lot błędów

sprawdź też:

błędów

PAP

Raport o błędach kontrolerów lotów ze Smoleńska

Raport o błędach kontrolerów lotów ze Smoleńska

Brak samodzielności, unikanie odpowiedzialności, brak decyzji o konieczności zamknięcia lotniska z uwagi na złą pogodę i błędy w precyzyjnym naprowadzaniu Tu-154 - tak raport Millera ocenia pracę kontrolerów lotów ze Smoleńska.

Kancelaria premiera: za błędy w organizacji lotów do Smoleńska odpowiada nie człowiek, a procedury

Do Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga dotarła odpowiedź z kancelarii premiera na pismo w sprawie błędów przy planowaniu i organizacji lotów do Smoleńska w 2010 roku.

"Książki. Magazyn do Czytania"

"Książki. Magazyn do Czytania"

B. szef szkolenia LOT: Kardynalne błędy załogi

B. szef szkolenia LOT: Kardynalne błędy załogi

Kapitan Jerzy Grzędzielski, emerytowany pilot, szef szkolenia PLL LOT mówi "Gazecie Wyborczej": - Jako kapitan z 40 letnim stażem, który wylatał 25 tys. godzin dostałem gęsiej skórki słuchając tej konferencji. Podano tam nową informację, że przy podejściu do lądowania, na wysokości

Kara w Ryanairze za niestawienie się na lot? To błąd w tłumaczeniu

Kara w Ryanairze za niestawienie się na lot? To błąd w tłumaczeniu

Prawdopodobnie niewielu pasażerów czyta warunki podróży podczas rezerwowania biletów lotniczych. Pewnie dlatego nikt nie zwrócił uwagi na dziwny punkt w regulaminie Ryanaira. Jak jednak pisze nasza czytelniczka, największy tani przewoźnik w Europie zawarł w nim opłatę za... niestawienie się na lot

Błędy w organizacji lotu Tu-154 poznamy za pół roku

Błędy w organizacji lotu Tu-154 poznamy za pół roku

zaniedbań cywilów przy przygotowaniu obu lotów do Smoleńska w 2010 r. - delegacji premiera Donalda Tuska oraz prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Prokuratorzy sprawdzają, czy wszystkich obowiązków dopełniły cywilne instytucje: kancelarie prezydenta i premiera, MON, MSZ i BOR. Już dziś sprawa liczy 67 tomów, a w

W śledztwie po katastrofie w Topolowie m.in. wątek dot. paliwa

tygodniach postępowania, prokuratorzy ułożyli ostatnio dalszy jego plan - do końca września. Śledztwo nadal będzie prowadzone w trzech głównych wersjach. Uwzględniają one możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji i kontroli lotu. Pierwsza z nich dotyczy przede

Zróbmy sobie drona, czyli przyszłość lotnictwa

Zróbmy sobie drona, czyli przyszłość lotnictwa

pilotowanych przez człowieka? - Moim zdaniem większa rewolucja może nastąpić w lotnictwie cywilnym, gdy systemy elektroniczne zastąpią pilotów i samolot będzie kierowany z ziemi. To tylko kwestia psychologiczna, nie wiem, jak zareagują na to pasażerowie. Moim zdaniem takie loty będą bezpieczniejsze, bo

Duda: jestem wstrząśnięty, że piloci byli tak fatalnie przygotowani

tak fatalnie był realizowany proces przygotowania pilotów. Oszałamiające (są) działania strony rosyjskiej polegające na wprowadzaniu w błąd pilotów, gdzie cały czas byli informowani, że są na kursie i na ścieżce. Sprawą jasną jest, że zbliżająca się do lotniska załoga samolotu ufa kontrolerom lotu. Te

Cztery wersje katastrofy

Cztery wersje katastrofy

procedurami" - podkreśla prokuratura. Doposażony został w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne. "Na podstawie dotychczasowych ustaleń nie ma powodów do kwestionowania rzetelności tego remontu" - czytamy.Piloci nie zaniedbali też procedur przygotowania samolotu do lotu, a ten lot miał

Rosyjskiego Superjeta rozbił komputer pokładowy?

;Moskiewsakim Komsomolcu" w rozmowie z "Gazetą" powiedziała, że pilot Superjeta-100 nie mógł popełnić takiego błędu i wykonać tak głupiego samobójczego manewru. Aleksandr Jabłoncew, główny oblatywacz koncernu Suchoj, który jako pierwszy podniósł w powietrze maszynę tego typu, a potem uczestniczył

Rosyjscy eksperci: Pilot szukał ziemi wzrokiem

Rosyjscy eksperci: Pilot szukał ziemi wzrokiem

"nieprecyzyjnym". Strzałka radiokompasu stale drga. Tam, gdzie działa precyzyjny system naprowadzania na pas, wskaźniki wskazują pilotom właściwy kurs i właściwą wysokość lotu, jaką powinien zachować w danym miejscu. W przypadku lotniska w Smoleńsku załoga kontroluje wysokość, obserwując inne

Drugi polski tupolew omal się nie rozbił. Pułk chce utajnić raport

Drugi polski tupolew omal się nie rozbił. Pułk chce utajnić raport

doszło tylko dlatego, że technik pokładowy wykazał się refleksem. - Co z podwoziem?! - krzyknął tuż po błędzie instruktora. Dopiero wtedy instruktor przestawił klapy i zwiększył siłę nośną maszyny.Sprawa wyszła na jaw jeszcze tego samego dnia, po przeglądzie rejestratora lotów, który zapisał efekty błędu

Prokuratura ujawnia cztery hipotezy katastrofy

Prokuratura ujawnia cztery hipotezy katastrofy

zabezpieczenie 122 nośników danych, a to telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych i laptopów należące do ofiar, celem ujawnienia i odtworzenia treści zapisów ewentualnych rozmów, zdjęć, smsów obejmującego czas krytycznego lotu. Konieczne też będą badania o możliwym wpływie tych przedmiotów na prace

Zawinili ludzie, nie samolot

- komentuje ujawnione informacje Tomasz Hypki. - Choć uważam, że i tak nie wyjaśnia on wszystkiego. Za mało wiemy o samej końcowej fazie lotu, za to skoncentrowano się na błędach proceduralnych.CASA 295-M o numerze 019 rozbiła się o godz. 19.07 23 stycznia. Samolot po raz drugi podchodził do lądowania na

CASA: jeden akt oskarżenia

CASA: jeden akt oskarżenia

Samolot rozbił się 23 stycznia 2008 r. w Mirosławcu w Zachodniopomorskiem, 1,3 km od początku pasa startowego wojskowego lotniska. Samolot rozwoził uczestników warszawskiej konferencji o bezpieczeństwie lotów. Zginęło 20 wojskowych: czteroosobowa załoga i 16 pasażerów.Prokuratura wojskowa w

"Nasz Dziennik": Komisja przesadziła z klapami

mówili w czasie lotu: że nie byli pewni tego, że wylądują, twierdzi nie wymieniony z nazwiska były pilot specpułku, który spędził wiele godzin w lewym fotelu dowódcy na Tu-154M. Ocenia on, że klapy ustawione na 36 stopni dają większą gwarancję odejścia na drugie zajście. Są mniejsze opory i samolot

Raport to kawał solidnej roboty

Raport to kawał solidnej roboty

sekwencję. Widać, że pod koniec lotu załoga Tu-154 po prostu się pogubiła, służby naziemne nie potrafiły jej pomóc, pewnie sobie nawet nie zdawały sprawy, że coś w powietrzu idzie nie tak. W podjęciu niewłaściwych decyzji nie pomagała na pewno obecność dowódcy sił powietrznych w kabinie pilotów oraz

Katastrofa rządowego śmigłowca: MON ujawnił tylko część prawdy

Katastrofa rządowego śmigłowca: MON ujawnił tylko część prawdy

MON ujawnił tylko część prawdy o feralnym grudniowym locie śmigłowca Mi-8 z premierem na pokładzie. Z raportu po wypadku wynika, że w trakcie lotu załoga popełniła błędy kompromitujące system szkolenia w rządowym 36. pułku lotnictwa. "Gazeta" dotarła do opinii części członków Komisji

Nie chcę dopłacać do LOT-u

Nie chcę dopłacać do LOT-u

Dlaczego strategia spółki musi być akceptowana przez ministra? Ponieważ pełni on funkcję właściciela i odpowiada za sukcesy, a częściej za porażki LOT-u.Potem wszystko zaczyna się od początku. Zarząd, który kreślił świetlane plany rozwoju LOT-u, zakupu nowych samolotów, otwarcia nowych połączeń, a

Zmiany w LOT: rejsy na Karaiby i do Afryki ukryte w czarterach

Zmiany w LOT: rejsy na Karaiby i do Afryki ukryte w czarterach

pojawiły się zupełnie nowe, egzotyczne kierunki.- Na zdjęciu prezentującym naszą siatkę połączeń nie ma błędu. Pomysł, koncepcja i część realizacji kampanii powstały w dziale marketingu LOT-u - czytamy w e-mailu od biura prasowego.Czy w takim razie klienci mogą pakować walizki i kupować bilety na te

LOT wznoszący czy koszący?

LOT wznoszący czy koszący?

zł pomocy. To nie jest możliwe bez zgody Komisji Europejskiej, która do 20 czerwca musi zobaczyć dobry plan naprawczy. Rząd konsultuje plan dla LOT-u z Brukselą, nie chcąc popełnić błędów innych - ponad rok temu upadł Malev, bo musiał zwrócić dofinansowanie od węgierskiego rządu udzielone mu bez

Maciej Lasek o Smoleńskim sondażu "Wyborczej": Najważniejsze jest to, że zamach i spisek są dopiero na ostatnim miejscu

Maciej Lasek o Smoleńskim sondażu "Wyborczej": Najważniejsze jest to, że zamach i spisek są dopiero na ostatnim miejscu

Odpowiedzi, które otrzymały najwięcej wskazań, to naciski na pilotów, ich błędy oraz błędy kontrolerów lotu, a także ogólny bałagan w instytucjach odpowiedzialnych za lot. Wskazuje to jednoznacznie na odrzucenie przez ankietowanych nieracjonalnych teorii okołozamachowych. Dla naszego zespołu

Sebastian Mikosz ponownie prezesem LOT-u

się on na liście pięciu kandydatów przesłuchiwanych w poniedziałek. Dopiero po interwencji resortu rada nadzorcza LOT zaprosiła go na rozmowę na środę na godzinę 13. Dlaczego rada nadzorcza początkowo nie wybrała Mikosza wśród kandydatów? - Rada zrobiła błąd. Mikosz był na liście, ale jego kandydatura

Problemy LOT-u: Wszyscy złożymy się na Dreamlinera

Transportowej na Uniwersytecie Gdańskim, zakup dreamlinerów był błędem, bo LOT nigdy nie będzie w stanie konkurować na dalekich trasach z Lufthansą czy Air France. Z drugiej strony linie lotnicze zarabiają najwięcej na klasie biznes właśnie w lotach długodystansowych.Na pomoc dla LOT musi się zgodzić Komisja

To lewy silnik. Eksperci o przyczynie katastrofy w Topolowie

: awaria maszyny, błąd pilota i błąd przy organizacji lotu - mówi Tomasz Ozimek, rzecznik prasowy częstochowskiej prokuratury okręgowej. - Np. czy nie był on nadmiernie obciążony. Prokuratorzy przesłuchali już ok. 20 osób, w tym jedynego ocalałego uczestnika lotu. W swoich zeznaniach także mówił o awarii

Łódź podwodna spróbuje znaleźć wrak boeinga 777, ale malezyjscy śledczy nie wierzą już w sukces

zatoki, wyraźnie zbaczając z deklarowanej trasy. Według śledczych "trasa lotu była rozmyślnie wybrana przez kogoś na pokładzie", jednak nie wykluczyli oni żadnej hipotezy, zarówno ataku terrorystów, jak i mechanicznego błędu. Policja w Malezji rozpoczęła śledztwo, które miało wykazać, czy

LOT-em niżej

Jorku samolot miał awarię dwóch silników po 23 minutach od startu. Rosjanie niechętnie przyznali, że przyczyną katastrofy był błąd konstrukcyjny.PLL LOT i jego najważniejszy port Okęcie były w czasach PRL-u okienkiem na wielki świat. Otwarty w 1969 r. nowy terminal niewiele różnił się od ówczesnego

Tajemnica lotu MH370

bezskuteczne. Po sześciu godzinach prób zlokalizowania maszyny lub jej szczątków samolot oficjalnie uznano za zaginiony. Też błąd załogi? Szybko zaczęto porównywać zaginięcie MH370 do katastrofy lotu AF447. Francuski Airbus A330 zaginął 1 czerwca 2009 roku w drodze z Rio de Janeiro do Paryża. Ponieważ

Wypadek szybowca w Bezmiechowej. Pilot nie żyje

lot szkoleniowy pod okiem instruktora, który znajdował się na ziemi.Na miejscu tragedii są policjanci, którzy zabezpieczają ślady i przesłuchują świadków.- Pilotem był mieszkaniec Sanoka w wieku 44 lat. O zdarzeniu zostali także poinformowani przedstawiciele Państwowej Komisji Badań Wypadków

Prokuratura szuka świadków zderzenia dwóch samolotów k. Radomia

prokuratorzy biorą pod uwagę różne wersje - błąd pilotów, błąd kontrolerów lotu oraz przyczyny techniczne. Sprawą zajmuje się także Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. Kierujący zespołem badawczym Jerzy Kędzierski powiedział PAP, że badanie wraków potrwa do końca lipca. Na początku sierpnia komisja

Dlaczego runął piper navajo. Śledczy badają miejsce katastrofy samolotu ze skoczkami

. - Trudno zakładać błąd tak doświadczonego pilota podczas prostego lotu, jakich wykonał tysiące. To wprawdzie było krótko po starcie, ale już nie w fazie startu. Samolot był w trakcie ustalonego lotu wznoszącego na wysokość odpowiednią do oddania skoków. Z tego, co słyszałem, ten ocalony skoczek miał mówić

Kontroler lotu oskarżony w związku z katastrofą CAS-y został uniewinniony

wpływu na katastrofę - po stronie załogi stwierdzono bowiem błędy w sztuce pilotażu, brak synchronizacji wysokościomierzy, nieobserwowanie przyrządów. Efektem było doprowadzenia do przechylenia i pochylenia samolotu, utraty siły nośnej i katastrofy. Z uwagi na śmierć sprawcy umorzono śledztwo wobec

Komisja: proces organizacji lotu przez specpułk zawierał szereg uchybień

, że poziom wyszkolenia załóg Tu-154 zagrażał bezpieczeństwu lotów. Część członków załóg wyznaczonych do lotów 7 i 10 kwietnia nie miała ważnych uprawnień do ich wykonywania" - powiedział Lasek. Jedyną osobą, która takie uprawnienia miała, był technik pokładowy Błędy popełniane w procesie

Radom. Prokuratura przesłuchuje świadków zderzenia samolotów

. Agnieszka Duszyk z Prokuratury Okręgowej w Radomiu. Jak zaznaczyła, śledztwo jest dopiero na wstępnym etapie i prokuratorzy biorą pod uwagę różne wersje - błąd pilotów, błąd kontrolerów lotu oraz przyczyny techniczne. "W dalszym ciągu te trzy hipotezy są najbardziej prawdopodobne, przyczyny będą

Czy samolot rozbił się pod Topolowem, bo miał w baku paliwo samochodowe?

pierwszych tygodniach postępowania, prokuratorzy ułożyli ostatnio dalszy jego plan - do końca września. Śledztwo nadal będzie prowadzone w trzech głównych wersjach. Uwzględniają one możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji i kontroli lotu. Zawiodły silniki czy

Uziemiony Dreamliner. A miał wyciągnąć LOT z tarapatów

usterki wystarczyły, by uziemiono także dwie maszyny w barwach LOT-u - jedną tuż po inauguracyjnym locie przez Atlantyk z Warszawy do Chicago. Loty dreamlinerów wstrzymały też m.in.: Air India, Qatar Airways i Ethiopian Airlines.- Podjęliśmy decyzję o tymczasowym wstrzymaniu lotów boeingów 787 dreamliner

Biegli: Awaria lewego silnika przyczyną katastrofy lotniczej pod Częstochową

kątem przestępstwa sprowadzenia katastrofy w ruchu lotniczym prowadzi częstochowska prokuratura. Główne kierunki postępowania dotyczą możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji i kontroli lotu. Stan jedynego ocalałego w katastrofie 40-letniego instruktora, który

Przesłuchano mężczyznę ocalonego w katastrofie w Topolowie

główne wersje wypadku - błąd pilota, awarię silnika, a także nieprawidłowości w organizacji lotu. "Wszystkie są równoważnie badane, nie mogę powiedzieć, aby któraś była bardziej lub mniej prawdopodobna" - zastrzegł. Miejsce katastrofy leży w linii prostej ok. 3 km od lotniska w Rudnikach

Radom. Prokuratura zabezpieczyła wraki po środowym zderzeniu samolotów

ocalałych z katastrofy. "O szczegółach przesłuchań i treści protokołów nie możemy informować" - dodała. Prokurator przypomniała, że śledztwo jest dopiero na wstępnym etapie i prokuratorzy biorą pod uwagę różne wersje - błąd pilotów, błąd kontrolerów lotu oraz przyczyny techniczne. "

Prokuratura: lista uchybień "smoleńskich" w Kancelarii Premiera

Takie sygnalizacje prokuratorzy piszą tylko wtedy, gdy podczas śledztwa widzą błędy w działaniach konkretnych urzędników lub instytucji, ale nie mogą ich opisać przepisami kodeksu karnego. Tak właśnie stało się w śledztwie w sprawie niedopełnienia obowiązków przy organizacji lotów do Smoleńska 7

Zamach smoleński to mit, ale ogromna większość Polaków w niego nie wierzy [SONDAŻ WYBORCZEJ]

Na początku kwietnia ankieterzy zadali pytanie: "Która z przyczyn katastrofy polskiego samolotu pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r. jest Pana/Pani zdaniem najbardziej prawdopodobna?". Badani mieli do wyboru: błąd pilotów lub kontrolerów lotu; zamach, spisek przeciwko prezydentowi; naciski

Wypadki szybowców

startuje w takich zawodach, tłumaczy wypadki rywalizacją: - Sport szybowcowy uznawany jest za stosunkowo bezpieczny. Ryzyko wypadków wzrasta podczas zawodów. W jednym momencie w powietrzu, na niewielkim obszarze nieba, znajduje się kilkadziesiąt statków powietrznych. Łatwo o błąd, kiedy działa dodatkowo

Prokuratura pisze o bałaganie w kancelarii premiera

Wysłała tzw. sygnalizację, czyli listę uchybień z prośbą o ustosunkowanie się, do Donalda Tuska. Prokuratorzy piszą je rzadko i tylko wtedy, gdy podczas śledztwa widzą błędy w działaniach konkretnych urzędników lub instytucji, ale nie mogą ich opisać przepisami kodeksu karnego.Tak właśnie stało się

Rewelacje Macierewicza są nowe, ale fałszywe tak samo jak stare [LASEK OBALA TEZY O ZAMACHU]

określają położenie samolotu w ostatniej fazie lotu. Błędy zawarte w opracowaniu pana Jorgensena zostały wskazane przez prof. Grzegorza Kowaleczkę. W ekspertyzie, która znajduje się na stronie Faktysmolensk.gov.pl. Profesor wykazał błędy modelu obliczeniowego i danych przyjętych w opracowaniu duńskiego

Protokół spójny z raportem w zakresie przyczyn katastrofy

W protokole przyczyny i czynniki wpływające na katastrofę uszeregowano w sumie w kilku punktach. Szczegółowo opisano także błędy i niedociągnięcia, do których doszło począwszy od organizacji lotu, poprzez szkolenia 36 pułku specjalnego, przygotowanie samej załogi Tu-154 aż do samego przebiegu lotu

Z Topolowa zabrano szczątki rozbitego samolotu. Już wiadomo: pasażerowie wiedzieli, że spadają [NOWE ZDJĘCIA, WIDEO]

, błąd pilota i błąd przy organizacji lotu - mówi Tomasz Ozimek, rzecznik prasowy częstochowskiej prokuratury okręgowej. - Np. czy nie był on nadmiernie obciążony. Piper navajo normalnie zabiera mniej pasażerów, ten egzemplarz był jednak przystosowany do przewozu skoczków. Usunięto z niego siedzenia i

Przyczyny wypadku awionetki z Częstochowy w ciągu 30 dni

konkretnie błąd w pilotażu, a także ewentualne nieprawidłowości w organizacji tego lotu spadochronowego i w ogóle tego, szeroko rozumianego, kursu - wskazał rzecznik Prokuratury Okręgowej w Częstochowie prok. Tomasz Ozimek. Zobacz też: Prokurator o śledztwie w sprawie wypadku samolotu pod Częstochową

Jak TVN24 w smoleńskiej traumie witał dreamlinera

Polsce. Ba nawet w Europie! - przypomina. Uff, wreszcie poczucie naszej dumy i narodowej godności zostanie zaspokojone. Godny naród ma godny samolot! Jesteśmy lepsi niż Niemcy, Francuzi, a nawet Rosjanie, którzy o dreamlinerze mogą tylko pomarzyć. Może ten nowoczesny samolot podniesie do lotu naszego

Śledztwa smoleńskie

badała cztery wersje tragedii: awaria (wady konstrukcyjne samolotu, defekty sprzętu powstałe wskutek złej obsługi personelu naziemnego, defekt urządzeń podczas lotu), zachowanie załogi (błąd w technice pilotowania, niezdyscyplinowanie załogi w powietrzu, naruszenie regulaminu, złe wyszkolenie), zła

Rosja. Media o wnioskach polskiej komisji smoleńskiej

ITAR-TASS informuje, że według polskiej komisji przyczyną katastrofy było zejście poniżej dopuszczalnej wysokości na dużej prędkości przy złych warunkach pogodowych oraz błędy rosyjskiego kontrolera lotów. Interfax w pierwszej depeszy nie wymienia błędów kontrolera jako przyczyny katastrofy. Pisze

Protokół: poziom ryzyka załogi Tu-154M był nieakceptowalny

;Naruszeniem przepisów była także rezygnacja 36. specpułku z obecności w tych dniach na pokładach samolotów +lidera+ oraz akceptacja tej decyzji przez stronę rosyjską" - napisano. W dokumencie wskazano także błędy dotyczące wstępnego przygotowania załogi do lotu: - dowódca 1 eskadry przed wyznaczeniem

Brytyjski samolot poinformował pasażerów, że zaraz się rozbiją. Przez pomyłkę

. "Przepraszamy pasażerów tego lotu za spowodowanie niepotrzebnego stresu - napisał rzecznik BA. - Nasz personel pokładowy natychmiast po komunikacie poinformował, że jest on wynikiem błędu i lot będzie kontynuowany zgodnie z planem".

Gen. Czempiński przesłuchany

Wychodząc z prokuratury, Czempiński nie chciał odpowiadać na pytania dziennikarzy. Obrońcy poproszeni przez dziennikarzy o komentarz do sprawy powiedzieli, że "czynności trwają, to jeszcze nie ten czas". Zarzuty uznali za niesłuszne. Zarzucają prokuratorom błędy i zaniedbania przed

BBC: Polska obarcza Rosję częścią winy za katastrofę Tu-154M

BBC podkreśla, że "według raportu podstawowym powodem katastrofy był błąd pilota, ale przyczynili się do niej także kontrolerzy lotów oraz słabe oświetlenie lotniska w Smoleńsku". Informując o tym, BBC zwraca uwagę, że Rosja winiła za katastrofę polską załogę. BBC podaje, że według

Raport o "okolicznościach sprzyjających " katastrofie

Według raportu tymi "okolicznościami sprzyjającymi" były: - niewłaściwa współpraca załogi powodująca nadmierne obciążenie dowódcy statku powietrznego w ostatniej fazie lotu; - niedostateczne przygotowanie załogi do lotu; - niedostateczna wiedza członków załogi w zakresie funkcjonowania

Duński ekspert Macierewicza powtórzył swój eksperyment. Już nie ma dowodu na wybuch w tupolewie

Prof. Grzegorz Kowaleczko, fizyk, specjalista mechaniki lotu i prorektor ds. naukowych Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie, obala eksperyment duńskiego naukowca współpracującego z Antonim Macierewiczem. Glenn Arthur Jorgensen z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego i członek

Raport: zalecenia po kontrolach w specpułku słabo wdrażane

ramach nadzoru służbowego". "Powtarzające się podobne zalecenia profilaktyczne po kolejnych kontrolach świadczą, że wdrażanie profilaktyki stało na niskim poziomie; dotyczy to przede wszystkim działalności szkoleniowej i bezpieczeństwa lotów" - zaznacza raport. Jednocześnie raport

Załoga

języku rosyjskim (znał tylko angielski). Do Warszawy Jak-40 wrócił o 19.20, a nawigator był w domu o 20.30. Jak opowiadała potem jego żona, do godz. 22 studiował mapy lotu do Smoleńska. O 2.30 musiał już wstać, by dołączyć do załogi tupolewa.Takie błędy wynikały m.in. ze zbyt małej liczby pilotów i

Awaria silników przyczyną tragedii lotniczej w Topolowie? To jedna z hipotez

- specjalistę w zakresie silników lotniczych. Dzisiaj ma przyjechać do Topolowa. Śledczy za równorzędne przyjęli trzy hipotezy dotyczące katastrofy: pod uwagę biorą zarówno błąd pilota, jak i awarię jednego lub obu silników czy nieprawidłowości w organizacji tego konkretnego lotu spadochroniarzy. W ostatnim

Śląskie. Prokuratura wszczęła śledztwo ws. katastrofy

06.07. Katowice (PAP) - Śledztwo ws. sobotniej katastrofy samolotu piper navajo pod Częstochową wszczęła w niedzielę częstochowska prokuratura. Główne kierunki postępowania dotyczą możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji lotu. W katastrofie maszyny

Dlaczego zginął mąż posłanki PiS? "On na pewno nie pilotował tego helikoptera"

silnik. Pobrano też próbki paliwa.W złą pogodęMaszyna rozbiła się z powodu awarii? Czy może przyczyną były warunki atmosferyczne lub błąd w pilotażu? Odpowiedź na te pytania będzie możliwa dopiero po szczegółowym zbadaniu szczątków śmigłowca.Na podstawie urządzenia GPS, które było zamontowane na

Kosmiczna klapa Rosji. Putin nie obejrzał dziewiczego startu nowej rakiety

Angary w dziewiczy lot w kosmos podjęto w sobotę. Także tym razem w ostatniej chwili wstrzymano odliczanie. Tym razem nie wskazano jednak terminu kolejnej próby wystrzelenia rakiety w kosmos. Rakieta zostanie zdjęta z wyrzutni i poddana kontroli technicznej. Kolejny termin startu ogłosimy po

LOT ratuje finanse i sprzedaje akcje Pekao za 132 mln zł

głową, chociaż zdecydowanie zbyt późno. Na korzyść LOT-u działają też dobre relacje z resortem skarbu, który ma ponad 90 proc. akcji przewoźnika. Obecne działania restrukturyzacyjne wpływają na podniesienie wartości LOT-u przy sprzedaży jego akcji inwestorowi - dodaje. Jego zdaniem największy błąd LOT

Skoki narciarskie. Groźnie wyglądający upadek 14-letniego przedskoczka w Wiśle

najbardziej prawdopodobnym scenariuszu wydarzeń popełnił błąd dopiero podczas lotu. - Po wyjściu z progu wszystko wyglądało dobrze. W pewnym momencie zawodnik rozluźnił jednak prawą nogę, przez co uciekła mu prawa narta. W efekcie upadł bokiem na zeskok, zamiast wylądować na nartach. Później dopiero uderzył

Specpułk wymaszerował z Okęcia

Sierpniowa decyzja o rozformowaniu 36 specpułku była pierwszą decyzją nowego szefa MON Tomasza Siemoniaka. Jej powodem był raport komisji Jerzego Millera, który wykazał liczne błędy w organizacji pracy jednostki i przygotowaniu lotu prezydenckiego Tu-154, który 10 kwietnia rozbił się pod

Kolejny wypadek szybowców w Pile. Jeden z pilotów nie żyje, ranny jest drugi pilot i przechodzień

Aeroklubu Ziemi Pilskiej, Sławomir Palus, w rozmowie z "Wyborczą", potwierdza że szybowce znajdowały się w strefie dopuszczonej do lotów. - Powody wypadku wyjaśnia Państwowa Komisja ds. Badania Wypadków Lotniczych - dodaje. - Sport szybowcowy uznawany jest za stosunkowo bezpieczny. Ryzyko

Prof. Żylicz: raport Millera przygotowany w warunkach nacisku na termin...

Zdaniem Żylicza - eksperta prawa lotniczego, który był gościem TVN24 - gdyby komisja Jerzego Millera mogła pracować dłużej, mogłaby także przygotować propozycje zmian w prawie krajowym i międzynarodowym, służące poprawie organizacji lotów i usprawnieniu procedur badania wypadków lotniczych

Prof. Żylicz: raport Millera przygotowany w warunkach nacisku na termin

zaniedbania, ale opisując te błędy wskazują na stanowiska, które ponoszą odpowiedzialność za określone nieprawidłowości. Ekspert przypomniał, że celem raportu komisji badającej przyczyny wypadku nie jest wskazywanie winnych, lecz poprawa bezpieczeństwa lotów - zatem nie obarcza się winą nikogo po nazwisku

Trzeci pilot

rosyjskich kontrolerów lotu. Nie będzie wreszcie zadowolona badająca wypadek komisja MSWiA, oskarżona o błędy i manipulacje. "Ostatni lot" napisali dziennikarze Jan Osiecki i Tomasz Białoszewski oraz Robert Latkowski - wieloletni pilot wojskowy tupolewów i Mieczysław Prószyński, wydawca.To druga

Niestabilny lot Ryanaira na giełdzie i ułatwienia dla klientów

. Niższe ceny lotów miały pomóc w utrzymaniu wysokiego ruchu w trudnym pierwszym półroczu 2013 r. [rok finansowy Ryanaira rozpoczyna się w kwietniu]. Powodów możliwego spadku ruchu było sporo: w tym roku Wielkanoc przypadła jeszcze w marcu, północną Europę zaatakowała fala upałów, a w czerwcu zastrajkowali

Na jakiej wysokości została złamana smoleńska brzoza?

katastrofy". Sęk w tym, że ani komisja Millera, ani wojskowa prokuratura nigdy nie twierdziły, że uderzenie w brzozę było PRZYCZYNĄ katastrofy. Zderzenie z brzozą było SKUTKIEM tego, że samolot znalazł się tak nisko. A to było sumą wielu błędów popełnionych wcześniej przez załogę i przez rosyjskich

10 kłamstw smoleńskich. Komisja Laska obala tezy "Gazety Polskiej"

opisane przez członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) pracujących w Smoleńsku. W "krytycznej" brzozie znajdowały się wbite w pień elementy lewego skrzydła. Przebieg zdarzeń potwierdziły analizy zapisów rejestratorów lotu - w tym polskiego, odczytanego tylko w

Czas przejazdu PKP teraz i w 2016 - różnice po 2 h. Ale porzucamy pociągi

. - Pewnie wykonawcy już wiedzą, że jeżeli chodzi o jakość i terminy, to PLK nie będzie odpuszczać - tłumaczy Wojciech Folejewski wyższe ceny w przetargach. Nie wszystkim jednak podobają się działania PKP PLK. - Zdarza się, że wykonawca dostaje do realizacji projekt, który zawiera dużo błędów. Uwzględnienie

Komisja: w 2010 r. przepisy zapewniały wykonanie bezpiecznego lotu

"Trzeba wyraźnie powiedzieć, że istniejące w roku 2010 przepisy lotnicze zapewniały możliwość bezpiecznego wykonania tego lotu. To nie dlatego załoga się rozbiła, że przepisy były złe, tylko dlatego, że po prostu nie przestrzegała ustaleń w nich zwartych" - mówił pilot cywilny Wiesław

Bolesław Piecha (PiS): Nie podzielam hipotezy o wybuchu w Smoleńsku

dowodzą, że rządowa komisja badająca katastrofę smoleńską nie powiedziała prawdy. Twierdzą, że prawdziwą przyczyną tragedii są dwa wybuchy, które sprawiły, że samolot runął na ziemię. Państwowa komisja (34 ekspertów badających sprawę przez 1,5 roku) stwierdziła, że samolot uległ wypadkowi na skutek błędu

Katastrofa lotnicza. Zaczęło się śledztwo. Prokuratorzy: - Trzeba było działać błyskawicznie

wiadomo, że trzeba rozważyć trzy możliwe przyczyny katastrofy - błąd pilota, awarię maszyny i prawidłowość kontroli przestrzeni powietrznej nad Rudnikami. Kto leciał? 40-letni skoczek z Krakowa, jedyny, który przeżył wypadek, wciąż jest w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Częstochowie. - Jego stan

Po katastrofie: Pilot awionetki nie miał odpowiednich uprawnień i doświadczenia

Pilot samolotu Cirrus SR22 nie miał odpowiednich uprawnień i doświadczenia, aby wykonywać lot w takich warunkach pogodowych jakie wówczas wystąpiły.Powinien lądować wcześniej- Nie miał uprawnień pilota zawodowego, nie miał uprawnień do lotów IFR (czyli opartych na informacjach odczytywanych z

"Cholera, rozbijemy się, to nie może być prawda!". Znamy zapis rozmów z ostatnich chwil feralnego lotu Air France

wznosimy, czy nie?" Słychać też komputerowy głos systemu ostrzegającego. Na końcu padają słowa "Cholera, rozbijemy się, to nie może być prawda!".Według ostatnich raportów do katastrofy doszło z powodu awarii aparatury i błędu ludzkiego. Piloci błędnie zareagowali na fałszywe wskazania

Po sondażu "Wyborczej": Ataki wzmacniają smoleńską wiarę w spisek

bez względu na trudne warunki", 13,9 proc. - "ogólny bałagan w instytucjach odpowiedzialnych za lot", 4,2 proc. - "błąd pilotów lub kontrolerów lotu". Czyli tych, którzy jako przyczynę wskazują tylko zamach, jest 15 proc. To najwierniejsi z wiernych Jarosława Kaczyńskiego i

Tłok na stacji kosmicznej. W niedzielę przycumował do niej już piąty statek - Cygnus

sprowadzić go z powrotem na Ziemię. Drugi start miał się zakończyć dokowaniem do ISS - firmie udało się tego dokonać w czerwcu 2012 roku.Dziś swój wielki dzień ma druga firma, która zdobyła kontrakt - Orbital Sciences Corporation. Po udanym próbnym locie rakiety Antares, która wyniosła na orbitę statek

Komisja: w momencie katastrofy samolotu nie pracował lewy silnik

w ruchu lotniczym prowadzi częstochowska prokuratura. Główne kierunki postępowania dotyczą możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji i kontroli lotu. Stan jedynego ocalałego w katastrofie 40-letniego instruktora, który przebywa w Wojewódzkim Szpitalu

Dlaczego spadł samolot Li-2

ruchu nie powinien jednak pozwolić mu na start w taką pogodę. A jak już wystartował, od razu powinien iść w chmury. Pilot popełnił błąd: leciał za nisko. Ciągle nie mogę zrozumieć dlaczego.Ale właśnie to, że lot odbywał się na zbyt niskim pułapie, dla Zbigniewa Buczkowskiego jest dowodem na to, że

Zachodnie media: Polska wzięła głównie winę na siebie

Brytyjskie gazety takie jak "The Independent" piszą za agencją prasową AP, podkreślając, że Polska obwinia Rosję za błędy takie jak "niewłaściwe instrukcje lądowania udzielane pilotom" przez kontrolerów lotów oraz "złe oświetlenie lotniska". Wybija też błędy po

Słabe lokalne lotniska wiszą na dotacjach samorządów

bezużyteczne przynajmniej do jesieni, bo na cały sezon letni udało się uzbierać zaledwie... 40 pasażerów. To za mało, by radomskie biuro Alfa Star (jedyne, które początkowo zdecydowało się z niego korzystać) rozpoczęło loty. Nieomal pewne jest, że lotnisko osiągnie wynik poniżej prognozy ok. 60 tys. pasażerów

Co było przyczyną katastrofy helikoptera? Sprawdzamy hipotezy

podstawie, dlatego musimy zaczekać na wyjaśnienia komisji - przekonuje Słowiakowski. - Wypadki najczęściej zdarzają się z powodu ludzkich błędów, to my jesteśmy najsłabszym ogniwem. Z drugiej strony lot, o którym mówimy, był podobno wykonywany przez doświadczonego pilota, więc nawet jeśli nastąpiło

Kosmiczny sabotaż? Rosja już wie, dlaczego jej rakiety wciąż się psują

lipca 2013 r. miała wynieść na orbitę kolejne trzy sputniki Glonassu. Proton zszedł z kursu w pierwszej minucie lotu i spadł na ziemię 2,5 km od platformy startowej. Padającymi protonami teraz zajęła się FSB. Według śledczych do awarii dochodzi nieprzypadkowo, a winni są sabotażyści w Centrum im

Kierunek: Tempelhof

dołączyli krewni lotników. Piloci wprowadzili w błąd kontrolę naziemną, dezinformując siedzącego poza kokpitem nawigatora, który utrzymywał łączność radiową. Władze nie informowały o porwaniu i nawet w archiwum LOT-u nic nie ma na temat tego incydentu - wiadomo, że po wylądowaniu na Bornholmie uciekinierzy

Trzeci lot Tu-l54. Do raportu komisji Millera blisko?

Komisja Millera odtwarza w symulowanych warunkach jak zachowywały się urządzenia i załoga prezydenckiego tupolewa w ostatnich sekundach lotu przed katastrofą z 10 kwietnia 2010. - Do wydania końcowego raportu komisji jest bliżej niż dalej - mówi Małgorzata Woźniak, rzecznik MSWiA. Ale pytana o datę

Prokuratura: już przed katastrofą były problemy z samolotem

główne wersje śledcze, czyli awarię samolotu, błąd pilota i nieprawidłowości w organizacji lotu. Nie bierzemy żadnej z nich za mniej lub bardziej prawdopodobną" - zastrzegł prokurator. "Fakt awarii silnika mógł się przyczynić do katastrofy, jednak nie odpowiada to jeszcze z całą pewnością jaka

Fiszer: komisja Millera ustaliła najbardziej prawdopodobną wersję zdarzeń

"Ale załodze nie stworzono warunków do wykonania tego lotu. Mało tego, wręcz stworzono im warunki, które sprzyjały popełnianiu przez nich wszelkich błędów. Te warunki stworzyli im zarówno organizatorzy ze strony polskiej, jak i zabezpieczający lot ze strony rosyjskiej" - powiedział PAP

Rosja. Media o wnioskach polskiej komisji smoleńskiej

niesprawny. ITAR-TASS informuje, że według polskiej komisji przyczyną katastrofy było zejście poniżej dopuszczalnej wysokości na dużej prędkości przy złych warunkach pogodowych oraz błędy rosyjskiego kontrolera lotów. Agencja podkreśla, że samolot był całkowicie sprawny do momentu zderzenia z ziemią, ale

Dr Maciej Lasek o analizach ekspertów Macierewicza: "Pancerna brzoza to polityczny slogan"

Agnieszka Kublik: Prof. Grzegorz Kowaleczko, specjalista w dziedzinie mechaniki lotu i prorektor Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie, wykazał błędy w obliczeniach Glenna A. Jorgensena, duńskiego inżyniera współpracującego z Antonim Macierewiczem, które miały dowieść, że

MON: zalecenia komisji Millera wdrażane wg harmonogramu

do spraw procedur zamawiania lotów i korzystania z transportu specjalnego. Drugi zajmie się opracowaniem dokumentacji technicznej w zakresie określenia właściwego wyposażenia statków powietrznych przeznaczonych do lotów o statusie HEAD. Zadaniem trzeciego zespołu jest opracowanie systemu zapewnienia

Co im kazało lądować

znaczenie dla śledztwa - informuje płk Zbigniew Rzepa, rzecznik wojskowej prokuratury. Pytania, które prokuratorzy postawili biegłym, pokazują, na jakim etapie jest śledztwo.Biegli mają: - zrekonstruować lot prezydenckiego tupolewa; - sprawdzić, czy był sprawny technicznie; - ocenić, czy w trakcie lotu

Protokół z katastrofy smoleńskiej [DOKUMENTY, WIZUALIZACJE]

, czyli smoleńskiej wieży. To pierwszy taki przypadek w historii badania katastrof lotniczych. Znacznie - w porównaniu z lipcowym raportem - szersza jest część techniczna dotycząca badań urządzeń tupolewa. Jako załącznik do protokołu przedstawione zostaną wyniki badań trzech lotów eksperymentalnych

Kraków. 100 budek lęgowych dla ptaków z desek odnalezionych w śmieciach

. Te pożyteczne ptaszki wypadają z budek i na tej odległości nabierają odpowiedniej prędkości, aby rozwinąć skrzydła do lotu. Jerzyki są nieocenionymi sprzymierzeńcami człowieka w walce z plagą komarów. Jeden jerzyk jest w stanie dziennie skonsumować aż 20 tys. insektów" - informuje Asocjacja

NPW: jest ekspertyza parametrów lotu do Smoleńska

tym błędy obsługi). Jako zalety rejestratora producent wymienia dużą szybkość zapisu i odczytu (10 godzin lotu na minutę), natychmiastowy dostęp do każdego fragmentu zapisu, brak podatności na zakłócenia, wysoka trwałość - okres użytkowania minimum 25 lat, odporność na wibracje i udary mechaniczne

Lasek tłumaczy brzozę smoleńską [10 najczęstszych pytań o katastrofę smoleńską]

Swoje pytania przysłało ponad dwie trzecie użytkowników. Najczęściej dotyczyły ostatnich minut lotu prezydenckiego tupolewa i brzozy, o którą zawadziło lewe skrzydło samolotu. Oto 10 najczęstszych pytań i odpowiedzi zespołu Laska.1. Czy tezy przedstawiane przez zespół A. Macierewicza poparte są

Rosyjska telewizja NTW o raporcie Millera: wpływ miały błędy załogi

następnie, że styczniowy raport rosyjskiego Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) "za bezpośrednią przyczynę rozbicia się samolotu uznał błędy załogi, podejmującej decyzje pod presją ze strony wysoko postawionych pasażerów". "Wówczas polski premier (Donald) Tusk ocenił wnioski MAK jako

Katastrofa lotu PLL LOT 149

Katastrofa lotu PLL LOT 149 – wypadek lotniczy samolotu An-24B który miał miejsce w okolicach Wrocławia 24 stycznia 1969. Samolot o rejestracji cywilnej SP-LTE rozbił się przy podchodzeniu do lądowania w gęstej mgle. W wypadku nikt nie zginął. Został on spowodowany przez pilota

Katastrofa lotu Aerosvit Airlines 241

pasażerów i 8 członków załogi) - wszyscy na pokładzie. Przebieg lotuPierwszy etap lotu nr 241 z Kijowa do Odessy wykonywała maszyna typu Boeing 737. W czasie międzylądowania w Odessie, doszło do awarii silnika Boeinga. Zarząd linii Aerosvit zdecydował, że pasażerowie będą kontynuowali lot do Salonik

Katastrofa lotu Uzbekistan Airways 1154

, roztrzaskała się o betonowy mur, a następnie runęła do pobliskiego strumienia i stanęła w płomieniach. Spośród 37 osób na pokładzie, wszyscy ponieśli śmierć na miejscu.Przyczyną katastrofy były złe warunki atmosferyczne, które przyczyniły się do popełnienia przez pilotów Jakowlewa szeregu błędów. Początkowo

Katastrofa lotu Delta Air Lines 723

został zatrudniony w 1957 roku, jednak 10 lat później, w 1967 roku zdiagnozowano u niego Chorobę Parkinsona. W 1973 powrócił do linii lotniczych, gdzie rozpoczął trening na symulatorach DC-9, a także dopuszczono go do lotów w roli obserwatora. Przebieg wydarzeńLot 723 Dela Air Lines 31 lipca 1973 roku był planowym

Katastrofa lotu Armavia 967

podróżnych – 85 osób – stanowili Ormianie, 26 było obywatelami Rosji. Na pokładzie znajdowało się również po jednym obywatelu Gruzji i Ukrainy.Samolot wystartował 47 minut po północy czasu moskiewskiego (1.47 czasu armeńskiego), rozpoczynając lot do rosyjskiego kurortu Soczi nad Morzem Czarnym

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.