reklama

Jakub Wątor

Wydatki na reklamę zewnętrzną na stabilnym poziomie. Rośnie digital outdoor

Wydatki na reklamę zewnętrzną na stabilnym poziomie. Rośnie digital outdoor

Reklamodawcy polubili cyfrową reklamę zewnętrzną. Ten segment będzie stabilny - wynika z analizy WARC.

Duży bank deklaruje: "Będziemy sprawdzać, czy nasze reklamy nie są umieszczane na nielegalnych nośnikach". To byłby przełom

Bank Credit Agricole zapowiedział, że zdejmie wielką płachtę reklamową z kamienicy w Al. Jerozolimskich. Reklama jest nielegalna, co wytknął wicedyrektor miejskiego biura architektury. Bank deklaruje: Będziemy teraz dokładnie sprawdzać, czy nośniki są legalne.

Dolina Służewiecka wyczyszczona z billboardów, ale został dom opakowany reklamą

Wojciech Wagner, który odpowiada za estetykę miasta w biurze architektury, cieszy się z usunięcia ostatnich billboardów, które stały nielegalnie w parku w Dolinie Służewieckiej. Sęk w tym, że po drugiej stronie tej ulicy całą okolicę wciąż szpeci dom zasłonięty ogromną reklamą.

"Zespół niespokojnych nóg, wzdęcia, cellulit wodny - najpoważniejsze choroby Polaków. Według reklam"

"Zespół niespokojnych nóg, wzdęcia, cellulit wodny - najpoważniejsze choroby Polaków. Według reklam"

Reklama środkiem prowadzącym do zysków? Tylko dla firm dobrze postrzeganych przez klientów

Reklama środkiem prowadzącym do zysków? Tylko dla firm dobrze postrzeganych przez klientów

reklamy i jej postrzegania przez konsumentów. Pod dość prowokacyjnym tytułem: "Nie lubię, nie oglądam, denerwuje mnie", Karolina Chołuj i Ludmiła Lib z Mindshare Polska przedstawiły rolę i możliwości reklamy, które są dalekie od jej typowej oceny. Czy reklama to zło wcielone? Negatywny stosunek

Czyńmy dobro w reklamie. Jakie kampanie są najpozytywniej odbierane przez konsumentów?

Czyńmy dobro w reklamie. Jakie kampanie są najpozytywniej odbierane przez konsumentów?

Reklam nie lubi 58 proc. badanych, a co trzeci (30 proc.) stara się wręcz ich unikać. Na konferencji Huddle for Good organizowanej przez dom mediowy Mindshare Polska pokazano badania dotyczące reklamy i jej postrzegania przez konsumentów. Co z nich można wywnioskować? Negatywny stosunek do reklam

Precedensowy wyrok: producent napoju ukarany za seksistowski mem na Facebooku

Precedensowy wyrok: producent napoju ukarany za seksistowski mem na Facebooku

Reklama pojawiła się kilka miesięcy temu profilu facebookowym firmy Waterius produkującej napój energetyczny Devil. Wizerunek klęczącej kobiety w połączeniu z hasłem „Ona już wie, co będzie mieć w ustach” budził skojarzenia z wymuszonym stosunkiem oralnym. Dlatego producenta napoju

Wizja repolonizacji się oddala. Apetyt prawicy na media i reklamy rośnie

Wizja repolonizacji się oddala. Apetyt prawicy na media i reklamy rośnie

Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii, wydawcy tygodnika „Sieci”, uważa, że „trzeba zrobić porządek z domami mediowymi, tak jak zrobiono na Węgrzech”; „Sieci” to tygodnik, który spośród wszystkich tytułów prasowych zarabia najwięcej na reklamach

Raport IAB: Reklamy wideo online z największym wzrostem

Raport IAB: Reklamy wideo online z największym wzrostem

Jak wynika z badania AdEx, realizowanego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC, po trzech kwartałach wydatki na reklamę online są większe niż przed rokiem o 147 mln zł, czyli 6 proc. Dla porównania cały rynek reklamy w Polsce według Haitong Banku wzrósł w ub.r. o 1 proc. Choć wciąż dominuje

Ranking reklam roku na YouTubie. Wśród polskich wygrała... piosenka

Ranking reklam roku na YouTubie. Wśród polskich wygrała... piosenka

uwagę kilka kryteriów. To m.in. długość wyświetlania reklamy narzuconej przez portal (czyli serwowanej przed wyświetleniem właściwego filmu, którą można wyłączyć w trakcie emisji), liczba wyświetleń reklamy wrzuconej jako właściwy film (czyli oglądanej przez internautów celowo i dobrowolnie) oraz liczba

YouTube i Facebook dominują na rynku reklamy wideo w sieci. A będą jeszcze więksi

YouTube i Facebook dominują na rynku reklamy wideo w sieci. A będą jeszcze więksi

Dwaj technologiczni giganci, czyli Facebook i YouTube (własność Google’a), są liderami reklamy w sieci. Jak szacuje Europejskie Obserwatorium Audiowizualne, razem kontrolują 56 proc. tego rynku. W najnowszym raporcie EOA można przeczytać, że na internet przypada

Witamy w Polsce bez reklam

„Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach. Ponad połowa reklam w polskich miastach jest nielegalna” – informowaliśmy w ostatnią sobotę, podsumowując raport NIK z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Radomia, Zakopanego i Sieradza. Sprawdźcie Nałęczów... ...poradziła nam

Wrocław nie zasłania zabytków reklamami, ale przy drogach mu nie przeszkadzają

Wrocław nie zasłania zabytków reklamami, ale przy drogach mu nie przeszkadzają

Jednym z największych problemów wizualnych polskich miast są reklamy, często wieszane w sposób dowolny. Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli najlepiej z tym problemem poradzono sobie w dwóch miastach – w Krakowie i we Wrocławiu. Tam z Rynku i obrębu całego Starego Miasta zniknęło wiele

Reklama na Księżycu? Nie ma problemu

Reklama na Księżycu? Nie ma problemu

zdobyła wyróżnienie w konkursie reklamy Złote Orły za raport na temat kryzysu w Polsce, przygotowany dla firmy Millward Brown SMG/KRC. W tym czasie grupa założyła także drugie biuro w Warszawie. – To był dla nas intensywny rok – mówi Wolff. – To wtedy dostrzegliśmy szansę w aplikacjach

Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach

Polskie miasta toną w nielegalnych reklamach

samorządom narzędzia do szczegółowego określania funkcji tych miejsc oraz m.in. zasad umieszczania tam szyldów i reklam (np. w Warszawie park kulturowy obejmuje fragmenty dzielnic Wilanów i Ursynów, m.in. z zespołem przyrodniczo-krajobrazowym, pałacowo-parkowym czy zespołami rezydencjalnymi). Kraków walczy z

Google Chrome zaczyna blokować irytujące reklamy

Google Chrome zaczyna blokować irytujące reklamy

Co ma być blokowane? Na przykład irytujące wielu użytkowników wyskakujące okienka (pop-up), automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem czy reklamy zajmujące większość ekranu. Witryny z niedopuszczalnymi formatami otrzymają ostrzeżenie, że naruszają normy. Jeśli nie rozwiążą problemu w ciągu

Przestraszą, zauważą uśmiech, będą znały twój wiek. Reklamy jak z filmów science fiction

Przestraszą, zauważą uśmiech, będą znały twój wiek. Reklamy jak z filmów science fiction

Cyfrowa reklama zewnętrzna (digital out-of-home advertising) coraz częściej projektowana jest z myślą o wywołaniu interakcji. Na rynkach zachodnich reklamodawcy coraz chętniej wybierają ten kanał promocji swoich produktów i usług. W Polsce to wciąż pieśń przyszłości. Gdy główny bohater &bdquo

Mniej reklam piwa w telewizji. Na ograniczeniu skorzysta internet

Mniej reklam piwa w telewizji. Na ograniczeniu skorzysta internet

W 2018 roku wydano na reklamy piwa w telewizji 112 mln zł, wydawcy internetowi zarobili 50 mln zł; W ciągu ostatnich 16 lat na wszystkich kanałach telewizyjnych wyemitowano 3,8 mln reklam tego trunku;  Ale raczej nie będzie powtórki z puszczeniem oka do widza w kampaniach piwa bezalkoholowego

Coraz więcej reklam w serwisach VOD. Ale wciąż nie są tak irytujące jak w telewizji

Coraz więcej reklam w serwisach VOD. Ale wciąż nie są tak irytujące jak w telewizji

Jeszcze wiosną ub.r. serwisy VOD należące do TVP, Polsatu i TVN  pokazywały ok. 7 minut reklam na godzinę. Obecnie ten wynik jest wyższy i wynosi 9,5 minut. Liczba reklam emitowanych w Player.pl, Ipla.tv oraz TVP.pl zbliża się poziomu największych stacji telewizyjnych. Wypełnienie ustawowego

Wirtualnemedia.pl: "Sieci" i "Gazeta Polska" zarobiły miliony na państwowych reklamach

Wirtualnemedia.pl: "Sieci" i "Gazeta Polska" zarobiły miliony na państwowych reklamach

Analizę przychodów z państwowych reklam prezentuje portal Wirtualnemedia.pl, w oparciu o dane Kantar Media . Wynika z niej, że najwięcej na reklamach państwowych spółek i ministerstw zarobił w okresie od stycznia do lipca tego roku tygodnik „Sieci”. Było to 10,84 mln zł, czyli 3,28

Luksusowe hotele i restauracje polubiły reklamy online. Kto na tym straci?

Luksusowe hotele i restauracje polubiły reklamy online. Kto na tym straci?

W tym roku do internetu trafi 50 proc. nakładów na reklamę luksusowych hoteli, restauracji i klubów z całego świata. Udział całego internetu w globalnych wydatkach reklamowych branży dóbr luksusowych sięgnie w tym roku 33 proc., wobec 30 proc. w 2017 roku – wynika z raportu Luxury

Rosną wydatki na reklamę online w Polsce. Wynoszą już prawie 4 mld zł

Rosną wydatki na reklamę online w Polsce. Wynoszą już prawie 4 mld zł

W roku 2017 reklama cyfrowa w Polsce osiągnęła wartość 3,96 mld zł. A to oznacza wzrost o 9,3 proc. w stosunku do roku wcześniejszego - wynika z najnowszego badania IAB AdEx. Jak podkreślają analitycy kluczowy wpływ na zwiększenie wydatków o 337 mln zł miały reklamy wideo (to 38 proc. tej kwoty

580 mld dol. na globalnym rynku reklamy. Siłą napędową igrzyska i mundial w Rosji

580 mld dol. na globalnym rynku reklamy. Siłą napędową igrzyska i mundial w Rosji

Rynek reklamy w Polsce urośnie w tym roku o 2,3 proc.. Siłą napędową będą wydarzenia sportowe: ostatnie igrzyska olimpijskie w Pjongczangu i mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Reklamodawcy na całym świcie w 2018 r. przeznaczą 40,2 proc. swoich budżetów na działania marketingowe online

Reklama, której nie można usunąć. Sen marketingowca czy rzeczywistość?

Reklama, której nie można usunąć. Sen marketingowca czy rzeczywistość?

Więcej o perspektywach i możliwościach rynku reklamy zewnętrznej możemy przeczytać w raporcie:  Raport Digital Out-of-Home . Jeszcze niedawno sektor reklam out-of-home wydawał się nieco przestarzały. Wszechobecne billboardy szpeciły przestrzeń publiczną i rozpraszały kierowców. Branża

"Facet jedzie na cysternie". Lotos wygrał spór o swoją reklamę

się pod pędzącym samochodem rajdowym i spacerował wśród nieruchomych piłkarzy reprezentacji w piłce nożnej. W finałowej scenie stał na cysternie jadącej w stronę gdańskiej rafinerii. „Facet nie zachowuje zasad bezpieczeństwa” Na to ostatnie ujęcie przyszła skarga do Komisji Etyki Reklamy

Jak youtuberzy sięgają po reklamy z telewizji? Mają więcej niż "5 sposobów na"

50 mln odsłon zdobyły marki promujące się na kanałach największych 15 youtuberów w Polsce w ciągu trzech miesięcy. Co czwarty filmik na tych kanałach zawiera treści reklamowe. Zdecydowanie nie wszystkie są oznaczone jako promocja czy reklama. YouTube staje się coraz poważniejszą konkurencją dla

John Moore nie żyje. Słynny Mikołaj z reklam Coca-Coli miał 86 lat

obrazek, za którym stał grafik Haddon Sundblom. Prawdziwą twarz dał mu właśnie Moore. Reklamy z 2005 i 2006 roku, choć przyniosły mu popularność, nie były jego jedynym sposobem na życie. Moore dorabiał m.in. jako barman i taksówkarz. Rzecznik Coca-Coli powiedział: - Jesteśmy bardzo zasmuceni odejściem

Od algorytmów do sztucznej inteligencji. Trendy w reklamie i marketingu w 2018 roku

krajów o dojrzałych rynkach reklamowych, jak USA, Wielka Brytania czy Australia, gdzie media tradycyjne, jak np. telewizja i reklama zewnętrzna, szybko się cyfryzują. „Media cyfrowe nie są już kanałem, lecz warstwą łączącą wszystkie działania marketingowe i nie powinny być traktowane jako coś

Zenith podwoił prognozę wzrostu reklamy. RODO nie spowoduje spadków

W Polsce trwa dobra koniunktura gospodarcza, która napędza wzrost wydatków na reklamę. To główny powód, dla którego Zenith trzy miesiące od swojej ostatniej analizy  postanowił podnieść prognozę wyników dla naszego kraju. Z 2,3 proc. do 4,8 proc. - Wpłynęły na to spektakularny wzrost PKB w I

Reklamy z czerwoną kartką. Kto najczęściej korzysta z AdBlocka?

. - Poziom blokowania reklam to czerwona kartka dla całej branży marketingu. Użytkownicy mówią nam: nie chcemy agresywnej reklamy - komentuje Mateusz Boczar, szef rozwoju biznesu w Netsprint, który zaprezentował badanie podczas IAB Forum w Warszawie. Firma sprawdziła, w jakich

"Dziś będzie na twarz, skarbie". Kontrowersyjna reklama oburza internautów

kraju i na świecie". Przeciwników "seksizmu w reklamie, internecie, przestrzeni publicznej czy gdziekolwiek indziej" zachęca, by w odwecie zaspamowali konta pocztowe firmy. "Skuteczne odstraszanie potencjalnych klientów i klientek" Na profilu producenta na Facebooku bez trudu

Państwowe spółki nieracjonalnie wydają pieniądze na reklamę w mediach. "Decyduje sympatia polityczna, nie racjonalność wydatków"

W rankingach 10 największych polskich firm tylko trzy są prywatne – nad pozostałymi kontrolę sprawuje państwo, czyli de facto nominanci formacji politycznej, która akurat tworzy rząd. A firmy państwowe dysponują milionowymi budżetami marketingowymi, które wydają na reklamę czy sponsoring w

Polska globalnym liderem w blokowaniu reklam internetowych

Jak wynika z najnowszego raportu autorstwa OnAudience z grupy Cloud Technologies liderami w blokowaniu reklam na świecie są Polacy. Aż 42 proc. odsłon stron www w polskim internecie zostało wygenerowanych właśnie przez użytkowników korzystających z adblockerów. Taka statystyka oznacza duże straty

Co trzeci internauta blokuje wyświetlanie reklam

serwisów utrzymujących się z klasycznej reklamy, ale także dla całej branży marketingowej. "Umowa społeczna", w myśl której użytkownik płacił reklamodawcy swoją uwagą za dostęp do darmowych treści, wyraźnie trzeszczy - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes agencji mediowej MEC. Polskich adblockerów

Sztuczna inteligencja wzmocni kreatywność w reklamie

na końcu jest reklama. A żeby to zrobić, trzeba przyłożyć dużą wagę i narzędzia do budowania doświadczenia pracowników. Marcela ma zautomatyzować wszystkie proste czynności, które nie wymagają szczególnych umiejętności. Jest wiele przykładów firm, które osiągają sukcesy. Najczęściej widać

Mixx Awards & Conference 2017. Jak wykorzystać dane o użytkownikach sieci w sprzedaży i reklamie w internecie?

Reklama powraca do korzeni. Widzę, że jej twórcy potrafią łączyć kreatywność z efektywnością i przedkładają jakość nad ilość. Potrafią też podchodzić do tematów w nowy, nieszablonowy sposób – mówi Patrycja Matul z Facebooka, która odpowiada za usługi finansowe i technologiczne dla

Rada Etyki Reklamy: Spoty Grześków "obraźliwe" i "trywializują więzi rodzinne"

Skargi, które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy, dotyczyły reklamy, w której do dzieci tulących się do ojca matka mówi: "To nie jest wasz tata". Zdaniem skarżących kampania producenta wafelków naruszała dobre obyczaje i była prowadzona bez poczucia społecznej odpowiedzialności

Rośnie rynek reklamy w Polsce. Coraz większe znaczenie internetu

Reklamodawcy w Polsce będą wciąż przeznaczali największe wydatki na telewizję, która obecnie stanowi 52 proc. rynku - 3,6 mld zł. Jednak według prognoz Zenith w tym roku reklama telewizyjna wzrośnie zaledwie o 1,8 proc. "Wpływa na to ostrożność reklamodawców, którzy wobec niepewnej sytuacji

Zakazana reklama: Devil otworzy każdą ci puszkę. "My tylko przedstawiamy piękno kobiecego ciała"

puszkę". "Ta reklama jest seksistowska, a strona, na której jest wyświetlana, nie informuje o pojawieniu się nagości. Poza tym wprowadza w błąd, bo Devil nie otwiera żadnej puszki" - napisał w skardze do Komisji Etyki Reklamy oburzony Polak. Zarzucił twórcom reklamy, że dyskryminują

Piotr Żyła wskoczył do świata reklamy. Zobacz nowy spot

Indywidualny zwycięzca zawodów Pucharu Świata w Oslo i brązowy medalista drużynowych mistrzostw świata Val di Fiemme wskoczył do świata reklamy. Jak podaje Press Piotr Żyła został twarzą marki słonych Paluszków Beskidzkich, której właścicielem jest firma Aksam. Hasłem kampanii jest: "Cokolwiek

Gminy wzdłuż zakopianki nie chcą reklam przy drogach. Większość przyjmie uchwały krajobrazowe i zakaże billboardów

Marszałek małopolski zapowiada, że w ciągu dwóch najbliższych lat z poboczy drogi Kraków – Zakopane znikną krzykliwe reklamy, które zasłaniają widok na Tatry. Pomysł polega na wykorzystaniu ustawy krajobrazowej, a poparło go 11 z 13 gmin leżących wzdłuż trasy na Podhale. Problem jest poważny

Cannes Lions 2015: w polskiej reklamie nic nowego?

tym roku na krótkiej liście znalazło się tylko 36 prac z całego świata, czyli mniej niż 0,1 proc. wszystkich zgłoszeń. Prace, które w tym roku walczą o statuetki za innowacje nie są zwykłymi reklamami. Nierzadko to rozwiązania, które mają szanse zmienić czyjeś życie (jak np. okulary dla

Boska reklama - Ogórek pod szkłem

sprzedaży w pakiecie. Komentatorzy nie są zgodni, czy rozumieć to jako bluźnierstwo czy reklamę nastawioną na przyciągnięcie pątników. Tymczasem ani to, ani to. Tylko towary lepiej schodzą, również do Częstochowy.

Reklama dana na "Słowo". Telemarketer mówi, że kosztuje 300, a przychodzi faktura na tysiąc lub więcej

Zaczyna się tak. Do przedsiębiorcy dzwoni akwizytor spółki Magnes Media (ostatnio też: 24 Emisje). Przedstawia się jako pracownik miesięcznika „Słowo Wrocławian” lub „Słowo” jakiegoś innego miasta (wydawca ma wiele czasopism). Oferuje jedną emisję reklamy prasowo

Polacy na potęgę blokują reklamy. Częściej od nas tylko Grecy

Licząc rok, do roku liczba użytkowników blokujących reklamy na świecie wzrosła o 41 proc. To razem około 198 milionów użytkowników w połowie 2015 roku. Najchętniej rozmaite wtyczki w przeglądarkach instalują mężczyźni w przedziale wiekowym 16-25 lat. To z jednej strony najbardziej świadomi

Usunęli pół miliona tablic, szyldów i billboardów. Poznajcie miasto wolne od reklamy

precyzuje dokładnie, czym jest reklama i gdzie można ją umieszczać. Nie wiadomo też, ile nośników reklamowych stoi nielegalnie, bez zgłoszenia w urzędach gmin. Z tym zjawiskiem starają się walczyć inspektorzy budowlani i konserwatorzy zabytków, ale brakuje im narzędzi. Grzywny za nielegalną reklamę

Jak troll Wojtek zmusił do zdjęcia reklamy banki i dewelopera

Na początku Michał na pewno myślał, że ten jakiś tam Wojtek to zwykły internetowy troll. Tylko ten ton się nie zgadzał. Zbyt spokojny. Że niby wielkoformatowa reklama banku Crédit Agricole na warszawskim placu Konstytucji jest nielegalna. Na to już się Michał zgodzić nie mógł. Pracował dla

Reklamy pod sam korek, czyli jak prawicowe media zarabiają, od kiedy rządzi PiS

mijającego tygodnia. W nawiasach ceny ogłoszeń (na podstawie oficjalnych cenników, do każdej dochodzi 23 proc. VAT). "GP", nr 41. Ostatnia strona - reklama konkursu Orlenu "Nagród pod sam korek" (66 tys. zł); s. 38 - reklama spółki Energa (pół strony, 15 tys. zł); s. 26 - informator

Zarabiać oglądając reklamy: zysk klientów czy piramida finansowa?

Kilka tygodni temu amerykański nadzór finansowy SEC (odpowiednik naszej Komisji Nadzoru Finansowego) zamknął firmę Traffic Monsoon, działającą w kilkunastu krajach "agencję reklamową" obiecującą swoim członkom krociowe zyski w zamian za... oglądanie reklam. Pieniądze straciło również

Rynek polskiej reklamy rośnie o prawie 3 proc.

Według raportu SMG w pierwszej połowie roku większość mediów, z wyjątkiem prasy i reklamy zewnętrznej, odnotowała dodatnią dynamikę przychodów reklamowych. Największy udział w tzw. torcie reklamowym utrzymuje telewizja, do której trafia aż 53 proc. wszystkich wydatków. Wartość rynku telewizyjnego w

Reklamowe granice, czyli pończochy na cmentarzu

gonimy, bywamy dla siebie niemili. Warto się zatrzymać i na chwilę zadumać. Właścicielka Adriana nie zgadza się, że zestawienie żałoby i reklamy produktu jest niestosowne. - Pończochy nie są przecież na pierwszym planie, reklama jest przy okazji. Rajstopy bronią się jakością. Ale dzięki tej kampanii, nie

Heineken pokazuje nową reklamę telewizyjną, a w niej Alicja Bachleda-Curuś

Głównym bohaterem reklamy Heinekena jest mężczyzna, który trafia na imprezy w trzech zakątkach świata - w Wietnamie, Nigerii i Nowym Jorku. W każdym z miejsc spotyka kobiety, z którymi zaczyna tańczyć, ale wkrótce okazuje się, że związane są one z kimś innym. Po serii niepowodzeń, dopiero w Nowym

Lokowanie produktów za 100 mln zł. Reklamodawcy będą wydawać coraz więcej

Autorzy raportu podkreślają, że ubiegłym roku reklamodawcy przeznaczyli na lokowanie produktu i branded content 92,5 mln zł na (kwota netto, po rabatach). Oznacza to, że obie formy stanowią 2,1 proc. wartości rynku reklamy telewizyjnej. Największą częścią są klasyczne reklamy w blokach (91 proc

Google zablokuje reklamy firm pożyczkowych. Firmy są oburzone

Google od 13 lipca nie będą się mogły reklamować firmy, które oferują pożyczki z okresem spłaty krótszym niż 60 dni. Ponadto w Stanach Zjednoczonych zakazane zostaną przez Google reklamy pożyczek o oprocentowaniu wyższym niż 36 proc. Decyzja Google nie oznacza zmian w samym algorytmie wyszukiwania

Reklamy w telewizji w końcu będą ciche? TVP, Polsat, TVN i inni nadawcy podpisują porozumienie

Każdy z nas chyba kojarzy zjawisko, kiedy telewizor włączony nocą zaczyna nagle działać dużo głośniej. Najczęściej emitowane są wówczas reklamy. Gdy nadawany jest ponownie program, telewizor znów cichnie. Jak twierdzi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, konsumenci skarżą się na tego typu praktyki

Zaraza się rozszerza: Reklama Euro pożera Warszawę

Pierwszym przejawem choroby była reklama, którą półtora roku temu wyklejono na wieżowcu Millennium Plaza. Potem nastąpiło kilka miesięcy spokoju, ale wiosną reklama pojawiła się na dawnym hotelu Forum. "To wydarzenie jednorazowe, związane z Euro" - zapewniał, jakby ze wstydem, operator

Rośnie rynek reklamy. Napędzają go farmacja i handel

Jak wynika z raportu SMG w 2015 r. najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora żywność, który przeznaczył na reklamę więcej o 121,7 mln zł (wzrost o 16,3 proc.). W okresie od stycznia do grudnia producenci farmaceutyków wydali na reklamę o blisko 87,8 mln więcej niż w

Rynek reklamy telewizyjnej rośnie. "Wielka czwórka" się cieszy

W trzecim kwartale wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6,4 proc.. Dla porównania w pierwszym kwartale wzrost ten wyniósł 3,7 proc., a w drugim 3 proc. W trzecim kwartale na dodatnią dynamikę najsilniej wpłynął wzrost nakładów na reklamę telewizyjną branży farmaceutycznej - o 8,4 proc., a także

Polski rynek mediów i rozrywki rośnie. W 2022 r. będzie wart 13,4 mld dol.

Największe stacje telewizyjne będą tracić reklamy. Ich kosztem będzie rosła reklama w serwisach streamingowych. Wyhamują spadki na rynku dzienników.   PwC właśnie zaprezentowało swój doroczny raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022&rdquo

Rynek reklamy rośnie o 4 proc. Najszybciej rozwija się internet

. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 48,5 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 8,1 proc.). W pierwszym półroczu analitycy SMG odnotowali przede wszystkim wzrost wydatków na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych, w dalszej kolejności rosły budżety

Jeszcze więcej psich kup przed wejściem... Reklama szczera i skuteczna? Rozmowa z Erikiem Kesselsem z agencji KesselsKramer

reklamie od 25 lat, ale jednocześnie nienawidzę reklam, jak wielu ludzi. Na szczęście w swojej firmie nie muszę robić wszystkiego, więc nie muszę też robić takich reklam. Wydaliśmy też książkę „Advertising for People Who Don’t Like Advertising” („Reklama dla ludzi, którzy nie lubią

Goła baba na tle Tatr nie do ruszenia. Dlaczego władze gmin nie walczą ze szpetnymi reklamami przy drogach?

Kluby go-go, autokomis z myjnią i warsztatem samochodowym, lody tradycyjne, sauny i kominki, skórzana odzież i używana, pokoje do wynajęcia, okna dachowe, kino 7D, tania kiełbasa czy blachodachówka - takie reklamy szpecą zakopiankę - trasę łączącą Kraków z Zakopanem. Stawiane na różne sposoby - na

Haitong Bank: w 2018 r. czeka nas ożywienie na rynku reklamy

Dawniej rynek reklamy wyprzedzał PKB. Gdy gospodarka w Polsce rosła o 3-4 proc., wydatki na reklamę szły w górę co najmniej o 4 proc.; teraz PKB rośnie o ponad 4 proc., a rynek reklamowy tylko o 1 proc.; ten rok ma przynieść ożywienie za sprawą dobrej koniunktury gospodarczej i

Reklamy w wersji papierowej i elektronicznej zaczynają kosztować tyle samo

Zdaniem przedstawicieli brytyjskiego rynku reklamowego podpisane porozumienie, którego efektem jest podniesienie cen reklam gazety w wersji mobilnej, to przełomowy moment w branży. Do tej pory ceny reklam wersji cyfrowych były sporo niższe - zauważa serwis "Press Gazette". Podniesienie

"Z reklamami w mieście trzeba rozsądnie". "Pracownia miast" Kielce o ustawie krajobrazowej

MARCIN SZTANDERA: Co ustawa krajobrazowa zmieni w takim mieście jak Kielce? ARTUR HAJDOROWICZ: Kielce są miastem pięknie położnym, ale od lat spotykam się z zarzutami, że nic nie robimy, żeby uporządkować reklamy, że jest gorzej niż w innych miastach. Powód jest prosty: brakowało nam do tego

Konferencja Mindshare Huddle for Good. Trzeba zasłużyć na uznanie konsumentów

i Paulina Sobieszek z Mindshare Polska otworzyli wydarzenie. Podczas konferencji poruszono temat reklamy i jej postrzegania przez konsumentów. Pod dość prowokacyjnym tytułem: "Nie lubię, nie oglądam, denerwuje mnie", Karolina Chołuj i Ludmiła Lib z Mindshare Polska przedstawiły rolę i

Ministerstwo kultury chce ograniczyć liczbę reklam w telewizji. Ile powinno być reklam w mediach publicznych?

Firma, która wygra konkurs, będzie odpowiedzialna m.in. za analizę przychodów z reklam stacji publicznych i komercyjnych w ciągu ostatnich pięciu lat i plan ich ograniczenia w mediach publicznych na co najmniej trzy lata. KRRiT pisze wprost, że analiza ma wziąć pod uwagę wprowadzenie powszechnej

Pytamy o reklamy z gender

Przeczytaj: Co się stało z mężczyznami w polskich reklamach? Sprzątają, wieszają pranie... Zapytałam o to czworo uczonych (2 kobiety i 2 mężczyzn) zajmujących się społeczeństwem. Zadałam im dwa pytania: 1. Dlaczego autorzy tych reklam zdecydowali się na przełamanie stereotypów i pokazują

Uchwała krajobrazowa odsłoni Gdańsk. Nareszcie! Ale nie wszyscy są z tego zadowoleni

Jest gotowa gdańska uchwała krajobrazowa. Dzięki niej w mieście ma być mniej reklam, a te, które zostaną, będą bardziej estetyczne. Starania o uczynienie miasta przyjemnym dla oka trwają od 2015 r. Wtedy to radni przystąpili do sporządzenia uchwały. W ostatnich miesiącach miejscy aktywiści

Najbardziej skuteczne reklamy - Effie Awards rozdane

fanpage Serca i Rozumu na Facebooku ma ponad 2,1 mln fanów. I jest najpopularniejszym fanpagem na polskim Facebooku. A najpopularniejsza reklama z ich udziałem ma na YouTube 2 miliony odtworzeń. I właśnie za tę długotrwałą kampanię nagrodzone zostały agencje: Publicis, MEC i Lemon Sky. Za kampanię z

Reklamodawcy mają kłopot z Facebookiem. Adidas i Radisson chcą zmniejszyć wydatki w serwisie

Frustracja Adidasa wynika ze zbyt małej ilości danych na temat przebiegu kampanii, dostarczanych przez Facebooka - informuje branżowy serwis Digiday. Jego anonimowe źródła twierdzą, że firma nie może na ich podstawie zweryfikować skuteczności reklam. Firmy twierdzą, że szczególnie doskwiera im brak

Najpierw Google, teraz Amazon. Komisja Europejska przygląda się gigantom [CZYTNIK]

trzecie miejsce na amerykańskim rynku sprzedaży reklam cyfrowych. Firma badawcza eMarketer szacuje, że gigant rynku handlu przeskoczy zarówno Oath (Verizon), jak i Microsoft. Zgodnie z najnowszą prognozą eMarketera koncern Jeffa Bezosa osiągnie przychody z reklam na poziomie 4,6 mld dol. To 4 proc. tego

Kontrowersyjna reklama Nivea. Nastraszyli pasażerów na lotnisku

oświadczeniu pisze, że "wszyscy wrócili do domu szczęśliwi". Ta nietypowa reklama dezodorantów z serii "Stress Protect" została zrealizowana w formule ukrytej kamery. Koncern Beiersdorf, do którego należy Nivea, zaznacza, że bohaterowie reklamówki to nie aktorzy, ale przypadkowi przechodnie

Czy reklama z odmłodzoną Photoshopem Diane Keaton powinna być zakazana? Jestem za

. Brytyjski rzecznik prasowy L'Oréal tłumaczy, że spot został przygotowany przez Amerykanów. W Anglii taka odmłodzona Keaton, by nie przeszła. L'Oréal ma już za sobą przykre doświadczenia z zakazem ich reklam. Dwa lata temu urząd ds. standardów w reklamie Wielkiej Brytanii (Advertising Standards

"Tato, jestem gejem!". Unilever wycofuje kontrowersyjną reklamę margaryny

serce". Obok serduszko z nazwą produkowanej przez Unilever margaryny, którą producent od dawna reklamuje jako zdrową dla serca. Teraz po protestach organizacji broniących praw osób homoseksualnych firma gęsto się tłumaczy. "Ta reklama została przygotowana przez zewnętrzną agencję reklamową w

Wpadka wizerunkowa LPP? "Reklamy seksualizują dzieci"

twarzy. Wyjątkowo prowokacyjna reklama zilustrowana jest hasłem "Every Sound Makes Music", czyli "Każdy dźwięk tworzy muzykę". Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane

To nie jest telewizja dla starszych widzów. Mówi: Leczcie się i jedzcie

"siwa" (grey), ale dziś obowiązują określenia "posrebrzona" czy "srebrna" (silver). Mimo to w reklamach marek ta grupa czuje się coraz częściej pomijana. Raczej przeżyć, niż żyć Posrebrzeni uważają, że reklamy ukazują ich w sztucznych sytuacjach (54 proc

Kaufland dyskryminuje w reklamie. "Mama chce mieć czyste sumienie"

Skarga konsumenta dotyczy emitowanej w ubiegłym roku radiowej reklamy sieci Kaufland, w której syn pyta ojca: : "Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?", na co ojciec odpowiada: "Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie". - Spot reklamowy sieci marketów

Facebook wyciąga rękę po pieniądze koncernów w Polsce

więcej. Jak wynikało z badania AdEx (IAB Polska), rynek reklamy cyfrowej wzrósł w Polsce w 2017 roku o prawie 10 proc. Wyniósł 3,96 mld zł. Już wówczas analitycy zauważyli, że 72 proc. wartości, o którą zwiększył się rynek, popłynęło do globalnych graczy (jak np. Facebook i Google). Jednocześnie relacje

Dzień Dziecka w sklepie i przed TV. Producenci wiedzą, jak skłonić dzieci, by namawiały nas na wydawanie pieniędzy

Od reklam nie ma ucieczki – na kontakt z nią jesteśmy narażeni prawie zawsze i prawie wszędzie i wszyscy jej ulegamy. Dzieci są bardziej bezbronne wobec niej, bo też mają mniej rozwinięte krytyczne myślenie, a czasem zwyczajnie… nie rozpoznają, że to, co właśnie oglądają, to właśnie

Amerykański żołnierz przytula kobietę w nikabie. Tak wygląda reklama specyfików przeciw chrapaniu

Kampania reklamowa podobno została zainspirowana życiem prawdziwego weterana - Jamie Suttona oraz jego żony Aleah. Twórcy billboardu w filmie z planu zdjęciowego przekonywali, że pokazując to małżeństwo w swoich reklamach, chcą promować różnorodność. Para pojawiła się na plakatach z hasłem "

Reklamy w Spotify coraz bardziej wścibskie. "Sponsorzy chwil"

- Muzyka potrafi być pośrednikiem w tak wielu sprawach - mówi Jeff Levick, szef marketingu i sprzedaży Spotify. Teraz stanie się pośrednikiem reklamodawców, którzy będą "sponsorami chwil" w naszym życiu. Od ponad pół roku największy serwis muzyczny na świecie zależy od reklamy

W 2017 r. drastycznie spadną przychody TVP z reklam

. Wtedy TVP dostanie z reklam w 2017 r. ok. 800 mln zł. To oznacza spadek o 100 mln zł, czyli równowartość aż jednej trzeciej rocznych wpływów TVP z tytułu abonamentu. Za te 100 mln zł TVP mogłaby np. wyprodukować kilka seriali lub kupić prawa do transmisji dużego wydarzenia sportowego. - Skłonność

Ile firmy wydają na reklamę w Polsce? Rynek rośnie

wydatków na reklamę w telewizji, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej - mówi Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group. Zdaniem analityków tego domu mediowego wartość wydatków na reklamę telewizyjną w Polsce wzrośnie w tym roku o 2,1 proc. Telewizja ma za sobą udany pierwszy kwartał, jednak

Boskie reklamy. Jak Kościół promuje się na billboardach, w autobusach i na YouTubie

odwrócił, może nawet obraził. Nic bardziej mylnego! Gdziekolwiek jesteśmy, cokolwiek złego się dzieje, Bóg jest, czeka - podkreśla. Z Facebooka prosto do Kościoła Kościelne reklamy w tramwajach i autobusach to nie nowość. W 2011 roku przed Wielkanocą katecheza w kościele przy ul. Żeromskiego była

LOT z reklamą wafelków Grześki na samolocie. Inni też się tak reklamują

Samolot w nową reklamę wafli Grześki został oklejony w nocy z 27 na 28 maja. Tuż po zakończeniu prac, 28 maja, wykonał pierwszy rejs do Odessy o godz. 14.30. - Maszyna w grześkowych barwach będzie latała przez najbliższe sześć miesięcy, wykonując operacje na trasach krajowych i europejskich w

Montevideo odsłoni Tatry z "szyldozy"? Projekt, jakiego jeszcze nie było

zabudowa tworzy pierzeję) był całkowity zakaz ustawiania reklam, a szyldy i mała architektura podlegały rygorystycznym regulacjom. – Poza tym obszarem wszystko może zostać po staremu. Kary za nielegalne reklamy bądź niedostosowane szyldy w pasie „zakopianki” będą naliczane według stawek

Wyświetlacz zamiast ulotki. Patent na szybkie reklamy

złotych czasach reklamy i marketingu, właśnie założył z byłym współpracownikiem Darkiem Sobczakiem firmę digital signage Nanovo. Zatrudnili ludzi i przez rok opowiadali w korporacjach, dlaczego ekrany się opłacają. Słuchano ich z uwagą. Ale konkretnych umów nie było. - My edukowaliśmy rynek, a naszymi

Reklama na kaszel palacza. Lekarze są oburzeni

"Pacjenci stosujący Detusan przestają uskarżać się na ataki kaszlu zarówno rano, jak i w ciągu dnia" - mówi w reklamie Adam Końca. To praktykujący lekarz, chirurg z Siedlec. Zachęca: "Uwolnij się od kaszlu palacza!". Jak informuje ulotka lek "zmniejsza częstotliwość odruchu

Reklama Old Spice dyskryminuje pracujących mężczyzn

Wielokrotnie nagradzaną (m.in. nagrodą Emmy) reklamę Old Spice'a, w której model Isaiah Mustafa odgrywa rolę idealnego mężczyzny, zaskarżył do Rady Etyki Reklamy zdenerwowany telewidz. O sprawie napisał branżowy portal Mediarun. "Jestem zniesmaczony reklamą Old Spice, która ukazuje dobrze

Czas na zmianę. "Pani Vizir" żegna się z Zygmuntem Chajzerem

Na plan reklamy Vizira w RPA zjechało kilkadziesiąt gwiazd promujących markę na całym świecie. Wśród nich tylko trzech mężczyzn. Jeden z nich – Zygmunt Chajzer – właśnie zakończył po 14 latach współpracę z produkującym proszek gigantem Procter & Gamble. Bo „Pani Vizir” się

Pepsi przeprasza za rasistowską reklamę napoju i usuwa ją z internetu

Autorem kontrowersyjnej reklamy jest Tyler, The Creator (Tyler, Stwórca), współzałożyciel alternatywnej grupy hiphopowej Odd Future , której członkowie wystąpili w klipie. Bohaterem spotu, który można wciąż obejrzeć na prywatnych kanałach na YouTubie, jest koza o imieniu Felicia. W pierwszej

Pierwsze reklamy w Magazynie Gazety Wyborczej. Lata 1993-1996

  Z okazji wydania tysięcznego numeru Dużego Formatu przedstawiamy reklamy, które były publikowane w Magazynie Gazety Wyborczej ( bo taką nazwę nosił Duży Format w latach 1993-2004 ) . Po 20 latach wydają się nam zabawne i absurdalne. Pokazują czasy, w których żyliśmy i nieporadne początki

Facebook i Google - władcy absolutni reklamy

Autorzy badania ogłoszonego pod koniec ubiegłego roku obliczyli, że reklamy rozpowszechniane w sieci przyniosły 209 mld dol., tj. o 31 mld więcej niż te proponowane przez stacje telewizyjne. W opinii specjalistów jest to trend nieodwracalny. Niesłabnący apetyt Jedno wiadomo na pewno – zbijają

Pogromca reklam z Poznania nie będzie już biegał z sekatorem

Tomasz Genow, student filozofii i historii sztuki, dostał zarzut kradzieży, bo policja nakryła go, gdy w środku nocy z sekatorem w ręku usuwał banery sklepu meblowego. Reklamy, jak sprawdził student, wisiały nielegalnie. Właściciele sklepu powiesili je na własnym ogrodzeniu, ale nie zapytali o

Axe, Microsoft, Budweiser - zobacz dziewięć najciekawszych reklam SuperBowl

reklamodawcy, którzy na ten czas zawsze szykują specjalne kampanie. To droga zabawa - spot o długości raptem trzydziestu sekund kosztował w tym roku aż 4 mln dol. - tak, 130 tys. za jedną sekundę! W ostatnich pięciu latach najwięcej, bo aż 145 mln dol., na reklamy w czasie SuperBowl wydał gigant browarniczy

Czy pomysłowa reklama idzie w parze z pieniędzmi? Dane z Cannes Lions 2014

Lazurowego Wybrzeża przywożą Chińczycy czy Hindusi. Większe budżety reklamowe pozwalają agencjom i ich klientom produkować reklamę lepszą technicznie, a nierzadko także bardziej pomysłową. Weźmy obsypaną w tym roku nagrodami kampanię "Strach na wróble", którą Creative Artists Agency przygotowała

Telewizyjna wojna desperatów. Banki zwiększyły budżety na reklamy pożyczek

Ostatnio w telewizji reklamuje się wyłącznie szybkie pożyczki gotówkowe. Nie ma prawie reklam kredytów hipotecznych, mało jest tych zachęcających do założenia konta, niewiele pieniędzy banki wydają na reklamowanie lokat. Banki próbują ożywić już tylko sprzedaż kredytów gotówkowych jako najbardziej

Dochody z prowizji im już nie wystarczają? Banki zamęczają reklamami

Banki mają różne pomysły na zarabianie pieniędzy. Jedne są mniej, inne bardziej kontrowersyjne, ale w tej dziedzinie na czoło ostatnio - przynajmniej zdaniem niektórych klientów - wysuwa się Alior Bank, który znienacka atakuje swoich klientów... reklamami internetowymi. I to zaraz po zalogowaniu

Analiza wydatków reklamowych w spółkach skarbu państwa. Zobacz, kto zyskuje, kto traci

rosną wpływy TVP, Polskiego Radia oraz mediów prawicowych; na dobrej zmianie korzysta również "Super Express"; spółki skarbu państwa omijają Agorę (wydawca "Gazety Wyborczej"); Lotos w 2017 r. nie wydał ani złotówki na reklamę w TVN 24. Analiza wydatków

Będą kary za bankowe reklamy? UOKiK na tropie

Zagrożone dotkliwymi karami finansowymi są: Alior Bank (reklamował w telewizji "Gwarancję najniższej raty"), Bank Gospodarki Żywnościowej (wycofana już kampania reklamowa pt. "Orzech odsetkowy"), Eurobank (reklamy z Piotrem Adamczykiem pod hasłem "Warto sprawdzić jakość i

reklama

z Rękodzielnika z 1914 roku
Coca-cola, 1900Reklama (z łac. reclamo, reclamare) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).Reklama przybiera różną postać - od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie

więcej o reklama na pl.wikipedia.org