artykuły do gazety

Ziemowit Nowak

MSWiA reaguje na artykuł "Gazety". Przez cukierka prawka nie stracisz

MSWiA reaguje na artykuł "Gazety". Przez cukierka prawka nie stracisz

Zjadłeś cukierka z likierem albo przepłukałeś usta płynem, a za chwilę dmuchałeś w alkomat i wynik był pozytywny? Dotychczas policja zatrzymywała ci prawo jazdy. Teraz nie powinna tego robić. Takie jest stanowisko MSWiA po artykule "Gazety".

Opus Dei odpowiada na artykuł w "Gazecie Wyborczej"

Opus Dei opublikowało oświadczenie po naszym artykule. Nie odniosło się do zarzutu, że wydało milion złotych z funduszy UE na aktywizację kobiet niezgodnie z unijną polityką gender

Min. Ziobro o artykule "Gazety Wyborczej"

- "Gazeta Wyborcza" naruszyła prawo prasowe - powiedział na konferencji prasowej minister Zbigniew Ziobro ws. opublikowanego dziś artykułu "GW", w którym przedstawiono fragmenty dokumentacji ze śledztwa ws. Barbary Blidy. Minister nazwał dziennikarzy, którzy donieśli mu o powstającym wczoraj artykule, "przyzwoitymi". Ziobro po raz kolejny zaatakował "Gazetę" i zarzucił jej prowokację.

Mammografia daje fałszywe wyniki? Komentujemy raport pisma "British Medical Journal"

Mammografia daje fałszywe wyniki? Komentujemy raport pisma "British Medical Journal"

Białoruska gazeta ukarana za artykuł o Biełsacie

Niezależna gazeta "Narodnaj Wola" musi zapłacić grzywnę o równowartości 250 dol. za artykuł opowiadający o nowych programach satelitarnej telewizji Biełsat, nadawanej z Polski i finansowanej przez TVP. Urzędnicy z ministerstwa handlu uznali to za kryptoreklamę i skierowali sprawę do sądu

TVP pozywa "Gazetę Polską Codziennie". Za artykuł o Sekielskim

TVP pozywa "Gazetę Polską Codziennie". Za artykuł o Sekielskim

"W związku z artykułem pt. "Skandal. Rozrzutność w mediach publicznych. TVP wyda 3.5 mln zł na Sekielskiego" opublikowanym w czwartek, 2 sierpnia 2012 r. przez dziennik "Gazeta Polska Codziennie" informujemy, że Telewizja Polska występuje przeciwko GPC na drogę postępowania

Koniec z tradycyjnymi artykułami. Jak dziś najlepiej przekazywać wiadomości? Editors Lab: "Gazeta Wyborcza" Hackdays

Koniec z tradycyjnymi artykułami. Jak dziś najlepiej przekazywać wiadomości? Editors Lab: "Gazeta Wyborcza" Hackdays

reprezentujących redakcje - gazet, stacji telewizyjnych, radiowych, portali i innych. Seminarium kierowane jest do dziennikarzy oraz innych zainteresowanych innowacjami w mediach, np. wydawców serwisów, przedsiębiorców internetowych, twórców aplikacji, blogerów, naukowców, studentów. Udział jest bezpłatny, wymaga

Artykuł Władimira Putina w poniedziałkowej "Gazecie Wyborczej"

Artykuł Władimira Putina w poniedziałkowej "Gazecie Wyborczej"

Komunikat prasowyW poniedziałek, 31 sierpnia "Gazeta Wyborcza" opublikuje artykuł Władimira Putina. Premier Rosji Władimir Putin w przededniu wizyty w Polsce w artykule napisanym specjalnie dla "Gazety" pisze o historii II wojny światowej i szuka powodów, dla których różne wizje

Słowacka gazeta zmuszona do publikacji artykułu premiera

Słowacka gazeta zmuszona do publikacji artykułu premiera

w życie rok temu. Nawet OBWE i UE przestrzegały, że ogranicza ona wolność słowa. Ustawa przewiduje, że każdy, o kim napisała gazeta, ma prawo do odpowiedzi w takiej samej wielkości i w tym samym miejscu w gazecie. Kiedy była uchwalana, Fico obiecywał, że nie będą z tego prawa korzystał ani on, ani

Afera z suszem jajecznym. Po artykule "Gazety Wyborczej" CBA wkroczyło do urzędów

Afera z suszem jajecznym. Po artykule "Gazety Wyborczej" CBA wkroczyło do urzędów

spółkę Viga, należącą do biznesmena. Powiązania rodzinne między biznesmenem, a urzędnikami opisujemy w poniedziałkowej "Gazecie Wyborczej". Według naszych ustaleń prokuratura odkryła również w suszu toksyczny kadm, ołów i szkodliwe bakterie. Przeczytaj także:Producenci w całym kraju dodawali do

Sprostowanie do artykułu "Szpital w Jędrzejowie zwalnia" ("Gazeta Wyborcza" z 29.07.2008 r.)

W treści artykułu "Szpital w Jędrzejowie zwalnia" ("Gazeta Wyborcza" z 29.07.2008 r.) błędnie wskazano nazwę zakładu wędliniarskiego. Zamiast nazwy Bartos powinna być nazwa Hochel.Za błąd przepraszam

Cyganie nie kradną. Kradną złodzieje

Cyganie nie kradną. Kradną złodzieje

świadczy o innych, lecz o nas. Radosna twórczość "Gazety Wrocławskiej" świadczy o jej stosunku do Romów, o samych Romach ona nic nie mówi. Tak samo jak artykuły angielskich tabloidów nic nie mówią o Polakach, ale bardzo wiele o tych tabloidach.

W kwestii austiackiej amnezji

Szanowny Panie Redaktorze Naczelny Moje zdziwienie budzą daleko idące konkluzje, które Pańska gazeta wysnuła z przeprowadzonego niedawno w Austrii sondażu, w którym wzięło udział 500 wybranych osób. Tytuł artykułu na pierwszej stronie "Austriacka amnezja" (11 marca) kojarzy mi się raczej

Po artykule "Gazety" ZUS odda składki, które zaokrąglił do zera

Po artykule "Gazety" ZUS odda składki, które zaokrąglił do zera

Minister mówi, że jeszcze w tym roku powinna wejść w życie odpowiednia ustawa. "Gazeta Wyborcza" pisała dzisiaj, że osobom, które pracowały przed 1999 r., ZUS nie odkłada części składek emerytalnych. Tracą nawet pół roku pracy. Rzecznik Praw Obywatelskich zasypywany jest skargami. - To

Ambasada Izraela odpowiada w sprawie studni Polskiej Akcji Humanitarnej

Ambasada Izraela odpowiada w sprawie studni Polskiej Akcji Humanitarnej

Myślę tu głównie o serii tekstów Piotra Pacewicza na temat działalności Polskiej Akcji Humanitarnej na Zachodnim Brzegu, które zostały opublikowane w piątek 7 grudnia br. Uważamy, że w artykule red. Pacewicza, a następnie w jego wywiadach z izraelską lewicową dziennikarką Amirą Hass oraz szefową

Naklej artykuł z "Gazety" na list priorytetowy

Nasz artykuł zainspirował 72-letnią panią Marię z Warszawy. - Już dawno przerzuciłam się na e-maile, ale część moich rówieśników wciąż woli tradycyjne listy. Niestety, przychodzą, kiedy chcą. Wymyśliłam eksperyment - powieliłam wasz artykuł i nakleiłam na kilka listów.Efekt zdumiewający. Priorytety

Interpelacja po artykułach "Gazety" w sprawie Chrzanowa

dużo poważniejsze zjawisko. Można już mówić o syndromie małych i średnich miast i miasteczek zastraszonych przez lokalne bandy przestępcze - piszą posłowie. Ich interpelacja powstała po artykułach "Gazety Wyborczej" na temat bezkarności przestępców w małopolskim

Po artykule "Gazety" sąd nad torem w Krynicy-Zdroju

Po artykule "Gazety" sąd nad torem w Krynicy-Zdroju

"Gazeta", burmistrz Bodziony w czerwcu starał się w Warszawie o zakwalifikowanie toru jako inwestycji istotnej dla przygotowań do igrzysk olimpijskich. Gdyby tak się stało, minister Mirosław Drzewiecki sfinansowałby 95 proc. całej inwestycji. Ale ministerstwo odmówiło. - Uznano, że nie jest to

Nagonka na "Guardiana" za ujawnienie rewelacji Snowdena. Światowe media stają w obronie gazety

Nagonka na "Guardiana" za ujawnienie rewelacji Snowdena. Światowe media stają w obronie gazety

Wschodzie działa brytyjska stacja podsłuchowa, która podpięła się do kabli światłowodowych w tamtym rejonie. Seria odważnych artykułów zapoczątkowała debatę o nadzorze nad działalnością służb. Jednak zdaniem niektórych polityków, ekspertów i publicystów "Guardian" zdradził zbyt wiele szczegółów. I

Ukraina: dziennikarka, aktywistka euromajdanu brutalnie pobita

Ukraina: dziennikarka, aktywistka euromajdanu brutalnie pobita

Ofiarą napaści jest Tetiana Czornowił, dziennikarka pracującą dla internetowej gazety "Ukraińska Prawda".Czornowił została zaatakowana z wtorku na środę, gdy wracała autem do domu pod Kijowem. Pojazd, którym kierowała, został kilkakrotnie uderzony przez jadący za nim samochód terenowy, a

Sprawozdanie Komisji do Spraw Służb Specjalnych w sprawie opisanej w artykule "Miller, Orlen i UOP" opublikowanym w "Gazecie Wyborczej" 2 kwietnia 2004 r.

Komisja dokonała następujących ustaleń: W dniu 7 lutego 2002 r. Urząd Ochrony Państwa, na podstawie zarządzenia wydanego przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie, zatrzymał prezesa PKN Orlen Andrzeja Modrzejewskiego i doprowadził go do siedziby prokuratury w celu wykonania czynności procesowych

Szwajcarzy: "Centralny jest perłą. PKP tego nie wie?"

Szwajcarzy: "Centralny jest perłą. PKP tego nie wie?"

Europy.Słowa uznania gazeta kieruje do Towarzystwa Projektowego, które przygotowało plany odnowienia Centralnego. Jerzy Porębski i Grzegorz Niwiński oparli się pokusie odrestaurowania dworca według własnych pomysłów, a starali się raczej wrócić do początkowych założeń architektów. "Uwolnienie hal i

MON po tekście "Gazety": List gen. Skrzypczaka to tylko kurtuazja

MON po tekście "Gazety": List gen. Skrzypczaka to tylko kurtuazja

A co napisaliśmy? W "Gazecie Wyborczej" opublikowaliśmy list, który wiceszef MON gen. Waldemar Skrzypczak wysłał 5 marca do gen. Shmaya Avieli z izraelskiego resortu obrony. List dotyczył współpracy w zakresie wyposażenia polskiej armii w systemy obrony powietrznej.Czy gen. Skrzypczak

Google wspomoże finansowo francuskie media

Google wspomoże finansowo francuskie media

Spór wydawców i Google trwał od dawna. We wrześniu ubiegłego roku francuscy wydawcy wezwali do uchwalenia prawa, zgodnie z którym wyszukiwarki miałyby płacić za każdy artykuł, do którego użytkownik dotrze za ich pośrednictwem lub za pomocą agregatora wiadomości (takiego jak serwis Google News). W

Po naszej interwencji ZUS ujawni ranking oddziałów. Czego się dowiemy?

, aby ranking traktować jako wewnętrzny dokument. Ustawa o dostępie do informacji publicznej wręcz nakłada obowiązek jego ujawnienia. "ZUS, twierdząc, że jakikolwiek wytworzony w tej instytucji dokument, mierzący pracę 43 oddziałów ZUS co do jakości, sprawności oraz efektywności, jest dokumentem

Ogórek pod szkłem: malejące ojczyzny

Jeżeli nie pamiętacie bajki "Kot w butach", to jest ona o takim właśnie fanfaronie, tylko że kot w butach nie miał jeszcze własnej gazety. Teraz dziennikarze muszą wymieniać go w informacjach tak często, jak wymienia się kuwetę. Potwierdzeniem pułapki, w jakiej znalazły się media lokalne

Wyjaśnienie ZNP

W artykule "Dzieci gorszego MEN-u" (Gazeta Wyborcza, 3.08.2011) pani Ewa Siedlecka opisuje nieprawidłowości związane z wydatkowaniem przez samorządy subwencji oświatowej przeznaczonej na kształcenie uczniów niepełnosprawnych. "Samorządy dostają dotacje na 150 tys. uczniów

"Dziennik Gazeta Prawna": Jula wchodzi do Polski

, telewizory, konsole, artykuły biurowe, małe AGD itp. Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Zamiast budowy nowej drogi - poszerzenie zakopianki

może być i tak, że dopiero za kilka lat. Przez ten czas na zakopiance cały czas będą tworzyć się ogromne korki.Poszerzyć o pas o szerokości 3,5 metraPo publikacji artykułu do redakcji "Gazety" zgłosiła się Federacja Obrony Podhala, która wspiera protest w Białym Dunajcu. - My nie protestujemy

Gazeto! Nie piszcie tak o księżach. To czysty cynizm, który się społeczeństwu nie opłaci [list]

Do Redakcji Dużego Formatu i "Gazety Wyborczej", Chętnie napisałabym długi artykuł, który byłby odpowiedzią na tekst zamieszczony w DF (7 lutego 2013) autorstwa Adama Szarego "Dlaczego mi smutno, ekscelencjo". Nie napiszę, bo nie przeceniam swojego talentu pisarskiego. Napiszę

Polemika. Polacy mniej liczni i mniej zamożni

lutego) ostrzega roztropnie przed ryzykownymi działaniami w tym zakresie i ma rację. Trzeba po pierwsze, nie szkodzić i po drugie, czujnie śledzić zachowania i odczucia ludzi, aby im skutecznie pomóc w powrocie do zdrowej równowagi wiekowej społeczeństwa.Natomiast artykuł Janusza A. Majcherka ("

Michał Smolorz wygrał spór o wolność wypowiedzi

Trybunał orzekł, że Polska ma w ciągu trzech miesięcy od uprawomocnienia się wyroku zapłacić dziennikarzowi dwa tysiące euro odszkodowania oraz zwrot kosztów. Sprawa dotyczyła Michała Smolorza, dziennikarza śląskiej edycji "Gazety Wyborczej".W swoim artykule z maja 2004 r. zatytułowanym

Białoruskie władze zezwoliły 13 zakładom na import mleka z UE

Białoruś zamierza do końca roku zwiększyć dostawy artykułów nabiałowych do Rosji o 42 proc, w tym serów - o 70 proc. W ciągu miesiąca obowiązywania rosyjskiego embarga na dostawy artykułów rolno-spożywczych z państw UE eksport białoruskiego nabiału zwiększył się o 1,9 raza, masła - o 1,3 raza, a serów - o

Ławiński: Bronię Kublika przed oszczerstwami

Komentarz Gazety Wyborczej do dzisiejszego artykułu 'Rzeczpospolitej'. Nie pierwszy raz jestem zmuszony stanąć w obronie mojego kolegi, dziennikarza "Gazety" Andrzeja Kublika przed pomówieniem ze strony "Rzeczpospolitej" (proszę zajrzeć do podpiętych obok plików z archiwum

PiS broni tylko "swoich"

w 2006 r. ukazał się w "tageszeitung", PiS zgotował nam prawdziwy cyrk. Obruszył się wtedy premier z PiS; minister spraw zagranicznych porównał niemiecką gazetę do hitlerowskiej gadzinówki; polski prokurator miał ścigać niemieckich dziennikarzy!Granice śmieszności przekroczono również

WF w szkole nikogo nie obchodzi

pochwalić się dyplomem czy pucharem, bo to łatwo wyeksponować i zauważyć.Zachęcam "Gazetę" do dalszych publikacji na ten temat, bo kropla drąży skałę. Coś może wreszcie się wydrąży w tej skamielinie i chociaż w jakimś małym stopniu zblizymy się (jako społeczeństwo) do Skandynawii, albo chociaż do

Po tekście "Gazety" komornik odpuści pani Ani? "Wniosek o umorzenie postępowania"

Jednak w czwartek do redakcji "Gazety Wyborczej" dotarło oświadczenie prezesa Krajowej Rady Komorniczej Rafała Fronczka: "W nawiązaniu do publikacji zamieszczonej w dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej pod tytułem "Komornik zabrał mi wzrok" Krajowa Rada Komornicza oraz Rada

Nie mam odwagi uciec

Kuszące - uciec z własnego życia. Niebywałe - mieć odwagę, żeby to zrobić. Niepokojące - ile bólu i cierpienia trzeba znieść najpierw. Zanim podejmie się taką decyzję.Czasem zastanawiam się, czy i ja zdobędę się na taki krok. Mam w życiu wszystko poukładane w kosteczkę. Męża i dziecko. Kota i kredyt

Jak z internetu trotyl znikał

opinii" na stronach internetowych "Rz". Po południu po komentarzu Bronisława Wildsteina "Polacy powinni wyjść na ulice i żądać odwołania rządu" został jedynie link z adnotacją "Przepraszamy, artykuł jest w tej chwili niedostępny." A także siedem komentarzy pod

Nagroda MediaTory 2012 dla "Energii Kobiet"

prowadzona od września 2011 do lipca 2012 na łamach "Gazety Wyborczej", "Gazety Praca" i Wysokich Obcasów". Jej pomysłodawcą był Piotr Pacewicz. W tym czasie ukazało się prawie 100 tekstów m.in.: roli kobiet w polityce, nierówności płac, godzeniu macierzyństwa z pracą, czy podziale

MSW: 5 listopada rozpoczną się kontrole w ośrodkach

m. in. przestrzeganie praw osób przebywających w ośrodkach, sytuację dzieci, w tym dostęp do edukacji, a także kontakt cudzoziemców z bliskimi, czy korzystanie z telefonów komórkowych.- Niezależnie od publikacji "Gazety Wyborczej", już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podjęciu przez

Willa na Wolinie nie dla Balazsa. Nieprawidłowości w przetargu

Dziwny przetarg wygrała fundacja związana z ustosunkowanym politykiem z Wolina Arturem Balazsem. - Nakazaliśmy dyrektorowi Parku, aby nie podpisywał umowy dzierżawy - powiedział we wtorek "Gazecie" Janusz Zaleski, wiceminister środowiska i zarazem główny konserwator przyrody. - Głównie

Prokuratura będzie ścigać lichwiarzy

, do prokuratur apelacyjnych zostanie przesłane polecenie podjęcia ich na nowo - mówi "Gazecie" prokurator krajowy Edward Zalewski.Pieniądze albo mieszkanieUdzielają prywatnych pożyczek na kilkaset procent rocznie. Biorą mieszkania i domy pod zastaw niewielkiej pożyczki. Straszą

Po artykule "Gazety": "Prezydent" zatrzymany

oporu. Po zatrzymaniu Krzysztof T. zaczął uskarżać się na zły stan zdrowia, ale badający go lekarz nie znalazł przeszkód, by umieścić go w areszcie. Dziś zatrzymany ma być przewieziony do Białej Podlaskiej - relacjonuje inspektor Henryk Rudnik, zastępca komendanta wojewódzkiego lubelskiej policji, który

Wręczono Nagrody im. Dariusza Fikusa. Nagroda Specjalna dla Bogdana Wróblewskiego z "Gazety Wyborczej"

koniec stycznia poznańska kuria poinformowała, że tamtejszy metropolita wystąpi do papieża o przeniesienie księdza do stanu świeckiego. Bezkompromisowe, cierpliwe i rzetelne dziennikarstwo Bogdana Wróblewskiego Nagrodę Specjalną otrzymał Bogdan Wróblewski z "Gazety Wyborczej" za "

List. O trafianiu w raka właściwie

poprzednich latach (raporty na www.dane-i-analizy.pl). Skuteczność leczenia raka piersi w Polsce mierzona tzw. śmiertelnością populacyjną (liczba zgonów w stosunku do liczby chorujących) należy do najniższych w Europie, bez istotnego postępu w ciągu ostatnich 10 lat. Równocześnie średnie wydatki na leczenie

Posłanka PiS zapłaciła grzywnę za o. Rydzyka

geotermalne w Toruniu. Sąd nałożył za to na niego 3,5 tys. zł grzywny oraz nakazał mu pokryć koszty postępowania - ok. 1 tys. zł.Roboty społeczne redemptoryście jednak już nie grożą. - Po artykule w "Gazecie Wyborczej" grzywna została uiszczona, ale to nie dłużnik uregulował należność - mówi

Pisał o giełdzie, by manipulować kursami akcji

. do czerwca 2009 r. Zdaniem KNF Śliwiński w porozumieniu z dwojgiem właścicieli rachunków w biurach maklerskich manipulował kursem akcji. Zysk z tych operacji oszacowano na blisko 400 tys. zł.Kupno/artykuł/sprzedaż"Gazeta" zapoznała się z doniesieniem KNF. Artykuły Śliwińskiego o sytuacji w

Bakunin wzywa Marksa

Bakunin z młodoheglistami, pisze, że Michaił i inni Rosjanie "spędzali czas na czytaniu gazet, robili z dnia noc i z nocy dzień, nigdy nie wstawali przed południem, zjadali śniadanie, następnie obiad o szóstej i zostawali w kawiarni do trzeciej, czwartej, a nawet piątej rano. Wtedy szli spać, a w

Co robi Tusk?

niedawno TVN24: na ustawie utuczyła się (zgodnie z przewidywaniami) szara strefa hazardowa. "Gazeta" zapowiada kolejny artykuł premiera: plan na kolejne lata. Plany to mocna strona obecnego rządu.W weekendowym dodatku do "Rzeczpospolitej" "PlusMinus" Roman Graczyk broni swojej

Michnik pyta: Czy grozi nam faszyzm? Prawica oburzona: "To język nienawiści, wznieca agresję"

Michnik pyta dziś na łamach "Gazety", czy grozi nam faszyzm. Pisze w nim m.in.: "W ostatnich dziesięcioleciach widzimy fenomen nowy - to osobliwa synteza nacjonalizmu, ksenofobii z populizmem antyrynkowym operującym egalitarnym i antykapitalistycznym frazesem. Ta idea gromadzi tłumy

"Rzeczpospolita" ofiarą własnego paszkwilu

, wytykając błędy prokuratury i służb specjalnych.Sięgam więc do "Rzeczpospolitej" z tegoż 10 marca 2005 r. Tytuł artykułu: "Szpieg zasiał niezgodę". Nadtytuł: "Aresztowany były asystent Józefa Gruszki nie zaprzeczył swoim przestępczym kontaktom". W tekście jest jeszcze gorzej

SN: internetowe archiwum gazety powinno zawierać także przeprosiny

SN rozpatrywał sprawę wytoczoną wydawcy dziennika "Rzeczpospolita", który po przejęciu "Życia Warszawy" przejął także internetowe archiwum tej gazety. W 2006 r. w "ŻW" ukazał się tekst, w którym dwóch braci pochodzących z północnej Afryki i mieszkających w Polsce

"Nasz Dziennik" kontra "Gazeta Polska". Poszło o zdjęcie Lecha Kaczyńskiego

ukrywa rozżalenia i mówi wprost, że "Gazeta Polska" i "Gazeta Polska Codziennie" ją zdradziły i okradły. Zdjęcia miały zostać wykorzystane w trakcie rocznicowej mszy oraz do ponownego nagłośnienia sprawy w mediach amerykańskich.Z jej relacji wynika, że podczas kilku rozmów

Ostateczne zwycięstwo "Gazety" ze SKOK-ami

artykułach opisujących nieprawidłowości w zarządzaniu tym największym w Polsce systemem kas oszczędnościowych. Centrala SKOK-ów w pozwie o ochronę dóbr osobistych żądała kilkunastu stron przeprosin na łamach "Gazety" i na jej stronach internetowych oraz w "Rzeczpospolitej". Domagała się

Graś dementuje plotki PiS i przyznaje: Spotkałem się z Hajdarowiczem o 1.30 w dniu publikacji artykułu o trotylu. Z Wróblewskim nie rozmawiałem

konferencja rzecznika rządu to odpowiedź na rewelacje, jakie ogłosił wcześniej PiS i prof. Jadwiga Staniszkis. Były szef CBA, a obecnie poseł PiS Mariusz Kamiński przekonywał w czwartek w Radiu RMF FM, że przed opublikowaniem artykułu "doszło do tajemniczego spotkania" wydawcy i właściciela "Rz

"Jak PiS polował na Wałęsę". Jest śledztwo z doniesienia Święczkowskiego

- Dziś wszczęto śledztwo w sprawie ujawnienia informacji niejawnych wytworzonych przez ABW, na których podstawie powstały artykuły gazety - powiedziała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie Monika Lewandowska. Dodała, że postępowanie jest niejawne.Kto ujawnia tajemnicę państwową ten podlega

Rektor: uczelnia od polityki stara się trzymać daleko

rady wydziału, rozważającej przyznanie tytułu przewodniczącemu Komisji Europejskiej, twierdząc, że jest wewnętrznym dokumentem uczelni. Co wynika ze stenogramów Nam udało się do niego dotrzeć. Oto fragment: "Prof. Anna Raźny poinformowała, że uczelnia w Warszawie nadała już doktorat honorowy

Kłopotliwa "Panorama"

kolejnych magazynach "Panorama" spędziła kilkadziesiąt lat i dopiero w 1985 r. została udostępniona publiczności. O niezwykłej odysei "Panoramy racławickiej" czytaj w "Ale Historia", poniedziałkowym dodatku do "Gazety Wyborczej".

Po naszej publikacji bank wycofał się z prowizji

karty.Po naszej publikacji do redakcji "Gazety" dotarł e-mail autorstwa p. Elżbiety Zytek, prezesa zarządu Banku Spółdzielczego w Zgierzu. "W związku z publikacją artykułu w internetowym wydaniu Gazety Wyborczej uprzejmie informuję, iż bank nasz niezwłocznie dokonał zmian w taryfie opłat i

Koniec absurdu z rolkami paragonów

Po artykule "Gazety" resort finansów zapowiada zmianę przepisów Po artykule "Gazety" Ministerstwo Finansów zapowiada zmianę bzdurnych przepisów. Resort już w przyszłym tygodniu chce wydać przepisy pozwalające setkom tysięcy firm przechowywać informacje o transakcjach w

Po artykule "Gazety" LPR odcina się od ataku na arcybiskupa

odcięły się od Młodzikowskiego i jego kolegów, określając zajście na sesji jako "dowód nieodpowiedzialności". Odezwał się też kujawski poseł LPR Witold Hatka. Zganił i młodego rajcę i "Gazetę". - Nagłośnienie przez prasę szkodliwej wypowiedzi radnego uważam za prowokację - oświadczył.

Premier: będę b. ostrożny, jeśli chodzi o zwiększanie uprawnień policji

"Gazeta" napisała w piątek, że rząd chce dać policji i innym służbom dostęp, bez zgody sądu, do informacji o naszych rachunkach bankowych i maklerskich oraz inne nowe uprawnienia. Według dziennika, projekt przechodzi przez Sejm szybko i po cichu, a MSWiA przyznaje, że do przepisów

MSWiA: nie będzie zmian w zakresie stosowania podsłuchów

"Gazeta" napisała w piątek, że rząd chce dać policji i innym służbom dostęp, bez zgody sądu, do informacji o naszych rachunkach bankowych i maklerskich oraz inne nowe uprawnienia. Według dziennika, projekt przechodzi przez Sejm szybko i po cichu, a MSWiA przyznaje, że do przepisów

Jak Kaczyński demokracji nauczał

więzienie za to nie grozi. Co innego, jeśli w użyciu jest kodeks karny, np. artykuł 212, z którego to Jarosław Kaczyński osobiście i do spółki ze Zbigniewem Ziobrą oskarża Kazimierza Kutza. Może pan Kazimierz zarobić nawet rok odsiadki. Jeśli więc wódz PiS nie widzi różnicy między kodeksem cywilnym a karnym

Jak MFW traktuje kobiety

Kobiety napisały list, który opublikował we wtorek "Times". Piszą w nim, że "nie rozpoznają w artykule gazety instytucji, w której przyszło im pracować". "Fundusz nie jest idealny" - piszą autorki listu, wśród których są i sekretarki, i dyrektorki departamentów MFW

Oblat

widzi problemu w godzeniu funkcji państwowej z zaangażowaniem religijnym. - Duchowość benedyktyńska ma wpływ na to, jak traktuję panią w sklepie, odbieram telefon w środku zabieganego dnia, jak odnoszę się do współpracowników, podchodzę do obowiązków w pracy, czy jak, jako funkcjonariusz publiczny

Masz coś?

W ogóle zawsze kiedy czytam o zmianach w szkolnictwie, pożeram tekst w poszukiwaniu choćby nadziei na prawdziwe oczyszczenie. Artykuł w 'Gazecie' alarmuje, że większość dzieci i młodzieży wymaga psychologicznego wsparcia, że nerwice, nałogi, izolacja społeczna to nagminne przypadki wykluczające

O co chodzi w polityce

Wszystkie gazety zajmują się dziś w pierwszej kolejności tragedią w Japonii, o której nie mam nic do napisania: tak jak i państwo, patrzę na nią w przerażeniu, i cieszę się, że w Polsce trzęsienia ziemi się nie zdarzają. Wcale nie jestem pewien, że zareagowalibyśmy na wielki naturalny kataklizm tak

Prof. Łukasz Turski: uznajmy błędy raportu IPCC i zrewidujmy go

Odpowiedź na artykuł prof. Zbigniewa W. Kundzewicza zatytułowany "Globalna bzdura o globalnym spisku" ("Gazeta Wyborcza", 8 lutego) Profesora Zbigniewa Kundzewicza znałem do tej pory jako autora ciekawej książki "Gdyby mała wody miarka". Dlatego zaskoczeniem jest

Kolega ministra popiera morze wody na Kasprowym

"Polscy sportowcy oraz młodzież powinni mieć właściwe warunki do ćwiczenia na Kasprowym, gdyż jest to jedna z niewielu gór w Polsce, która posiada trasy o charakterze alpejskim" - napisał w oświadczeniu Raś, broniąc pomysłu Biernata.Przypomnijmy: podczas spotkania ministra sportu z

Białoruś chce zamknąć usta dziennikarzowi "Gazety"

, zakończony brutalną pacyfikacją i aresztowaniem kilkuset osób. Korespondent "Gazety" początkowo został skazany na grzywnę o równowartości 400 euro za rzekomy udział w zamieszkach, ale podczas apelacji karę zamieniono mu na 14 dni aresztu.Choć Poczobut przedstawił w sądzie artykuły świadczące, że 19

Płuczesz usta, nie stracisz prawka

Kracika. Choć drugie badanie wykazało, że był trzeźwy, stracił prawo jazdy aż do sądowej rozprawy.Po artykułach "Gazety" interpelację napisał świętokrzyski poseł PO Artur Gierada. Odpowiedział mu wiceszef MSWiA Adam Rapacki. "Jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do tego, że kierujący

Poseł Brudziński nie wie, że jego szef, J. Kaczyński pisze do ''Gazety''?

W sobotę opublikowaliśmy na łamach ''Gazety'' artykuł premiera Donalda Tuska. Szef rządu na 7 miesięcy przed wyborami podsumowuje rządy swojej ekipy. Jego tekst pobudził posłów opozycji do komentarzy. A na łamach "Gazety" rzecznik PiS Adam Hofman zapowiedział: - Prezes Jarosław Kaczyński

Po artykule "Gazety Wyborczej": Balicki zmieni rozporządzenia dot. zakupu leków przez lekarzy

, pisaliśmy we wtorek. Przepis wprowadził rozporządzeniem z 12 grudnia 2002 r. były minister zdrowia Mariusz Łapiński. Zgodnie z nim lekarze w hurtowniach mogą kupować tylko środki przeciwwstrząsowe. Po inne leki muszą pacjentów wysyłać do aptek. Tam jednak kosztują one więcej niż w hurtowni. W najgorszej

Optyka na wspak - artykuł opublikowany w "Gazecie" w kwietniu 2001 r.

Materiał o niespotykanych w naturze własnościach optycznych wynaleźli naukowcy. Załamuje on fale świetlne w przeciwną stronę niż zwykle. Odkrycie może prowadzić do skonstruowania perfekcyjnych soczewek oraz doskonalszych anten Na razie materiał stworzony przez fizyków załamuje w sposób nietypowy

Infor Biznes wygrywa proces o nielegalne wykorzystanie tekstów w sieci

"Gazeta Prawna" rozpoczęła krucjatę przeciwko serwisom nielegalnie kopiującym jej artykuły na początku tego roku, jeszcze przed fuzją z "Dziennikiem" Axel Springera. W tym celu wykorzystała specjalne oprogramowanie spółki Plagiat.pl, które przeszukuje sieć pod kątem treści

Kalendarium procesu Andrzeja Poczobuta

opublikowaliśmy w "Gazecie".17 maja - Andrzej Poczobut składa wniosek, by wezwać na świadka prezydenta Aleksandra Łukaszenkę, którego miał rzekomo znieważyć i zniesławić w swoich artykułach. Adwokaci dziennikarza chcą zaś zamknięcia sprawy z braku znamion przestępstwa.3 czerwca - Sędzia Witalij Lesko

INFOR Biznes wygrał proces w sprawie nielegalnego kopiowania tekstów

Według spółki na stronie portalu zamieszczano artykuły z "Gazety Prawnej" bez zgody INFOR Biznes. Oprócz odszkodowania w kwocie 14 tys. 850 zł i natychmiastowego usunięcia tekstów z portalu Spedycje.pl jego właściciel - spółka ARSPED - musi na swój koszt trzykrotnie zamieścić w "DGP

Fabryka lipnych magistrów - listy czytelników

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi kształci 35 tys. studentów z Polski i zagranicy. Jest tylko jeden problem - robi to nielegalnie. Artykuł ''Gazety Wyborczej'' na ten temat wywołał lawinę listów. Oto głosy naszych czytelników za i przeciw kontrowersyjnej uczelni

Przeczytaj pierwszy numer "Gazety Stołecznej"

Dziś do "Gazety" dołączyliśmy reprint pierwszego wydania "Stołka" z 12 stycznia 1990 r. To zaledwie cztery strony druku, dziś trudnego w czytaniu. Pierwsza fotografia pojawi się dopiero 1 marca - przedstawia studentów, którzy na dziedzińcu gmachu KC PZPR urządzili happening

Świat na skraju zimnej wojny - nowy cykl Gazety Wyborczej

Teksty będą pojawiać się z 24-godzinnym opóźnieniemW poniedziałkowej Gazecie artykuł Wojciecha Jagielskiego. Poniżej jego fragment:Odcinek 1: O co grał Micheil Saakaszwili, prezydent GruzjiZagraniczni dyplomaci, którzy spotykali Saakaszwilego tuż przed wojną, opowiadali, że nie sprawiał wrażenia

Kania ubolewa za tekst o Krauzem

"doprowadził do przedstawienia w sposób nieprawdziwy Ryszarda Krauzego oraz jego działalności gospodarczej". Od maja 2008 r. prokuratura w Opolu prowadzi śledztwo w sprawie pożyczek, jakie obecna dziennikarka "Gazety Polskiej" (pisząca o lustracji i korupcji) otrzymywała od rodziny

Umarł profesor Janusz Beksiak, wielki ekonomista

Osobą publicznie znaną - poza środowiskiem profesjonalnych ekonomistów - profesor Beksiak stał się w 1979 roku, gdy zrezygnował z zasiadania w gronie doradców I sekretarza PZPR Edwarda Gierka i wystąpił z partii. Był to protest przeciwko polityce gospodarczej ówczesnych władz, która zmierzała do

O co chodzi w skokach SKOK-ów na ''Gazetę''?

kanonadę złożoną z krytycznych tekstów na temat naszych publikacji.Maciej Goniszewski, naczelny ''Gazety Bankowej'', której wydawcą jest spółka Media SKOK należąca do systemu kas, skierował pisemny wniosek do Krzysztofa Skowrońskiego, szefa Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, o sprawdzenie, czy Maciej

Koniec afery słoiczkowej. Gerber zmieni recepturę

Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. - To nie jest czyste mięso, są tam ścięgna, włókna, błony. A dziecko ma zwolniony proces trawienia, nie ma wszystkich enzymów.W "Gazecie" napisaliśmy o tym w czwartek. Gdy ujawniliśmy sprawę, internauci rzucili się na Nestlé (do którego należy marka Gerber

Bielsko-Biała zaktywizuje starszyznę

"Bielsko-Biała rozwija się prężnie, ale jesteśmy miastem starzejącym się. Dlatego chcemy powołać do życia projekt Jesień życia - czas na zmiany!" - napisała do nas Fundacja Rozwoju Miasta Bielska-Białej. Fundacja wpadła na ten pomysł po lekturze artykułu z wtorkowej "Gazety"

Kto ustawiał ceny prądu? Sprawą zajmie się KNF

- Wszyscy wiedzą, że jesienią coś było nie tak. Domyślam się, kto to robił, ale dowodów nie ma - powiedział "Gazecie" menedżer z dużej firmy energetycznej. Dołączył do ośmiu traderów giełdy energii, których relacje ujawniliśmy w piątek. Opowiadali, jak któraś z dużych grupy energetycznych

Burza wokół artykułu o podsłuchiwanych dziennikarzach

"Gazeta Wyborcza" dotarła do materiałów ze śledztwa, które prowadziła i w maju br. umorzyła, nie stwierdzając przestępstwa, zielonogórska prokuratura. Według informacji gazety, służby sięgały do historii połączeń znanych dziennikarzy nawet sprzed dwóch lat. Inwigilowani w ten sposób byli

Dlaczego pozwala się na takie architektoniczne potworki? [LIST]

za uczenie młodych ludzi, należy zastanowić się, kto dzisiaj projektuje i dopuszcza do realizacji obiekty architektoniczne, których wygląd przyprawia o ból zębów. Na przykład budynki mieszkalne np. na osiedlu Wyżyny przy ulicach Ogrody czy Nałkowskiej, na osiedlu Kapuściska przy ul. Szarych Szeregów

Policja: Areszt dla bandyty niepotrzebny [UWAGA: DRASTYCZNE ZDJĘCIA]

komendanta policji.Ale policjanci podjęli decyzję bez konsultacji z karnistami. Wysłali tylko do prokuratury lakoniczny faks mówiący o zatrzymaniu, choć doskonale wiedzieli, że w dzień świąteczny nikt go nie przeczyta. Prokuratorzy w święta pełnią dyżury telefoniczne.Po artykule "Gazety" szefowie

Marcin Kącki ("GW"): Wątek DNA jednym z wielu

Wszyscy teraz zajmują się jedynie wątkiem DNA, tymczasem "Gazeta Wyborcza" pisała o molestowaniu w Samoobronie. Dla nas najważniejszy jest wątek, w jakim zakresie kobiety były przymuszane do współżycia seksualnego w zamian za pracę w Samoobronie. Do prokuratury zgłaszają się kolejni

Kolejna przegrana Jacka Kurskiego z "Wyborczą"

sfałszowania listy osób rekomendowanych przez PiS do koncernu energetycznego Świadkowie, którzy zeznawali na jego korzyść to szef stoczniowej "Solidarności" Roman Gałęzewski oraz europoseł PiS Tadeusz Cymański. W tej sprawie prawnik "Gazety" zapowiedział odwołanie. Komentuje Tomasz

Giertych szuka odwetu

Komisja orlenowska powstała dzięki artykułowi w "Gazecie Wyborczej", który ujawnił nadużycia ekipy Millera podczas zatrzymania ówczesnego prezesa Orlenu. Komisja szybko stała się narzędziem doraźnej politycznej nagonki, do czego walnie przyczynił się Giertych. Wyszły na jaw jego

Tusk: Ulgi dla Fiata tylko pod warunkiem nowych miejsc pracy

Chodzi o wtorkową decyzję rządu, który zdecydował o przyłączeniu do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej 347 ha nowych terenów. Dwie trzecie z nich to grunty, na których stoi fabryka samochodów Fiat Auto Poland w Tychach. Dzięki temu Włosi otrzymali ulgi podatkowe na 12 lat, mimo że nie

Clinton i McCain namaszczeni przez "New York Timesa"

"New York Times" poparł w piątek w swoich artykułach redakcyjnych senator Hillary Clinton i senatora Johna McCaina jako najlepszych - zdaniem gazety - kandydatów swoich partii do nominacji prezydenckiej. W przypadku Demokratów wpływowy dziennik uznał, że Clinton jest lepiej przygotowana

Condoleezza Rice o Polsce i Rosji w "Gazecie"

"Atak na Gruzję sprawił, że znaleźliśmy się w punkcie krytycznym, choć niekoniecznie końcowym. Rosyjscy przywódcy dokonują złych wyborów" - pisze Condoleezza Rice w artykule dla "Gazety".Sześć tygodni po wojnie w Gruzji amerykańska sekretarz stanu podkreśla: "Nie możemy

Wszechwidzące oko wydawców

Attributor to niewielka firma, którą wydawcy angażują do wielkiej wojny o internet. W jej biurze znajdującym się w Redwood City w Krzemowej Dolinie w USA pracuje około 50 osób.Attributor powstał w 2005 r., a w listopadzie 2007 r. uruchomił swoje oprogramowanie do śledzenia artykułów, zdjęć i plików

TVP cofnęła pozew wobec Agory, procesu nie będzie

sędzia nie krył satysfakcji z zakończenia sprawy, zanim się ona zaczęła.W złożonym w sierpniu pozwie telewizja publiczna zarzuciła wydawcy "GW", że w cyklu jej artykułów "bezpodstawnie kwestionowano wiarygodność TVP" i jej obiektywizm.Pozew powoływał się na artykuły "Gazety

RMS Titanic

RMS Titanic – brytyjski transatlantyk typu Olympic, należący do towarzystwa okrętowego White Star Line.W nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, podczas swojego dziewiczego rejsu na trasie Southampton-Cherbourg-Queenstown-Nowy Jork, zderzył się z górą lodową i zatonął. Jego katastrofa spowodowała

Olsztyn

okresie Olsztyn stał się jednym z ośrodków polskiego ruchu narodowego na Warmii. W kwietniu 1886 ukazał się pierwszy numer „Gazety Olsztyńskiej”, polskiego pisma wydawanego bez przerwy do 1939 roku przez rodziny Liszewskich i Pieniężnych. W 1891 powstało Polsko-Katolickie Towarzystwo Ludowe

STS Pogoria

jednego z największych ówczesnych prominentów, szefa Radiokomitetu – Macieja Szczepańskiego. Gazety pisały wówczas o rzekomo znajdującej się na pokładzie stajni dla koni wyścigowych, o haremie złożonym z dziewcząt o różnych kolorach skóry i o oryginałach obrazów Malczewskiego wiszących w luksusowych

William Butler Yeats

) to obszerny esej, w którym poeta wyłożył swoją koncepcję historiozoficzną. O szczegółach czytaj tutaj. Yeats po polskuW.B.Yeats po raz pierwszy w Polsce zaistniał w roku 1898, kiedy w krakowskim Życiu nieznany z nazwiska londyński korespondent gazety nakreślił sylwetkę wschodzącej osobowości angielskiej

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

powitał monarcha. Pisma o każdej orientacji politycznej pisały artykuły patriotyczne wzywające obywateli do zachowania spokoju, jedności narodowej i walki z wrogiem Słowian. Podobnie zachowały się partie polityczne i stowarzyszenia.Na V posiedzeniu Dumy Państwowej przeważały tendencje zwolenników wojny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.