lot błędów

sprawdź też:

błędów

Jakub Panek, PAP

Błąd ludzki lub wada systemu uziemiła samoloty LOT-u?

Błąd ludzki lub wada systemu uziemiła samoloty LOT-u?

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i warszawska prokuratura nie wykluczają, że powodem niedzielnego uziemienia samolotów LOT-u mógł być błąd ludzki lub wada systemu, a nie atak hakerów.

Raport o błędach kontrolerów lotów ze Smoleńska

Brak samodzielności, unikanie odpowiedzialności, brak decyzji o konieczności zamknięcia lotniska z uwagi na złą pogodę i błędy w precyzyjnym naprowadzaniu Tu-154 - tak raport Millera ocenia pracę kontrolerów lotów ze Smoleńska.

Kancelaria premiera: za błędy w organizacji lotów do Smoleńska odpowiada nie człowiek, a procedury

Do Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga dotarła odpowiedź z kancelarii premiera na pismo w sprawie błędów przy planowaniu i organizacji lotów do Smoleńska w 2010 roku.

"Książki. Magazyn do Czytania"

"Książki. Magazyn do Czytania"

Błąd pilota czyli kontrolowany lot ku ziemi

Błąd pilota czyli kontrolowany lot ku ziemi

bezpośrednio po odbyciu wspólnego lotu, a więc byli zmęczeni, lecz zintegrowani. Inni zaczynali wypoczęci, ale widzieli się po raz pierwszy.W symulatorze załogi "niezgrane, lecz wypoczęte" dwa razy częściej kończyły katastrofą. W mało zgranym zespole ludzie prędzej się zabiją, niż będą wytykać błędy

W.Brytania.Awarię systemu kontroli lotów spowodował błąd komputerowy

NATS poinformowała w oświadczeniu, że do problemów w centrum kontroli w Swanwick w południowej Anglii doszło, kiedy podłączonych zostało więcej stanowisk komputerowych, aby podołać zwiększonej liczbie lotów. Problemy ze startami i lądowaniami najdotkliwsze były na Heathrow, gdzie część lotów

B. szef szkolenia LOT: Kardynalne błędy załogi

B. szef szkolenia LOT: Kardynalne błędy załogi

Kapitan Jerzy Grzędzielski, emerytowany pilot, szef szkolenia PLL LOT mówi "Gazecie Wyborczej": - Jako kapitan z 40 letnim stażem, który wylatał 25 tys. godzin dostałem gęsiej skórki słuchając tej konferencji. Podano tam nową informację, że przy podejściu do lądowania, na wysokości

Kara w Ryanairze za niestawienie się na lot? To błąd w tłumaczeniu

Kara w Ryanairze za niestawienie się na lot? To błąd w tłumaczeniu

Prawdopodobnie niewielu pasażerów czyta warunki podróży podczas rezerwowania biletów lotniczych. Pewnie dlatego nikt nie zwrócił uwagi na dziwny punkt w regulaminie Ryanaira. Jak jednak pisze nasza czytelniczka, największy tani przewoźnik w Europie zawarł w nim opłatę za... niestawienie się na lot

Błędy w organizacji lotu Tu-154 poznamy za pół roku

Błędy w organizacji lotu Tu-154 poznamy za pół roku

zaniedbań cywilów przy przygotowaniu obu lotów do Smoleńska w 2010 r. - delegacji premiera Donalda Tuska oraz prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Prokuratorzy sprawdzają, czy wszystkich obowiązków dopełniły cywilne instytucje: kancelarie prezydenta i premiera, MON, MSZ i BOR. Już dziś sprawa liczy 67 tomów, a

Zespół Laska: to nie błędy cywilów były kluczowe dla katastrofy smoleńskiej

leciały do Smoleńska bez wiz i że nagminnie zapotrzebowania na loty składano zbyt późno. Czy gdyby tutaj nie było błędów, to udałoby się uniknąć tragedii? Wiesław Jedynak: Wypadek to suma zaistnienia szeregu błędów, pokonania wielu zabezpieczających przed nim barier. Musimy to rozumieć w ten sposób, że

Kto był winny złej organizacji lotu do Smoleńska

Kto był winny złej organizacji lotu do Smoleńska

polskiego prawa nie jest lotniskiem, i przyjęli zapotrzebowanie z Kancelarii Prezydenta na lot na to lotnisko. Nie poinformowali też BOR, dowódcy sił powietrznych i 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego (wówczas organizował loty najważniejszych osób w państwie) o statusie lotniska - a status wpływa

Zróbmy sobie drona, czyli przyszłość lotnictwa

Zróbmy sobie drona, czyli przyszłość lotnictwa

pilotowanych przez człowieka? - Moim zdaniem większa rewolucja może nastąpić w lotnictwie cywilnym, gdy systemy elektroniczne zastąpią pilotów i samolot będzie kierowany z ziemi. To tylko kwestia psychologiczna, nie wiem, jak zareagują na to pasażerowie. Moim zdaniem takie loty będą bezpieczniejsze, bo

W śledztwie po katastrofie w Topolowie m.in. wątek dot. paliwa

tygodniach postępowania, prokuratorzy ułożyli ostatnio dalszy jego plan - do końca września. Śledztwo nadal będzie prowadzone w trzech głównych wersjach. Uwzględniają one możliwości: awarii maszyny, błędu ludzkiego oraz nieprawidłowości przy organizacji i kontroli lotu. Pierwsza z nich dotyczy przede

Duda: jestem wstrząśnięty, że piloci byli tak fatalnie przygotowani

tak fatalnie był realizowany proces przygotowania pilotów. Oszałamiające (są) działania strony rosyjskiej polegające na wprowadzaniu w błąd pilotów, gdzie cały czas byli informowani, że są na kursie i na ścieżce. Sprawą jasną jest, że zbliżająca się do lotniska załoga samolotu ufa kontrolerom lotu. Te

Cztery wersje katastrofy

Cztery wersje katastrofy

piloci w ogóle zdawali sobie sprawę, na jakiej znajdują się wysokości przed uderzeniem w pierwsze przeszkody? Czy lądowanie było wspomagane przez autopilota? itd. 3. Zła organizacja i zabezpieczenie lotu Prokuraturze chodzi tu o: - błędy polskiego personelu naziemnego i - personelu naziemnego w Smoleńsku

Rosyjskiego Superjeta rozbił komputer pokładowy?

;Moskiewsakim Komsomolcu" w rozmowie z "Gazetą" powiedziała, że pilot Superjeta-100 nie mógł popełnić takiego błędu i wykonać tak głupiego samobójczego manewru. Aleksandr Jabłoncew, główny oblatywacz koncernu Suchoj, który jako pierwszy podniósł w powietrze maszynę tego typu, a potem uczestniczył

Rosyjscy eksperci: Pilot szukał ziemi wzrokiem

Rosyjscy eksperci: Pilot szukał ziemi wzrokiem

nazywamy "nieprecyzyjnym". Strzałka radiokompasu stale drga. Tam, gdzie działa precyzyjny system naprowadzania na pas, wskaźniki wskazują pilotom właściwy kurs i właściwą wysokość lotu, jaką powinien zachować w danym miejscu. W przypadku lotniska w Smoleńsku załoga kontroluje wysokość, obserwując

Drugi polski tupolew omal się nie rozbił. Pułk chce utajnić raport

Drugi polski tupolew omal się nie rozbił. Pułk chce utajnić raport

nie doszło tylko dlatego, że technik pokładowy wykazał się refleksem. - Co z podwoziem?! - krzyknął tuż po błędzie instruktora. Dopiero wtedy instruktor przestawił klapy i zwiększył siłę nośną maszyny. Sprawa wyszła na jaw jeszcze tego samego dnia, po przeglądzie rejestratora lotów, który zapisał

Zawinili ludzie, nie samolot

- komentuje ujawnione informacje Tomasz Hypki. - Choć uważam, że i tak nie wyjaśnia on wszystkiego. Za mało wiemy o samej końcowej fazie lotu, za to skoncentrowano się na błędach proceduralnych. CASA 295-M o numerze 019 rozbiła się o godz. 19.07 23 stycznia. Samolot po raz drugi podchodził do lądowania na

Prokuratura ujawnia cztery hipotezy katastrofy

Prokuratura ujawnia cztery hipotezy katastrofy

techniczne samolotu TU-154M 101 wśród nich: A Wady konstrukcyjne TU-154M 101, B Defekty sprzętu powstałe wskutek złej obsługi przez personel naziemny. C Defekty urządzeń zaistniałe w czasie lotu. Wersja II Zachowanie działanie lub zaniechanie załogi TU-154M 101, w tym: A Błąd w technice pilotowania, B

CASA: jeden akt oskarżenia

CASA: jeden akt oskarżenia

Samolot rozbił się 23 stycznia 2008 r. w Mirosławcu w Zachodniopomorskiem, 1,3 km od początku pasa startowego wojskowego lotniska. Samolot rozwoził uczestników warszawskiej konferencji o bezpieczeństwie lotów. Zginęło 20 wojskowych: czteroosobowa załoga i 16 pasażerów. Prokuratura wojskowa w

"Nasz Dziennik": Komisja przesadziła z klapami

mówili w czasie lotu: że nie byli pewni tego, że wylądują, twierdzi nie wymieniony z nazwiska były pilot specpułku, który spędził wiele godzin w lewym fotelu dowódcy na Tu-154M. Ocenia on, że klapy ustawione na 36 stopni dają większą gwarancję odejścia na drugie zajście. Są mniejsze opory i samolot

Raport to kawał solidnej roboty

Raport to kawał solidnej roboty

logiczną sekwencję. Widać, że pod koniec lotu załoga Tu-154 po prostu się pogubiła, służby naziemne nie potrafiły jej pomóc, pewnie sobie nawet nie zdawały sprawy, że coś w powietrzu idzie nie tak. W podjęciu niewłaściwych decyzji nie pomagała na pewno obecność dowódcy sił powietrznych w kabinie pilotów

Co miało wpływ na tragiczny finał lotu?

Co miało wpływ na tragiczny finał lotu?

10 kwietnia lot zakończył się tragicznie nie dlatego, że popełniono pojedynczy błąd, ale dlatego, że złamano szereg barier, zabezpieczających przed tego typu sytuacjami. O tragicznym finale lotu, oprócz złych warunków atmosferycznych, nieodpowiedniego przygotowania lotniska, jego fatalnego

Nie chcę dopłacać do LOT-u

Dlaczego strategia spółki musi być akceptowana przez ministra? Ponieważ pełni on funkcję właściciela i odpowiada za sukcesy, a częściej za porażki LOT-u. Potem wszystko zaczyna się od początku. Zarząd, który kreślił świetlane plany rozwoju LOT-u, zakupu nowych samolotów, otwarcia nowych połączeń, a

Samolot rosyjskiego ministra obrony może lecieć nad Polską

w planie lotu jest to kwestia jednej litery". Wyraził też opinię, że najprawdopodobniej doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. PAŻP zarządza polską przestrzenią powietrzną zapewniając w niej bezpieczny ruchu lotniczy.

Katastrofa rządowego śmigłowca: MON ujawnił tylko część prawdy

"Gazeta" dotarła do opinii części członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Wynika z niej, że na konferencji prasowej 24 stycznia MON ujawnił tylko część informacji na temat feralnego lotu. Przypomnijmy - w jej trakcie przedstawiciele komisji twierdzili, że bezpośrednią przyczyną

Su-27 rozbił się pod Moskwą. Pilot nie żyje

Źródło dodało, że samolot rozbił się w pobliżu wsi Muranowo. Informatorzy rosyjskiej agencji przekazali, że jako podstawowe wersje przyczyn katastrofy są rozpatrywane błąd w pilotażu i awaria silnika. Maszyna spadła na zalesionym terenie, gdzie nie ma domów mieszkalnych. Nie odnotowano wybuchu

Kartka z kalendarza III RP

czteroosobowa załoga: pilot, dowódca załogi, instruktor, technik pokładowy. Komisja badania wypadków lotniczych stwierdziła, że powodem katastrofy był błąd pilota, a wynikał on z braku koordynacji pracy załogi i błędów w procedurach szkoleniowych i bezpieczeństwa. W samolocie niewłaściwie były wychylone klapy w

Odwołują loty w Japonii. Wulkan przebudził się po 19 latach

Linie lotnicze Japan i All Nippon odwołały loty do i z miasta Kumamoto na wyspie Kiusiu w południowej części kraju. Powodem odwołania lotów jest unosząca się na wysokość tysiąca metrów chmura dymu wulkanicznego. Japońska Agencja Meteorologiczna poinformowała, że oprócz pyłu wulkan wyrzuca także

Zamieszanie z lotem rosyjskiego ministra obrony nad Polską

. Wyjaśniano, jak mówił Walatek, "czy faktycznie jest to lot wojskowy, czy nastąpiła zwykła pomyłka, bo w planie lotu jest to kwestia jednej litery". Rzecznik dowództwa operacyjnego wyraził opinię, że najprawdopodobniej doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. O sprawie niewpuszczenia

"Newsweek": Prokuratura wystąpiła o grafik zajęć Andrzeja Dudy

- Wystąpiliśmy już do Kancelarii Sejmu o dokumentację lotów i noclegów oraz do uczelni o grafiki zajęć. Wysłaliśmy też zapytanie do regionalnego biura PiS o to, czy w tym czasie poseł Duda odbywał w Poznaniu spotkania - mówi "Newsweekowi" rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie

Weryfikacja symulacji W. Biniendy

wykazały błędy w pracy eksperta Zespołu Parlamentarnego, z których najpoważniejszym było potraktowanie materiału drewna jako idealnie plastycznego, co mogło istotnie wpłynąć na błędne wyniki symulacji zderzenia skrzydła Tu-154M z brzozą. Modelowanie Numeryczne Materiału Brzozy w Kontekście Katastrofy Lotu

Zamieszanie z lotem rosyjskiego ministra obrony nad Polską

doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. O sprawie niewpuszczenia rosyjskiego samolotu poinformowała jako pierwsza agencja RIA-Nowosti. Jej korespondent podał z pokładu samolotu, że Polska nie zgodziła się na przelot Tu-154. Agencja podała, że po starcie z lotniska w Bańskiej Bystrzycy piloci

Szef Komisji Badania Wypadków Lotniczych odwołany. Nie zgadzał się z hipotezą o zamachu

podjął minister obrony Antoni Macierewicz. Płk Grochowski jako wiceszef komisji Millera wielokrotnie powtarzał, że podtrzymuje wskazane przez komisję przyczyny katastrofy w Smoleńsku (polska załoga popełniła wiele błędów, złamała procedury, w ostatnich minutach lotu leciała zbyt nisko, za szybko, bez

Zamieszanie z samolotem ministra Szojgu. Polska najpierw go nie wpuściła, potem pozwoliła lecieć

, "czy faktycznie jest to lot wojskowy, czy nastąpiła zwykła pomyłka, bo w planie lotu jest to kwestia jednej litery". Błąd pilota czy "bluźnierstwo"? Rzecznik dowództwa operacyjnego wyraził opinię, że najprawdopodobniej doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. O sprawie

II Konferencja Smoleńska - bez dowodów na prezentowane hipotezy

wiarygodnych danych jest błędem. Urządzenia te nie są rejestratorami parametrów lotu, tylko urządzeniami wspomagającymi pracę załogi. Informacje zawarte w pamięci tych urządzeń mogą co najwyżej służyć jako uzupełnienie danych uzyskanych z rejestratorów lotu, ale nie mogą zastąpić analizy zapisów tych

Zamieszanie z lotem rosyjskiego ministra obrony nad Polską

, że najprawdopodobniej doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. O sprawie niewpuszczenia rosyjskiego samolotu poinformowała jako pierwsza agencja RIA-Nowosti. Jej korespondent podał z pokładu samolotu, że Polska nie zgodziła się na przelot Tu-154. Agencja podała, że po starcie z lotniska w

Kartka z kalendarza III RP

Według raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) kierowanego przez gen. Tatjanę Anodinę przyczyną katastrofy rządowego Tu-154M w Smoleńsku były błędy pilotów, którzy próbowali wylądować na lotnisku w Smoleńsku w fatalnych warunkach pogodowych. Zdaniem komisji piloci działali pod naciskiem

Rzecznik PiS - nie ma dowodów ani poszlak na zamach w Smoleńsku

bowiem w Smoleńsku, nie widział miejsca katastrofy, nie badał wraku ani kluczowych elementów do właściwego odwzorowania przebiegu lotu jakimi są zapisy rejestratorów lotów. Jednocześnie Maciej Lasek przypomniał, że nie ma jakichkolwiek śladów w zapisie rejestratorów lotu, takich jak skok ciśnienia

Napięcie na Morzu Wschodniochińskim - Waszyngton ostrzega Pekin

Departament Stanu wystosował to ostrzeżenie po ostatnim incydencie, kiedy chińskie myśliwce przeleciały nad Morzem Wschodniochińskim niebezpiecznie blisko japońskich samolotów wojskowych. "Wszelkie próby naruszania wolności lotów w międzynarodowej przestrzeni powietrznej wzmagają napięcie i

Zmiany w LOT: rejsy na Karaiby i do Afryki ukryte w czarterach

pojawiły się zupełnie nowe, egzotyczne kierunki. - Na zdjęciu prezentującym naszą siatkę połączeń nie ma błędu. Pomysł, koncepcja i część realizacji kampanii powstały w dziale marketingu LOT-u - czytamy w e-mailu od biura prasowego. Czy w takim razie klienci mogą pakować walizki i kupować bilety na te

Zamieszanie z lotem rosyjskiego ministra obrony nad Polską

Federacji Rosyjskiej. Wyjaśniano, jak mówił Walatek, "czy faktycznie jest to lot wojskowy, czy nastąpiła zwykła pomyłka, bo w planie lotu jest to kwestia jednej litery". Rzecznik dowództwa operacyjnego wyraził opinię, że najprawdopodobniej doszło do błędu pilota, który zgłaszał plan lotu. O

Eurolot z dużymi problemami. Czy linia zostanie uziemiona?

Airlines ponad 850 lotów i to mimo to, że już w sierpniu przewoźnik przestał płacić Eurolotowi. Obecnie obie strony prowadzą rozmowy w sprawie spłaty zobowiązań. - Spółka nie wyklucza podjęcia odpowiednich kroków prawnych w celu wyegzekwowania należności od firmy 4You, jeśli negocjacje nie doprowadzą do

Polacy nie wierzą w zamach

błąd. Dodatkowo żaden z ekspertów posła A. Macierewicza nie był w Smoleńsku, nie widział miejsca katastrofy, nie badał wraku ani elementów kluczowych dla właściwego odwzorowania przebiegu lotu, jakimi są zapisy rejestratorów lotów. Zespół ds. wyjaśniania przyczyn i okoliczności katastrofy smoleńskiej

Dlaczego rozbiła się kosmiczna taksówka

Prywatny statek kosmiczny SpaceShipTwo rozpoczyna samodzielny lot na wysokości ok. 14 km. Odłącza się wtedy od odrzutowca WhiteKnightTwo, pod który jest podpięty, i uruchamia silnik rakietowy, żeby samotnie wznieść się na wysokość ponad 100 km. Awaria nastąpiła w piątek podczas lotu testowego

Samolot rosyjskiego min. obrony niewpuszczony z powodów proceduralnych

Jak wyjaśnił, lot wojskowy należy zgłosić z wyprzedzeniem minimum 72 godz. Samolot z Szojgu, który w piątek był na Słowacji, z Moskwy leciał jako lot cywilny. Walatek powiedział, że obecnie strona polska wyjaśnia sprawę z ambasadą rosyjską. W opinii rzecznika dowództwa operacyjnego, prawdopodobnie

Mecz Belgia - Włochy. Były emocje i piękne bramki, Włochy górą, Belgia rozczarowała [EURO 2016]

najładniejsza akcja Euro 2016. Niesamowitym, ponad 30-metrowym podaniem popisał się Leonardo Bonucci. Lotu piłki nie zdołał przeciąć Toby Alderweireld i oko w oko z bramkarzem stanął Emanuele Giaccherini. 31-letni pomocnik z zimną krwią wykorzystał szansę. Włoska defensywa popełniła tylko jeden poważny błąd. W

Wnioski biegłych Prokuratury zbieżne z ustaleniami Komisji Millera

prawidłowo nadanych) uprawnień do tego typu lotu. Prokuratura poinformowała także, że zadecydowała o postawieniu zarzutów dwóm obywatelom Rosji, kontrolerom z lotniska w Smoleńsku. Warto przypomnieć, że w Raporcie Komisji Millera błędy kontrolerów lotu zostały uznane jako czynnik mający wpływ na przyczynę

LOT wznoszący czy koszący?

zł pomocy. To nie jest możliwe bez zgody Komisji Europejskiej, która do 20 czerwca musi zobaczyć dobry plan naprawczy. Rząd konsultuje plan dla LOT-u z Brukselą, nie chcąc popełnić błędów innych - ponad rok temu upadł Malev, bo musiał zwrócić dofinansowanie od węgierskiego rządu udzielone mu bez

Katastrofa smoleńska. Prokuratura chce postawić zarzuty rosyjskim kontrolerom z Siewiernego

pierwszy pilot nie zareagował na ten błąd. Zarzuty dla Rosjan Przed umorzeniem ze śledztwa zostanie wyodrębniony wątek rosyjskich kontrolerów, którzy naprowadzali samolot. To ppłk Paweł Plusnin (kierownik lotów) i mjr Wiktor Ryżenko (kierownik strefy lądowania obsługujący radiolokacyjny system lądowania

100 hipotez i jedna przyczyna

naszej działalności udało nam się wyprowadzić z błędu część opinii publicznej na temat kłamstw związanych z przyczynami katastrofy jakie pojawiają się w przestrzeni publicznej. W porównaniu z wynikami badań przeprowadzonych przez CBOS w październiku minionego roku, kiedy to na zamach wskazywało 28

Kolejne smoleńskie fantazje

informacji mających istotne znaczenie dla badania, które nie były badane z różnych powodów - złej woli, nieświadomości, błędów, niewiedzy". Wyjaśnił, że rządowa komisja Jerzego Millera, która badała katastrofę smoleńską, "nie podjęła badania jednego z głównych systemów samolotu obarczonych wadą

Czym jest TAWS?

kontrolerów lotu. Gdy załoga lub kontrolerzy popełnią błąd w ocenie położenia samolotu względem kursu lądowania lub ścieżki zniżania, urządzenie TAWS sygnalizuje to i daje możliwość uniknięcia kolizji z terenem. Dlatego tak ważne jest, aby sygnały pochodzące z tego systemu były przez załogę traktowane jako

Proces urzędników z kancelarii Tuska za Smoleńsk. Dzień trzeci

urzędniczego za rzekome błędy przy organizacji lotu prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W piątek, w trzecim dniu procesu, po raz pierwszy zeznawał wysoki rangą urzędnik z Kancelarii Prezydenta. Janusz S., były dyrektor biura obsługi organizacyjnej prezydenta (teraz emeryt), był przesłuchiwany przez trzy godziny

Katastrofa airbusa na półwyspie Synaj. Ekspert: Nic nie wskazuje na próbę awaryjnego lądowania

Zobacz zapis relacji na żywo Na półwyspie Synaj, na północy ok. 100 km od El-Arisz rozbił się w sobotę rosyjski samolot pasażerski Airbus A 321 lecący z Szarm el-Szejk do Petersburga. Z Egiptu wyleciał o godz. 6.51 czasu moskiewskiego. O godz. 7.14 nawiązał połączenie z kontrolerami lotu w

Okęcie jak Wiedeń? "Jeśli LOT będzie miał 300 samolotów"

poważny błąd ze strony LOT-u. - Tam, gdzie wycofuje się LOT, połączenia z portów regionalnych przejmuje Lufthansa, która wozi pasażerów do Niemiec, a nie do Warszawy - zauważa prof. Rydzkowski. - Niemiecki przewoźnik otwiera połączenia nie tylko do największych lotnisk w kraju, ale uruchomił nawet

Dreamliner po awaryjnym lądowaniu w Glasgow wrócił do Warszawy

26.09. Warszawa (PAP) - Dreamliner PLL LOT, który awaryjnie lądował na lotnisku w Glasgow, wrócił z pasażerami do kraju - poinformowała PAP w piątek wieczorem rzecznik PLL LOT Barbara Pijanowska-Kuras. Dodała, że po sprawdzeniu okazało się, iż samolot jest sprawny. Polski przewoźnik poinformował w

Katastrofa SpaceShipTwo - jeden z systemów uruchomił się za wcześnie

. wersja błędu pilota i wersja mechanicznej awarii. Drugi pilot SpaceShipTwo, 39-letni Michael Alsbury, zginął w katastrofie. Pierwszy pilot, 43-letni Peter Siebold, wyskoczył ze spadochronem. Przebywa w szpitalu z poważnymi obrażeniami. System "piór", zwiększający opór aerodynamiczny statku

Wizz Air jak w filmach Barei. Bezpłatnie, czyli za 35 zł

odpowiedzialnego za wprowadzenie mnie w błąd, natomiast mnie proszę ją zwrócić - opowiedział radośnie linii. Opłata administracyjna I co? I oczywiście, że nic. Wizz: "Pragnąc przeprosić Pana za wcześniejszą błędną informację, uprzejmie informuję, że kwota 35 PLN wynika z różnicy w cenie biletów. Bilet na lot

Nie przekreślałbym turystyki orbitalnej. Kosmos jest bliżej niż kiedykolwiek

Ta czarna seria porażek może nastrajać pesymistycznie co do przyszłości komercyjnych lotów w kosmos, a w szczególności turystyki kosmicznej. Wielu pewnie uzna, że takie loty są na razie zbyt ryzykowne i że nigdy nie wejdą do ofert biur podróży. Z tym pierwszym - zgoda, ryzyko w kosmosie jest

Maciej Lasek o Smoleńskim sondażu "Wyborczej": Najważniejsze jest to, że zamach i spisek są dopiero na ostatnim miejscu

Odpowiedzi, które otrzymały najwięcej wskazań, to naciski na pilotów, ich błędy oraz błędy kontrolerów lotu, a także ogólny bałagan w instytucjach odpowiedzialnych za lot. Wskazuje to jednoznacznie na odrzucenie przez ankietowanych nieracjonalnych teorii okołozamachowych. Dla naszego zespołu

Zamach smoleński zamrożony w sondażach - w spisek na życie Lecha Kaczyńskiego wierzy 22 proc. Polaków

badaniu grupa "zamachowców" nie jest całkiem konsekwentna. O wiele częściej niż w 2014 r. wskazują na przyczyny katastrofy wykluczające zamach: 18 proc. zaznaczyło także "naciski na pilotów", 16 proc. "bałagan", a 6 proc. "błąd pilotów lub kontrolerów lotu". W sumie

Największe katastrofy samolotowe w historii Francji

. podejście nieprecyzyjne. Piloci nie mieli doświadczenia koniecznego, by odpowiednio podejść do trudnego zadania. Dodatkowym utrudnieniem były warunki pogodowe: zachmurzenie, opady śniegu, zmieniający się wiatr. Do katastrofy przyczynił się również błąd kontrolera lotów. Samolot rozbił się o zbocze góry

USA.Katastrofa SpaceShipTwo - jeden z systemów uruchomił się za wcześnie

03.11. Los Angeles (PAP/AP,Reuters,dpa) - Statek kosmiczny SpaceShipTwo firmy Virgin Galaxy rozpadł się w locie nad pustynią Mojave w Kalifornii, gdy przedwcześnie uruchomił się system, mający wspierać wytracanie prędkości podczas powrotu do atmosfery - ustalili eksperci badający katastrofę. Szef

LOT-em niżej

Jorku samolot miał awarię dwóch silników po 23 minutach od startu. Rosjanie niechętnie przyznali, że przyczyną katastrofy był błąd konstrukcyjny.PLL LOT i jego najważniejszy port Okęcie były w czasach PRL-u okienkiem na wielki świat. Otwarty w 1969 r. nowy terminal niewiele różnił się od ówczesnego

Dlaczego doszło do katastrofy śmigłowca pod Kościerzyną. Poznaliśmy raport

nawigowania maszyną według przyrządów zastępczych", których obsługa jest konieczna w czasie lotu przy kiepskiej widoczności. Korzystał głównie z GPS-a. Miał też wadę wzroku, a leciał bez okularów. Eksperci stwierdzili, że pierwszym błędem była decyzja o samym starcie. Drugim natomiast fakt, że pilot nie

Krótki przewodnik po statkach kosmicznych

. Takie rozwiązanie podniesie komfort i obniży koszty lotu. Pierwszy egzemplarz tej kapsuły mogliśmy obejrzeć pod koniec marca tego roku. Jego pierwszy planowy lot załogowy przewidziany jest na 2017 r. A poniżej - symulacja lotu Dragona: Sojuz Sojuz to wciąż jedyny regularnie latający dziś na orbitę

Kogałymawia: Jedyne sensowne wytłumaczenie katastrofy to działanie z zewnątrz. Kreml: Żadnej wersji nie można wykluczyć

Wiktor Jung, wicedyrektor firmy. Jego słowa przytacza agencja TASS. - Samolotem nie dało się kierować. On nie leciał, tylko spadał - powiedział Jung, dodając, że mniej niż w minutę maszyna obniżyła prędkość lotu o 300 km/godz. i straciła 1,5 km wysokości. Firma wyklucza, że mogło to być wynikiem błędu

Norweski F-16 prawie zderzył się z rosyjskim myśliwcem

; - oświadczył rzecznik norweskich sił zbrojonych Brynjar Stordal. Wyjaśnił, że maszyny znajdowały się w odległości ok. 20 metrów od siebie. "Nie wiemy, czy chodziło o błąd w obliczeniach z jego strony, czy też świadomie znalazł się na trasie naszego F-16" - dodał. Do incydentu doszło w

Śledztwo smoleńskie od nowa. Prokuratura jeszcze raz zbada umorzone wątki

katastrofy podali błędy załogi podczas lotu oraz naruszenie procedur przez rosyjskich kontrolerów w sprowadzaniu samolotu. Ze słów Pasionka wynika, że w praktyce będzie to śledztwo po śledztwie. Ma ono nie tylko dać odpowiedź na pytanie o przyczyny katastrofy i wskazać winnych, ale też przeanalizować wątki

Tragedia na lotnisku w Rudnikach. Nie żyje 36-letni paralotniarz z Warszawy

Tragiczna okazała się niedzielna część imprezy. Zgłoszenie o wypadku nad lotniskiem Aeroklubu Częstochowskiego policja otrzymała przed godz. 15. - Wynikało z niego, że paralotniarz podczas wykonywania lotu na wysokości około 100 metrów wpadł w tzw. korkociąg. Kręcąc się, spadł na ziemię. Pogotowie

Komisja: proces organizacji lotu przez specpułk zawierał szereg uchybień

, że poziom wyszkolenia załóg Tu-154 zagrażał bezpieczeństwu lotów. Część członków załóg wyznaczonych do lotów 7 i 10 kwietnia nie miała ważnych uprawnień do ich wykonywania" - powiedział Lasek. Jedyną osobą, która takie uprawnienia miała, był technik pokładowy Błędy popełniane w procesie

Sąd: umorzenie śledztwa ws. lotów do Rosji uchylone z urzędu

prokurator umorzył postępowanie, ale nie wiadomo, dlaczego tak zrobił, bo tego nie uzasadnił, więc nie sposób ocenić prawidłowość tej decyzji" - mówił sędzia Łączewski. Jak dodał, to bardzo częsty błąd prokuratury, gdy prowadzący śledztwo w decyzji o umorzeniu przedstawia dowody, ale ich nie ocenia

Mocny wątek śledztwa w sprawie katastrofy lotniczej w Topolowie: paliwo

Sprawę katastrofy z 5 lipca bada Prokuratura Okręgowa w Częstochowie. Powstał plan śledztwa, który obowiązuje do końca września. Prokuratorzy pod lupę biorą wątki uwzględniające awarię silników, błąd ludzki oraz nieprawidłowości przy organizacji lotu. Wiadomo, że sprowadzony w maju z USA przez

Jak zostałem wniebowzięty. "Mój Boże... nieważkość jest wspaniała"

W pracy kazali mi wykonać różne eksperymenty w nieważkości, ale przyznaję bez bicia... zapomniałem się. Rację mieli organizatorzy lotu z Europejskiej Agencji Kosmicznej, którzy radzili rozpisać wszystko na karteczce przypominającej. - Zróbcie sobie notatki - napominał Vladimir Pletser, szef

Łódź podwodna spróbuje znaleźć wrak boeinga 777, ale malezyjscy śledczy nie wierzą już w sukces

zatoki, wyraźnie zbaczając z deklarowanej trasy. Według śledczych "trasa lotu była rozmyślnie wybrana przez kogoś na pokładzie", jednak nie wykluczyli oni żadnej hipotezy, zarówno ataku terrorystów, jak i mechanicznego błędu. Policja w Malezji rozpoczęła śledztwo, które miało wykazać, czy

Niemiecka prasa o katastrofie airbusa: "To zmieni wiele w koncernie Lufthansy i w całej branży".

wyjaśnianie tego wypadku może potrwać jeszcze kilka miesięcy" - stwierdza autor komentarza w "FAZ". Największa katastrofa w historii lotów "Handelsblatt" podkreśla, że tragedia na południu Francji jest największą katastrofą w europejskiej historii lotów. "Wkroczyliśmy w nowy

Opinia o pracach G. A. Jorgensena

lotu. Z powyższej oceny jasno wynika, że poprawność końcowej wersji modelu Pana Jorgensena oznacza, że po kilku miesiącach dyskusji usunął on opisane powyżej poważne błędy, uznając zasadność zgłaszanych w różnej formie uwag merytorycznych. Natomiast nie zmieniam swojej opinii, że model ten jest zbyt

Ścigany Arabski. Tusk kolejny?

organizacją lotu do Smoleńska. Po dwóch rozprawach procesu wytoczonego przez rodziny smoleńskie widać jednak, że będzie on formą rozliczenia nie tylko urzędników i Arabskiego, ale również tego, jak wówczas działał rząd Tuska. Pełnomocnicy rodzin zadają dużo pytań, drążą szczegóły. Ich prawo. Pytają jednak

Samolot na Dajtkach spadł na skutek błędu pilotów

opublikowała raport końcowy z tego wypadku. Specjaliści badający zdarzenie jako jego przyczynę wskazali błąd jednego z pilotów. Ich zdaniem, źle ustawił on zawór paliwa w trakcie całego lotu w pozycji "prawie otwarte". - Co doprowadziło do wypracowania paliwa z prawej grupy zbiorników i w

To lewy silnik. Eksperci o przyczynie katastrofy w Topolowie

: awaria maszyny, błąd pilota i błąd przy organizacji lotu - mówi Tomasz Ozimek, rzecznik prasowy częstochowskiej prokuratury okręgowej. - Np. czy nie był on nadmiernie obciążony. Prokuratorzy przesłuchali już ok. 20 osób, w tym jedynego ocalałego uczestnika lotu. W swoich zeznaniach także mówił o awarii

Smoleńsk 2010. Po trzykroć umorzenie

zeznaniami pracownicy ambasady polskiej w Moskwie, by ocenić, kto mijał się z prawdą. Mazur: - Ale z analizy dokumentów wynika, że pracownica ambasady nie kłamała. Czy kłamali więc świadkowie rosyjscy, by kryć swoje błędy? Sąd wskazał, że prokurator nie analizował raportu NIK w sprawie przygotowywania lotów

Śląskie. Umorzone śledztwo ws. katastrofy awionetki, w której zginęły 4 osoby

były błędne decyzje pilota, zwłaszcza o lądowaniu w trudnych warunkach atmosferycznych" - powiedział prokurator. Według ustaleń śledztwa, błędów nie popełnili pracownicy lotnisk, z którymi komunikował się pilot, a maszyna była sprawna. Jak ustalili eksperci w dziedzinie lotnictwa, pilot awionetki

Wypadek szybowca w Bezmiechowej. Pilot nie żyje

lot szkoleniowy pod okiem instruktora, który znajdował się na ziemi. Na miejscu tragedii są policjanci, którzy zabezpieczają ślady i przesłuchują świadków. - Pilotem był mieszkaniec Sanoka w wieku 44 lat. O zdarzeniu zostali także poinformowani przedstawiciele Państwowej Komisji Badań Wypadków

Gen. Błasik wywierał presję na pilotów tupolewa? Nowa opinia biegłych

: Temat dnia "Gazety Wyborczej": Agnieszka Kublik rozmawia z Maciejem Laskiem o podkomisji w Komisji Badania Wypadków Lotniczych powołanej przez Antoniego Macierewicza Spór o Błasika Spór o rolę dowódcy sił powietrznych podczas tego tragicznego lotu trwa niemal od początku śledztwa. Raporty

"Zamachowcy" mają kłopot

szybko, w gęstej mgle, bez kontaktu wzrokowego z ziemią. Załoga samolotu popełniła błędy i złamała procedury. Wojskowa prokuratura chce też stawiać zarzuty rosyjskim kontrolerom, m.in. za to, że nie zamknęli smoleńskiego lotniska, oraz przełożonym pilotów za błędy w szkoleniu. Te ustalenia kwestionuje

USA: Nie będzie współpracy z Rosją w Syrii. "Tragicznie błędna strategia"

fundamentalny błąd - zaznaczył. 30 września Rosja rozpoczęła bombardowania w Syrii, twierdząc, że ich celem będą dżihadyści z PI. Jednak rosyjskie samoloty atakowały także oddziały opozycji walczącej z prezydentem Syrii Baszarem al-Asadem, który jest sojusznikiem Moskwy. Waszyngton wspiera niektóre z tych grup

Wielkie linie lotnicze kontra chłopak, który wyszukuje ludziom tanie bilety... Pozywają go do sądu

Waszyngtonu do Los Angeles. Najtańsze były po 330 dolarów (tam i z powrotem). Ale do San Diego, które jest całkiem niedaleko od Los Angeles - po okazyjne 160 dolarów. Sprawdzając szczegóły połączenia, skonstatowałem, że ów tani lot do San Diego jest z przesiadką w... Los Angeles. Wystarczy zatem kupić bilet

Teoria kolejnych wybuchów w tupolewie

jednej z ekspertyz wykluczających eksplozję Tu-154. Na kanapie biegli nie znaleźli śladów wybuchu czy wysokiej temperatury. A sama kanapa nie wygląda, jakby była po wybuchu. To nieprawda, że przyczyną katastrofy były wybuchy. Nie ma jakichkolwiek śladów w zapisie rejestratorów lotu, takich jak skok

Prokuratura opublikowała stenogramy ze smoleńskiej wieży oraz Jaka-40

komisja wskazywała, że rosyjscy kontrolerzy lotu popełnili 10 kwietnia 2010 r. liczne błędy, działali pod presją i nie byli wystarczającym wsparciem dla załogi Tu-154M. Wówczas w odpowiedzi, jeszcze tego samego dnia, Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) opublikował zapisy rozmów kontrolerów lotów

Katastrofa smoleńska. Prokuratura: Poza technikiem pokładowym załoga nie posiadała ważnych uprawnień

smoleńska - komentarz Romana Imielskiego z "Gazety Wyborczej" Załoga bez uprawnień zeszła poniżej dopuszczalnej wysokości zniżania Prokuratorzy dokonali analizy i oceny organizacji lotu, jego przebiegu oraz pracy kontrolerów ze Smoleńska. Ustalenia biegłych są zbieżne z raportem rządowej komisji

W środę prokuratura ujawni stenogramy ze smoleńskiej wieży oraz Jaka-40

"Prokurator referent śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej podjął decyzję o opublikowaniu stenogramów, które stanowią immanentną część opinii fonoskopijnych. Są to dwie opinie Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, jedna dotyczy stanowiska pracy grupy kierowania lotami lotniska w

Tajemnica lotu MH370

bezskuteczne. Po sześciu godzinach prób zlokalizowania maszyny lub jej szczątków samolot oficjalnie uznano za zaginiony. Też błąd załogi? Szybko zaczęto porównywać zaginięcie MH370 do katastrofy lotu AF447. Francuski Airbus A330 zaginął 1 czerwca 2009 roku w drodze z Rio de Janeiro do Paryża. Ponieważ

Powrót do Smoleńska

wyszkolenie i dobór do tragicznego lotu oraz błędy w pracy rosyjskich kontrolerów. - Bezpieczeństwo buduje się latami, nieprzemyślanymi decyzjami można zniszczyć je w ciągu kilku minut. Chciałbym, aby wszyscy wygłaszający opinie poza swoim zakresem wiedzy i kompetencji o tym pamiętali - komentuje Lasek.

Bomba albo usterka. Eksperci o katastrofie rosyjskiego samolotu

tę wersję wierzą bez zastrzeżeń chyba tylko linie Metrojet. Przekonują, że 18-letni A321 był w doskonałym stanie technicznym. Wiceszef firmy Aleksandr Smirnow podkreślił, że samolot nie może rozpaść się w powietrzu z powodu usterki albo błędu pilota - jedyne wyjaśnienie to "działania z zewnątrz

Dalszy ciąg zmian w MSZ. Ambasador Arabski odwołany z placówki w Madrycie

Tomasz Arabski był ambasadorem w Hiszpanii od maja 2013 roku. Wcześniej był szefem kancelarii premiera Donalda Tuska. O możliwości odwołania Arabskiego mówiło się od kilku tygodni. PiS zarzuca mu niedopełnienie obowiązków przy organizacji prezydenckiego lotu do Smoleńska 10 kwietnia 2010 roku

USA. Zaginiony indonezyjski Airbus - pytania i odpowiedzi

- Samolot znikł z radarów mniej więcej w połowie drogi z drugiego co do wielkości indonezyjskiego miasta Surabaya. Co się mogło wydarzyć? Jest za wcześnie, by wyrokować. Samolot odbywał najbezpieczniejszą część lotu - z sierpniowego studium na temat bezpieczeństwa opracowanego przez Boeinga wynika

Katastrofa samolotu w Topolowie. Śledztwo przedłużone do lipca przyszłego roku

. Oto samolot Piper PA 31P Navajo wystartował 5 lipca około godz. 16 z lądowiska w Rudnikach koło Częstochowy, by zrzucić spadochroniarzy. Był to jego ósmy lot tego dnia. Początkowo wszystko przebiegało normalnie, jednak po krótkim czasie maszyna przestała się wznosić, dał się wyczuć spadek jej mocy. W

Nieodrobiona lekcja kandydata Jarubasa

się poinformować kandydata PSL na prezydenta RP, że w tupolewie były cztery czarne skrzynki. Trzy z nich zostały odnalezione i przeanalizowane: - rejestrator MSRP-64M-6, który zapisuje na taśmie magnetycznej ostatnie 25 minut lotu; są to dane o pracy zespołów napędowych, systemów pokładowych i

Prokuratura: lista uchybień "smoleńskich" w Kancelarii Premiera

Takie sygnalizacje prokuratorzy piszą tylko wtedy, gdy podczas śledztwa widzą błędy w działaniach konkretnych urzędników lub instytucji, ale nie mogą ich opisać przepisami kodeksu karnego. Tak właśnie stało się w śledztwie w sprawie niedopełnienia obowiązków przy organizacji lotów do Smoleńska 7