spółka newag

lez

Newag idzie na giełdę i obiecuje pociągi jeżdżące ponad 200 km/h

Newag idzie na giełdę i obiecuje pociągi jeżdżące ponad 200 km/h

Po PKP Cargo druga w tym roku spółka z branży kolejowej wchodzi na warszawską giełdę. Chodzi o produkującą tabor kolejowy firmę Newag, która w większości należy do miliardera Zbigniewa Jakubasa. Ten zapowiada, że w 2018 roku Newag będzie produkował pociągi dużych prędkości mogące przekraczać 200 km/h

Lotos Kolej odebrał lokomotywę wyprodukowaną przez Newag Gliwice

Spółka Lotos Kolej oficjalnie rozpoczęła eksploatację pierwszej z pięciu lokomotyw Dragon, produkowanych dla przewoźnika przez Newag Gliwice - poinformowała w poniedziałek PAP Urszula Makosz z Newagu. Dragon to pierwsza od 25 lat polska lokomotywa elektryczna.

Dwie firmy chcą naprawiać pociągi Kolei Mazowieckich

Nowosądecki Newag i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" złożyły oferty w przetargu na naprawę i modernizację 72 elektrycznych pociągów Kolei Mazowieckich - podał w piątek przewoźnik. Spółka na modernizację chce przeznaczyć ok. 263 mln zł.

Newag dostarczy pociągi do Włoch za nawet 40 mln euro

Newag dostarczy pociągi do Włoch za nawet 40 mln euro

spalinowymi, które pomieszczą minimalnie 100 osób. Będą rozwijały prędkość do 100 km/godz. Pierwsze pociągi powinny wjechać na włoskie tory za około 20 miesięcy. Pociągi będą składane w Nowym Sączu. Newag idzie na giełdę Spółka ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie 5 grudnia. Niedawno firma ogłosiła, że

Producent pociągów idzie na giełdę

Producent pociągów idzie na giełdę

spółki. Przez lata firma modernizowała się i zdobywała doświadczenie. Obecnie nazywa się Newag i produkuje m.in. elektryczne i spalinowe lokomotywy i pociągi osobowe. Modernizuje wagony i lokomotywy, wspólnie z zagranicznymi partnerami, np. Siemensem, produkuje kolejki metra i tramwaje. Tabor sprzedaje

Czym miliarder podpadł rządowi? Rozmowa ze Zbigniewem Jakubasem

Czym miliarder podpadł rządowi? Rozmowa ze Zbigniewem Jakubasem

specjalnego znaczenia, czy pojedziemy 200 km/godz. czy 160 km/godz. Lepiej jest jechać 160 km/godz., ale za to bezpiecznie. Spójrzmy też na cenę. W jednym z przetargów na dostawę pociągów dla PKP InterCity Newag wygrał wspólnie z polskim oddziałem szwajcarskiego Stadlera. Polacy będą mieli za ponad rok

Nowosądecki Newag zwolni 400 pracowników

Jak poinformował PAP we wtorek prezes Newag Zbigniew Konieczek, z powodu wdrażania programów oszczędnościowych przez spółki PKP, w tym przede wszystkim PKP Cargo, tegoroczne zamówienia na naprawy i remonty taboru kolejowego dla nowosądeckiej firmy spadną o około 70 proc. "Program

Przeciąganie liny na kolei. Kto dostarczy pociągi dla Łodzi?

Przeciąganie liny na kolei. Kto dostarczy pociągi dla Łodzi?

prawidłowości sposobu obliczenia przez wykonawców współczynnika efektywności kosztowej, stanowiącego jeden z kryteriów wyboru - tłumaczy spółka w rozmowie z "RK". Złożone oferty zostaną poddane ponownemu badaniu i ocenie. Wcześniej odwołanie od wyników przetargu złożył nowosądecki Newag, który

Nadzieje na kolejowy program Luxtorpeda 2 w Nowym Sączu

Nadzieje na kolejowy program Luxtorpeda 2 w Nowym Sączu

Kredytów Eksportowych, Bank Gospodarstwa Krajowego i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Pesa i PFR utworzyły spółkę Rail Capital Partners, która ma dzierżawić lokomotywy Gama Marathon (produkt Pesy) przewoźnikom towarowym, m.in. państwowemu PKP Cargo. Pomoże to tym, których nie stać na kupno

Pesa i Newag powinny się połączyć? Inaczej może czekać je upadłość

Pesa i Newag powinny się połączyć? Inaczej może czekać je upadłość

będzie na zapłacenie 100 proc. ceny, a nie jak obecnie ok. 25 proc. Obroty producentów rzeczywiście wzrosły. W poprzedniej unijnej perspektywie finansowej (lata 2007-14) bydgoska Pesa i nowosądecki Newag, dominujące na polskim rynku, realizowały zamówienia za 4,5 mld zł. Gdy unijne pieniądze się skończą

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 21

NEWAG Akcjonariusze Newagu zdecydowali o wypłacie w formie dywidendy 20,25 mln zł z zysku za 2013 rok, co oznacza 0,45 zł dywidendy na akcję - podała spółka w komunikacie. Dniem ustalenia dywidendy będzie 17 września, a dniem jej wypłaty 2 października. Zarząd Newagu rekomendował wypłacanie 0,45

PKP Intercity faworyzuje Pesę? Newag donosi do prokuratury

PKP Intercity faworyzuje Pesę? Newag donosi do prokuratury

PKP Intercity zamówiło 40 nowoczesnych pociągów w dwóch firmach. Umowa na 20 flirtów podpisana została z konsorcjum Newag/Stadler, a na 20 dartów z bydgoską Pesą. Ponieważ potem zmieniło się prawo, przez co wydłużył się czas oczekiwania na homologację pojazdów, przewoźnik przedłużył terminy budowy

Ostra walka o przetargi na pociągi i tramwaje. Pesa jednak z szansą w Krakowie

Ostra walka o przetargi na pociągi i tramwaje. Pesa jednak z szansą w Krakowie

wrześniu. Natomiast w grudniu jeszcze ją zacieśniły, tworząc spółkę joint venture Solaris Tram , która będzie budowała pudła tramwajów. Trzecią najlepszą ofertę złożyła Skoda, a najdroższą – nowosądecki Newag. W oświadczeniu przesłanym w poniedziałek przez Pesę czytamy: „Decyzja KIO daje nam

Skrót wiadomości ze spółek giełdowych - piątek

. udziału w kapitale zakładowym i liczbie głosów na walnym spółki - podało Asseco Poland w komunikacie. - Tauron wyemitował na rynku niemieckim piętnastoletnie niezabezpieczone obligacje imienne o wartości 168 mln euro - podała spółka w komunikacie prasowym. - Grupa Kęty raczej nie zaskoczy inwestorów

Skrót wiadomości ze spółek giełdowych - piątek

- Newag dostarczy Kolejem Mazowieckim 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych "Impuls" za kwotę 209,16 mln zł netto - podał Newag w komunikacie. - Famur kupił za 69,1 mln zł pakiet kontrolny w spółce Famak, dzięki czemu rozszerzy skalę prowadzonej działalności o systemy przeładunkowe i

Przewozy Regionalne dostaną 629 mln zł kredytu na nowe pociągi

Przewozy Regionalne dostaną 629 mln zł kredytu na nowe pociągi

przykład przekuwania planów gospodarczych w konkretne projekty - mówił. Prezes PR Krzysztof Mamiński zaznaczył, że nowy projekt taborowy jest największym w 15-letniej już historii przewoźnika. - Spółka odzyskała zaufanie rynku i stabilność. Banki uwierzyły w nas i wiedzą, że nasz plan naprawczy jest realny

Polskie pociągi na eksport, bo w kraju będzie mniej pieniędzy na zakupy

Polskie pociągi na eksport, bo w kraju będzie mniej pieniędzy na zakupy

homologacji. Za granicą rozpycha się też Newag. W tym roku przekazał cztery spalinowe wąskotorowe szynobusy Vulcano sycylijskiemu przewoźnikowi Ferrovia Circumetnea operującemu na linii biegnącej wokół Etny na Sycylii. - Warto wykorzystać nasze doświadczenie w budowie pojazdów dla kolei wąskotorowej

KIO oddaliła odwołania ws. przetargu na dostawę tramwajów dla Krakowa

Odwołania złożyły spółki: Newag z Nowego Sącza i Solaris Bus & Coach z Owińsk. Zamawiającym było Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Krakowa. Przetarg wygrała Pesa; zaproponowała cenę za pojazdy wynoszącą ponad 358 mln zł netto. Podstawowy zarzut obu odwołujących dotyczył niespełnienia

Ostatni dzwonek dla nowych pociągów od Pesy. Intercity grozi utrata unijnych dotacji

Ostatni dzwonek dla nowych pociągów od Pesy. Intercity grozi utrata unijnych dotacji

Pierwsze z 40 nowych pociągów dla PKP Intercity produkowanych przed Pesę (pociągi dart) oraz Stadlera i Newag (pociągi flirt), mają wjechać na tory 14 grudnia, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Ile dokładnie? Na razie nie wiadomo, bo żaden z pociągów nie jest jeszcze gotowy, by wozić

Podkarpackie. Autosan po raz czwarty wystawiony na sprzedaż

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 27 lutego br. Jest to już

Podkarpackie. W I półroczu Autosan sprzedał 20 autobusów

Wśród tegorocznych odbiorców autobusów z Sanoka były m.in. PKS-y z Kozienic i Głogowa oraz spółki komunikacji miejskiej w Ciechanowie i Krośnie. Hydzik podkreśliła, że na drugie półrocze spółka ma już zakontraktowane kolejne 24 nowe autobusy. "Mamy też umowę na remont kapitalny 12 pojazdów

Podkarpackie. Autosan ponownie wystawiony na sprzedaż

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 14 października br. W

Podkarpackie. Autosan po raz trzeci nie znalazł nabywcy

złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Kilka dni później

PB: Lokomotywą do Chorwacji

będą zarówno w Polsce jak i na Bałkanach. Należący do polskiego inwestora Newag wspólnie z chorwacką spółką Koncar przymierza się do startu w przetargach na dostawę tramwajów do Katowic i Warszawy. Jeżeli współpraca z notowanym na giełdzie w Zagrzebiu Koncarem będzie przebiegać pomyślnie, Zbigniew

"Puls Biznesu": Lokomotywą do Chorwacji

będą zarówno w Polsce jak i na Bałkanach. Należący do polskiego inwestora Newag wspólnie z chorwacką spółką Koncar przymierza się do startu w przetargach na dostawę tramwajów do Katowic i Warszawy. Jeżeli współpraca z notowanym na giełdzie w Zagrzebiu Koncarem będzie przebiegać pomyślnie, Zbigniew

Podkarpackie. Pierwszy w tym roku autobus opuścił fabrykę Autosan

pojazdów, jakie sanocka fabryka dostarczy do Ciechanowa. Dostawy autobusów są wynikiem przetargu, który w grudniu ub.r. wygrał Autosan. Spółka poinformowała również, że w ub. tygodniu zakończyła kontrakt na dostawę trzech autobusów do komunikacji międzymiastowej dla PKS-u w Kozienicach. Autosan jest w

Cztery województwa otrzymały nowe pociągi wyprodukowane przez Newag

W sumie w ramach podpisanego w sierpniu ubiegłego roku kontraktu o wartości przekraczającej 313 mln zł brutto nowosądecka spółka wyprodukuje i dostarczy 19 nowych składów Impuls. Ostatni pociąg trafi do odbiorcy w lutym przyszłego roku. Pociągi przekazano uroczyście na dworcu PKP w Krynicy Zdroju

Będzie repolonizacja groszówek. Bicie monet 1 gr, 2 gr i 5 gr wraca do Polski

prasowego NBP. Co ciekawe, sama spółka o decyzji NBP dowiedziała się od nas i przyznaje, że nie dostała w tej sprawie oficjalnego potwierdzenia od banku centralnego. - Jesteśmy technologicznie i wydajnościowo przygotowani do zapewnienia ciągu monetarnego. Z tego też powodu, uznając się za mennicę narodową

Nie ma ofert w przetargu na kupno fabryki Autosanu

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Prokuratura Okręgowa w

Podkarpackie. Fabryka Autosan wystawiona na sprzedaż

upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie

Jak państwo i Jakubas ze sobą wojowali

Zbigniew Jakubas na ostatniej liście 100 najbogatszych Polaków "Forbesa" znalazł się na 14. miejscu z majątkiem szacowanym na 1,3 mld zł. W skład jego Grupy Kapitałowej Multico wchodzi kilka dawnych państwowych spółek, np. Mennica Polska (m.in. bije monety), Newag (produkuje pociągi) czy

Zbigniew Jakubas. Kim jest "tłusty miś"

. Jego oczkiem w głowie jest Newag. To byłe państwowe Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które Jakubas - wraz z zarządem spółki - uratował przed upadłością. W sumie wyłożył początkowo 30 mln zł za 80 proc. akcji tej firmy. Teraz Newag jest - obok bydgoskiej Pesy - czołowym producentem

Pieniądze szczęścia nie dają

reguły w bardzo złej kondycji, dziś mają się świetnie i rozwijają się dynamicznie, tak jak Mennica, Newag czy Polna [producent automatyki przemysłowej i ciepłowniczej]. We wszystkich moich firmach daję zatrudnienie tysiącom ludzi. Eksperci często powtarzają, że wyższe podatki dla lepiej zarabiających to

Podkarpackie. Brak chętnych do kupna fabryki Autosanu

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Prokuratura Okręgowa w

PKP Intercity na minusie, ponad 54 mln zł straty

Zaskoczeniem nie jest strata, ale zapowiedź prezesa Jacka Leonkiewicza, według którego przez najbliższych kilka lat spółka nie osiągnie rentowności. Stawia to pod znakiem zapytania plany prywatyzacji i debiutu giełdowego Intercity, który według prezesa PKP Jakuba Karnowskiego miałby nastąpić do

Nowe pociągi psują się częściej? Impuls to już rekordzista

roszczeń jest większa niż milion złotych. Producent ustala przyczynę awarii Co na to producent? Jak zaznacza Urszula Makosz, PR manager Grupy NEWAG, do spółki na razie nie trafiło żadne pismo ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Awaryjna jest jedna para drzwi z 24 zamontowanych w pojeździe Impuls 35 WE

Plan Morawieckiego, Luxtorpeda 2 i miliony złotych dla Pesy

Rozwoju Przedsiębiorczości. Pesa i PFR utworzyły spółkę Rail Capital Partners, która ma dzierżawić lokomotywy Gama Marathon (produkt Pesy) przewoźnikom towarowym, m.in. państwowemu PKP Cargo. Pomoże to tym, których nie stać na kupno własnych pojazdów (kosztują ok. 15 mln zł). Obaj partnerzy mają

Nowych pociągów dla WKD długo nie będzie

Przeczytaj także blog autora tego artykułu Powodem była za wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jaka jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden pociąg. Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD przeznaczyła na

Polskie pociągi z zagraniczną metką

W ostatnich latach przewoźnicy na potęgę kupowali pociągi, bo pozwalały na to dotacje unijne. W efekcie rośli producenci w branży, m.in. bydgoska Pesa i nowosądecki Newag, a także ich podwykonawcy. Obaj już eksportują swoje pociągi za granicę, bo pieniądze z Unii Europejskiej za kilka lat się

Newag wyremontuje lokomotywy za 300 mln zł

Sto lokomotyw SM42 należy do PKP Cargo. Spółka rozpisała przetarg na ich modernizację. Zgłosiły się dwie firmy z Małopolski: nowosądecki Newag i chrzanowski Fablok. Wygrała ta pierwsza. - To bardzo duże zamówienie, rzadko spotykane na polskim rynku. Cieszymy się, że będzie je realizowała nasza

Podkarpackie. Przedłużono śledztwo ws. upadłości Autosanu

października ub. r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Pod koniec października ub. r. Zarząd Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność"

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

stanowiące niskopodłogowy, środkowy człon do wagonu oraz kabiny i ściany wagonów kolejowych dla firmy Alstom. Wykonaliśmy także dla innych podmiotów różnego rodzaju usługi przemysłowe" - dodała. Sanocka spółka zrealizowała wszystkie kontrakty, jakie zawarte były przed ogłoszeniem upadłości. Firma

Kiedy przyjadą pociągi dla PKM? Na pewno nie w grudniu

Przetarg na dostawę 10 spalinowych zespołów trakcyjnych został ogłoszony w lutym. Po perypetiach związanych z wyborem wykonawcy (odwołanie firmy Newag do KIO) udało się go rozstrzygnąć dopiero w lipcu, natomiast umowa z wykonawcą - firmą Pesa z Bydgoszczy, została podpisana 2 września. Bo jest

Pasażerowie wracają na kolej, "przełomowy rok" PKP Intercity

. Spółka spodziewa się kolejnych wzrostów w tym roku. - Planujemy w 2016 r. przewiezienie 37,3 mln pasażerów - powiedział Leonkiewicz. Jak zaznacza, będzie to największa liczba obsłużonych podróżnych w historii przewoźnika. Nowe pociągi przyciągają pasażerów Jednym z magnesów przyciągających pasażerów były

Podkarpackie. Autobusy z Autosanu spełniają już normę Euro 6

likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów

Lubuskie zakupiło pierwszy pociąg elektryczny za 21,4 mln zł

. Produkowane przez firmę NEWAG SA Impulsy są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej

Pierwszy pociąg Dart po odbiorze. Ale na tory wjadą tylko flirty

są przez Stadlera i Newag. Darty - przez Pesę. Charakterystyczne w obu typach pociągów jest to, że tak jak w pendolino, nie ma w nich podziału na lokomotywy i wagony. Składy tworzy osiem nierozerwalnych członów o łącznej długość 150 m. Flirty będą jeździć na trasach Kraków - Olsztyn, Warszawa

Pociągi Dart od Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową

interweniuje w spółkach kolejowych. Na początku września KLŁ napisała list do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (właściciel PKP) i PKP Intercity: "Na przestrzeni czasu [od marca] możemy podać niewielką liczbę przejazdów powyższych pociągów, kiedy to przyjechały one planowo". Awaryjność

PKP InterCity chce kupić nowoczesne pociągi. Spory przy przetargach

rowerów. W sumie na wszystkie 40 pociągów spółka będzie musiała wydać ponad 2 mld zł, a do tego dojdą jeszcze koszty utrzymania składów. Ich zakup będzie współfinansowany z funduszy unijnych. Pierwszy przetarg na 20 pociągów wygrało konsorcjum Stadler i Newag, który zaoferował produkowane przez Szwajcarów

Dokąd zmierza giełda? Konferencja WallStreet w Karpaczu

Kulczyk, którego fundusz został większościowym inwestorem giełdowej spółki chemicznej Ciech. W tym roku z inwestorami spotka się Zbigniew Jakubas, właściciel takich giełdowych spółek jak Mennica Polska czy Newag, czyli producent rozpędzającej się do 200 km/h lokomotywy Griffin. Głównymi tematami

Metro Warszawskie toczy spór o koła z Siemensem. Niszczą szyny

Tak twierdzą w Metrze Warszawskim. Spółka od zeszłego roku próbuje wymóc na producencie wagonów naprawę gwarancyjną. - Sprawa jest gorąca. Uznaliśmy, że pora poinformować o niej opinię publiczną - oznajmił wczoraj Marek Sokołowski z zarządu Metra. Metro ma problem z Siemensem Problem wydaje się

Koleje Dolnośląskie kupują rekordową liczbę pociągów. Nowe trasy z Wrocławia

. Oczywiście, nowy tabor ma być wyposażony w klimatyzację, Wi-Fi, wejścia dla niepełnosprawnych i toaletę z zamkniętym obiegiem (w której nieczystości nie trafiają na tory). Dzięki nowym składom samorządowa spółka będzie mogła przejąć od Przewozów Regionalnych obsługę tras do Kłodzka i Międzylesia. Dziś

Jakubas: Zagraniczne koncerny chcą robić z nami interesy

Leszek Baj: Kontrolowany przez pana Newag, dziś jeden z dwóch największych w Polsce producentów taboru kolejowego, ma wejść na giełdę na początku grudnia. Dlaczego dziesięć lat temu kupił pan upadające wtedy zakłady kolejowe w Nowym Sączu? Zbigniew Jakubas: W 2003 roku spotkałem się z zarządem

Jakubas ostro: państwo powinno pomóc najbiedniejszym. Może dojść do rewolucji

spółka zamierza wypłacić dywidendę. Kim jest Jakubas? Zbigniew Jakubas to jeden z najbogatszych Polaków (tygodnik "Wprost" szacuje jego majątek na 1,5 mld zł). Jest jednym z większych inwestorów giełdowych. Posiada 52 proc. akcji spółki Newag (produkującej lokomotywy i tramwaje), a także 49,5

Koniec marzeń o wrocławskiej pesie. Protram upada, bo przegapił inwestycje

Historia Protramu zaczyna się w 1902 r., kiedy powstała miejska spółka tramwajowa SSB (Städtische Straßenbahn Breslau, Wrocławskie Tramwaje Miejskie). Główny warsztat zlokalizowano w istniejącej do dziś zajezdni przy ul. Ślężnej. Do 1925 r. SSB wykupiła dwie prywatne spółki tramwajowe i

Będą nowe pociągi SKM. Ale tylko na dwóch liniach

sześciowagonowe. - Liczymy, że zaczną kursować według rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2011 r. - planuje szef SKM-ki Leszek Walczak. Pojawił się jednak zarzut, że spółka faworyzuje w przetargu Newag, bo wymaga, żeby dostawca wykazał się dostarczeniem w ostatnich latach czterech nowych pociągów

Pesa nie wyrabia się z zamówieniami

PKP Intercity jeszcze nigdy nie inwestowało w tabor tyle pieniędzy. Za 6,8 mld zł modernizuje pociągi i kupuje nowe. Od 2014 r. po polskich torach jeździ 20 składów pendolino, a wkrótce ma dołączyć do nich tyle samo flirtów, nowoczesnych pociągów wyprodukowanych przez konsorcjum Stadler/Newag

Dwucyfrowe bezrobocie znów straszy

"Polska" pisze, że przyczyną wzrostu bezrobocia jest drastyczny spadek eksportu, głównie do ogarniętych recesją krajów Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych, a tym samym skurczenie się portfela zamówień polskich firm. By przetrwać, spółki ostro tną zatrudnienie. Wczoraj zwolnienie 400

Pociągi dla WKD z Bydgoszczy?

- 264 mln zł - zgłosił nowosądecki Newag, to jego oferta raczej nie będzie rozpatrywana. WKD postawiło bowiem wymóg wyprodukowania w ostatnich latach przynajmniej sześciu nowych pociągów elektrycznych. Firma z Małopolski na razie je głównie modernizuje. Pierwsze nowe składy elektryczne ma dopiero

Słaby debiut Energi na GPW. Akcje tracą nawet 5 proc.

W ocenie analityków za sprzedażą stoją pracownicy spółki, których akcje nie są objęte lock-upem. - Kurs oddaje nastrój chwili. A jesteśmy na giełdzie nie po to żeby przeżyć jeden dzień - powiedział prezes Energi Mirosław Bieliński. - To wasze prawo. Czekaliście na to 10 lat - powiedział prezes o

Tłok i ścisk w SKM-ce: lepiej najwcześniej za pół roku

pozaszczytowe - z Pruszkowa o godz. 5.24, 9.02 i 19.46 i z Warszawy Wschodniej o godz. 4.30, 6.22 i 14.03. - Dzięki temu będziemy mieli pewność, że na poranne kursy z Pruszkowa od godz. 7.17 i z Sulejówka o 7.08 wyjadą podwójne składy - mówi Leszek Walczak. Spółka ma wciąż niewiele pociągów - osiem własnych

Przetarg na nowe pociągi WKD unieważniony

Przeczytaj blog o komunikacji autora tego artykułu Powodem była zbyt wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jako jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden skład). Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD

Kolej to nie tylko PKP. Startuje kampania za 10 mln zł

będzie można zobaczyć spoty reklamowe mające uświadomić Polakom, że PKP to tylko część kolejowych spółek w Polsce. I to, że brudne pociągi oraz niskiej jakości usługi powoli odchodzą w przeszłość. Kampania ma trwać do czerwca i będzie kosztowała w sumie blisko 10 mln zł. Jak przyciągnąć pasażerów

Wygodniej pociągiem z Warszawy do Krakowa

Zamiast stać na bocznicy, pociąg papieski rusza nową trasą z Krakowa do Warszawy. To elektryczny pociąg wyprodukowany przez nowosądecki Newag. Jest podobny do dostarczonych przez tę samą firmę składów kursujących na trasie Szybkiej Kolei Miejskiej z Pruszkowa do Sulejówka, tyle że w nieco

Świętokrzyskie. W 2015 roku inwestycje w telekomunikację i drogi

. Południowej Grupy Zakupowej (Świętokrzyskie, Podkarpackie, Śląskie i Małopolskie) ze spółką Newag SA z Nowego Sącza. Od wiosny 2015 roku najmłodsi pacjenci z terenu regionu będą leczeni w nowej siedzibie szpitalika dziecięcego wybudowanego za 32 mln złotych na kieleckim Czarnowie. "Sądzę, że będzie to

Konkurencji nie w smak sukcesy Pesy

kapitałowo ze znanym biznesmenem Zbigniewem Jakubasem. A ten jest właścicielem nowosądeckiego producenta taboru kolejowego - spółki Newag. Co warszawska firma zarzuca bydgoszczanom? Ich zdaniem Pesa dyktuje nieuczciwe ceny na rynku dostaw elektrycznych zespołów trakcyjnych i napraw wagonów osobowych

Tramwajowa Europa walczy o kontrakt w Warszawie

zaczęliby jeździć w połowie 2010 r., zakończenie dostaw planowane jest na rok 2013. Zamówienie należy do największych w historii europejskich przewoźników. Ogłoszenie przetargu było możliwe, bo latem ratusz zagwarantował swojej spółce, że będzie jej płacić za wożenie warszawiaków aż do 2027 r. Dzięki temu

Kraj kwitnących globalnych marek. Kiedy Polska będzie drugą Japonią?

Japonii. Kręci się w głowie Japońska gospodarka wydała na świat nie tylko spółki motoryzacyjne. Kraj ten jest też kolebką firm elektronicznych. Powstałe w 1946 roku Sony (131 tys. zatrudnionych pracowników) ma na koncie wprowadzenie na rynek walkmanów, discmanów i - wspólnie z holenderskim Philipsem

Przetarg na nowe wagony metra - są odwołania

Odwołania złożyły: hiszpańska spółka CAF, która wyceniła swoją ofertę na 1 mld 199 mln zł brutto oraz konsorcjum czeskiej Skody i rosyjskiego Wagonmaszu, które zaproponowało cenę 1 mld 109 mln zł netto (ceny brutto w ofercie nie podano). W połowie października komisja przetargowa metra zdecydowała

Pięć lat SKM-ki. Szybka Kolej dopiero się rozpędza

Zakłady Napraw Taboru Kolejowego. Śledztwo jednak umorzono. Późniejszy Newag zaoferował przestarzały tabor w nowym opakowaniu. Miasto utopiło aż 54 mln zł w sześciu składach bez dobrego przyspieszenia. Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), kandydując po raz pierwszy do ratusza, w pierwszą rocznicę SKM-ki nazwała

Jakie PKP, takie Pendolino

roztropnie przeprowadzonego zamówienia, w drodze tzw. dialogu publicznego. Uczestniczyło w nim kilka firm zagranicznych, ale i polskie PESA i NEWAG. Stworzono jednak tak wyśrubowaną specyfikację, że skłoniła jedynie francuski Alstom do złożenia oferty. W warunkach nie było wprawdzie pudła wychylnego, ale i

Koniec Euro to nie koniec inwestycji. A najlepsze dopiero przed nami!

starej kolejki, którą zmodernizowała firma Newag z Nowego Sącza. Pierwszy przetarg  Szybka Kolej Miejska ogłosiła pod koniec grudnia 2010 r., a w lutym 2011 otworzyła koperty z ofertami. Trzeba go było unieważnić, gdyż spółka nie spięła finansowania projektu. W styczniu tego roku SKM ogłosiła

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

nowe linie tramwajowe, wagony, kolej regionalną, będzie pod dostatkiem. Wystarczy dla wszystkich miast. Boom na tramwaje wyczuły firmy. Solaris spod Poznania zaczynał od produkcji autobusów, później trolejbusów. - Ale właściciele spółki zdecydowali, że naturalnym dopełnieniem oferty dla komunikacji

PKP Intercity chwali się. Tak wygląda produkcja nowych pociągów na trasę Szczecin - Kraków

Pociągi o nazwie Flirt 3 produkuje dla PKP Intercity konsorcjum Stadler-Newag. Pasażerowie będą mogli podróżować nowymi składami pod koniec 2015 roku. To nie klasyczne składy wagonowe, ale elektryczne zespoły trakcyjne. W dużym uproszczeniu chodzi o coś mniej wyszukanego od słynnego Pendolino, ale

Wielki dziwny sukces polskich pociągów

nie zdążymy zainwestować tak dużych kwot pieniędzy, jakie są planowane - mówi Majewski. Producenci rosną w siłę Zdecydowana większość taboru powstała w Polsce, i to dzięki unijnym zamówieniom polscy producenci urośli w siłę. Newag dostał zamówienia na 1,8 mld zł, Pesa - na 2,7 mld zł. Do tego rozwinął

Sposób na kryzys: własna firma

pośredniaka zgłosiła się m.in. spora część byłych pracowników spółki Newag (naprawa taboru kolejowego) i Optimusa. Podobnie w innych regionach Polski. Biznes w serwisie Krzysztof Pawłowski, od pół roku właściciel firmy komputerowej: - Wcześniej na etacie pracowałem osiem godzin i do domu. Teraz non stop

PKP Intercity unieważniło przetarg na naprawę 748 wagonów

Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyły cztery firmy - "Tabor Szynowy" Opole, bydgoska Pesa, nowosądecki Newag i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", które wystartowały jako jedno konsorcjum. -Przetarg podzielony był na 28 zadań, ponieważ żadna z firm