reklama

Jarosław Osowski

Dolina Służewiecka wyczyszczona z billboardów, ale został dom opakowany reklamą

Dolina Służewiecka wyczyszczona z billboardów, ale został dom opakowany reklamą

Wojciech Wagner, który odpowiada za estetykę miasta w biurze architektury, cieszy się z usunięcia ostatnich billboardów, które stały nielegalnie w parku w Dolinie Służewieckiej. Sęk w tym, że po drugiej stronie tej ulicy całą okolicę wciąż szpeci dom zasłonięty ogromną reklamą.

Raport IAB: Reklamy wideo online z największym wzrostem

Po trzech kwartałach 2017 roku wydatki na reklamę w internecie wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Wśród nich najlepiej radzi sobie reklama wideo.

Ranking reklam roku na YouTubie. Wśród polskich wygrała... piosenka

Żywiec, Play i ING Bank Śląski - te trzy firmy znalazły się na podium najchętniej oglądanych polskich reklam na YouTubie w 2017 roku. Jednak pierwszą dziesiątkę znów zdominowało Allegro i Coca-Cola.

"Zespół niespokojnych nóg, wzdęcia, cellulit wodny - najpoważniejsze choroby Polaków. Według reklam"

"Zespół niespokojnych nóg, wzdęcia, cellulit wodny - najpoważniejsze choroby Polaków. Według reklam"

Witamy w Polsce bez reklam

„Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach. Ponad połowa reklam w polskich miastach jest nielegalna” – informowaliśmy w ostatnią sobotę, podsumowując raport NIK z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Radomia, Zakopanego i Sieradza. Sprawdźcie Nałęczów... ...poradziła nam

Wrocław nie zasłania zabytków reklamami, ale przy drogach mu nie przeszkadzają

Wrocław nie zasłania zabytków reklamami, ale przy drogach mu nie przeszkadzają

Jednym z największych problemów wizualnych polskich miast są reklamy, często wieszane w sposób dowolny. Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli najlepiej z tym problemem poradzono sobie w dwóch miastach – w Krakowie i we Wrocławiu. Tam z Rynku i obrębu całego Starego Miasta zniknęło wiele

Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach

Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach

samorządom narzędzia do szczegółowego określania funkcji tych miejsc oraz m.in. zasad umieszczania tam szyldów i reklam (np. w Warszawie park kulturowy obejmuje fragmenty dzielnic Wilanów i Ursynów, m.in. z zespołem przyrodniczo-krajobrazowym, pałacowo-parkowym czy zespołami rezydencjalnymi). Kraków walczy z

Przestraszą, zauważą uśmiech, będą znały twój wiek. Reklamy jak z filmów science fiction

Przestraszą, zauważą uśmiech, będą znały twój wiek. Reklamy jak z filmów science fiction

Cyfrowa reklama zewnętrzna (digital out-of-home advertising) coraz częściej projektowana jest z myślą o wywołaniu interakcji. Na rynkach zachodnich reklamodawcy coraz chętniej wybierają ten kanał promocji swoich produktów i usług. W Polsce to wciąż pieśń przyszłości. Gdy główny bohater &bdquo

Reklama, której nie można usunąć. Sen marketingowca czy rzeczywistość?

Reklama, której nie można usunąć. Sen marketingowca czy rzeczywistość?

Więcej o perspektywach i możliwościach rynku reklamy zewnętrznej możemy przeczytać w raporcie:  Raport Digital Out-of-Home . Jeszcze niedawno sektor reklam out-of-home wydawał się nieco przestarzały. Wszechobecne billboardy szpeciły przestrzeń publiczną i rozpraszały kierowców. Branża

"Facet jedzie na cysternie". Lotos wygrał spór o swoją reklamę

"Facet jedzie na cysternie". Lotos wygrał spór o swoją reklamę

się pod pędzącym samochodem rajdowym i spacerował wśród nieruchomych piłkarzy reprezentacji w piłce nożnej. W finałowej scenie stał na cysternie jadącej w stronę gdańskiej rafinerii. „Facet nie zachowuje zasad bezpieczeństwa” Na to ostatnie ujęcie przyszła skarga do Komisji Etyki Reklamy

John Moore nie żyje. Słynny Mikołaj z reklam Coca-Coli miał 86 lat

John Moore nie żyje. Słynny Mikołaj z reklam Coca-Coli miał 86 lat

obrazek, za którym stał grafik Haddon Sundblom. Prawdziwą twarz dał mu właśnie Moore. Reklamy z 2005 i 2006 roku, choć przyniosły mu popularność, nie były jego jedynym sposobem na życie. Moore dorabiał m.in. jako barman i taksówkarz. Rzecznik Coca-Coli powiedział: - Jesteśmy bardzo zasmuceni odejściem

Od algorytmów do sztucznej inteligencji. Trendy w reklamie i marketingu w 2018 roku

Od algorytmów do sztucznej inteligencji. Trendy w reklamie i marketingu w 2018 roku

krajów o dojrzałych rynkach reklamowych, jak USA, Wielka Brytania czy Australia, gdzie media tradycyjne, jak np. telewizja i reklama zewnętrzna, szybko się cyfryzują. „Media cyfrowe nie są już kanałem, lecz warstwą łączącą wszystkie działania marketingowe i nie powinny być traktowane jako coś

"Dziś będzie na twarz, skarbie". Kontrowersyjna reklama oburza internautów

"Dziś będzie na twarz, skarbie". Kontrowersyjna reklama oburza internautów

kraju i na świecie". Przeciwników "seksizmu w reklamie, internecie, przestrzeni publicznej czy gdziekolwiek indziej" zachęca, by w odwecie zaspamowali konta pocztowe firmy. "Skuteczne odstraszanie potencjalnych klientów i klientek" Na profilu producenta na Facebooku bez trudu

Państwowe spółki nieracjonalnie wydają pieniądze na reklamę w mediach. "Decyduje sympatia polityczna, nie racjonalność wydatków"

Państwowe spółki nieracjonalnie wydają pieniądze na reklamę w mediach. "Decyduje sympatia polityczna, nie racjonalność wydatków"

W rankingach 10 największych polskich firm tylko trzy są prywatne – nad pozostałymi kontrolę sprawuje państwo, czyli de facto nominanci formacji politycznej, która akurat tworzy rząd. A firmy państwowe dysponują milionowymi budżetami marketingowymi, które wydają na reklamę czy sponsoring w

Rada Etyki Reklamy: Spoty Grześków "obraźliwe" i "trywializują więzi rodzinne"

Skargi, które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy, dotyczyły reklamy, w której do dzieci tulących się do ojca matka mówi: "To nie jest wasz tata". Zdaniem skarżących kampania producenta wafelków naruszała dobre obyczaje i była prowadzona bez poczucia społecznej odpowiedzialności

Polska globalnym liderem w blokowaniu reklam internetowych

Jak wynika z najnowszego raportu autorstwa OnAudience z grupy Cloud Technologies liderami w blokowaniu reklam na świecie są Polacy. Aż 42 proc. odsłon stron www w polskim internecie zostało wygenerowanych właśnie przez użytkowników korzystających z adblockerów. Taka statystyka oznacza duże straty

Co trzeci internauta blokuje wyświetlanie reklam

Co trzeci internauta blokuje wyświetlanie reklam

serwisów utrzymujących się z klasycznej reklamy, ale także dla całej branży marketingowej. "Umowa społeczna", w myśl której użytkownik płacił reklamodawcy swoją uwagą za dostęp do darmowych treści, wyraźnie trzeszczy - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes agencji mediowej MEC. Polskich adblockerów

Zakazana reklama: Devil otworzy każdą ci puszkę. "My tylko przedstawiamy piękno kobiecego ciała"

Zakazana reklama: Devil otworzy każdą ci puszkę. "My tylko przedstawiamy piękno kobiecego ciała"

puszkę". "Ta reklama jest seksistowska, a strona, na której jest wyświetlana, nie informuje o pojawieniu się nagości. Poza tym wprowadza w błąd, bo Devil nie otwiera żadnej puszki" - napisał w skardze do Komisji Etyki Reklamy oburzony Polak. Zarzucił twórcom reklamy, że dyskryminują

Mixx Awards & Conference 2017. Jak wykorzystać dane o użytkownikach sieci w sprzedaży i reklamie w internecie?

Mixx Awards & Conference 2017. Jak wykorzystać dane o użytkownikach sieci w sprzedaży i reklamie w internecie?

Reklama powraca do korzeni. Widzę, że jej twórcy potrafią łączyć kreatywność z efektywnością i przedkładają jakość nad ilość. Potrafią też podchodzić do tematów w nowy, nieszablonowy sposób – mówi Patrycja Matul z Facebooka, która odpowiada za usługi finansowe i technologiczne dla

Piotr Żyła wskoczył do świata reklamy. Zobacz nowy spot

Indywidualny zwycięzca zawodów Pucharu Świata w Oslo i brązowy medalista drużynowych mistrzostw świata Val di Fiemme wskoczył do świata reklamy. Jak podaje Press Piotr Żyła został twarzą marki słonych Paluszków Beskidzkich, której właścicielem jest firma Aksam. Hasłem kampanii jest: "Cokolwiek

Rośnie rynek reklamy w Polsce. Coraz większe znaczenie internetu

Reklamodawcy w Polsce będą wciąż przeznaczali największe wydatki na telewizję, która obecnie stanowi 52 proc. rynku - 3,6 mld zł. Jednak według prognoz Zenith w tym roku reklama telewizyjna wzrośnie zaledwie o 1,8 proc. "Wpływa na to ostrożność reklamodawców, którzy wobec niepewnej sytuacji

Gminy wzdłuż zakopianki nie chcą reklam przy drogach. Większość przyjmie uchwały krajobrazowe i zakaże billboardów

Gminy wzdłuż zakopianki nie chcą reklam przy drogach. Większość przyjmie uchwały krajobrazowe i zakaże billboardów

Marszałek małopolski zapowiada, że w ciągu dwóch najbliższych lat z poboczy drogi Kraków – Zakopane znikną krzykliwe reklamy, które zasłaniają widok na Tatry. Pomysł polega na wykorzystaniu ustawy krajobrazowej, a poparło go 11 z 13 gmin leżących wzdłuż trasy na Podhale. Problem jest poważny

Cannes Lions 2015: w polskiej reklamie nic nowego?

tym roku na krótkiej liście znalazło się tylko 36 prac z całego świata, czyli mniej niż 0,1 proc. wszystkich zgłoszeń. Prace, które w tym roku walczą o statuetki za innowacje nie są zwykłymi reklamami. Nierzadko to rozwiązania, które mają szanse zmienić czyjeś życie (jak np. okulary dla

Usunęli pół miliona tablic, szyldów i billboardów. Poznajcie miasto wolne od reklamy

Usunęli pół miliona tablic, szyldów i billboardów. Poznajcie miasto wolne od reklamy

precyzuje dokładnie, czym jest reklama i gdzie można ją umieszczać. Nie wiadomo też, ile nośników reklamowych stoi nielegalnie, bez zgłoszenia w urzędach gmin. Z tym zjawiskiem starają się walczyć inspektorzy budowlani i konserwatorzy zabytków, ale brakuje im narzędzi. Grzywny za nielegalną reklamę

Boska reklama - Ogórek pod szkłem

sprzedaży w pakiecie. Komentatorzy nie są zgodni, czy rozumieć to jako bluźnierstwo czy reklamę nastawioną na przyciągnięcie pątników. Tymczasem ani to, ani to. Tylko towary lepiej schodzą, również do Częstochowy.

Polacy na potęgę blokują reklamy. Częściej od nas tylko Grecy

Licząc rok, do roku liczba użytkowników blokujących reklamy na świecie wzrosła o 41 proc. To razem około 198 milionów użytkowników w połowie 2015 roku. Najchętniej rozmaite wtyczki w przeglądarkach instalują mężczyźni w przedziale wiekowym 16-25 lat. To z jednej strony najbardziej świadomi

Heineken pokazuje nową reklamę telewizyjną, a w niej Alicja Bachleda-Curuś

Głównym bohaterem reklamy Heinekena jest mężczyzna, który trafia na imprezy w trzech zakątkach świata - w Wietnamie, Nigerii i Nowym Jorku. W każdym z miejsc spotyka kobiety, z którymi zaczyna tańczyć, ale wkrótce okazuje się, że związane są one z kimś innym. Po serii niepowodzeń, dopiero w Nowym

Reklamowe granice, czyli pończochy na cmentarzu

gonimy, bywamy dla siebie niemili. Warto się zatrzymać i na chwilę zadumać. Właścicielka Adriana nie zgadza się, że zestawienie żałoby i reklamy produktu jest niestosowne. - Pończochy nie są przecież na pierwszym planie, reklama jest przy okazji. Rajstopy bronią się jakością. Ale dzięki tej kampanii, nie

Reklamy pod sam korek, czyli jak prawicowe media zarabiają, od kiedy rządzi PiS

mijającego tygodnia. W nawiasach ceny ogłoszeń (na podstawie oficjalnych cenników, do każdej dochodzi 23 proc. VAT). "GP", nr 41. Ostatnia strona - reklama konkursu Orlenu "Nagród pod sam korek" (66 tys. zł); s. 38 - reklama spółki Energa (pół strony, 15 tys. zł); s. 26 - informator

Rynek polskiej reklamy rośnie o prawie 3 proc.

Według raportu SMG w pierwszej połowie roku większość mediów, z wyjątkiem prasy i reklamy zewnętrznej, odnotowała dodatnią dynamikę przychodów reklamowych. Największy udział w tzw. torcie reklamowym utrzymuje telewizja, do której trafia aż 53 proc. wszystkich wydatków. Wartość rynku telewizyjnego w

Zarabiać oglądając reklamy: zysk klientów czy piramida finansowa?

Kilka tygodni temu amerykański nadzór finansowy SEC (odpowiednik naszej Komisji Nadzoru Finansowego) zamknął firmę Traffic Monsoon, działającą w kilkunastu krajach "agencję reklamową" obiecującą swoim członkom krociowe zyski w zamian za... oglądanie reklam. Pieniądze straciło również

Google zablokuje reklamy firm pożyczkowych. Firmy są oburzone

Google od 13 lipca nie będą się mogły reklamować firmy, które oferują pożyczki z okresem spłaty krótszym niż 60 dni. Ponadto w Stanach Zjednoczonych zakazane zostaną przez Google reklamy pożyczek o oprocentowaniu wyższym niż 36 proc. Decyzja Google nie oznacza zmian w samym algorytmie wyszukiwania

Zaraza się rozszerza: Reklama Euro pożera Warszawę

Pierwszym przejawem choroby była reklama, którą półtora roku temu wyklejono na wieżowcu Millennium Plaza. Potem nastąpiło kilka miesięcy spokoju, ale wiosną reklama pojawiła się na dawnym hotelu Forum. "To wydarzenie jednorazowe, związane z Euro" - zapewniał, jakby ze wstydem, operator

Reklamy w telewizji w końcu będą ciche? TVP, Polsat, TVN i inni nadawcy podpisują porozumienie

Każdy z nas chyba kojarzy zjawisko, kiedy telewizor włączony nocą zaczyna nagle działać dużo głośniej. Najczęściej emitowane są wówczas reklamy. Gdy nadawany jest ponownie program, telewizor znów cichnie. Jak twierdzi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, konsumenci skarżą się na tego typu praktyki

Rośnie rynek reklamy. Napędzają go farmacja i handel

Jak wynika z raportu SMG w 2015 r. najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora żywność, który przeznaczył na reklamę więcej o 121,7 mln zł (wzrost o 16,3 proc.). W okresie od stycznia do grudnia producenci farmaceutyków wydali na reklamę o blisko 87,8 mln więcej niż w

Rynek reklamy telewizyjnej rośnie. "Wielka czwórka" się cieszy

W trzecim kwartale wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6,4 proc.. Dla porównania w pierwszym kwartale wzrost ten wyniósł 3,7 proc., a w drugim 3 proc. W trzecim kwartale na dodatnią dynamikę najsilniej wpłynął wzrost nakładów na reklamę telewizyjną branży farmaceutycznej - o 8,4 proc., a także

Rynek reklamy rośnie o 4 proc. Najszybciej rozwija się internet

. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 48,5 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 8,1 proc.). W pierwszym półroczu analitycy SMG odnotowali przede wszystkim wzrost wydatków na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych, w dalszej kolejności rosły budżety

Jeszcze więcej psich kup przed wejściem... Reklama szczera i skuteczna? Rozmowa z Erikiem Kesselsem z agencji KesselsKramer

reklamie od 25 lat, ale jednocześnie nienawidzę reklam, jak wielu ludzi. Na szczęście w swojej firmie nie muszę robić wszystkiego, więc nie muszę też robić takich reklam. Wydaliśmy też książkę „Advertising for People Who Don’t Like Advertising” („Reklama dla ludzi, którzy nie lubią

Goła baba na tle Tatr nie do ruszenia. Dlaczego władze gmin nie walczą ze szpetnymi reklamami przy drogach?

Kluby go-go, autokomis z myjnią i warsztatem samochodowym, lody tradycyjne, sauny i kominki, skórzana odzież i używana, pokoje do wynajęcia, okna dachowe, kino 7D, tania kiełbasa czy blachodachówka - takie reklamy szpecą zakopiankę - trasę łączącą Kraków z Zakopanem. Stawiane na różne sposoby - na

Haitong Bank: w 2018 r. czeka nas ożywienie na rynku reklamy

Dawniej rynek reklamy wyprzedzał PKB. Gdy gospodarka w Polsce rosła o 3-4 proc., wydatki na reklamę szły w górę co najmniej o 4 proc.; teraz PKB rośnie o ponad 4 proc., a rynek reklamowy tylko o 1 proc.; ten rok ma przynieść ożywienie za sprawą dobrej koniunktury gospodarczej i

Reklamy w wersji papierowej i elektronicznej zaczynają kosztować tyle samo

Zdaniem przedstawicieli brytyjskiego rynku reklamowego podpisane porozumienie, którego efektem jest podniesienie cen reklam gazety w wersji mobilnej, to przełomowy moment w branży. Do tej pory ceny reklam wersji cyfrowych były sporo niższe - zauważa serwis "Press Gazette". Podniesienie

"Z reklamami w mieście trzeba rozsądnie". "Pracownia miast" Kielce o ustawie krajobrazowej

MARCIN SZTANDERA: Co ustawa krajobrazowa zmieni w takim mieście jak Kielce? ARTUR HAJDOROWICZ: Kielce są miastem pięknie położnym, ale od lat spotykam się z zarzutami, że nic nie robimy, żeby uporządkować reklamy, że jest gorzej niż w innych miastach. Powód jest prosty: brakowało nam do tego

Ministerstwo kultury chce ograniczyć liczbę reklam w telewizji. Ile powinno być reklam w mediach publicznych?

Firma, która wygra konkurs, będzie odpowiedzialna m.in. za analizę przychodów z reklam stacji publicznych i komercyjnych w ciągu ostatnich pięciu lat i plan ich ograniczenia w mediach publicznych na co najmniej trzy lata. KRRiT pisze wprost, że analiza ma wziąć pod uwagę wprowadzenie powszechnej

Pytamy o reklamy z gender

Przeczytaj: Co się stało z mężczyznami w polskich reklamach? Sprzątają, wieszają pranie... Zapytałam o to czworo uczonych (2 kobiety i 2 mężczyzn) zajmujących się społeczeństwem. Zadałam im dwa pytania: 1. Dlaczego autorzy tych reklam zdecydowali się na przełamanie stereotypów i pokazują

Uchwała krajobrazowa odsłoni Gdańsk. Nareszcie! Ale nie wszyscy są z tego zadowoleni

Jest gotowa gdańska uchwała krajobrazowa. Dzięki niej w mieście ma być mniej reklam, a te, które zostaną, będą bardziej estetyczne. Starania o uczynienie miasta przyjemnym dla oka trwają od 2015 r. Wtedy to radni przystąpili do sporządzenia uchwały. W ostatnich miesiącach miejscy aktywiści

Najbardziej skuteczne reklamy - Effie Awards rozdane

fanpage Serca i Rozumu na Facebooku ma ponad 2,1 mln fanów. I jest najpopularniejszym fanpagem na polskim Facebooku. A najpopularniejsza reklama z ich udziałem ma na YouTube 2 miliony odtworzeń. I właśnie za tę długotrwałą kampanię nagrodzone zostały agencje: Publicis, MEC i Lemon Sky. Za kampanię z

Kontrowersyjna reklama Nivea. Nastraszyli pasażerów na lotnisku

oświadczeniu pisze, że "wszyscy wrócili do domu szczęśliwi". Ta nietypowa reklama dezodorantów z serii "Stress Protect" została zrealizowana w formule ukrytej kamery. Koncern Beiersdorf, do którego należy Nivea, zaznacza, że bohaterowie reklamówki to nie aktorzy, ale przypadkowi przechodnie

Czy reklama z odmłodzoną Photoshopem Diane Keaton powinna być zakazana? Jestem za

. Brytyjski rzecznik prasowy L'Oréal tłumaczy, że spot został przygotowany przez Amerykanów. W Anglii taka odmłodzona Keaton, by nie przeszła. L'Oréal ma już za sobą przykre doświadczenia z zakazem ich reklam. Dwa lata temu urząd ds. standardów w reklamie Wielkiej Brytanii (Advertising Standards

"Tato, jestem gejem!". Unilever wycofuje kontrowersyjną reklamę margaryny

serce". Obok serduszko z nazwą produkowanej przez Unilever margaryny, którą producent od dawna reklamuje jako zdrową dla serca. Teraz po protestach organizacji broniących praw osób homoseksualnych firma gęsto się tłumaczy. "Ta reklama została przygotowana przez zewnętrzną agencję reklamową w

Wpadka wizerunkowa LPP? "Reklamy seksualizują dzieci"

twarzy. Wyjątkowo prowokacyjna reklama zilustrowana jest hasłem "Every Sound Makes Music", czyli "Każdy dźwięk tworzy muzykę". Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane

Kaufland dyskryminuje w reklamie. "Mama chce mieć czyste sumienie"

Skarga konsumenta dotyczy emitowanej w ubiegłym roku radiowej reklamy sieci Kaufland, w której syn pyta ojca: : "Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?", na co ojciec odpowiada: "Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie". - Spot reklamowy sieci marketów

Amerykański żołnierz przytula kobietę w nikabie. Tak wygląda reklama specyfików przeciw chrapaniu

Kampania reklamowa podobno została zainspirowana życiem prawdziwego weterana - Jamie Suttona oraz jego żony Aleah. Twórcy billboardu w filmie z planu zdjęciowego przekonywali, że pokazując to małżeństwo w swoich reklamach, chcą promować różnorodność. Para pojawiła się na plakatach z hasłem "

Dzień Dziecka w sklepie i przed TV. Producenci wiedzą, jak skłonić dzieci, by namawiały nas na wydawanie pieniędzy

Od reklam nie ma ucieczki – na kontakt z nią jesteśmy narażeni prawie zawsze i prawie wszędzie i wszyscy jej ulegamy. Dzieci są bardziej bezbronne wobec niej, bo też mają mniej rozwinięte krytyczne myślenie, a czasem zwyczajnie… nie rozpoznają, że to, co właśnie oglądają, to właśnie

Reklamy w Spotify coraz bardziej wścibskie. "Sponsorzy chwil"

- Muzyka potrafi być pośrednikiem w tak wielu sprawach - mówi Jeff Levick, szef marketingu i sprzedaży Spotify. Teraz stanie się pośrednikiem reklamodawców, którzy będą "sponsorami chwil" w naszym życiu. Od ponad pół roku największy serwis muzyczny na świecie zależy od reklamy

Boskie reklamy. Jak Kościół promuje się na billboardach, w autobusach i na YouTubie

odwrócił, może nawet obraził. Nic bardziej mylnego! Gdziekolwiek jesteśmy, cokolwiek złego się dzieje, Bóg jest, czeka - podkreśla. Z Facebooka prosto do Kościoła Kościelne reklamy w tramwajach i autobusach to nie nowość. W 2011 roku przed Wielkanocą katecheza w kościele przy ul. Żeromskiego była

LOT z reklamą wafelków Grześki na samolocie. Inni też się tak reklamują

Samolot w nową reklamę wafli Grześki został oklejony w nocy z 27 na 28 maja. Tuż po zakończeniu prac, 28 maja, wykonał pierwszy rejs do Odessy o godz. 14.30. - Maszyna w grześkowych barwach będzie latała przez najbliższe sześć miesięcy, wykonując operacje na trasach krajowych i europejskich w

W 2017 r. drastycznie spadną przychody TVP z reklam

. Wtedy TVP dostanie z reklam w 2017 r. ok. 800 mln zł. To oznacza spadek o 100 mln zł, czyli równowartość aż jednej trzeciej rocznych wpływów TVP z tytułu abonamentu. Za te 100 mln zł TVP mogłaby np. wyprodukować kilka seriali lub kupić prawa do transmisji dużego wydarzenia sportowego. - Skłonność

Ile firmy wydają na reklamę w Polsce? Rynek rośnie

wydatków na reklamę w telewizji, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej - mówi Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group. Zdaniem analityków tego domu mediowego wartość wydatków na reklamę telewizyjną w Polsce wzrośnie w tym roku o 2,1 proc. Telewizja ma za sobą udany pierwszy kwartał, jednak

Reklama Old Spice dyskryminuje pracujących mężczyzn

Wielokrotnie nagradzaną (m.in. nagrodą Emmy) reklamę Old Spice'a, w której model Isaiah Mustafa odgrywa rolę idealnego mężczyzny, zaskarżył do Rady Etyki Reklamy zdenerwowany telewidz. O sprawie napisał branżowy portal Mediarun. "Jestem zniesmaczony reklamą Old Spice, która ukazuje dobrze

Pepsi przeprasza za rasistowską reklamę napoju i usuwa ją z internetu

Autorem kontrowersyjnej reklamy jest Tyler, The Creator (Tyler, Stwórca), współzałożyciel alternatywnej grupy hiphopowej Odd Future , której członkowie wystąpili w klipie. Bohaterem spotu, który można wciąż obejrzeć na prywatnych kanałach na YouTubie, jest koza o imieniu Felicia. W pierwszej

Reklama na kaszel palacza. Lekarze są oburzeni

"Pacjenci stosujący Detusan przestają uskarżać się na ataki kaszlu zarówno rano, jak i w ciągu dnia" - mówi w reklamie Adam Końca. To praktykujący lekarz, chirurg z Siedlec. Zachęca: "Uwolnij się od kaszlu palacza!". Jak informuje ulotka lek "zmniejsza częstotliwość odruchu

Pierwsze reklamy w Magazynie Gazety Wyborczej. Lata 1993-1996

  Z okazji wydania tysięcznego numeru Dużego Formatu przedstawiamy reklamy, które były publikowane w Magazynie Gazety Wyborczej ( bo taką nazwę nosił Duży Format w latach 1993-2004 ) . Po 20 latach wydają się nam zabawne i absurdalne. Pokazują czasy, w których żyliśmy i nieporadne początki

Montevideo odsłoni Tatry z "szyldozy"? Projekt, jakiego jeszcze nie było

zabudowa tworzy pierzeję) był całkowity zakaz ustawiania reklam, a szyldy i mała architektura podlegały rygorystycznym regulacjom. – Poza tym obszarem wszystko może zostać po staremu. Kary za nielegalne reklamy bądź niedostosowane szyldy w pasie „zakopianki” będą naliczane według stawek

Wyświetlacz zamiast ulotki. Patent na szybkie reklamy

złotych czasach reklamy i marketingu, właśnie założył z byłym współpracownikiem Darkiem Sobczakiem firmę digital signage Nanovo. Zatrudnili ludzi i przez rok opowiadali w korporacjach, dlaczego ekrany się opłacają. Słuchano ich z uwagą. Ale konkretnych umów nie było. - My edukowaliśmy rynek, a naszymi

Pogromca reklam z Poznania nie będzie już biegał z sekatorem

Tomasz Genow, student filozofii i historii sztuki, dostał zarzut kradzieży, bo policja nakryła go, gdy w środku nocy z sekatorem w ręku usuwał banery sklepu meblowego. Reklamy, jak sprawdził student, wisiały nielegalnie. Właściciele sklepu powiesili je na własnym ogrodzeniu, ale nie zapytali o

Axe, Microsoft, Budweiser - zobacz dziewięć najciekawszych reklam SuperBowl

reklamodawcy, którzy na ten czas zawsze szykują specjalne kampanie. To droga zabawa - spot o długości raptem trzydziestu sekund kosztował w tym roku aż 4 mln dol. - tak, 130 tys. za jedną sekundę! W ostatnich pięciu latach najwięcej, bo aż 145 mln dol., na reklamy w czasie SuperBowl wydał gigant browarniczy

Czy pomysłowa reklama idzie w parze z pieniędzmi? Dane z Cannes Lions 2014

Lazurowego Wybrzeża przywożą Chińczycy czy Hindusi. Większe budżety reklamowe pozwalają agencjom i ich klientom produkować reklamę lepszą technicznie, a nierzadko także bardziej pomysłową. Weźmy obsypaną w tym roku nagrodami kampanię "Strach na wróble", którą Creative Artists Agency przygotowała

Telewizyjna wojna desperatów. Banki zwiększyły budżety na reklamy pożyczek

Ostatnio w telewizji reklamuje się wyłącznie szybkie pożyczki gotówkowe. Nie ma prawie reklam kredytów hipotecznych, mało jest tych zachęcających do założenia konta, niewiele pieniędzy banki wydają na reklamowanie lokat. Banki próbują ożywić już tylko sprzedaż kredytów gotówkowych jako najbardziej

Dochody z prowizji im już nie wystarczają? Banki zamęczają reklamami

Banki mają różne pomysły na zarabianie pieniędzy. Jedne są mniej, inne bardziej kontrowersyjne, ale w tej dziedzinie na czoło ostatnio - przynajmniej zdaniem niektórych klientów - wysuwa się Alior Bank, który znienacka atakuje swoich klientów... reklamami internetowymi. I to zaraz po zalogowaniu

Palestyńczycy oburzeni fałszywą reklamy Subaru

, czy to prawdziwa reklama, czy ktoś wykorzystał logo Subaru. Ale, jak powiedział, wystosował pismo do firmy Subaru, domagając się podjęcia kroków przeciwko "okropnemu wykorzystaniu zdjęcia". "Wzywamy do podjęcia wszystkich niezbędnych kroków, aby powstrzymać rozpowszechnianie tej podłej

Nowa gwiazda w reklamach BZ WBK: znów z pierwszej ligi

całości zmienić markę na mBank. Prawdopodobnie jesień, zima i wiosna na polskim rynku bankowym przebiegną właśnie pod znakiem walki między BZ WBK i odnowionym mBankiem o miejsce na podium. Wygra ten, kto efektywniej wyda pieniądze na reklamę i zaoferuje bardziej nośne produkty, które skuszą więcej

Będą kary za bankowe reklamy? UOKiK na tropie

Zagrożone dotkliwymi karami finansowymi są: Alior Bank (reklamował w telewizji "Gwarancję najniższej raty"), Bank Gospodarki Żywnościowej (wycofana już kampania reklamowa pt. "Orzech odsetkowy"), Eurobank (reklamy z Piotrem Adamczykiem pod hasłem "Warto sprawdzić jakość i

Czy ktoś to może przeczytać? "Proszę skontaktować się z rzecznikiem"

Mam trzy sekundy: "Kredyt EasyBuy Polo 50%, reprezentatywny przykład: cena samochodu 49 637 zł; wkład własny: 24 819 zł...". Stop! Czas minął. A zostało jeszcze prawie sto słów z komunikatu wyświetlanego na koniec reklamy. Usiłuję go przeczytać w całości, ale nie potrafię. Pocieszenie

Polacy o reklamach na ulicach: Liczy się kasa, a nie wygląd miast

Jak jest w Polsce: ładnie czy brzydko? Kto za to odpowiada? I co najbardziej przeszkadza w przestrzeni publicznej? Sprawdził to latem TNS Polska. Pytał m.in. o reklamy. Jedna trzecia uważa, że przestrzeń w polskich miastach i wsiach jest chaotyczna. Prawie połowa narzeka na bałagan przy drogach

Brandalizm! Miejscy partyzanci atakują reklamy fast foodów i podają przepisy na tanie dania

partyzanci, którzy zamalowali oryginalne reklamy i w ich miejscu sprejem zapisali proste przepisy na "zdrowszy" obiad. Ta oddolna inicjatywa zupełnie nie w smak producentom szybko podbiła media społecznościowe. Internauci chętnie dzielą się zdjęciami przerobionych plakatów. Post użytkownika Get

Kolejny etap wojny z adblockami. Wynalazek z Polski pomoże wydawcom?

W połowie 2015 roku liczba użytkowników blokujących reklamy na całym świecie wynosiła niecałe 200 milionów - donosi firma PageFair zajmująca się badaniem reklam w sieci. W Europie najchętniej z takiego oprogramowania korzystają Grecy - około 37 proc. Na drugim miejscu znajdują się Polacy - 35 proc

Dziś w USA święto sportu i reklam. Oto hity Super Bowl [WIDEO]

liczby ludzi jednocześnie trzeba słono zapłacić. W tym roku ceny sięgnęły 4,5 mln dol. za 30-sekundowy spot i o 500 tysięcy przebiły ubiegłoroczny rekord. Stacja NBC, która pokazuje Super Bowl, zarabia na reklamie około 350 mln dol. Ceny praw do emisji sięgają miliardów dolarów. - Reklamodawcy związują

Widzisz reklamę, skanujesz kod i... zapłacone. Nowy pomysł na zakupy

zbliżeniowymi. Tyle że fotokod łatwiej nadrukować na reklamie wiszącej przy przystanku autobusowym, niż postawić tam terminal do płacenia kartą. W porównaniu z bankowością mobilną oferowaną przez T-Mobile wspólnie z trzema bankami (mBankiem, Raiffeisen-Polbankiem, Getin Bankiem), przewagą CodiPay jest to, że

Google będzie mógł wyświetlać dane użytkowników przy reklamach w swoich serwisach

Zmiany w polityce firmy dają jej prawo do "dołączenia do reklam w sieci nazwisk, zdjęć i opinii dorosłych użytkowników". Dotyczy to tych, którzy korzystają z licznych usług giganta z Mountain View - np. Google+ albo YouTube. Jak będzie to wyglądać w praktyce? Załóżmy, że jestem

Co nagrody Cannes Lions mówią nam o reklamie?

konkursową innowacje w zeszłym roku. W tym przyciągnęła ona aż o 24 proc. mniej zgłoszeń. Cóż, reklama albo jest innowacyjna i wygrywa we wszystkich kategoriach, albo nie jest i nawet specjalna konkurencja jej nie uratuje. Z tych samych przyczyn cierpi wprowadzona w 2011 r. skuteczna kreacja, która w tym

Lidl lepszy od konkurencji? Czyli czego nie mówi Dorota Wellman

Okazuje się jednak, że wcale nie taki gapowaty jest obiekt żartów pani Doroty, bo wybierał serek. smaczniejszy. A przynajmniej tak uznała większość respondentów w badaniu, na które. powołuje się sam Lidl. Ale tego się już z reklamy nie dowiecie. Badania przeprowadziła firma GFK. Porównywano serek

Reklamy L'Oreal z Julią Roberts zakazane. Za dużo retuszu

L'Oreal musi zrezygnować z najnowszej kampanii reklamowej z aktorką Julią Roberts i supermodelką Christy Turlington. Zdaniem brytyjskiego urzędu ds. standardów w reklamie (Advertising Standards Authority) przerobione cyfrowo zdjęcia nie przedstawiają rzeczywistych efektów, jakie można uzyskać

Eska TV i Polo TV ukarane przez KRRiT za zbyt dużą liczbę reklam

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji analizowała program stacji Eska TV wyemitowany między 25 a 28 maja w różnych godzinach. Oprócz tego KRRiT sprawdziła też np. ewidencję reklam i telesprzedaży wyemitowaną w tych dniach. Analiza przesłanych przez nadawcę materiałów oraz będących w posiadaniu KRRiT

Reklam z sieci nie można wyrzucać

Poszło o operatora Iliad działającego pod marką Free, który we Francji ma ponad 5 mln abonentów. W zeszłym tygodniu Free wprowadził aktualizację - z pozoru drobną - do swoich dekoderów. Efekt? Klienci przestali widzieć reklamy na różnych serwisach internetowych (np. francuskiego dziennika "Le

Heyah obiecało koniec kampanii z Leninem. A reklam wciąż pełno

rozpoczęcia do Rady Reklamy wpłynęło ponad 1,5 tys. skarg, kampanię komentowali politycy, a ostry list do spółki PTC - właściciela marki Heyah - wysłał nawet prezes IPN Łukasz Kamiński. W reakcji na komunikat Heyah zrobiło się cicho, jednak po kilku dniach temat powrócił, gdy okazało się, że nie bardzo

Super Bowl: 4 miliony dol. za 30 sekund reklamy [ZOBACZ]

wynosi ok. 315 mln). Dodatkowo ponad dwa miliony śledziły ją przez internet. Nic dziwnego, że astronomicznych cen sięga czas przeznaczony na reklamy. Za 30 sekund stacja CBS inkasowała nawet cztery miliony dolarów, co jest rekordową kwotą (w ubiegłym roku było to 3,5 mln). Dla większości koncernów, które

Agata Meble i Black Red White oddadzą klientom pieniądze. Kara UOKiK

"10-proc. rabat na cały asortyment" - taką obietnicę w styczniu 2015 r. złożyła klientom sieć salonów Black Red White. Podobną akcję w lutym i marcu ubiegłego roku prowadziła sieć Agata Meble. Reklamy salonów obu marek prześwietlili urzędnicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I

Cannes Lions: Leica i Geico z Grand Prix

niczym wirus. - Wirus? To jeden z największych mitów. Nie ma czegoś takiego jak reklama wirusowa. 80 proc. ruchu w kampanii "Prawdziwe piękno" na YouTube było opłacone. Gdyby jej nie promowano, nikt by jej nie zauważył - ucina Scott Galloway, profesor w NYU Stern School of Business i założyciel

Ustawa krajobrazowa ma w końcu zęby

miesięcznie). Będą je płacić wieszający reklamy. Ale jeżeli nie uda się ich ustalić - nierzadko są to firmy krzaki, które zmieniają nazwy i adresy - to zapłacą właściciele nieruchomości, którzy teraz umywają ręce. - Zdecydowany głos samorządów oraz organizacji pozarządowych przyniósł efekt. Ta ustawa to

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. Wkrótce nowe kanały

W pierwszym kwartale tego roku, w ujęciu rocznym, reklama telewizyjna odnotowała 3,7-proc. wzrost, a w drugim kwartale 3-proc. wzrost. Oznacza to, że w okresie od kwietnia do czerwca stacje telewizyjne zarobiły blisko 32,5 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Kilkuprocentowy

"Tylko on był prawdziwym Kowbojem Marlboro". Zmarł w wieku 85 lat

skutecznych w XX wieku. Co ciekawe, Darrell Hugh Winfield był jedynym "Mężczyzną Marlboro", który rzeczywiście był kowbojem. Na ranczu pracował przez całe życie. I właśnie tam, w czasie pracy, w 1968 roku odkryli go spece od reklamy Philipa Morrisa, właściciela marki Marlboro. Rzecznik koncernu

Krupówki parkiem kulturowym. Cel: czyszczenie kultury góralskiej z kiczu i reklam

Krupówki - najsłynniejszy polski deptak - to dziś królestwo kiczu i chaosu reklamowego. I bodaj jedna z najbardziej zdegradowanych pod względem estetycznym przestrzeni publicznych. To setki reklam, transparentów, automatów z grami i napojami, totemów, dmuchanych balonów reklamowych i co chwila

Rynek reklamy spada, maleją zyski TVN

telewizyjnych z kanałami tematycznymi. Te ostatnie zgarniają coraz więcej widzów i reklam, ale wciąż nie mogą pozwolić sobie na produkcje o takim rozmachu. Zarząd TVN walczył, ale zwycięzca mógł być tylko jeden. Odpadł program Joanny Krupy, dając stacji jedną z największych oszczędności programowych w tym roku

Szkoły ponadgimnazjalne zacięcie walczą o uczniów. Reklamy w kinach, sieci i na przystankach

Krzysztofowi Buczkowi, mistrzowi Europy i wicemistrzowi świata w karate tradycyjnym, zręczności i szybkości odmówić nie można. Buczek, który na co dzień jest uczniem II LO w Bochni, właśnie zaprezentował umiejętności w reklamie szkół ze swojego regionu. Wyprodukowano ją na zlecenie starostwa

Rada Facebooka dla studentów Harvardu? Klikajcie w reklamy

. Może więc moglibyście przy okazji kliknąć na reklamę czy dwie? - zażartowała. A przynajmniej wyglądało to na żart. Możecie to zresztą zobaczyć sami, wspomniany fragment udostępnia telewizja CNN. Ten wątek Sandberg poruszyła w dość szczególnym dla Facebooka momencie: spółkę i gwarantów emisji akcji

Popularna marka zrezygnowała z Photoshopa w reklamach. Efekt? Sprzedaż rośnie!

) październik 30, 2014 Pod petycją w sprawie wycofania reklamy podpisało się już ponad 16 tys. osób. Komentują sprawę również na Twitterze - pokazując, jak wyglądają "prawdziwe, idealne kobiety i dziewczyny". Powstał hasztag #iamperfect (czyli: jestem idealna), którym kobiety tagują swoje zdjęcia na

Urzędnicy tłumaczą się z seksistowskiej reklamy za pieniądze UE: Przekaz musi być prosty i zrozumiały

stereotypach płciowych". "Wyłącznie obiekt seksualny" Apel poparła m.in. Fundacja Feminoteka, wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, prawniczka Monika Płatek i Agnieszka Graff. Sygnatariusze listu zaapelowali, by sprawą zajęła się Komisja Etyki Reklamy. Swój sprzeciw wobec treści plakatu i filmu w

Internet goni telewizję. Za cztery lata będzie głównym medium

W Polsce 5,5 proc. średniorocznego wzrostu reklamy telewizyjnej będzie skutkowało osiągnięciem wartości około 1,2 mld dolarów w 2020 r. - wynika z raportu PwC "Global entertainment and media outlook 2016-2020". Z kolei polski rynek reklamy internetowej urośnie w średniorocznym tempie

Effie ma już 15 lat. Zobacz statystyki konkursu skutecznej reklamy

;dla domów mediowych. Przez ostatnie 15 lat w konkursie wzięło udział kilkaset agencji reklamowych, PR-owskich i domów mediowych, a w jury Effie zasiadało do tej pory łącznie 487 osób reprezentujących nie tylko świat reklamy, ale również firmy badawcze i doradcze, a także przedstawicieli

Internet w komórce za darmo? Tak, ale trzeba obejrzeć reklamę

dodatkowych usług. Klient ogląda dwa do czterech ekranów z reklamami i korzysta z internetu przez 30 minut lub ma do 500 kB transferu danych. Potem ponownie musi obejrzeć reklamy. - Takiej formy dostępu do internetu nie oferuje żaden inny operator na świecie - mówi Tomasz Gniewek, dyrektor zarządzający firmy

Coraz bliżej ustawy chroniącej krajobraz. Będą większe kary za reklamową samowolkę?

Dariusz Bartoszewicz: Z inicjatywy prezydenta powstaje ustawa o ochronie krajobrazu, która m.in. wprowadzi regulacje porządkujące chaos w reklamie zewnętrznej. Na jakim jest etapie? Olgierd Dziekoński, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta: Stanowisko rządu już jest, i to wyraźne: trzeba chronić

reklama

z Rękodzielnika z 1914 roku
Coca-cola, 1900Reklama (z łac. reclamo, reclamare) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).Reklama przybiera różną postać - od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie

więcej o reklama na pl.wikipedia.org