spółka newag

PAP

Lotos Kolej odebrał lokomotywę wyprodukowaną przez Newag Gliwice

Lotos Kolej odebrał lokomotywę wyprodukowaną przez Newag Gliwice

Spółka Lotos Kolej oficjalnie rozpoczęła eksploatację pierwszej z pięciu lokomotyw Dragon, produkowanych dla przewoźnika przez Newag Gliwice - poinformowała w poniedziałek PAP Urszula Makosz z Newagu. Dragon to pierwsza od 25 lat polska lokomotywa elektryczna.

Dwie firmy chcą naprawiać pociągi Kolei Mazowieckich

Nowosądecki Newag i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" złożyły oferty w przetargu na naprawę i modernizację 72 elektrycznych pociągów Kolei Mazowieckich - podał w piątek przewoźnik. Spółka na modernizację chce przeznaczyć ok. 263 mln zł.

Czym miliarder podpadł rządowi? Rozmowa ze Zbigniewem Jakubasem

Zbigniew Jakubas jest jednym z najbogatszych Polaków z majątkiem szacowanym przez "Forbes" na 1,3 mld zł, kontroluje takie spółki jak Newag (produkcja pociągów), Mennica Polska (m.in. bicie monet), Feroco (modernizacja torów). Mówił o nim Marek Belka w rozmowie z Bartłomiejem Sienkiewiczem.

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 21

NEWAG Akcjonariusze Newagu zdecydowali o wypłacie w formie dywidendy 20,25 mln zł z zysku za 2013 rok, co oznacza 0,45 zł dywidendy na akcję - podała spółka w komunikacie. Dniem ustalenia dywidendy będzie 17 września, a dniem jej wypłaty 2 października. Zarząd Newagu rekomendował wypłacanie 0,45

Skrót wiadomości ze spółek giełdowych - piątek

. udziału w kapitale zakładowym i liczbie głosów na walnym spółki - podało Asseco Poland w komunikacie. - Tauron wyemitował na rynku niemieckim piętnastoletnie niezabezpieczone obligacje imienne o wartości 168 mln euro - podała spółka w komunikacie prasowym. - Grupa Kęty raczej nie zaskoczy inwestorów

Skrót wiadomości ze spółek giełdowych - piątek

- Newag dostarczy Kolejem Mazowieckim 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych "Impuls" za kwotę 209,16 mln zł netto - podał Newag w komunikacie. - Famur kupił za 69,1 mln zł pakiet kontrolny w spółce Famak, dzięki czemu rozszerzy skalę prowadzonej działalności o systemy przeładunkowe i

Pociąg polskiej produkcji osiągnął prędkość ponad 200 km/godz.

Pociąg polskiej produkcji osiągnął prędkość ponad 200 km/godz.

najbliższych miesiącach otrzyma kolejne trzy. Newag jest jedną z największych polskich grup kapitałowych, która zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego. Spółka działa w segmentach: produkcji, modernizacji i napraw pojazdów pasażerskich, modernizacji i napraw lokomotyw spalinowych

KIO oddaliła odwołania ws. przetargu na dostawę tramwajów dla Krakowa

Odwołania złożyły spółki: Newag z Nowego Sącza i Solaris Bus & Coach z Owińsk. Zamawiającym było Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Krakowa. Przetarg wygrała Pesa; zaproponowała cenę za pojazdy wynoszącą ponad 358 mln zł netto. Podstawowy zarzut obu odwołujących dotyczył niespełnienia

Podkarpackie. Autosan po raz czwarty wystawiony na sprzedaż

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 27 lutego br. Jest to już

Skrót wiadomości ze spółek giełdowych - wtorek

zysku osiągniętego w 2014 roku na dywidendę. Spółka może w 2015 roku sfinalizować dwie akwizycje - poinformował Jerzy Kobyliński, prezes PCM. - Newag podpisał z Kolejami Dolnośląskimi umowę na dostawę pięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość umowy to 78 mln zł netto - podał

Podkarpackie. Pięć podmiotów zainteresowanych kupnem Autosanu

Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła

Podkarpackie. Autosan ponownie wystawiony na sprzedaż

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 14 października br. W

Podkarpackie. W I półroczu Autosan sprzedał 20 autobusów

Wśród tegorocznych odbiorców autobusów z Sanoka były m.in. PKS-y z Kozienic i Głogowa oraz spółki komunikacji miejskiej w Ciechanowie i Krośnie. Hydzik podkreśliła, że na drugie półrocze spółka ma już zakontraktowane kolejne 24 nowe autobusy. "Mamy też umowę na remont kapitalny 12 pojazdów

Podkarpackie. Autosan po raz trzeci nie znalazł nabywcy

złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Kilka dni później

Podkarpackie. Brak ofert w przetargu na sprzedaż Autosanu

października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych

Podkarpackie. Autosan po raz piąty wystawiony na sprzedaż

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 14 kwietnia br. Jest to już

Podkarpackie. Autosan będzie sprzedany z wolnej ręki

pojazdów rocznie. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych

Cztery województwa otrzymały nowe pociągi wyprodukowane przez Newag

W sumie w ramach podpisanego w sierpniu ubiegłego roku kontraktu o wartości przekraczającej 313 mln zł brutto nowosądecka spółka wyprodukuje i dostarczy 19 nowych składów Impuls. Ostatni pociąg trafi do odbiorcy w lutym przyszłego roku. Pociągi przekazano uroczyście na dworcu PKP w Krynicy Zdroju

Podkarpackie. Pierwszy w tym roku autobus opuścił fabrykę Autosan

pojazdów, jakie sanocka fabryka dostarczy do Ciechanowa. Dostawy autobusów są wynikiem przetargu, który w grudniu ub.r. wygrał Autosan. Spółka poinformowała również, że w ub. tygodniu zakończyła kontrakt na dostawę trzech autobusów do komunikacji międzymiastowej dla PKS-u w Kozienicach. Autosan jest w

Podkarpackie. Fabryka Autosan wystawiona na sprzedaż

upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie

Jak państwo i Jakubas ze sobą wojowali

Jak państwo i Jakubas ze sobą wojowali

Zbigniew Jakubas na ostatniej liście 100 najbogatszych Polaków "Forbesa" znalazł się na 14. miejscu z majątkiem szacowanym na 1,3 mld zł. W skład jego Grupy Kapitałowej Multico wchodzi kilka dawnych państwowych spółek, np. Mennica Polska (m.in. bije monety), Newag (produkuje pociągi) czy

Zbigniew Jakubas. Kim jest "tłusty miś"

Zbigniew Jakubas. Kim jest "tłusty miś"

. Jego oczkiem w głowie jest Newag. To byłe państwowe Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które Jakubas - wraz z zarządem spółki - uratował przed upadłością. W sumie wyłożył początkowo 30 mln zł za 80 proc. akcji tej firmy. Teraz Newag jest - obok bydgoskiej Pesy - czołowym producentem

"Puls Biznesu": Lokomotywą do Chorwacji

będą zarówno w Polsce jak i na Bałkanach. Należący do polskiego inwestora Newag wspólnie z chorwacką spółką Koncar przymierza się do startu w przetargach na dostawę tramwajów do Katowic i Warszawy. Jeżeli współpraca z notowanym na giełdzie w Zagrzebiu Koncarem będzie przebiegać pomyślnie, Zbigniew

Podkarpackie. Brak chętnych do kupna fabryki Autosanu

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Prokuratura Okręgowa w

Podkarpackie. Autobusy z Autosanu spełniają już normę Euro 6

likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów

Kiedy przyjadą pociągi dla PKM? Na pewno nie w grudniu

Przetarg na dostawę 10 spalinowych zespołów trakcyjnych został ogłoszony w lutym. Po perypetiach związanych z wyborem wykonawcy (odwołanie firmy Newag do KIO) udało się go rozstrzygnąć dopiero w lipcu, natomiast umowa z wykonawcą - firmą Pesa z Bydgoszczy, została podpisana 2 września. Bo jest

Lubuskie zakupiło pierwszy pociąg elektryczny za 21,4 mln zł

. Produkowane przez firmę NEWAG SA Impulsy są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

stanowiące niskopodłogowy, środkowy człon do wagonu oraz kabiny i ściany wagonów kolejowych dla firmy Alstom. Wykonaliśmy także dla innych podmiotów różnego rodzaju usługi przemysłowe" - dodała. Sanocka spółka zrealizowała wszystkie kontrakty, jakie zawarte były przed ogłoszeniem upadłości. Firma

Podkarpackie. Przedłużono śledztwo ws. upadłości Autosanu

października ub. r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Pod koniec października ub. r. Zarząd Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność"

Nowych pociągów dla WKD długo nie będzie

Przeczytaj także blog autora tego artykułu Powodem była za wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jaka jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden pociąg. Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD przeznaczyła na

Jakubas: Zagraniczne koncerny chcą robić z nami interesy

Leszek Baj: Kontrolowany przez pana Newag, dziś jeden z dwóch największych w Polsce producentów taboru kolejowego, ma wejść na giełdę na początku grudnia. Dlaczego dziesięć lat temu kupił pan upadające wtedy zakłady kolejowe w Nowym Sączu? Zbigniew Jakubas: W 2003 roku spotkałem się z zarządem

Słaby debiut Energi na GPW. Akcje tracą nawet 5 proc.

W ocenie analityków za sprzedażą stoją pracownicy spółki, których akcje nie są objęte lock-upem. - Kurs oddaje nastrój chwili. A jesteśmy na giełdzie nie po to żeby przeżyć jeden dzień - powiedział prezes Energi Mirosław Bieliński. - To wasze prawo. Czekaliście na to 10 lat - powiedział prezes o

Będą nowe pociągi SKM. Ale tylko na dwóch liniach

sześciowagonowe. - Liczymy, że zaczną kursować według rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2011 r. - planuje szef SKM-ki Leszek Walczak. Pojawił się jednak zarzut, że spółka faworyzuje w przetargu Newag, bo wymaga, żeby dostawca wykazał się dostarczeniem w ostatnich latach czterech nowych pociągów

Kolej to nie tylko PKP. Startuje kampania za 10 mln zł

będzie można zobaczyć spoty reklamowe mające uświadomić Polakom, że PKP to tylko część kolejowych spółek w Polsce. I to, że brudne pociągi oraz niskiej jakości usługi powoli odchodzą w przeszłość. Kampania ma trwać do czerwca i będzie kosztowała w sumie blisko 10 mln zł. Jak przyciągnąć pasażerów

Bizsylwetka: jego idolem jest Warren Buffet, do swoich zakładów lata helikopterem. Kim jest Zbigniew Jakubas?

nawiązką. Podczas ubiegłorocznego debiutu akcje spółki znanej już jako Newag dały mu ponad 300 mln. Jakubas mówił wtedy: "Kto ma w głowie olej, inwestuje w kolej". Głośno krytykował też wybór pociągów Pendolino, zamiast tych produkowanych w Polsce. Finalnie jednak nie złożył w tym przetargu

Świętokrzyskie. W 2015 roku inwestycje w telekomunikację i drogi

. Południowej Grupy Zakupowej (Świętokrzyskie, Podkarpackie, Śląskie i Małopolskie) ze spółką Newag SA z Nowego Sącza. Od wiosny 2015 roku najmłodsi pacjenci z terenu regionu będą leczeni w nowej siedzibie szpitalika dziecięcego wybudowanego za 32 mln złotych na kieleckim Czarnowie. "Sądzę, że będzie to

Pociągi dla WKD z Bydgoszczy?

- 264 mln zł - zgłosił nowosądecki Newag, to jego oferta raczej nie będzie rozpatrywana. WKD postawiło bowiem wymóg wyprodukowania w ostatnich latach przynajmniej sześciu nowych pociągów elektrycznych. Firma z Małopolski na razie je głównie modernizuje. Pierwsze nowe składy elektryczne ma dopiero

Tłok i ścisk w SKM-ce: lepiej najwcześniej za pół roku

cztery wydzierżawione od fabryki ZNTK z Mińska Maz. i od Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta. Ten ostatni przewoźnik pod koniec stycznia pożyczy jeszcze jeden skład. Sytuacja ma się poprawić w połowie roku - wtedy zaczną jeździć cztery nowe pociągi dostarczone przez nowosądecki Newag. Leszek Walczak

Piechociński: Kontrakt na Pendolino może zostać zerwany

wybór włoskich pociągów był ryzykowny: - Kiedy zaczynał się europejski kryzys, nie była to najlepsza decyzja. Trzeba było postawić na zakupienie nowego taboru na prędkość 160 km/h. Prezes Zaboklicki i załoga PESY - bo to jest spółka sprywatyzowana ścieżką pracowniczą - i NEWAG na przykład potrafiły

Przetarg na nowe pociągi WKD unieważniony

Przeczytaj blog o komunikacji autora tego artykułu Powodem była zbyt wysoka cena zaproponowana przez dostawcę, który jako jedyny złożył poprawną ofertę. To bydgoska Pesa, która za 14 składów zażądała 341 mln zł (24 mln za jeden skład). Należąca w większości do samorządu Mazowsza spółka WKD

Wygodniej pociągiem z Warszawy do Krakowa

Zamiast stać na bocznicy, pociąg papieski rusza nową trasą z Krakowa do Warszawy. To elektryczny pociąg wyprodukowany przez nowosądecki Newag. Jest podobny do dostarczonych przez tę samą firmę składów kursujących na trasie Szybkiej Kolei Miejskiej z Pruszkowa do Sulejówka, tyle że w nieco

Tramwajowa Europa walczy o kontrakt w Warszawie

zaczęliby jeździć w połowie 2010 r., zakończenie dostaw planowane jest na rok 2013. Zamówienie należy do największych w historii europejskich przewoźników. Ogłoszenie przetargu było możliwe, bo latem ratusz zagwarantował swojej spółce, że będzie jej płacić za wożenie warszawiaków aż do 2027 r. Dzięki temu

Pięć lat SKM-ki. Szybka Kolej dopiero się rozpędza

Zakłady Napraw Taboru Kolejowego. Śledztwo jednak umorzono. Późniejszy Newag zaoferował przestarzały tabor w nowym opakowaniu. Miasto utopiło aż 54 mln zł w sześciu składach bez dobrego przyspieszenia.Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), kandydując po raz pierwszy do ratusza, w pierwszą rocznicę SKM-ki nazwała

Koniec Euro to nie koniec inwestycji. A najlepsze dopiero przed nami!

kolejowa od czasów budowy Centralnej Magistrali Kolejowej w latach 70 (nie licząc bocznicy do terminalu lotniska na Okęciu).  To co jeszcze kilka lat temu wydawało się tylko i wyłącznie marzeniem powoli staje się faktem. W  połowie maja spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, która należy do Urzędu

PKP Intercity chwali się. Tak wygląda produkcja nowych pociągów na trasę Szczecin - Kraków

Pociągi o nazwie Flirt 3 produkuje dla PKP Intercity konsorcjum Stadler-Newag. Pasażerowie będą mogli podróżować nowymi składami pod koniec 2015 roku. To nie klasyczne składy wagonowe, ale elektryczne zespoły trakcyjne. W dużym uproszczeniu chodzi o coś mniej wyszukanego od słynnego Pendolino, ale

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

nowe linie tramwajowe, wagony, kolej regionalną, będzie pod dostatkiem. Wystarczy dla wszystkich miast. Boom na tramwaje wyczuły firmy. Solaris spod Poznania zaczynał od produkcji autobusów, później trolejbusów. - Ale właściciele spółki zdecydowali, że naturalnym dopełnieniem oferty dla komunikacji

Sposób na kryzys: własna firma

pośredniaka zgłosiła się m.in. spora część byłych pracowników spółki Newag (naprawa taboru kolejowego) i Optimusa. Podobnie w innych regionach Polski.Biznes w serwisieKrzysztof Pawłowski, od pół roku właściciel firmy komputerowej: - Wcześniej na etacie pracowałem osiem godzin i do domu. Teraz non stop gdzieś