samochodowych propanu

Witold Gadomski

Walka ze smogiem. Czy opłaca się wymienić kotły węglowe na gazowe?

Walka ze smogiem. Czy opłaca się wymienić kotły węglowe na gazowe?

W Krakowie, Warszawie, Gdańsku i Szczecinie kotły węglowe będą wymieniane na gazowe. Dopłata ma wynosić nawet 80 proc. Koszt zbiornika na gaz płynny, kotła i instalacji to od 13 do 17 tys. zł. Opłaca się? ROZMOWA z Sylwestrem Śmiglem, prezesem firmy Gaspol SA.

Gdańsk. Na lotnisku można pozostawić rzeczy w depozycie

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy jest pierwszym lotniskiem w kraju, na terenie którego można zdeponować przedmioty, których nie możemy zabrać w bagażu podręcznym. Według rzecznika portu, z usługi "wróć do mnie" miesięcznie korzysta ok. 100 pasażerów.

Biopaliwa. Czy w przyszłości będziemy jeździli autami na pieluchy i czekoladę?

Czekolada, zużyte pieluchy, glony, a może energia solarna absorbowana wprost przez lakier naszego samochodu? Inżynierowie od lat prześcigają się w pomysłach na ekologiczne i wydajne paliwo przyszłości.

Czy warto kupić do firmy auto na gaz?

Czy warto kupić do firmy auto na gaz?

jest często mylone z zasilaniem autogazem, czyli mieszaniną propanu i butanu (LPG). Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Co prawda samochodami zasilanymi LPG, bardzo popularnymi w naszym kraju, jeździ się sporo taniej niż autami benzynowymi czy dieslami, ale auta zasilane gazem ziemnym dają jeszcze

16 września 1979 r. Czy to Zachód?

16 września 1979 r. Czy to Zachód?

czterema laty 23-letnia nauczycielka, szkoląca się na lotnisku w Lipsku, wystartowała samolotem do akrobacji lotniczych i zamiast ćwiczyć obowiązkowe figury w powietrzu, poleciała w stronę miasta Eisenberg. Wylądowała na podmiejskiej łące, zabrała na pokład zaprzyjaźnionego mechanika samochodowego. Potem

Używki ludowe, czyli wieś wciąga

wszystkie przepisy na istniejące na świecie prochy! Wyrzuca je jak z rękawa: to zrobisz tak, tamto siak. Nie dowierzam: tylko tyle jest potrzebne do produkcji twardych prochów? Rurka PCW, propan-butan, tussipect, dwulitrowa butelka, bateria alkaliczna? Nic więcej? Nie trzeba mieć wiedzy chemicznej

Przewóz materiałów niebezpiecznych: Transporty pod specjalnym nadzorem

.), a w dalszej kolejności kwasy i wodorotlenki (10 proc.) oraz gazy skroplone - propan-butan, chlor, amoniak (9 proc.). "Transport tego typu materiałów jeszcze się zwiększy - miasta potrzebują chloru do uzdatniania wody czy kwasu siarkowego dla elektrowni bądź elektrociepłowni, a rozwój