ceny autobusów solaris

Seweryn Lipoński

Jednak Solaris górą. Chińskie autobusy nie dla Warszawy

Jednak Solaris górą. Chińskie autobusy nie dla Warszawy

Solaris skutecznie odwołał się od wyników przetargu na produkcję 10 autobusów elektrycznych dla stolicy - podał "Puls Biznesu". Firma spod Poznania przekonała Krajową Izbę Odwoławczą, że Chińczycy, którzy początkowo wygrali przetarg, zaoferowali zbyt niską (tzw. dumpingową) cenę.

KIO uwzględniła odwołanie Solarisa w przetargu na autobusy elektryczne

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie firmy Solaris Bus & Coach dotyczące przetargu na 10 autobusów elektrycznych dla Warszawy. Solaris potwierdza gotowość dostarczenia autobusów.

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 14 lipca godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 20.25

odwołanie firmy Solaris Bus & Coach; Solaris potwierdza gotowość dostarczenia autobusów. Firma z podpoznańskiego Bolechowa złożyła odwołanie do KIO po tym, gdy w przetargu wybrane zostały chińskie autobusy. Zdaniem Solarisa, ich cena była rażąco niska Krajowa Izba Odwoławcza podzieliła te argumenty i

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15

październiku 2013 r. zadebiutowała na warszawskiej GPW. SOLARIS W niemieckim Brunszwiku zaprezentowano w środę ładowany indukcyjnie autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric - poinformowała w czwartek PAP firma Solaris. To jeden z pięciu autobusów elektrycznych, które trafią do przewoźnika z tego miasta

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 5 maja godz. 20:15

postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty. Cena w ofercie firmy Solaris za jeden autobus elektryczny wynosiła 1.780.000 złotych netto, natomiast cena ze jeden autobus produkcji chińskiej zaoferowany przez konkurenta wynosił 1.266.369 mln złotych netto. Jak poinformował w imieniu spółki Mateusz

Alkomaty w autobusach? Kierowca nie odpali, jeśli jest nietrzeźwy

Alkomaty w autobusach? Kierowca nie odpali, jeśli jest nietrzeźwy

Solaris z alcolockami jeżdżą też po Oslo. Podobne blokady mają gimbusy w Finlandii czy Francji. Komisja Europejska pracuje nad tym, by takie rozwiązania obowiązywały we wszystkich krajach członkowskich.- To urządzenie kosztuje kilkaset euro. To niewiele przy średniej cenie autobusu 200 tys. euro - dodaje

Elektryczna komunikacja uratuje polskie miasta? "Przyszłością są rowery i autobusy na prąd"

Elektryczna komunikacja uratuje polskie miasta? "Przyszłością są rowery i autobusy na prąd"

Działająca pod Poznaniem firma Solaris produkuje autobusy, trolejbusy i tramwaje. Swoje pojazdy sprzedaje do 26 państw na świecie, a 60 proc. produkcji trafia na eksport. Teraz Solaris chce wykorzystać rosnącą popularność autobusów na prąd. - Pierwszy taki pojazd zaprezentowaliśmy w 2011 r. Nie miał jeszcze

Raport RWE: do 2050 r. węgiel nadal ważny, ale wzrośnie znaczenie OZE

pojawiać się we flotach operatorów transportu publicznego. Polska firma Solaris, lider wśród producentów autobusów miejskich, już skonstruowała własny autobus elektryczny. RWE należy do największych firm energetycznych w Europie. Specjalizuje się w wytwarzaniu, przesyle, dystrybucji oraz sprzedaży energii

Norweski oddział Torpolu zrealizuje kolejne dwa kontrakty w Norwegii

inwestorami w Norwegii sa? firmy: Lotos Exploration&Production Norge AS i PGNiG Norway AS (wydobycie we?glowodorów), Solaris Bus&Coach S.A. (autobusy). Ocenia sie?, zee na rynku norweskim funkcjonuje ok. 1400 mniejszych polskich firm w formie NUF (oddział firmy zagranicznej). Jednostki te działaja? głównie w

Pięć firm, które zmieniają polską gospodarkę

Pięć firm, które zmieniają polską gospodarkę

bardziej eleganckie od ogórkowatych polskich jelczy. Gierek kupił licencję, by pomóc zakładom Berlieta i umocnić relacje z politykami francuskimi. Berlietowi wiele to nie pomogło, marka znikła z rynku w latach 80. Dziś autobusy produkowane w polskiej firmie Solaris Bus & Coach SA podbijają europejski rynek

Witajcie pomidory - nowy kolor dla nowych solarisów

Witajcie pomidory - nowy kolor dla nowych solarisów

którym firmę Solaris pokonał ceną MAN.Przeczytaj także: Ratusz promuje zbiorkom: rozda mapy jak w LondyniePożar autobusu na Ursynowie. Zobacz zdjęcia przysłane przez czytelnika

Unia Europejska przesadza nas do tramwajów

Unia Europejska przesadza nas do tramwajów

fabryka Cegielskiego, która chciała wejść na rynek, próbowała wystartować na Górnym Śląsku z dokumentami ukraińskiego producenta, co Tramwaje Śląskie zakwestionowały. Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację Cegielskiemu. Drugim producentem tramwajów w Polsce jest Solaris. Firma znana z autobusów

Słowacja: polskie autobusy stają w płomieniach

Według niej, w sobotę na jednym z głównych skrzyżowań Bratysławy spłonął prawie cały tył autobusu "Solaris". Na szczęście kierowca w porę zauważył ogień i udało się ewakuować wszystkich pasażerów - dodała TA3.Dziennikarze tej telewizji dowiedzieli się, iż do podobnego wypadku z autobusami

Autobusy z poślizgiem. Dłużej pojeździmy ikarusami?

Autobusy z poślizgiem. Dłużej pojeździmy ikarusami?

. Wszystko to sprawiło, że trzeba było dopracować specyfikację przetargową. Tymczasem producenci od początku konsekwentnie zaprzeczają, jakoby ich autobusy miały jakiekolwiek wady sprzyjające pożarowi pojazdu. Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej firmy Solaris, twierdzi, że przy prawidłowym

Rekordowa liczba nowoczesnych tramwajów w Polsce

Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Kontrakt na dostawę 40 tramwajów zdobył Solaris Bus & Coach, krajowy potentat autobusowy. Pesa przegrała minimalnie warunkami technicznymi mimo zaproponowanej o ponad 40 mln zł niższej ceny. Zdaniem bydgoskiej firmy Solaris oferuje konstrukcję niezgodną z polskimi normami. - Pesa

MZA weźmie 70 autobusów w leasing i dokupi nowe

MZA weźmie 70 autobusów w leasing i dokupi nowe

Decyzja wykluwała się od początku czerwca, teraz i wilk jest syty, i owca cała. Jednak przetarg był przełomowy z jeszcze jednego powodu. Miejski przewoźnik po raz pierwszy weźmie autobusy w leasing. Będzie je spłacać w ratach przez pięć lat - w sumie musi na to uzbierać 118,3 mln zł. Czyli o ponad

Polska mistrzem świata. W czym jesteśmy najlepsi?

Polska mistrzem świata. W czym jesteśmy najlepsi?

i jesteśmy tańsi.W owocach jesteśmy nieźli. Maliny? Jesteśmy producentem numer dwa w Europie, po Rosji. Borówki? Numer jeden w Europie. Porzeczka? Numer jeden na świecie.- Jesteśmy dobrzy w branżach, w których możemy konkurować relacją cena - jakość (Fakro, Oknoplast, Pesa, Solaris), albo w niszach

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

Błyskiem po szynach: tego pożąda miasto

nowe linie tramwajowe, wagony, kolej regionalną, będzie pod dostatkiem. Wystarczy dla wszystkich miast. Boom na tramwaje wyczuły firmy. Solaris spod Poznania zaczynał od produkcji autobusów, później trolejbusów. - Ale właściciele spółki zdecydowali, że naturalnym dopełnieniem oferty dla komunikacji

Nie można robić tego, co wszyscy

przechodzi przez ręce designera. Liczy się wszystko: kolor, kształt itd. W zasadzie cena autobusu jest zawsze taka sama. Około 200 tys. euro kosztuje nowoczesny autobus 12-metrowy i 300 tys. euro - 18-metrowy. Tylko że za te same pieniądze można zbudować coś pięknego albo brzydkiego. Klimatyzacja, wygodne

Pani, Pan i zielony jamnik

producentem autobusów. Solarisy z Bolechowa jeżdżą w 60 miastach Polski, w 16 państwach Europy, a także w Emiratach Arabskich - w Dubaju.W autobusach Solaris klient wybiera wszystko: kolor karoserii, wykładziny, ustawienie siedzeń. W autobusie miejskim dla Francji zbudowali toaletę dla kierowcy. Było to

Tramwajowa Europa walczy o kontrakt w Warszawie

producentów zainteresowanych udziałem w rekordowym przetargu. Wśród nich jest tylko jeden polski, za to znany warszawiakom - to bydgoska Pesa, której 15 wagonów od roku kursuje na trasie dziewiątki. Wbrew zapowiedziom nie startuje (bo nie może) specjalizująca się w produkcji autobusów firma Solaris spod

Min. Środowiska będzie promowało sprzedawców zielonych technologii

przekonują, że polscy producenci energooszczędnego sprzętu mają takie same szanse na międzynarodowy sukces jak np. poznański producent autobusów Solaris albo producent okien Fakro.Każdą z 29 firm wybrano właśnie dlatego, że oferuje unikalny na skalę światową produkt. Jedną ze spółek, które teraz będą

Grafen, I love you!

strażaków. Albo kleje czy farby antystatyczne do naftociągów, które odprowadzałyby ładunki elektryczne, a więc chroniłyby przed naelektryzowaniem i pojawieniem się groźnej iskry. Także pokrycia zabezpieczające samoloty przed oblodzeniem.- Zgłosił się także do nas szef firmy Solaris produkującej autobusy. Po

Cała Polska wymienia tramwaje

tańsze. Za produkcję tramwajów bierze się nawet... poznański producent autobusów Solaris Bus & Coach. Wszedł do konsorcjum, które dostarczy tramwaje do Krakowa. Solaris będzie je budował z kanadyjskim Bombardierem i niemieckim Vossloh Kiepe. Konsorcjum zbuduje dla Krakowa 24 niskopodłogowe tramwaje

Polskie firmy poczują bałtycki kryzys

cebulę. Po ulicach miast jeżdżą autobusy Solaris. Silną pozycję na rynku ma producent podpasek Bella.Polskie produkty do krajów bałtyckich dostarczają też międzynarodowe koncerny. Na przykład produkty Unilevera, takie jak Cif, Rama czy Delma, są produkowane w Polsce i sprzedawane na Łotwie czy w Estonii

Polska motobranża apeluje do rządu o pomoc

rozwiązania trzeba skonsultować, bo np. związkowcy mogą mieć inne zdanie niż pracodawcy w sprawie zmian w prawie pracy. Do szybkiego działania zachęcała rząd także prezes Solaris Bus & Coach Solange Olszewska. "Nikt nie oczekuje dopłat, chodzi o stworzenie warunków do rozwoju. Potrzeba szybkich i

Szef firmy obuwniczej Przedsiębiorcą Roku 2007

edycji konkursu "Przedsiębiorca roku". W kategorii "Produkcja" zwycięzcą zostali Solange i Krzysztof Olszewscy, założyciele i szefowie firmy Solaris Bus & Coach. Działająca w Bolechowie pod Poznaniem firma jest jednym z największych w Europie producentów nowoczesnych autobusów

Berlińczycy do Polaków: Dajcie nam pracę

z agencjami zatrudnienia. - Mam tu świetnych pracowników za naprawdę nieduże pieniądze - zapewnia Solange Olszewska, wiceprezes spółki Solaris Deutschland GmbH, która sprzedaje w Niemczech polskie autobusy. - Berlin nie jest najbogatszym landem i koszty utrzymania są o wiele niższe niż na

Polska w transie, czyli swego nie poznacie

. Cena inwestycji - 320 mln.Montaż kładki łączącej Ostrów Tumski z ICHOT-emPoznań. ICHOT. Dzięki nowoczesnym multimedialnym technologiom w Interaktywnym Centrum Historii Ostrowa Tumskiego poznamy w atrakcyjnej formie początki Poznania i państwa polskiego. Modernistyczny budynek powstaje na brzegu Cybiny

Solaris

Solaris – marka autobusów, trolejbusów, autokarów i tramwajów Solaris – odmiana winorośli Solaris – Narodowe Centrum Promieniowania Synchrotronowego Solaris – gra komputerowa na platformę Atari 2600

Solaris Vacanza

Solaris Vacanza - rodzina autobusów turystycznych produkowana od 2002 roku przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania.W skład serii wchodzą dwa modele: Solaris Vacanza 12 - produkowany od 2002 roku, Solaris Vacanza 13 - produkowany od 2004 roku. Prowadzono

Solaris Alpino

jego wydłużoną odmianę niskowejściową Solaris Alpino 8,9 LE. Historia Jest to model konstrukcyjnie oparty na trzeciej generacji autobusów Solaris Urbino. Zadebiutował jako prototyp na wystawie Transexpo w Kielcach we wrześniu 2006 roku. Produkowany jest od wiosny 2007 roku głównie z myślą o krajach alpejskich

Solaris Urbino

Solaris Urbino – seria niskopodłogowych autobusów miejskich i niskowejściowych autobusów podmiejsko-międzymiastowych o klasycznym napędzie wysokoprężnym oraz napędach alternatywnych (gazowym typu CNG i biogazowym, hybrydowym oraz elektrycznym) produkowana przez polską firmę Solaris

Solaris Valletta

Solaris Valletta 11 – nazwa handlowa autobusu w nomenklaturze producenta zwanego Solaris Urbino 11.001. Jest to autobus który był produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania w dwóch odmianach, jako model podmiejski lub międzymiastowy. Jak dotąd, powstały

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.