fmcg

mapi

Giganci FMCG nie płacą faktur na czas. Do pół roku zwłoki

Giganci FMCG nie płacą faktur na czas. Do pół roku zwłoki

Procter & Gamble czy Johnson & Johnson nie płacą na czas rachunków za wykonane usługi agencjom reklamowym i innym podwykonawcom. Zwłoka w spłacie za wykonaną usługę często sięga nawet sześciu miesięcy - pisze ?Financial Times?

Rośnie rynek reklamy. Napędzają go farmacja i handel

W 2015 roku polski rynek reklamy wzrósł o 4,5 proc. w stosunku do 2014 r. - wynika z najnowszego raportu SMG Polska. Najbardziej rosły wydatki reklamowe sektora żywność, farmaceutyka i FMCG. Z mediów najwięcej zyskał internet

Rynek polskiej reklamy rośnie o prawie 3 proc.

Od stycznia do czerwca rynek reklamy wzrósł o 2,8 proc., rok do roku. Największy wpływ na to miały branże handlowa, farmaceutyczna i FMCG - wynika z raportu Starcom Mediavest Group (SMG).

Jakie auto firmowe wybrać?

Jakie auto firmowe wybrać?

Reckitt Benckiser kupuje markę prezerwatyw Durex

należą do najszybciej rozwijających się wśród produktów FMCG, a poza tym dzięki temu przejęciu firma będzie mogła wykonać zapowiadane przez nią wcześniej działania oszczędnościowe. W ubiegłym roku fiskalnym zakończonym na koniec marca SSL zanotował 115,3 mln funtów zysku. O przejęciu producenta

Raport AC Nielsen dotyczący rozwoju marek własnych

Firma prowadziła badania w ciągu trzech ostatnich lat w 36 krajach świata. Przeanalizowano sprzedaż 80 głównych produktów z kategorii FMCG. 95 proc. towarów sprzedawanych pod markami własnymi (tzw. private label) leży na półkach sklepów Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. W Europie 22 proc

Credit Agricole pokazał prawdę o skutkach zakazu handlu w niedzielę. Wygrany jest jeden

Credit Agricole pokazał prawdę o skutkach zakazu handlu w niedzielę. Wygrany jest jeden

analizy firmy badawczej Nielsen – również z zeszłego tygodnia – rynek FMCG (towarów szybko zbywalnych) od marca do lipca 2018 r. wzrósł 5,7 proc.  Sprzedaż artykułów spożywczo-chemiczno-tytoniowych na stacjach benzynowych poszła w górę aż o 22,6 proc. Sklepy cukiernicze i z alkoholem

Rosną wydatki na reklamę online w Polsce. Wynoszą już prawie 4 mld zł

Rosną wydatki na reklamę online w Polsce. Wynoszą już prawie 4 mld zł

zwiększyły nakłady na komunikację cyfrową, należą także: sprzęty domowe, odzież i dodatki. Zagregowane grupy produktowe – zarówno FMCG, jak i dobra trwałe – zwiększyły swe nakłady o blisko 8 proc. IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt od

Coraz chętniej oglądamy wideo w sieci. W 2020 roku spędzimy tak godzinę dziennie

Coraz chętniej oglądamy wideo w sieci. W 2020 roku spędzimy tak godzinę dziennie

; powiedziała Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith. Nowe pole dla reklamy  Najwięcej mogą na tym zyskać więc marki z szerokimi wiekowo grupami odbiorców. Takie oferujące produkty z kategorii FMCG czy po prostu z branży handlu detalicznego. Według prognozy Zenitha globalne wydatki na reklamę online

Za dwa tygodnie finał ABSL Start-Up Challenge. Najlepsi pokażą się w Poznaniu

Za dwa tygodnie finał ABSL Start-Up Challenge. Najlepsi pokażą się w Poznaniu

takich wydarzeń szuka dogodnych dla siebie rozwiązań technologicznych. - Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo istotna, szczególnie w branży FMCG. Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w

Kampanie reklamowe na świeczniku, czyli MIXX Awards & Conference 2018 czas zaczynać

Kampanie reklamowe na świeczniku, czyli MIXX Awards & Conference 2018 czas zaczynać

Patkowski. Wśród nominowanych kampanii znalazły się projekty realizowane dla banków (Crédit Agricole, ING Bank Śląski, Citi Handlowy, PKO Bank Polski), branży FMCG (Grupa Żywiec, Tymbark, Nivea Polska, Carlsberg Polska), magazynu „Vogue”, firm Mitsubishi Motors Polska, Link4, Ikea

Ceny paliw spadają, ale inflacja już nie. To efekt wiosennych przymrozków

Ceny paliw spadają, ale inflacja już nie. To efekt wiosennych przymrozków

świetnych nastrojach Kilka dni temu firma Nielsen i Bank DnB opublikowały raport poświęcony sytuacji finansowej i skłonności Polaków do wydawania pieniędzy. Raport dotyczy zakupów w kategorii FMCG, czyli tzw. dóbr szybko zbywalnych – sprzedawanych często i po względnie niskich cenach. Chodzi m.in. o

500 plus a wydatki Polaków. Kto najwięcej zarobił na programie?

500 plus a wydatki Polaków. Kto najwięcej zarobił na programie?

są tak istotne dla domowego budżetu. Z całą pewnością na państwowym świadczeniu na dzieci skorzystały sieci handlowe. – Szacujemy, że program 500 plus spowodował około 2,3 proc. wzrostu na rynku FMCG (produktów szybkozbywalnych), co odpowiada około 5 mld zł zostawionych w sklepach – mówi

ABSL Startup Challenge. Shelfwise najlepszy wśród finalistów

ABSL Startup Challenge. Shelfwise najlepszy wśród finalistów

FMCG, czyli w branży handlowej. Polega ona na fotografowaniu półek sklepowych i poddawaniu ich maszynowemu uczeniu. Komputery rozpoznają, jakiego rodzaju produkty znajdują się na półce, jakich firm i w jakich ilościach. Obliczają to w ciągu kilku sekund. Przykład? Na pierwszej, najniższej półce

What's next?!

What's next?!

Rynku FMCG. Podczas debaty What’s next? Nowy konsument, nowa ekonomia, nowe wyzwania, odbywającej się podczas tegorocznego Kongresu Rynku FMGC, przedstawiciele branży starali się odpowiedzieć na pytanie, jakie wymagania ma dzisiejszy klient oraz, przede wszystkim, jak im sprostać. - Musimy być

Badacze wchodzą w rynek e-sportu

Badacze wchodzą w rynek e-sportu

jakościowych. "Nie wszyscy wiedzą, o co chodzi" Klientami ich usług mają być potencjalni sponsorzy drużyn, lig i eventów e-sportowych – producenci FMCG, firmy telekomunikacyjne, usługowe oraz technologiczne. W Polsce gamingiem i e-sportem zainteresowali się już producenci napojów, słodyczy

Horoskop finansowy na 2019 r. "Dawno nie było tak trudnego roku dla inwestorów. Następny zapowiada się podobnie"

Horoskop finansowy na 2019 r. "Dawno nie było tak trudnego roku dla inwestorów. Następny zapowiada się podobnie"

zaliczamy: telekomunikację i technologie, spółki energetyczne oraz branżę FMCG (czyli produkty kupowane szybko i często, jak kosmetyki czy jedzenie). W grupie spółek, które mogą zachowywać się lepiej niż szeroki rynek, są m.in. Asseco Poland, CD Projekt, Cyfrowy Polsat, Dino Polska oraz Enea – wylicza

Comarch - pogromca papierów 

Comarch - pogromca papierów 

czas inwestował w kolejne obszary biznesowe, np. w systemy dla instytucji finansowych (projekty dla administracji publicznej) czy w oprogramowania dla firm z branży FMCG (artykuły codziennego użytku), w przypadku których flagowymi produktami są programy lojalnościowe. Zarząd firmy dobrze wyczuwał

Rynek reklamy rośnie o 4 proc. Najszybciej rozwija się internet

przeznaczone na reklamowanie środków przeciw przeziębieniu i przeciwbólowych, a także środków odchudzających oraz wspomagających układ trawienny. Największym reklamodawcą tego sektora i całego rynku pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. W pierwszych trzech kwartałach rosły także wydatki sektora FMCG

Jak mistrz z uczniem, czyli przychodzi pracownik do mentora

Jak mistrz z uczniem, czyli przychodzi pracownik do mentora

goods [skrót FMCG – produkty, które szybko się sprzedają], stres to jeden z głównych tematów, o których rozmawiamy. Poza tym o życiu zawodowym i osobistym, bo to już mocno się splata, chodzi o tzw. work-life-mix. Taka trochę korpospowiedź. – Raczej możliwość lepszego poznania siebie. Każdy z

Klienci zaczynają szukać produktów z górnej półki. Marki własne w odwrocie

Klienci zaczynają szukać produktów z górnej półki. Marki własne w odwrocie

. W poszukiwaniu markowych produktów Według analiz firmy badawczej IRI Worldwide w Europie Zachodniej w ubiegłym roku nastąpił spadek udziału marek własnych w sprzedaży produktów tzw. dóbr szybko zbywalnych (FMCG). Chodzi o artykuły spożywcze, proszki, kosmetyki. Wartościowo marki własne stanowią tam

Google prowadzi trudną walkę ze szkodliwymi treściami. Reklamodawcy pozostają nieprzekonani

Google prowadzi trudną walkę ze szkodliwymi treściami. Reklamodawcy pozostają nieprzekonani

przypadku sektora FMCG źle dobrane tło dla reklamy może zniweczyć wysiłki firmy. W Polsce myślenie o kontekście nie ma na razie przełożenia na praktykę, ale w przyszłości należy się spodziewać planowania kampanii z uwzględnieniem tego aspektu - mówi Tomasz Bartnik, partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven

Łowią nas na mięso i tanie crocsy. Co kupujemy w sieciach marketów i za ile?

Łowią nas na mięso i tanie crocsy. Co kupujemy w sieciach marketów i za ile?

drugie, za umieszczenie konkretnego produktu w gazetce zwykle płaci jego producent. Toteż np. w gazetkach hipermarketów większość oferty stanowią produkty znanych marek FMCG (dobra szybko zbywalne). Bitwa o crocsy Z kolei dyskonty mniej więcej połowę swoich reklamówek poświęcają na promocję artykułów

Mamy już 10 mln m kw. magazynów

Mamy już 10 mln m kw. magazynów

motoryzacyjny oraz sektor FMCG. Rośnie na sile również sektor klientów związanych z rynkiem handlu elektronicznego. Coraz większe zainteresowanie - Z roku na rok obserwujemy wzrost zainteresowania najmem powierzchni przemysłowo-logistycznej - ocenia Aleksander Kuźniewski, wicedyrektor działu wynajmu powierzchni

Jedno z najlepszych miejsc pracy znajduje się we Wrocławiu

- w większości na rynek brytyjski. Są to głównie aplikacje webowe oraz rozwiązania Business Intelligence. Swoje oprogramowanie tworzy dla różnych branż, takich jak: fundusze inwestycyjne, logistyka, FMCG, lotnictwo czy farmaceutyka - W branży IT pensja i pakiet benefitów to minimum, które nie zapewnia

Już 3 miliony aut jeździ w Polsce "na gazie"

systemy autogazu marki BRC w 560 samochodach. W bieżącym roku rozpoczęliśmy realizację konwersji we flocie światowego koncernu FMCG. Może zachętą będą także nowe przepisy dotyczące elektromobilności i paliw alternatywnych? – Te przepisy to krok dobrym kierunku. Wprawdzie do paliw alternatywnych

Dyskonty wykańczają małe sklepy. Kaczyński szykuje bat

raczej symboliczny koniec pewnej epoki niż jakiś wielki przełom. Ten dokonał się kilka lat wcześniej, gdy handel tradycyjny utracił większościowe udziały w najbardziej lukratywnym segmencie rynku tzw. dóbr szybkozbywalnych (FMCG), czyli artykułów spożywczych, proszków, kosmetyków (przy czym w sprzedaży

Usług w Polsce coraz więcej

lepiej i bardziej efektywnie. Z tej prawidłowości różne branże korzystają w różnym stopniu. Na przykład FMCG w centrach usług ma już bardzo zaawansowane procesy, podczas gdy branża medyczna dopiero zaczyna oswajać się z tym tematem. Potrzeba trochę czasu, żeby oni również to docenili. Ludzie w Polsce

Katarzyna Michniewska: Uratujmy planetę przed zalewem śmieci

konsumentów, a obowiązek ten może także zlecić nam. Przedtem pracowała pani w działach logistyki największych światowych korporacji FMCG [fast-moving consumer goods, czyli produkty szybkozbywalne] – czy przy tak ogromnej skali działalności tych firm i milionach wytwarzanych przez nich opakowań można w

Od zera do bohatera w biznesie. Ciekawe projekty młodych śląskich przedsiębiorców

zaczęli szukać partnera, który zainwestuje w ich firmę. Wybrali fundusz Aligo Capital, który za objęcie udziałów w Abyss Glass zainwestował 200 tys. euro. Produkcją luster ma się zajmować firma z Miedźnej pod Pszczyną. - Prowadzimy rozmowy z jednym z największych koncernów z branży FMCG, czyli producentów

"Dużo to ludzie pracują w małych firmach, warsztatach, fabrykach. W korpo jest luz". Wasze historie o pracy w korporacjach

, FMCG, chemia, energetyka), gdzie nie mają gorzej...  drbibitus Najdłużej pracowałem od 8 do 22, czyli bite 14 godzin, reklamacja klienta, powszechne wzmożenie jakościowe..., ale za to szef dał mi dzień wolnego, tak od siebie, bez info do kadr, ot tak po prostu, można? można. A Drogę Mleczną to

8 najbardziej inspirujących start-upów ze Szczecina [FELIETON KRZYCHA]

formie startupowej. Są to m.in. Alleceny (porównywarka cen produktów FMCG) od Magnetic Point, Loyalitics (aplikacja do obsługi programów lojalnościowych) od Dige, Diet Watch (wirtualny dietetyk, który dopasowuje plan dietetyczny do aktywności fizycznej użytkownika) od Stettinera. 4. Emb3d - nowy projekt

Sales Excellence in Pharma

kanałów komunikacji do wsparcia sprzedaży w prelekcjach Polpharma, Cefarm Białystok, PF Jelfa - Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny - inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG - case study Amrest i Coca-Cola Więcej informacji na stronie www.bbm.pl

"Lista 500" Polityki: Biedronka o włos za Lotosem i PGE. Orlen liderem

sklepów Biedronka (28,9 mld zł), dystrybutor gazu PGNiG (28,7 mld zł), Tauron Polska Energia (24,7 mld zł) i KGHM Polska Miedź (21,3 mld zł). Wysoką, ósmą pozycję w rankingu zajęła Grupa Eurocash (lider w hurtowej dystrybucji produktów FMCG, czyli szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii

Amerykanie opanowali listę najlepszych marek świata

i FMCG (Gillette, L'Oreal czy Nestle) - zajęły one aż 51 miejsc w setce najlepszych marek świata. W rankingu najlepszych marek świata mamy też kilka debiutów - Nissan (90. miejsce), John Deere (97.) i HTC (98.). Ranking zamykają Ferrari, które spadło z 91. na 99. miejsce i Harley Davidson - z 98. na

Dlaczego handel tradycyjny jest ciągle lepszy niż ten internetowy?

rankingu pochodzi ze sprzedaży FMCG, czyli jedzenia, proszków itp. Wciąż najbardziej rentowna jest jednak moda, której średnia marża zysku netto wyniosła 7,4 proc., czyli ponad dwa razy więcej niż w całym rankingu. Co ciekawe, to właśnie w tym sektorze doszło do dużych zmian w Polsce. Marki lokalne

Badania IBM: polscy managerowie IT inwestują w integrację oprogramowania

spółek z 19 branż i 78 krajów. W Polsce wzięły udział przedsiębiorstwa reprezentujące pięć branż: bankowość, ubezpieczenia, sektor przemysłowy, sektor publiczny i FMCG. Kompletny raport można znaleźć na stronie IBM.

To był rok klientów. Co zmieniła ustawa konsumencka?

pokazach). Handlu tradycyjnego nowe zasady także nie wywróciły do góry nogami. - Nasi członkowie nie zgłaszali nam problemów z wdrożeniem tej ustawy. Zmiany nie były kłopotliwe dla branży FMCG [artykuły spożywcze, środki czystości etc.]. Ale brak problemów to także komentarz - ocenia Joanna Chilicka

Ile kosztuje piękno. Rozmowa z Ireną Eris

jest. Dlaczego ich brakuje? – Działamy w trzech obszarach: produkcja FMCG (dobra szybko zbywalne), Kosmetyczne Instytuty oraz hotele, czyli turystyka. Ten ostatni obszar jest bardzo zróżnicowany, dlatego też w turystyce, bardzo trudnym biznesowo sektorze, o niskiej marżowości, jest ciężko

Warsztaty "Projekt: Praca" dzisiaj w Lublinie

Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Certyfikowany trener biznesu i doradca kariery. Posiada wieloletnie doświadczenie w międzynarodowych koncernach z branży chemicznej, medycznej i FMCG. Od wielu lat związana z obszarem HR - pierwotnie w Dziale Szkoleń i Rozwoju, gdzie tworzyła programy

Młodzi szukają pracy marzeń. Miało być jak w serialu "Mad Men", a były prezentacje w PowerPoincie i Excelu

politechnice i zrobił licencjat na studiach biznesowych. Szukał staży menedżerskich. Dobre oferty znalazł w branży FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych. Firmy z pierwszej ligi: Mars, Unilever, Jerónimo Martins, Eurocash, Procter & Gamble. Po wysłaniu CV i testach online został zaproszony do siedziby dużego

Hipermarkety walczą o miejsce na rynku. Rewolucyjne pomysły

właściwie we wszystkich dużych miastach. W ciągu ostatniego roku udało mu się zdobyć pozycję lidera w tym segmencie. Polski rynek FMCG online (czyli zakupów przez internet artykułów spożywczych, proszków, kosmetyków itp.) jest większy niż rynki Czech, Słowacji i Węgier razem wzięte. Wynosi ponad pół

BCG o spekulacji transgranicznej po wejściu Polski do UE

Po rozszerzeniu Unii sieci hipermarketów i hurtownie mogą wykorzystać różnice cen produktów konsumpcyjnych (FMCG) w "starych" i "nowych" krajach Unii do tzw. spekulacji transgranicznych, czyli przerzutu tańszych towarów przez granicę - wynika z analizy BCG "Największa fuzja

Być jak Robert Lewandowski. Tyle że w e-sporcie

;telekomów” wydaje się strzałem w dziesiątkę. Sponsorami klubów skupiających pro graczy, partnerami największych turniejów są także marki FMCG [fast-moving consumer goods, producenci towarów szybko zbywalnych, głównie z branży spożywczej – przyp. red.]. Crunchips, G-Fuel czy Montain Dew. To tylko

Z Wrocławia pracują dla największych marek świata. Oto polska "Dolina Krzemowa"

Objectivity.  Firmowi klienci to m.in. brytyjski gigant odzieżowy Primark, ImmobilienScout24 – najpopularniejszy w Niemczech internetowy portal nieruchomości oraz firmy z sektora finansowego, FMCG i farmaceutycznego. Pytani o projekt, którym mogą się pochwalić, przedstawiciele Objectivity

Sieci handlowe sprzedają coraz więcej. Kosztem zysków

zmieniła zwyczaje konsumentów" - piszą analitycy Deloitte. - Zakupy robią bardziej uważnie, do koszyka wkładają więcej tańszych tzw. marek własnych produkowanych pod nazwą i na zlecenie sieci, mniej chętnie jedzą poza domem. Nic dziwnego, że sklepy odnotowały największą sprzedaż w sektorze FMCG

Sprzedaż detaliczna spadła o 1,6 proc. Handel przeżywa nieszczęścia

700 przedstawicieli handlowych firmy Target BPO wsiada codziennie w samochody i jeździ jak kraj długi i szeroki. Cel? Sprzedaż towarów na zamówienie największych firm FMCG (oferujących produkty szybko zbywalne, a więc artykuły spożywcze, kosmetyki i chemię gospodarczą) w ponad 90 tys. sklepów. Od

Duże zmiany w nawykach zakupowych Polaków

. Jego zdaniem cześć sieci tego nie wytrzymuje. Kryzys mocno dotknął choćby branżę tekstylną. Zresztą obniżyły się łączne marże w całym handlu. - Przy dobrach szybkozbywalnych (FMCG), a więc artykułach spożywczych, kosmetykach i chemii gospodarczej spadły w ciągu ostatnich dwóch lat o co najmniej 10 pkt

Kto chce strzeżonych osiedli?

takich nie kupował, co po prostu dlatego, że racje logistyczno-marketingowe skłaniają koncern do trzymania się kilku standardowych objętości. Im dalej od FMCG, tym większa rozbieżność między "ofertą dominującą w podaży" a "ofertą preferowaną przez klientów". Deweloperzy na zmieniające

Pracownicy przyszłości: skoczek i bumerang

przepracowałam trzy lata, najkrócej - trzy miesiące. Zajmowałam się marketingiem w różnych branżach: FMCG, wydawnictwa, a także NGO. Wiedziałam, że to będzie źle wyglądało w CV, ale wychodziłam z założenia, że skoro kolejny pracodawca chce mnie zatrudnić, to czemu nie? Jeśli coś w danej firmie ją uwierało, po

Handlowcy liczą na świąteczny szał zakupów. Na razie - stagnacja

generuje wyższe obroty, ale nie zawsze większe zyski. - Więcej będziemy mogli powiedzieć po podsumowaniach, których firmy handlowe dokonują na początku kolejnego roku - mówi. Ale marże w handlu od dłuższego czasu się obniżają. Przy dobrach szybko zbywalnych (FMCG), a więc artykułach spożywczych

Molestowanie w pracy

, więc nagłośnienie sprawy może się wiązać z natychmiastową utratą pracy, ostracyzmem w firmie czy ciągłym utrudnianiem życia przez pracodawcę. Dobrze to wie pani Adrianna; ma 32 lata i jest handlowcem w branży FMCG. W zeszłym roku wpadła w oko nowemu kierownikowi sprzedaży. - Zaczęło się od niegroźnych

Koniec wielkich hipermarketów? Klienci wolą mniejsze sklepy

tego segmentu należą: Auchan, Tesco, Real czy Carrefour. Supermarkety natomiast to sklepy do około 2,5 tys. m kw. powierzchni. Ich asortyment jest mniejszy niż w hipermarketach i skoncentrowany jest na produktach FMCG, do których należą artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza czy drobne

Żurawski i Borek bez hazardowych reklam

Artegence, twierdzi, że wielkość budżetów firm bukmacherskich jest porównywalna z internetowymi budżetami reklamowymi gigantów tzw. FMCG, czyli dóbr szybko zbywalnych (żywności, kosmetyków i detergentów). Według nieoficjalnych szacunków naszych rozmówców firmy bukmacherskie i internetowe kasyna wydają na

Dyskonty łowią bogatych klientów, choć chcą uchodzić za tanie

. dobrych towarów w dobrej cenie. Efekt? Różnice cenowe między wielkimi sieciami na podstawowych produktach są już niewielkie. Tak przynajmniej wynika z koszyka cenowego serwisu DlaHandlu.pl, który monitoruje ceny 50 najpopularniejszych produktów FMCG (np. bułka kajzerka 50 gramów, chleb 1000 gramów

Firmy chcą informatyków

branże zamierzają przeprowadzić rekrutacje informatyków: IT (oprogramowanie) - 80 proc. Telekomunikacja - 69 proc. Farmacja - 62 proc. Bankowość - 58 proc. Produkcja - 53 proc. HR - 50 proc. Motoryzacja - 46 proc. FMCG - 44 proc Finanse i księgowość - 33 proc. Inżynieria - 18 proc.

Firmy zachęcają do zakupu markowych produktów

- prowadzonych w ciągu trzech lat w 36 krajach świata - wynika, że marki własne supermarketów i innych detalistów (tzw. private labels) sukcesywnie powiększają udział w rynku. Sprzedaż dóbr szybko zbywalnych (FMCG) pod własnymi markami detalistów światowych stanowi już 15 proc. obrotów. A w Polsce, na Węgrzech

Czy da się zwalniać po ludzku?

Pani Agnieszka, bezdzietna, pracuje w dużym koncernie z branży FMCG (czyli artykuły spożywcze, środki czystości itp.). W poniedziałek rano pochyliła się nad nią szefowa i powiedziała: musimy porozmawiać. A pięć minut później w szklanym gabinecie wyjaśniła: lepiej będzie, jeśli się rozstaniemy, masz

Od mężczyzn w pracy można się wiele nauczyć. Pokorne uczennice nie robią kariery

, biurokratyczna organizacja zmienia się w elastyczną, nowoczesną firmę daje duże poczucie satysfakcji. Agnieszka Kulas-Wróbel W BCG pracuję od 4 lat, zajmuję się projektami dla instytucji finansowych i FMCG. Biorę udział w przygotowywaniu strategii, podnoszeniu efektywności sprzedaży, koordynacji procesów

Wszystkie sklepy będą jak McDonald's. Dlaczego klient na tym straci?

2012 r. na ok. 650 mld zł. Roland Berger Strategy Consultant obstawia, że w końcowym wariancie marki własne w FMCG mogą stanowić 35-45 proc. produktów. Oczywiście są one korzystne dla konsumenta (bo płaci mniej), dla sklepu (bo nie dzieli się marżą), ale czy dla rynku w długiej perspektywie? Firmy

Jak nie przepłacać, czyli wypłać sobie 13. pensję

; - podjęły portale DlaHandlu.pl i PortalSpozywczy.pl, które monitorują ceny 50 najpopularniejszych produktów FMCG (typu: bułka kajzerka 50 gramów, chleb 1000 gramów, herbata Lipton 100 torebek, proszek do prania Vizir 400 gramów, szampon do włosów Timotei itp.) w największych polskich miastach w ponad

Jak nie przepłacać, czyli wypłać sobie 13. pensję

; - podjęły portale DlaHandlu.pl i PortalSpozywczy.pl, które monitorują ceny 50 najpopularniejszych produktów FMCG (typu: bułka kajzerka 50 gramów, chleb 1000 gramów, herbata Lipton 100 torebek, proszek do prania Vizir 400 gramów, szampon do włosów Timotei itp.) w największych polskich miastach w ponad

Niewielkie ożywienie na rynku reklamowym w 2003 r.

detaliczna, przemysł motoryzacyjny i rynek dóbr szybkozbywalnych (tzw. FMCG). Najwolniejszy wzrost wydatków reklamowych ma następować w branży komputerowej, korporacyjnej i w usługach finansowych. Rynek reklamy w USA będzie w 2003 r. rósł w tempie ok. 2,7 proc. szybszym niż tempo wzrostu gospodarczego

Procter & Gamble + Gillette a sprawa polska

. Poza aspektem finansowym oznacza to również, że spółka znacząco poprawi swoją ekspozycję na półkach sklepowych - mówi Piotr Byrski, analityk rynku handlu z krakowskiej firmy PMR Publications. 100 mld zł do podziału Według szacunków PMR Publications polski rynek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) jest wart

Pracy nam przybędzie

szukać pracowników, dostrzegają analitycy Hudson Global Resources, firmy badającej rynek pracy. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba ogłoszeń o pracę (bez ogłoszeń drobnych) wzrosła o ok. 30 proc. Z lutowych danych wynika, że najwięcej ogłoszeń zamieszczają firmy z sektora produkcyjnego i FMCG (dóbr

Samiec poluje, samica karmi, reklama sprzedaje

. - Najlepsza reklama to ta, która budzi emocje, nieważne jakie. Obojętna przejdzie niezauważona. Zamiana ról budzi kontrowersje i przyciąga uwagę - uważa Monika Makowska , specjalistka od PR i marketingu. Jednak takie podejście na nic się zda przy masowych produktach, szczególnie w branży FMCG. Facet w

Stażysta nie parzy już kawy

dziesiątki Choć staży nie brakuje, w boju o te najlepsze pokonać trzeba czasem dziesiątki kandydatów. Studenci walczą o miejsce w branży FMCG, czyli w firmach produkujących szybko zbywalne dobra, takich jak Masterfoods, Unilever, Procter & Gamble. Za cenny uważa się też staż w firmie konsultingowej: Ernst

Koniec rynku pracodawcy

jest z kobietami bez wykształcenia i ludźmi z wykształceniem podstawowym - mówi Tomasz Szpikowski, prezes Work Service. - Efektem takich zmian jest presja na płace. Największa w bankowości, farmacji i FMCG. Jeśli spojrzeć na regiony, największy wzrost jest w Warszawie, potem na liście są Poznań, Kraków