rafaela santi

Agnieszka Kowalska

Luksus na wystawie w Muzeum Narodowym

Luksus na wystawie w Muzeum Narodowym

Renesansowe talerze, wazy, naczynia do chłodzenia napojów zdobione scenami z malarstwa Rafaela Santi zobaczymy na wystawie w Muzeum Narodowym. Wernisaż dziś wieczorem.

Muzeum Narodowe w Warszawie. Pożegnanie wystawy z dziełami Rafaela i Tycjana

Mamy ostatnią szansę, by w Muzeum Narodowym w Warszawie zobaczyć wystawę "Brescia. Renesans na północy Włoch". Jej ozdobą są obrazy Rafaela, Tintoretta i Tycjana.

La Fornarina, tajemnica Rafaela

Była piękną kobietą. Tylko tyle wystarczy wiedzieć - napisał o muzie Rafaela, wielkiego malarza włoskiego renesansu, XIX-wieczny pisarz Gustaw Flaubert. I rzeczywiście tyle musi nam wystarczyć, bo do dziś o La Fornarinie nie udało się nic więcej dowiedzieć.

Historia kolekcji książąt Czartoryskich

Historia kolekcji książąt Czartoryskich

rozmaitej wartości znalazły się trzy arcydzieła: „Dama z gronostajem” Leonarda da Vinci, „Portret młodzieńca” Rafaela Santi i „Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem” Rembrandta van Rijna. 1831. Po upadku powstania listopadowego i konfiskacie dóbr Czartoryskich losy

Na tropie skarbów. Co cennego ukryto na Dolnym Śląsku?

Na tropie skarbów. Co cennego ukryto na Dolnym Śląsku?

podczerwieni odkryto niewidoczne gołym okiem wrocławskie znaki własnościowe. W lutym obraz wrócił do wrocławskiego Muzeum Narodowego. "Portret młodzieńca" Rafaela Santi to obraz, który jest symbolem wszystkich zagrabionych w Polsce dzieł sztuki. Budził silne emocje zarówno wśród polskich powojennych

Pałac na każdą kieszeń

Pałac na każdą kieszeń

pozytywne. Podkarpacki Pałac Sieniawa to miejsce, z którego w czasie wojny Niemcy zrabowali najcenniejsze obrazy z kolekcji książąt Czartoryskich, prawdziwe perły polskich zbiorów malarstwa. Słynnego "Portretu młodzieńca" Rafaela Santi nie udało się odnaleźć do dziś. Z kolei Pałac Polanka w

Arystokraci biją się o damę

Arystokraci biją się o damę

Stefana Czarnieckiego. I najcenniejsze obrazy, jakie kiedykolwiek były w polskich kolekcjach: "Portret młodzieńca" Rafaela Santi (nie wrócił do Krakowa po II wojnie), "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci i płótno Rembrandta. Nahajka Chmielnickiego, hamak Sobieskiego Przez cztery

Ta Noc Muzeów będzie rekordowa. Zobacz przewodnik

Ta Noc Muzeów będzie rekordowa. Zobacz przewodnik

fajansowych, których dekoracje nawiązują do sztuki Rafaela Santi. W godz. 20, 21.30, 23 po wystawie oprowadza komisarz wystawy Ewa Katarzyna Świetlicka. W Muzeum Powstania oprócz oglądania wystaw możemy wziąć udział w grze miejskiej "Widma architektury w Noc Muzeów II" - gra poprowadzi nas śladami

Historia - wymagania na nowy egzamin gimnazjalny

Historia - wymagania na nowy egzamin gimnazjalny

) charakteryzuje największe osiągnięcia: Leonarda da Vinci, Michała Anioła, Rafaela Santi, Erazma z Rotterdamu, Mikołaja Kopernika i Galileusza; 3) ocenia rolę druku dla upowszechniania idei renesansu oraz rozwoju cywilizacji europejskiej. 18. Rozłam w Kościele zachodnim. Uczeń: 1) wymienia czynniki, które

Rzymska Komedia, Raj, Pieśń XXVIII

Rzymska Komedia, Raj, Pieśń XXVIII

absydzie bazyliki Santi Apostoli - "Wniebowstąpienie", czyli Chrystus błogosławiący nam w otoczeniu aniołów, które rzuciło na kolana artystów współczesnych mu i późniejszych, z Michałem Aniołem i Rafaelem na czele, i powala do dziś, choć to wielkie wrażenie sprzed 500 lat trzeba nam pozbierać z

Młodzieniec przecudnej urody, od świata ukryty

okolicznościach kupuje wtedy "Damę z gronostajem" Leonarda, w Wenecji zaś od rodu Giustinianich nabywa "Portret młodzieńca" Rafaela Santi. Młodzieniec ucieka przed oręża szczękiem Księżna Izabela najcenniejsze obrazy swej kolekcji, w tym oba dzieła kupione we Włoszech przez Adama Jerzego oraz

Dwóch panów bije się o jedną damę

zawisły w Domu Gotyckim najcenniejsze obrazy, jakie kiedykolwiek były w polskich kolekcjach: "Portret młodzieńca" Rafaela Santi, "Dama z gronostajem" Leonarda i płótno Rembrandta. Podczas powstania listopadowego syn Izabeli, ks. Adam Jerzy Czartoryski, został prezesem Rządu Narodowego

Beatyfikacja w czwartej stolicy Polski

Beatyfikacja w czwartej stolicy Polski

zadanie Donato Bramantemu. Zaprojektował on świątynię na planie centralnym krzyża greckiego z kopułą nad przecięciem naw. Po śmierci Bramantego (1514) budowę kontynuował Rafael Santi wraz z pomocnikiem Bramantego - Giulianem da Sangallo, a po jego śmierci (1516) Antoniem da Sangallo. Rafael