russia today

Igor T. Miecik

Russia Today: informacja nadciąga ze Wschodu

Russia Today: informacja nadciąga ze Wschodu

Putin właściwie już nie potrzebuje rakiet, myśliwców i czołgów. 700 reporterów i 600 milionów widzów Russia Today zdziałają więcej i taniej.

Russia Today wdarła się do telewizji Kongresu USA. Awaria czy hakerzy?

Z powodu niewyjaśnionych problemów technicznych w telewizji Kongresu USA transmisja rosyjskiej rządowej telewizji Russia Today zastąpiła relację z obrad w amerykańskim parlamencie.

Telewizja Russia Today zaangażowała znanych Amerykanów

Show polityczny w znanej z krytyki USA telewizji RT (dawniej Russia Today) będą prowadzić Sean Stone, syn znanego amerykańskiego lewicowego reżysera Olivera Stone'a, i Tyrel Ventura, syn b. gubernatora stanu Minnesota.

Trump w telewizji Russia Today: Putin jest lepszym prezydentem niż Obama. Ma 80 proc. poparcia w Rosji

Trump w telewizji Russia Today: Putin jest lepszym prezydentem niż Obama. Ma 80 proc. poparcia w Rosji

Donald Trump był gościem dziennikarza Larry’ego Kinga, który prowadzi obecnie własny program w sponsorowanej przez Kreml telewizji Russia Today America. Wywiad pojawił się w czasie, gdy Trump krytykowany jest przez amerykańską opinię publiczną za komplementy wobec Władimira Putina. Niedawno

Propaganda Russia Today: Polska wzmacnia armię uczniami i ekstremistami

Propaganda Russia Today: Polska wzmacnia armię uczniami i ekstremistami

Telewizja Russia Today to finansowana przez Kreml stacja nadająca po rosyjsku, angielsku, hiszpańsku i arabsku. Dociera do 150 mln odbiorców, którym przekazuje "rosyjski punkt widzenia". Dziennikarze tej stacji wielokrotnie byli przyłapani na manipulacjach i kłamstwach, m.in. dotyczących

Brytyjski bank zamknął rachunki Russia Today. Nie chce takiego klienta

Brytyjski bank zamknął rachunki Russia Today. Nie chce takiego klienta

  Jak dodała, zamrożeniu uległy też osobiste rachunku części kierownictwa Russia Today pracującego w Wielkiej Brytanii. Stacja poinformowała, że decyzję podjął National Westminster Bank, w którym Russia Today miała swoje brytyjskie rachunki. Szefowie stacji dowiedzieli się, że ich

Jak odwiedziłem Russia Today, główny ośrodek rosyjskiej propagandy zagranicznej

Jak odwiedziłem Russia Today, główny ośrodek rosyjskiej propagandy zagranicznej

- Tylko proszę nie robić Margaricie zdjęć - słyszę przed drzwiami gabinetu jednej z najważniejszych postaci w świecie rosyjskich mediów. Sekretarka tłumaczy, że Margarita Simonyan, 33-letnia redaktorka naczelna stacji Russia Today, bardzo dba o to, jak wypada na fotografiach. Musi być odpowiedni

Jest Russia Today. Będzie Ukraine Tomorrow. USA pomogą Ukrainie stworzyć międzynarodową telewizję

Jest Russia Today. Będzie Ukraine Tomorrow. USA pomogą Ukrainie stworzyć międzynarodową telewizję

- Oni mają dzisiaj, ale jutro należy do nas - mówił ukraińskim dziennikarzom szef resortu polityki informacyjnej Ukrainy Jurij Stec. Tłumaczył, skąd nazwa stacji, którą można przetłumaczyć jako Ukraina Jutro. Nawiązuje do nazwy rosyjskiej telewizji Russia Today czyli Rosja Dzisiaj. UT ma być jednym

"Byłam pionkiem Putina". Spowiedź dziennikarki Russia Today

"Byłam pionkiem Putina". Spowiedź dziennikarki Russia Today

"Przez 2,5 roku byłam korespondentką Russia Today - angielskojęzycznej, międzynarodowej telewizji finansowanej przez rosyjski rząd. Widziałam, jak obsmarowywała Amerykę, aby Kreml wyglądał przy niej lepiej. Widziałam, jak lukrowała okrucieństwa jednego dyktatora za drugim. Od dawna planowałam

Bunt prezenterki: "Pracuję tu, w Russia Today, ale uważam, że to, co robi Rosja, jest złe"

Bunt prezenterki: "Pracuję tu, w Russia Today, ale uważam, że to, co robi Rosja, jest złe"

- Chciałabym powiedzieć coś prosto z serca na temat trwającego kryzysu na Ukrainie i rosyjskiej okupacji Krymu - zaczęła niespodziewanie Abby Martin. - Fakt, że pracuję tu, w Russia Today, nie znaczy, że nie mam niezależności. Nie mogę znaleźć dość mocnych słów, aby powiedzieć, jak bardzo jestem

Dziennikarka Russia Today nie straciła pracy i chwali swoją stację. Kremlowska telewizja walczy o wizerunek?

Dziennikarka Russia Today nie straciła pracy i chwali swoją stację. Kremlowska telewizja walczy o wizerunek?

Martin stała się ostatnio największym przykładem dziennikarskiej niezależności. Na antenie Russia Today wygłosiła emocjonalny komentarz na temat sytuacji na Ukrainie. - Chciałabym powiedzieć coś prosto z serca na temat trwającego kryzysu na Ukrainie i rosyjskiej okupacji Krymu - mówiła. - Fakt, że

Cztery dni oglądałem Russia Today. Przekonują widzów, że "Zachód niepotrzebnie słucha polskich hydraulików"

Cztery dni oglądałem Russia Today. Przekonują widzów, że "Zachód niepotrzebnie słucha polskich hydraulików"

Russia Today powstała niecałe osiem lat temu. Jest bezpośrednio zależna od rosyjskich władz. To tam na kilka dni przed niedzielnym referendum na Krymie można obejrzeć, jak wygląda proputinowska wersja kryzysu na Ukrainie. Przyglądałem się programom tej stacji przez ostatnie cztery dni. Ogólny

Krzysztof Zanussi w Russia Today upomniał się o Czeczenię i Ukrainę. "Rosja jest 50 lat za światem"

Krzysztof Zanussi w Russia Today upomniał się o Czeczenię i Ukrainę. "Rosja jest 50 lat za światem"

Krzysztof Zanussi był gościem programu "World's Apart". Zespół telewizji Russia Today, której zadaniem jest propagować "rosyjski punkt widzenia" wśród 150 mln odbiorców na całym świecie, odwiedził reżysera w jego domu w Izabelinie. Prowadzona po angielsku rozmowa o prawdzie i

Russia Today: Prezydenci chcieli przedrzeć się przez granicę

Russia Today: Prezydenci chcieli przedrzeć się przez granicę

spraw zagranicznych Siergiej Ławrow: nie było żadnych strzałów, ani z naszych pozycji, ani z pozycji osetyjskich. - Wszystko to organizują Gruzini, żeby potem oskarżać nas i Południową Osetię. Robili to już wcześniej - mówi rosyjski minister. Zobacz materiał Russia Today (j. ang.):

Kolejna dziennikarka Russia Today przeciw polityce Putina. "Moi dziadkowie uciekli z Węgier przed Sowietami. Po tym wydaniu odchodzę"

Kolejna dziennikarka Russia Today przeciw polityce Putina. "Moi dziadkowie uciekli z Węgier przed Sowietami. Po tym wydaniu odchodzę"

Angielskojęzyczna rosyjska telewizja informacyjna Russia Today od początku konfliktu na Ukrainie prezentuje konsekwentnie polityczną linię Kremla: na Majdanie rządzą faszyści i ekstremiści szkoleni na Zachodzie, a rosyjska interwencja na Krymie została wymuszona obawami o sytuację mieszkających tam

Czy Trump jest naiwniakiem, czy też jest prorosyjski?

Czy Trump jest naiwniakiem, czy też jest prorosyjski?

swoim dobrym znajomym Larrym Kingiem, popularnym w USA 82-letnim dziennikarzem, który przez ćwierć wieku (zawsze w charakterystycznych szelkach), robił wywiady w telewizji CNN. A ostatnio dorabia sobie do emerytury w kremlowskiej, rosyjskojęzycznej Russia Today. Tematem rozmowy dwóch kolegów była m.in

Rosyjska telewizja wchodzi na francuskojęzyczny rynek

Rosyjska telewizja wchodzi na francuskojęzyczny rynek

jest utworzenie "rosyjskiej France 24", czyli przejście od kanału internetowego do prawdziwego kanału informacyjnego zasilanego w 60-70 proc. oryginalnymi treściami po francusku. Russia Today dołączy tym samym do France 24, izraelskiego kanału i24News, Al-Dżaziry czy chińskiej CCTV-4, które

Były doradca Putina znaleziony martwy w Waszyngtonie

Były doradca Putina znaleziony martwy w Waszyngtonie

przyczyny śmierci mężczyzny. Jednak stacja Russia Today, powołując się na informacje uzyskane od rodziny zmarłego, podała, że Lesin zmarł w wyniku zawału serca. Lesin był jedną z ważniejszych i najbardziej wpływowych osób rosyjskich mediów, twórcą rządowej anglojęzycznej telewizji Russia Today z siedzibą w

Po wypadku moskiewskiego metra: dwóch pracowników zatrzymanych przez policję

Po wypadku moskiewskiego metra: dwóch pracowników zatrzymanych przez policję

. Według Russia Today, przczyną katastrofy był niesprawny przełącznik kolejowy przy jednej ze stacji. Walerij Waszkatow i Jurij Gorodow mieli go naprawić. Zamiast zrobić to porządnie, jak relacjonuje RT, po prostu owinęli przełącznik zwykłym kablem. To właśnie ta prowizorka doprowadziła do katastrofy

Prokremlowski dziennikarz wdał się w bójkę podczas londyńskiej aukcji na rzecz Donbasu

Prokremlowski dziennikarz wdał się w bójkę podczas londyńskiej aukcji na rzecz Donbasu

Phillips to dziennikarz współpracujący z prokremlowską telewizją Russia Today. Publikuje także swoje reportaże z frontu walk na Ukrainie na swoim kanale na YouTube. Jawnie wspiera w nich prorosyjskich rebeliantów i atakuje władze w Kijowie. Bohaterem jednego z takich reportaży był Polak, Dariusz

Wielka Brytania rusza na wojnę z rosyjską propagandą. Jest bez szans?

Wielka Brytania rusza na wojnę z rosyjską propagandą. Jest bez szans?

Skargi na działalność Russia Today zaczęły wpływać do Ofcomu (urzędu zajmującego się w Wielkiej Brytanii kontrolą mediów) w marcu tego roku. Zdaniem widzów sposób, w jaki w tym kanale relacjonowano wydarzenia na Ukrainie, był skrajnie nieobiektywny. Przeprowadzona przez urząd kontrola to

Facebook tymczasowo blokuje rosyjską telewizję RT

Facebook tymczasowo blokuje rosyjską telewizję RT

RT, nadająca w kilku językach telewizja uważana za tubę propagandową Kremla, twierdzi, że blokada ma zostać zniesiona w sobotę - dzień po ceremonii zaprzysiężenia Trumpa. Stacja zapewnia, że stara się o przyśpieszenie tego terminu. Według RT wprowadzenie blokady przez Facebooka wiąże się ze środową

Katastrofa samolotu w Rosji, zginęło 50 osób

Katastrofa samolotu w Rosji, zginęło 50 osób

. Rozhermetyzowana kabina Jak podaje telewizja Russia Today, samolot już wcześniej miał problemy techniczne. W listopadzie zeszłego roku, lecąc do Moskwy, musiał awaryjnie lądować 23 minuty po starcie, gdy czujniki zaalarmowały załogę, że doszło do rozhermetyzowania kadłuba. Nikomu z 78 osób na pokładzie nic się nie

Strzelanina w moskiewskiej szkole. Uczniowie jako zakładnicy, zabity nauczyciel

informacje, że napastnikiem był ojciec jednego z uczniów. Świadkowie opowiadają portalowi Lenta.ru, że helikopter ministerstwa ds. nadzwyczajnych wylądował w pobliżu szkoły. Według Russia Today na nagraniu na żywo z okolic szkoły widać dzieci wybiegające z budynku. Pod szkołą gromadzą się zszokowani rodzice

Polscy obrońcy Putina

przeciwstawić - takie są fakty! Tymczasem skompromitowane USA, NATO i UE mogą pocałować rosyjskiego misia w d...!". To właśnie tezę o tym, że NATO i UE nie zdały egzaminu, podchwyci propagandowa stacja Russia Today i zacytuje komentarz "Obserwatora Politycznego" jako niezależny głos mediów z

Rosyjskie media o Ukrainie: Prowadzenie obejmuje "partia wojny". Te wybory to farsa [KOMENTARZE]

. Wybory oligarchów Russia Today także pisze o "wyborczej farsie" na Ukrainie. Tak komentuje sytuację na wschodzie Anna van Densky, korespondentka EU Reporter. - To tragedia wielu mieszkańców południowo-wschodniej Ukrainy. Jak wiadomo, kilka milionów ludzi na Donbasie zostało pozbawionych

Twórca WikiLeaks w kremlowskiej telewizji

Od kilku dni z rozgłosem stacja "Russia Today" zapowiadała cykl programów "The World Tomorrow", które prowadzi Julian Assange, znany z ujawnienia na portalu WikiLeaks tajnych depesz amerykańskiej dyplomacji. Assange od niemal 500 dni jest areszcie domowym w Wielkiej Brytanii

Zaprotestował przeciw antygejowskiej ustawie. Kremlowska TV zdjęła go z anteny

Koncern medialny Russia Today założył i finansuje rosyjski rząd. Dziennikarze stacji telewizyjnej RT poprosili Jamesa Kirchicka o komentarz do dzisiejszego wyroku w sprawie Bradleya Manninga. Amerykański dziennikarz współpracuje z największymi tytułami prasowymi w USA, specjalizuje się w sprawach

Rosyjskie media nazwały obóz w Sobiborze "polskim obozem koncentracyjnym"

Po interwencji Ambasady RP w Moskwie agencja RIA-Nowosti poprawiła sformułowanie, które wcześniej znalazło się w jej materiale o udziale ministra kultury Rosji Władimira Miedinskiego w uroczystościach na terenie byłego obozu. W liście do przedstawicieli trzech redakcji Ambasada RP w Moskwie wyraziła

Rosyjskie media pokazały nagranie katastrofy samolotu w Kazaniu

W katastrofie samolotu linii Tatarstanzginęło 50 osób: 44 pasażerów i 6 członków załogi . Na pokładzie był m.in. syn prezydenta Republiki Tatarstanu, 23-letni Irek Minnichamow. Zginął też Aleksander Antonow, szef lokalnego oddziału Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Prezydent Władimir Putin polecił p

Polscy obrońcy Putina: krytykują USA, NATO, UE i polski rząd, rozwijają skrzydła dzięki kremlowskiej fundacji

stacja Russia Today i zacytowała komentarz "Obserwatora Politycznego" jako niezależny głos mediów z Polski. Czwartek 6 marca, "Obserwator" donosi: "Zachód błyskawicznie skierował swoją nienawistną retorykę krwi i wojny przeciwko Federacji Rosyjskiej i jej Prezydentowi. (...) Za

Kłamstwo za kłamstwem. Jak Rosja manipuluje faktami i wprowadza chaos informacyjny

; poszli w świat Podobny los spotkał zdjęcie z prorosyjskiej demonstracji w Sewastopolu, na którym widać transparent "Stop ukraińskiemu nazizmowi". Ten obrazek jest nieustannie pokazywany, m.in. przez telewizję Russia Today (anglojęzyczny kanał dostępny w ponad stu krajach). Według jej

Łukaszenka współczuje rodzinom skazańców

- Często jestem pytany o to, co dla mnie jest najtrudniejsze. Już mówiłem - postawić swój podpis pod rozporządzeniem o nie skorzystaniu z prawa łaski. Zdaje się, że podczas mojej prezydentury ułaskawiłem tylko jedną osobę - powiedział w wywiadzie dla "Russia Today" Łukaszenka. Według

Separatystyczna republika ogłasza mobilizację. Mieszkańcy Naddniestrza idą do wojska

Karty mobilizacyjne mieszkańcy Naddniestrza będą otrzymywali do końca tego roku. Mężczyzn w wieku od 18 do 27 lat czeka wezwanie do służby w siłach zbrojnych, straży granicznej i wojskach wewnętrznych. Nie podano, jaka jest przyczyna mobilizacji i jak dokładnie będzie wyglądała służba nowych poborow

Radziecki kosmonauta po ponad 40 latach ujawnia prawdę o śmierci Gagarina

się z UFO, popełnić samobójstwo albo paść ofiarą zamachu zorganizowanego przez Leonida Breżniewa, pierwszego sekretarza Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego. W piątek na łamach "Russia Today" oficjalną wersję wydarzeń skrytykował kosmonauta Aleksiej Leonow. Samolot wpadł w korkociąg

Chłód nad Kijowem

Idzie zima, a symptomy ochłodzenia widać nie tylko w Kijowie, gdzie poranki już mroźne. Chłodem politycznym zaczyna wiać od Europy. Stąd mocna deklaracja wszystkich pięciu krajów: Ukraińcy, jesteśmy z wami. Gest ważny, choć słowa te premier Arsenij Jaceniuk czy prezydent Petro Poroszenko woleliby u

Kłamią we wszystkich językach

Mimo ostrzeżeń, między innymi Polaków, Zachód przespał ten problem; i trwa to od lat. Po 1991 r. sowiecka propaganda wydawała się całkowicie skompromitowana, a Rosja przyjęła system zachodni: mieszankę mediów publicznych i prywatnych wyrażających przeróżne poglądy oraz prawną ochronę przed ingerencj

Kłamią we wszystkich językach

Mimo ostrzeżeń, między innymi Polaków, Zachód przespał ten problem; i trwa to od lat. Po 1991 r. sowiecka propaganda wydawała się całkowicie skompromitowana, a Rosja przyjęła system zachodni: mieszankę mediów publicznych i prywatnych wyrażających przeróżne poglądy oraz prawną ochronę przed ingerenc

Miedwiediew oskarża Stalina o mord w Katyniu

Wywiad z rosyjskim prezydentem nagrano Waszyngtonie, gdzie Miedwiediew brał udział w szczycie nuklearnym. Wczoraj jego zapis pojawił się na oficjalnej stronie Kremla. - Jeśli mówić o Stalinie i osobach, które pracowały pod jego kierunkiem, liderach ówczesnego Związku Radzieckiego, to dokonali oni zb

Syn Kaddafiego: dla NATO Libia jest jak McDonald's

Wykształcony w London School of Economics Seif powiedział, że "Zachód traktuje wszystko jak fast food w McDonald's: chce mieć szybką wojnę, szybkie samoloty i szybkie kule". Jego zdaniem jedynym powodem interwencji jest chęć przejęcia przez Zachód libijskich złóż ropy i depozytów bankowych

Lavrov Visit: Warsaw Bracing Itself for a Firm Talk

Warsaw is set to become the EU's diplomatic capital on 11 September, as Poland will be the first EU member state to be visited by the Russian foreign minister since Russia's intervention in Georgia, which has greatly cooled Moscow's relationships with the EU. The EU expects Russia to withdraw the

Rosyjska Duma chce kontroli CNN, Głosu Ameryki i Radia Swoboda

Sprawiedliwości USA dodatkowe uprawnienia do zbadania działań rosyjskiej stacji telewizyjnej RT (dawniej Russia Today) w USA. Chodzi przede wszystkim o sprawdzenie, czy RT America - amerykańska spółka rosyjskiego nadawcy - nie narusza przepisów ustawy, zobowiązującej do ujawniania szczegółów swojej działalności

Dlaczego Francja okazała się odporna na rosyjskie fake news?

wioska potiomkinowska” – to kilka nagłówków opublikowanych w marcu we francuskiej wersji rosyjskiego portalu Sputnik, który jest częścią państwowej rosyjskiej agencji informacyjnej Russia Today. W tym samym czasie Sputnik zapewniał Francuzów, że pierwszą turę na pewno wygra Le Pen, a nawet że

Michaił Lesin zmarł od urazów głowy. Nowe ustalenia w sprawie śmierci byłego doradcy Putina

śledztwa. Nie chciał powiedzieć, czy orzeczenie medyczne oznacza, że miało miejsce przestępstwo. "Nie jesteśmy w tej chwili gotowi wykluczyć niczego" - powiedział Sternbeck cytowany przez dziennik "Washington Post". Michaił Lesin - twórca Russia Today Ciało Lesina - byłego szefa resortu

"200 km lotu i po bunkrze została dymiąca dziura". Rosjanie pokazują, co potrafią iskandery [WIDEO]

rosyjskiego ambasadora. Russia Today: Wspaniała broń Test iskanderów pokazała w poniedziałek rosyjska telewizja Russia Today. Przygotowane przez stację nagranie przypomina reklamę. "Pocisk wykorzystuje technologię stealth i nie może być wykryty przez radary wroga. Rozlokowanie systemów rakietowych

Kto w Rosji wymyślił zwycięstwo Trumpa? Reuters już wie

i nieprawdziwych informacjach. „Nie takie dziedzictwo chciałbym po sobie pozostawić” – pisze Fradkow. Narzędzia manipulacji: Sputnik i Russia Today W czasie, gdy dokumenty powstawały, szefem RISS był gen. Leonid Reszetnikow, wieloletni funkcjonariusz radzieckiego i rosyjskiego

Były doradca Trumpa nie zostanie objęty immunitetem. Bez tego nie chce mówić o kontaktach z Rosjanami

: Russia Today to takie CNN Flynn to znany z sympatii do Rosji były szef Agencji Wywiadu Wojskowego i były członek Partii Demokratycznej. Jego drogi z tą partią rozeszły się w 2014 r., gdy Barack Obama zwolnił go ze stanowiska szefa Agencji Wywiadu Wojskowego ze względu na – jak twierdzi Flynn

Rosja będzie monitorować operacje bankowe obywateli USA i UE. To reakcja na sankcje

Jamajka. Lista "została stworzona w związku z obecną sytuacją polityczno-ekonomiczną w Rosji i na świecie" - podaje Russia Today. Według oficjalnych informacji lista obejmuje państwa, które nałożyły na Rosję sankcje, a także kraje, które nie wdrażają odpowiednich procedur walki z korupcją

"Jestem za prawdą". Korespondentka prorosyjskiej telewizji rezygnuje z pracy

Londyńska korespondentka prorosyjskiej telewizji Russia Today zrezygnowała z pracy. Powiedziała, że nie zgadza się z tym, by winić Ukrainę za konflikt z separatystami, a taka jest jej zdaniem główna zasada panująca w stacji, w której dotąd pracowała. W czasie relacji z tragedii na wschodniej

Rosjanie próbują manipulować przy wyborach prezydenckich we Francji. Dyskredytują Emmanuela Macrona

zorientowali, kiedy było już za późno. W telewizyjnym wywiadzie Ferrand wyraźnie powiedział, o jakie mocarstwo chodzi: „Trzeba dziś przyjrzeć się faktom. Potężne media należące do rosyjskiego państwa – Russia Today i Sputnik – zajmują się codziennie rozpowszechnianiem i propagowaniem

Parlament Europejski wzywa do przeciwstawiania się antyeuropejskiej propagandzie uprawianej przez Rosję i dżihadystów

), przez wielojęzyczne stacje telewizyjne (np. Russia Today), pseudoagencje informacyjne (np. Sputnik), po działania w serwisach społecznościowych. Propagandowym celem Rosji jest – jak głosi europoselska uchwała – przeinaczanie faktów, sianie podziałów między Unią i jej partnerami (w tym USA

Koniec Biełsatu. Co z naszą polityką wschodnią?

odpowiednika Russia Today. Stację, która będzie rozsiewać na Wschodzie i Zachodzie tak samo wykoślawiony obraz rzeczywistości, jaki TVP Info sieje w kraju. Gdyby taka telewizja działała dziś, widownia na świecie dowiedziałaby się pewnie o „prowokacjach opozycji”, „warcholstwie”, &bdquo

Poland24 - nowy kanał TVP w języku angielskim

rosyjskiego Russia Today czy niemieckiego Deutsche Welle - mówi Kurski. I dodaje: - Wielkie kraje europejskie mają już takie kanały. Polska też powinna mieć takie ambicje. - Kanał ma być skierowany do widzów na całym świecie, pokazywać wydarzenia polityczne i społeczne z polskiego punktu widzenia. Dzisiaj

Sun Tzu, Smoleńsk i śmiałe teorie. Macierewicz bryluje na konferencji o wojnie dezinformacyjnej

moralnego oddziaływania, poprzez przypominanie o tym, jak Zachód pomagał takim krajom jak Polska i Węgry. Minister nie wyjaśnił jednak, co ma wspólnego z rosyjską wojną informacyjną postulat, który został wyartykułowany nie przez Rosję, ale Komisję Europejską. Jak działa Russia Today? Wśród uczestników

W Moskwie aresztowano 18 osób podejrzanych o działalność na rzecz Państwa Islamskiego

Jak podała rosyjska telewizja RT (dawniej Russia Today), policja zabezpieczyła drukarki, kserokopiarki i skanery, które miały służyć podejrzanym do wytwarzania podrabianych dokumentów, m.in. tureckiego prawa jazdy. Według stacji wśród zatrzymanych znajdują się obywatele Uzbekistanu. Z kolei według

Zozulia - bohater Ukrainy oskarżany o faszyzm

kojarzenie patriotyzmu ukraińskiego z neonazizmem to efekt propagandy agencji „Sputnik” i telewizji Russia Today, założonej i finansowanej przez rosyjski rząd. Przed tym sezonem przeszedł z przeżywającego problemy finansowe FC Dniepr do Betisu Sewilla. – Będę zarabiał trzy razy mniej niż na

Kontrowersyjny generał kandydatem na doradcę Donalda Trumpa ds. bezpieczeństwa narodowego

Trumpa, zraził do siebie wielu kolegów. W 2015 r. media doniosły, że Flynn wziął udział w moskiewskiej gali z okazji jubileuszu telewizji Russia Today uważanej przez krytyków za propagandową tubę Kremla. Wielokrotnie występował w niej jako ekspert. Niedawno portal Politico doniósł, że firma konsultingowa

Biały Dom domagał się od wywiadu informacji o "wtargnięciu" Polski na terytorium Białorusi. Dla Warszawy to bardzo zły sygnał

; jego nagrania w towarzystwie rosyjskich prostytutek. Tillerson jako szef koncernu naftowego Exxon Mobil zarabiał na współpracy z Rosją miliardy, Flynn pojawił się na gali Russia Today w towarzystwie prezydenta Władimira Putina. Te powiązania, a także słowa Trumpa o przeżyciu się NATO i konieczności

Polowanie na Applebaum

, by wpływać na Europę, zarzuca się, że jest amerykańskim agentem, który za pieniądze oczernia Rosję i dąży do jej destabilizacji. Reitschustera atakuje też telewizja Russia Today, międzynarodowa tuba propagandowa Kremla, czasami włącza się też rosyjska telewizja państwowa. Chodzi o to, by go

Rosyjska pokazówka przerwana przez ostrzał. "Kryć się, kryć się!"

. Konferencję transmitowały na żywo rosyjskie telewizje, m.in. rosyjskojęzyczna telewizja informacyjna Russia Today. "Kryć się, kryć się!" Rosjanie mieli naocznie przekonać się, jak rosyjskie wojska przyczyniają się do stabilizacji regionu. Zamiast tego zobaczyli, jak trudne warunki panują w Syrii

Rosyjska agencja puszcza w świat depeszę o 286 zgwałconych i zabitych kobietach. Premier samozwańczej DRL: Nic takiego nie mówiłem

Prawda, Gazeta.ru, newsru.com, Wzgliad, tvzvezda.ru, pravda,ru, Russia Today. A także niektóre polskie serwisy. Źródłem tej informacji miał być rzekomo Aleksander Zacharczenko, premier samozwańczej DRL, który dziś dementuję tę informację: - Niczego takiego nie mówiłem - komentuje w rozmowie z LifeNews

Timothy Garton Ash: moja prawda, twoja prawda, żadna prawda

gdzie indziej. Ta dezinformacja jest sprytna i działa. Russia Today już nie jest Russia Today, tylko RT. W każdym języku. Taki atrakcyjny skrót. Moi studenci już nie wiedzą, że za tym stoi Rosja! Propaganda nie polega na tym, że to, co mówi Putin, to prawda, a to, co mówią Obama, Merkel czy Macron, to

Jak walczyć z rosyjską propagandą? Ministrowie z 35 krajów decydują w Warszawie

kanałów i portali. Polska przekaże na projekt milion euro, Holandia półtora miliona euro. Dla porównania: główna tuba propagandowa Kremla - telewizja Russia Today - ma do dyspozycji kilkaset milionów euro. Reszta krajów ma dopiero zdecydować, ile pieniędzy włoży do wspólnego koszyka i na jakim poziomie

Słynny Larry King wziął pod stołem 225 tys. dol. za wywiad z byłym prorosyjskim premierem Ukrainy

). Prawa do ich emisji kupiło też kilka stacji, w tym rosyjska tuba propagandowa Russia Today. King nie miał nic przeciwko temu. W listopadzie 2011 r. Amerykanin przyleciał do Kijowa i przeprowadził wywiad z Azarowem. O ukraińskim premierze mówił w samych superlatywach. - Jest prostolinijnym i uczciwym

"Mowgli z Ałtaju" żył w dziczy 16 lat. Znaleziono go w syberyjskim lesie

Historię "Mowgliego z Ałtaju" opisuje "Russia Today". - Nigdy niczego się nie uczył, nie jest przystosowany do życia z ludźmi, nie ma też najmniejszego pojęcia o świecie poza dziczą - mówi Roman Fomin, prokurator z miejscowości Biełokuricha w Republice Ałtaju, która jest częścią

Rosyjskie media faworyzowały Trumpa. Po debacie przyznają: był remis

(dawna Russia Today). Nadająca w kilku językach stacja telewizyjna prognozowała, że Clinton, by zdobyć większą popularność, będzie atakowała Rosję i będzie mówiła przede wszystkim o mniejszościach, w tym seksualnych. Ten ostatni temat jest w Rosji bardzo chwytliwy - notorycznie urządza się tam nagonki na

Partia Merkel traci Berlin, za rok straci Niemcy? Jest już pomysł na nową koalicję

prawo do swojej strefy wpływów, że mieszkańcy Krymu w referendum wypowiedzieli się za przyłączeniem do Rosji. Od dwóch lat takie poglądy Kreml szczepi w niemieckim społeczeństwie poprzez niemieckojęzyczny kanał Russia Today i media społecznościowe. Koniec ery Merkel, za rządów której Niemcy zacieśniły

Putin's Bad-Neighbor Policy

did so suddenly and without warning, causing the pipeline from Turkmenistan to explode.After the Turkmen repaired the pipeline, Gazprom reneged on the old price. Today, Turkmenistan refuses to cooperate with Russia. It delivers most of its gas through a new pipeline to China, as do Kazakhstan and

Secret Service zatrzymała na Malediwach syna rosyjskiego polityka. "To porwanie. Chcą go wymienić na Snowdena"

. - Został zmuszony do wejścia na pokład prywatnego odrzutowca, zawieziony na wyspę Guam i aresztowany - za rosyjskim MSZ informuje rosyjska telewizja Russia Today. Amerykanie potwierdzają: Sełezniow przebywa w areszcie na wyspie Guam. Wyspa na Pacyfiku jest amerykańskim terytorium zależnym. Kilka dekad w

Trump podważa wiarygodność CIA, która doszła do wniosku, że rosyjski wywiad pomógł mu wygrać wybory

wybory w różnych krajach świata, wystarczy pooglądać telewizję Russia Today - mówi republikański kongresmen Devin Nunes, przewodniczy komisji, która wysłuchała wersji FBI. - Ale nie pokazano mi żadnych dowodów, że Rosjanie pomagali Trumpowi. Na potwierdzenie tej tezy są tylko poszlaki, insynuacje i

Reviving Rural Russia

Stolypin's success reflected not only his systematic approach to solving a complex problem, but also how highly he valued farming. In today's Russia, however, small-scale farming remains a low priority compared to large industrial operations. Expediency and quick profit trump diversity and

Rosyjski międzykontynentalny pocisk balistyczny uderzył w poligon na Kamczatce [WIDEO]

na mobilne wyrzutnie - stopniowo zastępują starsze międzykontynentalne balistyczne. - W drugiej połowie 2015 roku na wyposażenie rosyjskich sił rakietowych trafiło osiem nowych rakiet. Do końca roku rosyjscy żołnierze będą dysponować 40 pociskami tego typu - informuje telewizja Russia Today. Według

Były białoruski opozycjonista aresztowany za demolowanie banków w Kijowie

obszernie komentowały rosyjskie media, w tym telewizja Russia Today. Prezydent Petro Poroszenko mówi o rosyjskiej prowokacji. "Wszczęto cztery postępowania. Trzy z nich dotyczą chuligaństwa, a jedno - kradzieży" - zakomunikowała ukraińska policja. Dowódca murem za Białorusinem Dowództwo

Rosja odzyskała łączność z satelitą z jaszczurkami

oraz muszkach owocówkach. Na pokładzie satelity znajduje się także piec próżniowy, w którym planuje się badania topienia i krzepnięcia stopów metali w stanie nieważkości. Jak podaje Russia Today plan przywrócenia łączności z satelitą się powiódł i w sobotę centrum sterowania odzyskało kontrolę nad

Doradca Trumpa ds. bezpieczeństwa narodowego kłamał w sprawie kontaktów z Rosją. Miał sugerować, że USA zniosą sankcje

boku Putina na gali telewizji Russia Today, tuby propagandowej Kremla. Przyznał, że mu zapłacono, i tłumaczył, że nie widzi różnicy między RT i amerykańskimi kanałami takimi jak CNN. Ostatnio CIA odmówiła dostępu do tajnych materiałów wywiadowczych Robinowi Townleyowi, byłemu wojskowemu i bliskiemu

Oto "najlepszy czołg na świecie"... Według Rosjan. Pierwsze nagrania rosyjskiej Armaty [WIDEO]

głowicami jądrowymi. Tegoroczna parada zwycięstwa ma być największą w najnowszej historii Rosji. - Tego dnia zobaczymy najnowszy i najbardziej zaawansowany sprzęt będący w wyposażeniu rosyjskiego wojska - już zapowiada telewizja Russia Today. Największymi gwiazdami parady - oczywiście oprócz prezydenta

Węgry wstają z kolan i stawiają pomniki Sowietom. Nieustająco ocieplają relacje z Putinem i liczą na Trumpa

wspólnych interesów”. Budapeszt robi wiele, by ocieplić stosunki z Moskwą. Kilka dni temu w Esztergom pod granicą ze Słowacją stanął pomnik upamiętniający „wyzwolenie Węgier spod okupacji nazistów”. Rzeźbę „Anioł pokoju” natychmiast pochwalił kanał Russia Today; zauważył, że

Rosjanie mieszkający w Polsce: jak żyją i co myślą o Smoleńsku, Putinie i Ukrainie?

zakłamanie Stanisław też jest informatykiem, w Gdańsku mieszka od czterech lat. Mówi: Nie jestem baranem karmiącym się wydawanymi w Rosji szmatławcami i nie wierzę we wszystko, co mówią w Russia Today. Ale w przekazie polskich mediów jest jeszcze więcej zakłamania niż w rosyjskich. Jego interpretacja

Rosyjska ofensywa propagandowa. Zraniony niedźwiedź ryczy głośniej i atakuje groźniej

grudniu 2008 r., kiedy rosyjski rząd układał listę kluczowych przedsiębiorstw, które w czasach kryzysu powinny być objęte szczególną troską ze strony państwa, znalazła się na niej między innymi telewizja Russia Today, której rolą jest przekazywanie w świecie głosu Kremla. Dziś Rosja znowu próbuje

Polska partia rosyjska

kandydat Adam Jarubas. Innym razem miłe słowo o Putinie wypowie jakiś narodowiec, wierząc, że kontynuuje linię polityczną Romana Dmowskiego. Wreszcie objawi się stały komentator propagandowej telewizji Russia Today Mateusz Piskorski, który chce utworzyć prorosyjską partię Zmiana. Nie, nie rosną szeregi

Separatyści? Najemnicy!

W piątek kremlowska agencja Rossija Siegodnia uruchomiła polskojęzyczny serwis "informacyjny" Sputnik. To już jego 14. wersja językowa. Ma być 30. Telewizja Russia Today dociera do 150 mln osób, szerząc po angielsku, arabsku i niemiecku "rosyjski punkt widzenia". Na tę ofensywę

Jak zabić terrorystę zgodnie z prawem? Pentagon opublikował instrukcję dla żołnierzy

wroga walczącego nie w zgodzie z prawem wojennym). Najczęściej do tej kategorii wpadają też terroryści. Uznanie dziennikarzy za potencjalnie należących do tej grupy może zmniejszyć ich bezpieczeństwo. Takie obawy wyrazili już np. dziennikarze prokremlowskiej stacji "Russia Today". Uzasadniając

Rosja walczy z palaczami. Od czerwca nie zapalą na przystanku, od przyszłego roku restrykcyjne zakazy i wzrost cen

rubli, czyli od 3,5 do 7 zł, ale w przyszłym roku ceny mają znacznie wzrosnąć. Rosyjska minister zdrowia Weronika Skworcowa powiedziała "Russia Today", że zmiany mają uratować życie nawet 200 tys. osób rocznie. - Ważne, żeby utrudnić dostęp do papierosów najmłodszym - twierdzi Skworcowa

Donald Trump przyjął posłanie od Władimira Putina

zaprzysiężony. Potem wyszło też na jaw, że Flynn w grudniu 2015 r. dostał honorarium za pobyt w Moskwie na gali rosyjskiej telewizji RT (Russia Today), propagandowej tuby Kremla. W tym roku okazało się też, że swoje kontakty z Kisliakiem zataił także Jared Kushner, zięć Trumpa i jego zaufany doradca w

Złoża ropy i gazu na Arktyce pogodzą Trumpa z Putinem? Ławrow i Tillerson rozmawiają o zniesieniu sankcji USA wobec Rosji

. Okazało się wówczas, że Flynn dostawał pieniądze od Rosjan. Na kilka miesięcy przed przyłączeniem się do kampanii wyborczej Trumpa dostał honorarium m.in. za przyjazd do Moskwy na jubileusz stacji telewizyjnej RT (Russia Today), tuby propagandowej Kremla. O honorariach od Rosjan gen. Flynn nie

Emmanuel Macron prezydentem Francji. Oddano na niego 66 proc. głosów

parlamentarnych (11 i 18 czerwca) będzie kandydował z ramienia Frontu Narodowego, mówi nam, że należy zacieśnić współpracę z Rosją, która powinna pilnować pokoju na Ukrainie. Rosja w tych wyborach odegrała zresztą swoją rolę. Wspierane przez Kreml media – Sputnik i Russia Today – prześcigały się w

Yolo design [PROSTE RZECZY]

Russia Today: informacja nadciąga ze WschoduPutin właściwie już nie potrzebuje rakiet, myśliwców i czołgów. 700 reporterów i 600 milionów widzów Russia Today zdziałają więcej i taniej Kanada pachnąca marihuaną. I deficytemJak prowincjonalny, nudny kraj może zostać celebrytą? Są dwa sposoby. Można nocą

Kolbe w oczach konwertyty [JONASZ]

być gorącaRozbestwiliśmy się w luksusie wolności, zapomnieliśmy, że było inaczej. Przyszła nuda, a wtedy znika zainteresowanie sprawami publicznymi. Ludzie korzystają z demokracji, ale nie widzą, jak łatwo można ją stracić. Z Marcinem Królem rozmawia Maciej Stasiński Russia Today: informacja nadciąga

Ochrona dóbr osobistych czy bezpieczeństwo? Niech nas śledzą, byle mądrze

korzystają z demokracji, ale nie widzą, jak łatwo można ją stracić. Z Marcinem Królem rozmawia Maciej Stasiński Russia Today: informacja nadciąga ze WschoduPutin właściwie już nie potrzebuje rakiet, myśliwców i czołgów. 700 reporterów i 600 milionów widzów Russia Today zdziałają więcej i taniej Kanada

Tam gdzie słońce włada wyspą [felieton Jerzego Mazgaja]

było inaczej. Przyszła nuda, a wtedy znika zainteresowanie sprawami publicznymi. Ludzie korzystają z demokracji, ale nie widzą, jak łatwo można ją stracić. Z Marcinem Królem rozmawia Maciej Stasiński Russia Today: informacja nadciąga ze WschoduPutin właściwie już nie potrzebuje rakiet, myśliwców i

Między słowami. Fascynat, chociaż pasjonat [MIODEK]

zainteresowanie sprawami publicznymi. Ludzie korzystają z demokracji, ale nie widzą, jak łatwo można ją stracić. Z Marcinem Królem rozmawia Maciej Stasiński Russia Today: informacja nadciąga ze WschoduPutin właściwie już nie potrzebuje rakiet, myśliwców i czołgów. 700 reporterów i 600 milionów widzów Russia Today

Wiersz jest cudem

, zapomnieliśmy, że było inaczej. Przyszła nuda, a wtedy znika zainteresowanie sprawami publicznymi. Ludzie korzystają z demokracji, ale nie widzą, jak łatwo można ją stracić. Z Marcinem Królem rozmawia Maciej Stasiński Russia Today: informacja nadciąga ze WschoduPutin właściwie już nie potrzebuje rakiet

Trump kompletuje ekipę. Czy nowy szef amerykańskiej dyplomacji ucieszy Rosję?

wyrazistych poglądów „Wściekłym Psem”, sekretarzem obrony, a Michael Flynn, który do niedawna występował jako ekspert w propagandowej stacji „Russia Today”, będzie doradcą prezydenta ds. bezpieczeństwa narodowego.

Zagraniczne kanały informacyjne urosły dzięki Ukrainie

takie stacje, jak Euronews, BBC i CNN, nagle przypominają sobie ci, którzy o nich dawno zapomnieli. Szukaliśmy informacji jak najszerzej, bo widzów przybyło nawet propagandowej tubie Kremla, czyli kanałowi Russia Today. Jego udział w widowni wzrósł z 3 do 5 proc. Najbardziej zyskały jednak BBC, Euronews

Donald Trump. Przyjaźń z niedźwiedziem? Kiepski deal

Amerykanina w końcu jednak została ukarana. Oberwał Dmitrij Kisielow, frontmen kremlowskiej propagandy, prowadzący i autor coniedzielnego programu „Wieści tygodnia” na kanale Rossija 1, a jednocześnie szef agencji Rossija Siegodnia (Russia Today). W środę pod jej siedzibę podeszli aktywiści

Putin wydaje nakaz wzmocnienia propagandy. Świat ma poznać "rosyjski punkt widzenia"

Russia Today) dodatkowymi 15 mln dol. Tylko w tym roku kanał miał budżet ok. 300 mln dol., choć było to już i tak po cięciach z początku roku (o ok. 10 proc.). Ten anglojęzyczny kanał nadający wiadomości z „rosyjskiej perspektywy” ma od lat kłopoty z wiarygodnością i często fakty miesza z

Misja specjalna TVP. Prezydent Gdańska o Goebbelsie

tak dobra jak Russia Today propagandowa telewizja Kremla.  Sprawa będzie miała ciąg dalszy, ponieważ Radosław Jankiewicz domaga się przeprosin do Pawła Adamowicza za nazwanie go Goebbelsem (który był zbrodniarzem wojennym i ministrem propagandy Adolfa Hitlera), kłamcą i propagandzistą. Dał

Globalizm w podgrupach

gazety, ale wszystkie tzw. serwisy społecznościowe stanęły do propagandowej wojny. Rosjanie mają tam swoją zamkniętą przestrzeń komunikacyjną, a Ukraińcy - swoją. Jedyną dziennikarką, która (nie) dokonała wyłomu w chórze bredni, była Amerykanka z niszowej, anglojęzycznej Russia Today, z Waszyngtonu. Po

Rosja bombarduje świat nieprawdziwymi wiadomościami. Europa się broni, a w Polsce... Misiewicz

uciekali np. z pogrążonej w wojnie Syrii – to potomkowie imigrantów z lat 70. Strefy wojny w Malmö nie ma. Jednak globalny internet twierdzi coś innego. Fałszywkami w NATO A ślady prowadzą do Rosji. O Malmö nieustannie donosi telewizja Russia Today, prowadzony w wielu językach portal

russia today

Russia Today - informacyjny kanał telewizyjny informacyjny w języku angielskim , przedstawia widowni rosyjski punkt widzenia. Kanał nadaje z Moskwy od 10 grudnia 2005 roku 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Właścicielem Stacji jest agencja RIA-Nowosti. RT jest finansowana ze środków budżetu Rosji. W RT pracuje przeszło 700 korespondentów, dziennikarzy, tłumaczy, prezenterów, producentów.

więcej o russia today na pl.wikipedia.org