris spod Poznania zaczynał od produkcji autobusów, później trolejbusów. - Ale właściciele spółki zdecydowali, że naturalnym dopełnieniem oferty dla komunikacji

CBA zbada sprawę lokomotyw od PiS?

bydgoskich zakładów Pesa: - Takie działanie bardzo psuje rynek. Powinniśmy martwić się o kondycję swoich firm, a nie o dobre układy z politykami. Jeśli to politycy będą rozdawać karty w biznesie, z pewnością nie przybędzie miejsc pracy. Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag z Nowego Sącza: - Przetargi

Krótka historia wpadek Andrzeja Urbańskiego

dostawę wagonów dla kolei. Mimo, że projektem było wstępnie zainteresowanych 18 firm, ofertę złożyła tylko jedna - ZNT z Nowego Sącza (dzisiejszy Newag) i to ona zdobyła kontrakt wart 55 mln zł. Sprawą przetargu zajęła się prokuratura w związku z podejrzeniami o faworyzowanie przez ratusz nowosądeckiej

Sposób na kryzys: własna firma

pośredniaka zgłosiła się m.in. spora część byłych pracowników spółki Newag (naprawa taboru kolejowego) i Optimusa. Podobnie w innych regionach Polski.Biznes w serwisieKrzysztof Pawłowski, od pół roku właściciel firmy komputerowej: - Wcześniej na etacie pracowałem osiem godzin i do domu. Teraz non stop gdzieś

Newag

Newag – polskie przedsiębiorstwo produkcyjne (spółka akcyjna) z siedzibą w Nowym Sączu, specjalizujące się w modernizacji oraz produkcji taboru szynowego, zarówno spalinowego, jak i elektrycznego oraz wagonów pasażerskich. W skład grupy Newag wchodzi również spółka Newag Gliwice

Newag Gliwice

umowę z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego na dofinansowanie projektu budowy nowej lokomotywy elektrycznej. Newag GliwiceWe wrześniu 2008 roku spółka Newag z Nowego Sącza zostaje większościowym akcjonariuszem ZNLE.14 października 2009, podczas targów kolejowych Trako w Gdańsku ZNLE

Newag 6Dg

Newag 6Dg – spalinowa lokomotywa manewrowa, modernizowana przez zakłady Newag na bazie (ostoja i wózki) lokomotywy serii SM42 produkcji Fablok. Lokomotywa posiada nowy silnik wysokoprężny typu C27, który pozwala na ograniczenie emisji spalin zgodnie z normami, wymaganymi od 2009

Newag 14WE

Newag 14WE (oznaczenie PKP EN61, typ członów 410B+309B+410B, nazywany także Halny) – normalnotorowy trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny, wyprodukowany w latach 2005-2007 w liczbie 9 sztuk przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu (obecnie Newag Nowy Sącz). Historia

PKP Intercity

km/h Stadler Rail/Newag WagonyW grudniu 2012 spółka posiadała 1625 sprawnych wagonów, z których 1300 było wykorzystywanych na co dzień. InneOd czerwca 2007 spółka wydaje magazyn pokładowy W podróży, którego bezpośrednim wydawcą jest KOW media&marketing Sp. z o.o.Spółka jest członkiem Związku

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.