ceny autobusów solaris

Seweryn Lipoński

Jednak Solaris górą. Chińskie autobusy nie dla Warszawy

Jednak Solaris górą. Chińskie autobusy nie dla Warszawy

Solaris skutecznie odwołał się od wyników przetargu na produkcję 10 autobusów elektrycznych dla stolicy - podał ?Puls Biznesu?. Firma spod Poznania przekonała Krajową Izbę Odwoławczą, że Chińczycy, którzy początkowo wygrali przetarg, zaoferowali zbyt niską (tzw. dumpingową) cenę.

Autosan oferuje autobus napędzany gazem

Sanocki Autosan jest gotowy do produkcji autobusów z ekologicznym napędem. Na zakończonych w czwartek targach TransExpo w Kielcach pokazał niskopodłogowy autobus Sancity 12 FL CNG zasilany gazem ziemnym

Nowe autobusy dla Warszawy: kierowcy dmuchną w alkolocki

Turecka fabryka mercedesa ma największe szanse na dostawę 60 przegubowców dla Miejskich Zakładów Autobusowych, a Solaris spod Poznania na produkcję 20 autobusów 12-metrowych. Do kabin kierowców przewoźnik wprowadza urządzenia wykrywające alkohol w wydychanym powietrzu.

Miejski autobus niskopodłogowy jak jamnik na krótkich nóżkach

Miejski autobus niskopodłogowy jak jamnik na krótkich nóżkach

samym wieku. On, Krzysztof, urodził się we Wrocławiu, ona to Solange, jest z Warszawy, choć młodość dzieliła między stolicę a Gdynię. To przypadkowe spotkanie skończyło się małżeństwem, a lata później stworzeniem największego w Polsce producenta autobusów - należącej do Olszewskich firmy Solaris Bus

Nowe życie i duży sukces Autosana

Nowe życie i duży sukces Autosana

O to zamówienie ubiegał się również Solaris, ale sanocka fabryka zaproponowała niższą cenę. Autosan dostarczy Krakowowi krótkie autobusy MIDI Sancity za 14,9 mln zł brutto. Wygranie przez Autosan tego przetargu postrzegane jest w branży jako duży sukces firmy, która zyskała właśnie drugie życie po

Polscy liderzy segmentu motoryzacyjnego

Polscy liderzy segmentu motoryzacyjnego

kierownicy oraz aktywnego zawieszenia dla przemysłu motoryzacyjnego. Swoje zakłady produkcyjne Maflow ma na trzech kontynentach. Istotne przychody w segmencie motoryzacyjnym Boryszewa pochodzą też z produkcji łożysk. Miejsce drugie zajął Solaris Bus & Coach, producent autobusów miejskich, międzymiastowych i

Kupują autobusy w Chinach, bo są tanie. A co z polskimi?

Kupują autobusy w Chinach, bo są tanie. A co z polskimi?

, bo polski producent uznał, że cena Chińczyków jest zaniżona. Była też wojna na pełne emocji oświadczenia. Solaris: "To działanie na niekorzyść polskich podatników i polskiej gospodarki", "Jak wygląda budowa chińskich autostrad, przekonaliśmy się tuż przed Euro 2012". BYD

Miasta Idei w Jaworznie. Mamy lidera e-mobility

Miasta Idei w Jaworznie. Mamy lidera e-mobility

podłączyć do gniazdka? Zastanawialiśmy się też, jak przy wykorzystaniu prądu będziemy się poruszać w przyszłości. To elektryczne rowery, samochody, autobusy? Czy coś jeszcze? Deskorolki? Hulajnogi? Co trzeba będzie kupić, a co mieszkańcy będą woleli wypożyczyć? Czy Jaworzno jako miasto może się stać wielkim

"Miasta idei". Co jeszcze da się podłączyć do gniazdka?

"Miasta idei". Co jeszcze da się podłączyć do gniazdka?

przewoziły. Nie chodzi o to, żeby był to sympatyczny gadżet w miejskich zajezdniach. Autobusy elektryczne kosztują przecież ok. 2 mln zł – to dwa razy więcej niż model spalinowy. Po kilkunastu latach użytkowania koszty te mogą się jednak zwrócić – podkreślił Rafał Zajas z firmy Solaris Bus

PiS zapowiada milion aut elektrycznych za 10 lat

PiS zapowiada milion aut elektrycznych za 10 lat

wiąże się to z kilka razy wyższą nawet ceną autobusu elektrycznego od autobusów z silnikami spalinowymi lub hybrydowymi (elektryczno-spalinowymi). Sytuację miałby zmienić rządowy program e-bus zakładający według Emilewicz "stworzenie polskiego autobusu elektrycznego, którego kluczowe komponenty

Gdynia chce mieć nowe autobusy hybrydowe. Ale nikt nie chce ich wyprodukować

Gdynia chce mieć nowe autobusy hybrydowe. Ale nikt nie chce ich wyprodukować

CNG. Czy to dlatego producenci nie złożyli ofert w gdyńskim przetargu? - To rzadka technologia, ale oczywiście bylibyśmy w stanie wyprodukować takie autobusy - mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach SA. - Po przeanalizowaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zdecydowaliśmy jednak nie

Alkomaty w autobusach? Kierowca nie odpali, jeśli jest nietrzeźwy

Alkomaty w autobusach? Kierowca nie odpali, jeśli jest nietrzeźwy

Solaris z alcolockami jeżdżą też po Oslo. Podobne blokady mają gimbusy w Finlandii czy Francji. Komisja Europejska pracuje nad tym, by takie rozwiązania obowiązywały we wszystkich krajach członkowskich. - To urządzenie kosztuje kilkaset euro. To niewiele przy średniej cenie autobusu 200 tys. euro - dodaje

Komunikacja w Poznaniu na tle innych miast. Dobre pojazdy, drogie bilety

Komunikacja w Poznaniu na tle innych miast. Dobre pojazdy, drogie bilety

wieku tramwajów i autobusów, liczby stacji roweru miejskiego, cen biletów dobowych i 30-dniowa sieciówka oraz długości dróg rowerowych zebrali dziennikarze oddziałów "Gazety Wyborczej". Co wynika z naszej analizy? Autobusy nowiutkie Najpierw dobra wiadomość - poznańskie autobusy

Elektryczna komunikacja uratuje polskie miasta? "Przyszłością są rowery i autobusy na prąd"

Działająca pod Poznaniem firma Solaris produkuje autobusy, trolejbusy i tramwaje. Swoje pojazdy sprzedaje do 26 państw na świecie, a 60 proc. produkcji trafia na eksport. Teraz Solaris chce wykorzystać rosnącą popularność autobusów na prąd. - Pierwszy taki pojazd zaprezentowaliśmy w 2011 r. Nie miał jeszcze

Solaris: Bydgoszcz coś kręci. Ustawiony przetarg?

O tym, że walka o bydgoski kontrakt tramwajowy będzie zacięta, świadczyć może fakt, że już na etapie ogłoszenia przetargu, odwołanie od jego zapisów złożyła spółka Solaris. To firma z Bolechowa pod Poznaniem, która znana jest przede wszystkim z produkcji nowoczesnych autobusów. Nie ma natomiast

Pięć firm, które zmieniają polską gospodarkę

Pięć firm, które zmieniają polską gospodarkę

bardziej eleganckie od ogórkowatych polskich jelczy. Gierek kupił licencję, by pomóc zakładom Berlieta i umocnić relacje z politykami francuskimi. Berlietowi wiele to nie pomogło, marka znikła z rynku w latach 80. Dziś autobusy produkowane w polskiej firmie Solaris Bus & Coach SA podbijają europejski rynek

Witajcie pomidory - nowy kolor dla nowych solarisów

Witajcie pomidory - nowy kolor dla nowych solarisów

przegubowców, w którym firmę Solaris pokonał ceną MAN. Przeczytaj także: Ratusz promuje zbiorkom: rozda mapy jak w Londynie Pożar autobusu na Ursynowie. Zobacz zdjęcia przysłane przez czytelnika

25 lat wolności. Za granicą myślą o nas dużo lepiej, niż my myślimy o sobie [LIST]

Miasto Esslingen, rzut kamieniem do centrali Mercedesa, kupiło autobusy Solaris z Poznania. W miejscowej gazecie ukazała się informacja, że w tej chwili są to najnowocześniejsze na świecie pojazdy elektryczne dla komunikacji miejskiej. Kiedy jadę za autobusem w jakimś zachodnim mieście, odruchowo

Rekordowa liczba nowoczesnych tramwajów w Polsce

Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Kontrakt na dostawę 40 tramwajów zdobył Solaris Bus & Coach, krajowy potentat autobusowy. Pesa przegrała minimalnie warunkami technicznymi mimo zaproponowanej o ponad 40 mln zł niższej ceny. Zdaniem bydgoskiej firmy Solaris oferuje konstrukcję niezgodną z polskimi normami. - Pesa

Autobusy z poślizgiem. Dłużej pojeździmy ikarusami?

Autobusy z poślizgiem. Dłużej pojeździmy ikarusami?

. Wszystko to sprawiło, że trzeba było dopracować specyfikację przetargową. Tymczasem producenci od początku konsekwentnie zaprzeczają, jakoby ich autobusy miały jakiekolwiek wady sprzyjające pożarowi pojazdu. Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej firmy Solaris, twierdzi, że przy prawidłowym

MZA weźmie 70 autobusów w leasing i dokupi nowe

MZA weźmie 70 autobusów w leasing i dokupi nowe

Decyzja wykluwała się od początku czerwca, teraz i wilk jest syty, i owca cała. Jednak przetarg był przełomowy z jeszcze jednego powodu. Miejski przewoźnik po raz pierwszy weźmie autobusy w leasing. Będzie je spłacać w ratach przez pięć lat - w sumie musi na to uzbierać 118,3 mln zł. Czyli o ponad

Mateusz Morawiecki. Delfin prezesa

Mateusz Morawiecki. Delfin prezesa

. Polscy programiści odnoszą sukcesy w branży IT, polska firma Solaris buduje nowoczesne autobusy z napędem elektrycznym - wyliczał. Zapowiedział, że rząd znacznie uprości reguły w gospodarce i zaoferuje więcej możliwości inwestycyjnych i innowacyjnych, także inwestorom prywatnym. Na badania i rozwój chce

Pani, Pan i zielony jamnik

producentem autobusów. Solarisy z Bolechowa jeżdżą w 60 miastach Polski, w 16 państwach Europy, a także w Emiratach Arabskich - w Dubaju. W autobusach Solaris klient wybiera wszystko: kolor karoserii, wykładziny, ustawienie siedzeń. W autobusie miejskim dla Francji zbudowali toaletę dla kierowcy. Było to

Ustawa odpadowa: najpierw będzie chaos, potem będzie czyściej

teraz mija mnie autobus napędzany biogazem - Solaris, też z Polski. Na biometanie jeżdżą tu autobusy, taksówki i wiele prywatnych aut. Jest o 20 proc. tańszy od ON i benzyny, bo nieobciążony akcyzą. Taka torba papierowa z zawartością wystarczy na 3 km jazdy autobusu. A frakcja sucha? - To cała reszta

Nie można robić tego, co wszyscy

przechodzi przez ręce designera. Liczy się wszystko: kolor, kształt itd. W zasadzie cena autobusu jest zawsze taka sama. Około 200 tys. euro kosztuje nowoczesny autobus 12-metrowy i 300 tys. euro - 18-metrowy. Tylko że za te same pieniądze można zbudować coś pięknego albo brzydkiego. Klimatyzacja, wygodne

Już nie musisz mieć dwóch samochodów

estetyka, funkcjonalność i wygoda, którą określiłbym miejskim stylem życia. Wszystko jest dopasowane. Jedzie się szybko, przystanki są czyste, tramwaj czy autobus kursuje nie rzadziej niż co 10 min. W Monachium mogę śledzić położenie pociągów S-Bahn na smartfonie. Pracownicy w biurowcach wiedzą, że zbliża

Tramwajowa Europa walczy o kontrakt w Warszawie

nie startuje (bo nie może) specjalizująca się w produkcji autobusów firma Solaris spod Poznania. Wprawdzie teraz przygotowała projekt tramwaju, ale żeby wziąć udział w przetargu, producent musi się wykazać przynajmniej 15 gotowymi wagonami. O warszawski kontrakt starają się polskie fabryki firmy

Polska mistrzem świata. W czym jesteśmy najlepsi?

transportu i jesteśmy tańsi. W owocach jesteśmy nieźli. Maliny? Jesteśmy producentem numer dwa w Europie, po Rosji. Borówki? Numer jeden w Europie. Porzeczka? Numer jeden na świecie. - Jesteśmy dobrzy w branżach, w których możemy konkurować relacją cena - jakość (Fakro, Oknoplast, Pesa, Solaris), albo w

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

nowe linie tramwajowe, wagony, kolej regionalną, będzie pod dostatkiem. Wystarczy dla wszystkich miast. Boom na tramwaje wyczuły firmy. Solaris spod Poznania zaczynał od produkcji autobusów, później trolejbusów. - Ale właściciele spółki zdecydowali, że naturalnym dopełnieniem oferty dla komunikacji

Konkurencji nie w smak sukcesy Pesy

kapitałowo ze znanym biznesmenem Zbigniewem Jakubasem. A ten jest właścicielem nowosądeckiego producenta taboru kolejowego - spółki Newag. Co warszawska firma zarzuca bydgoszczanom? Ich zdaniem Pesa dyktuje nieuczciwe ceny na rynku dostaw elektrycznych zespołów trakcyjnych i napraw wagonów osobowych

Min. Środowiska będzie promowało sprzedawców zielonych technologii

przekonują, że polscy producenci energooszczędnego sprzętu mają takie same szanse na międzynarodowy sukces jak np. poznański producent autobusów Solaris albo producent okien Fakro. Każdą z 29 firm wybrano właśnie dlatego, że oferuje unikalny na skalę światową produkt. Jedną ze spółek, które teraz będą

Polskie firmy poczują bałtycki kryzys

cebulę. Po ulicach miast jeżdżą autobusy Solaris. Silną pozycję na rynku ma producent podpasek Bella. Polskie produkty do krajów bałtyckich dostarczają też międzynarodowe koncerny. Na przykład produkty Unilevera, takie jak Cif, Rama czy Delma, są produkowane w Polsce i sprzedawane na Łotwie czy w Estonii

Szef firmy obuwniczej Przedsiębiorcą Roku 2007

zostali Solange i Krzysztof Olszewscy, założyciele i szefowie firmy Solaris Bus & Coach. Działająca w Bolechowie pod Poznaniem firma jest jednym z największych w Europie producentów nowoczesnych autobusów miejskich. Spółka sprzedaje swoje pojazdy w całej Europie. W przyszłym roku 225 sztuk trafi nawet do

Grafen, I love you!

- spekuluje Zygmunt Łuczyński. Grafen na razie nie zagraża pozycji krzemu, ale już wiadomo, że idealnie nada się na ekrany smartfonów i tabletów. Teraz pokrywa się je warstewką tlenku indowo-cynowego, ale ind to rzadki metal, zaczyna go brakować, a jego cena rośnie jak na drożdżach od czasu, gdy ekrany się

Polska w transie, czyli swego nie poznacie

połowie 2013 r. Cena inwestycji - 320 mln. Montaż kładki łączącej Ostrów Tumski z ICHOT-em Poznań. ICHOT. Dzięki nowoczesnym multimedialnym technologiom w Interaktywnym Centrum Historii Ostrowa Tumskiego poznamy w atrakcyjnej formie początki Poznania i państwa polskiego. Modernistyczny budynek powstaje na